Πρόσφατα κοιτούσα αυτές τις τεχνικές ενημερώσεις της Aprilia που πρόλαβα να κατεβάσω πριν τις αποσύρει. Στο φυλλάδιο που αναφέρεται στη χρήση του Axone, κι αφού μας λέει χονδρικά τις παραμέτρους που ελέγχει ο εγκέφαλος του 650i.e. , γράφει το εξής ενδιαφέρον:
"Σχετικά με τη ρύθμιση του μίγματος (CO): μ' ένα κατσαβίδι γυρίστε τη βίδα που βρίσκεται πάνω στην ECU. Παρατηρήστε πώς μεταβάλλεται η παράμετρος "Blow-by air offset" στο Axone. Σε περίπτωση που η ένδειξη του CO δεν αλλάζει (στον καυσαναλυτή, προφανώς), συμβουλευτείτε την τεχνική οδηγία τάδε"
Η "τεχνική οδηγία τάδε", από την άλλη, λέει χοντρικά να ακολουθηθούν τα παρακάτω βήματα με χρήση του Axone, με σβηστό μοτέρ:
1. Έλεγχος παραμέτρου Precise Throttle Position (ακριβής θέση γκαζιού). Από το σχετικό μενού του Axone βλέπουμε (λέει) την αντίστοιχη παράμετρο (%) να μεταβάλλεται καθώς ανοιγοκλείνουμε το γκάζι. Ξεβιδώνουμε τη βίδα του ρελαντί μέχρι ο μηχανισμός των πεταλούδων να ακουμπήσει στο εργοαστασιακό "στοπ" (οπότε η σχετική παράμετρος δεν πάει παρακάτω όσο κι αν ξεβιδώσουμε) και καταγράφουμε την ένδειξη. π.χ. 10,7%.
Ύστερα, βιδώνουμε τη βίδα του ρελαντί τόσο ώστε η ένδειξη να ανέβει κατά 1%, δηλαδή στο συγκεκριμένο παράδειγμα να πάει στο 11,7%.
2. Μπαίνουμε στο μενού Blow-By Air Offset, που δείχνει τη θέση της "βίδας" της ECU. Γυρίζουμε τη "βιδα" δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα, ώστε η σχετική παράμετρος στο Axone να πάει στο "-15".
3. Μετά η οδηγία λέει ότι πρέπει να ορίσουμε (πάντα μέσω Axone) την παράμετρο Accelerator Throttle Data σ' ένα νούμερο 3,2% μικρότερο από εκείνο στο οποίο αφήσαμε το Precise Throttle Position (στο παράδειγμα, 11,7 μείον 3,2 = 8,5%).
Τέλος, βάζουμε μπρος και ρυθμίζουμε ακριβώς ρελαντί και CO.
Ο λόγος που γράφω όλα αυτά δεν είναι βέβαια για να παρουσιάσω τον τρόπο ρύθμισης (που στην πράξη δεν τον έχω κάνει ποτέ), αλλά γιατί με εντυπωσίασε ιδιαίτερα η σημείωση ότι ενδέχεται το CO να μην "ακούει" στο γύρισμα της βίδας, πιθανώς (αυτό το συμπεραίνω εγώ) λόγω μη "καλιμπραρίσματος" της βίδας στο -15, όπως περιγράφεται στην παραπάνω διαδικασία.
(Εννοείται πως αν κάποιος χρειαστεί την παραπάνω "τεχνική οδηγία" (015-2003.pdf) για να ρυθμίσει τον πήγασό του, ας μου πει να του τη στείλω).