0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Woland

 Ψάχνοντας για το τι κρύβεται πίσω από τη γνωστή βίδα του Πήγασου ανακάλυψα αυτό που βλέπετε στη φωτο.
Μοιάζει με ποτενσιόμετρο. Η πλαστική βίδα που όλοι οι ιδιοκτήτες Pegaso IE γνωρίζουμε είναι απλά ένα κατσαβιδάκι για το ποτενσιόμετρο αυτό. Υποθέτω ότι το πιο πιθανό είναι να ξεκολλάει το ποτενσιόμετρο από την πλακέτα αφού ο εγκέφαλος ζεματάει μετά από μια βόλτα το καλοκαίρι στο κέντρο. Ή να παθαίνει κάτι το ίδιο το ποτενσιόμετρο  Επίσης στο κάτω μέρος του ο Sagem MC500 έχει καπάκι που σημαίνει ότι έχεις πρόσβαση στο εσωτερικό του. Ανακάλυψα επίσης ότι το βιδάκι δε γυρίζει τρελά αλλά μετά από αρκετές στροφές νιώθεις ένα κλικ. Τέλος στην φωτό είναι εμφανές ότι δεν έχουν καλύψει με ρητίνη το εξάρτημα, άρα υπάρχει πιθανότητα επιδιόρθωσης. Όποιος γνωρίζει από ηλεκτρονικά περισσότερα ας συμπληρώσει το post με ιδέες.
(την πληροφορία ότι η  πλαστική βίδα αφαιρείται, την πηρα από συνεργείο Aprilia στο Περιστέρι τηλεφωνικώς)



*

Woland

RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #1 - : Ιούλιος 19, 2008, 05:10:28 μμ »
 Να και η φωτό της κάτω πλευράς του εγκεφάλου καθώς και παρόμοια ποτενσιόμετρα που βρήκα στο internet.
Καμιά ιδέα;

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #2 - : Ιούλιος 19, 2008, 05:31:46 μμ »
Πάρα πολύ ενδιαφέρον....  :idea
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1069
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +404
RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #3 - : Ιούλιος 19, 2008, 05:43:41 μμ »
την λειτουργεια του ποτενσιομετρου την ελεγχεις μεσω μιας παραμετρου απο το axone.
το θεμα ειναι οτι στους περισοτερους που εχουν παθει ''εγκεφαλικο'' η ενδειξη του ποτενσιομετρου αλλαζει αλλα το μιγμα ειναι σε μια τιμη σταθερο...

*

Αποσυνδεδεμένος SKIER

  • *****
  • 394
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 '97
  • Αντιδράσεις: +15
RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #4 - : Ιούλιος 19, 2008, 07:43:56 μμ »
Βασιλη οταν λες οτι η ενδειξη του τριμμερ αλλαζει αυτο το εχεις ελεγξει με πολυμετρο-ωμομετρο;Eαν ναι τοτε πιθανοτατα θα εχει καει καποιος ημιαγωγος η διοδος λογω θερμοκρασιας η φορτιου.Κατα ποσο ειναι επισκευασιμο δεν το ξερω,ενας ηλεκτρονικος κυκλωματων μπορεινα μας το πει. :bye:
All i want from my birthday is another birthday...

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1069
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +404
RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #5 - : Ιούλιος 19, 2008, 08:02:46 μμ »
γυρνωντας την βιδα...αλαζει η αναλογη παραμετρος σαν ''τιμη'' στο axone

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #6 - : Ιούλιος 19, 2008, 09:04:13 μμ »
Φαντάσου δηλαδή, είναι σαν ν' αλλάζεις π.χ. το brightness της οθόνης του PC, να μεταβάλλεται η ένδειξη στο OSD, αλλά η φωτεινότητα της εικόνας να παραμένει η ίδια. Ε, σίγουρα τότε δεν θα φταίει το κουμπί...

Έχω όμως τρομερή περιέργεια για το τι μπορεί να είναι. Ρε ανοίξτε έναν χαλασμένο εγκέφαλο να δούμε τι έχει μέσα!!  :P
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #7 - : Ιούλιος 19, 2008, 09:23:19 μμ »
Έχω όμως τρομερή περιέργεια για το τι μπορεί να είναι. Ρε ανοίξτε έναν χαλασμένο εγκέφαλο να δούμε τι έχει μέσα!!  :P
Ήθελα να το κάνω εγώ κάποτε στο πρώτο πήγασο, αλλά....δεν πρόλαβα. :(

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #8 - : Ιούλιος 19, 2008, 09:26:06 μμ »
Ήθελα να το κάνω εγώ κάποτε στο πρώτο πήγασο, αλλά....δεν πρόλαβα. :(

Μη μου πεις ότι είχε και ο πρώτος σου προβληματική βίδα!!??
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #9 - : Ιούλιος 19, 2008, 09:31:31 μμ »
Ήθελα να το κάνω εγώ κάποτε στο πρώτο πήγασο, αλλά....δεν πρόλαβα. :(

Μη μου πεις ότι είχε και ο πρώτος σου προβληματική βίδα!!??
Όχι δε νομίζω.
Προβληματικό και βλαμμένο "συνεργατζή"  :psdof: είχε που δεν ήξερε να το ρυθμίσει, και αφού είχα απηυδήσει μετά απο 4 ρυθμίσεις που μου είχε κανει σε μια βδομαδα, είπα να τον άνοιγα μπας και ήταν χαλασμένος κι αυτός δεν μπορούσε να το καταλάβει. Δυστυχώς με περίμενε ο παππούς με την μερσεντες στο φαναρι και δεν πρόλαβα να το ψάξω.
Όλα αυτά προ Apriliabikers.

*

Woland

RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #10 - : Ιούλιος 19, 2008, 11:41:54 μμ »
 Θα μπορούσε να είναι μόνο μια ψυχρή κόλληση. Αυτό θα εξηγούσε κάτι που έχω παρατηρήσει εδώ και καιρό. Οτι κάποιες μέρες πιο κρύες και μέχρι το μηχανάκι να ζεσταθεί πάρα πολύ ( πχ σε μποτιλιάρισμα ) δουλεύει καλύτερα, πιο στρωτά, χωρίς σκασίματα με λιγότερους κραδασμούς. Εξηγεί και αυτό που μου έλεγε ο Βασίλης την τελευταία φορά που το ρύθμισε: Πως ο εγκέφαλος μπορεί στην αρχή να πάρει τη ρύθμιση σωστά και μετά από εκατό-διακόσια χιλιόμετρα να τη χάσει. Το ίδιο δε συνέβαινε και με τον κεντρικό διακόπτη; Με το που χάλαγε η αρχική κόλληση από το πολύ μεγάλο φορτίο, το μηχανάκι άρχιζε να σβήνει ξαφνικα. Συνήθως αυτό συνέβαινε όταν ζεσταινόταν πολύ. 
 Ο Βασίλης λέει επίσης κάτι σημαντικό: Οτι ενώ το Axone δείχνει ότι το ποτενσιόμετρο δουλεύει μια χαρά, το CO δεν πέφτει ( σε μένα πάντως ούτε το ποτενσιόμετρο δούλευε από ότι θυμάμαι καλά - χρειάστηκε πολλές περιστροφές για να αλλάξει λίγο η ένδειξη στο Axone και ο Βασίλης δεν μετρούσε CO εκείνη τη στιγμή αλλά το ρύθμιζε εμπειρικά ) Και στο manual φαίνεται ότι αν το ποτενσιόμετρο χαλάσει, ο εγκέφαλος θα βγάλει ένδειξη σφάλματος (κωδ 75 - 76 - 77). Υπάρχει όμως μια περίπτωση να μην φαίνεται η βλάβη στο Axone ούτε στον εγκέφαλο. Καθώς τα τριμμερ έχουν τρεις ακροδέκτες, το πιο πιθανό (ως απλούστερη λύση) είναι ο εγκέφαλος (και το Axone) να μετράνε την αντίσταση ανάμεσα στους δύο ( δηλαδή να το αντιμετωπίζουν σα ροοστάτη και όχι σαν ποτενσιόμετρο) για να κάνουν αυτοδιάγνωση (δηλαδή αν το τριμμερ δουλεύει καλά). Θεωρητικά, αν ξεκόλλαγε ο άλλος ακροδέκτης, ενώ το τριμμερ θα δεν δούλευε καθόλου, η βλάβη δεν θα φαινόταν στο διαγνωστικό αφού σα ροοστάτης θα ήταν τέλειο. Λέω αν...



*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #11 - : Ιούλιος 20, 2008, 12:00:43 πμ »
Θα μπορούσε να είναι μόνο μια ψυχρή κόλληση. Αυτό θα εξηγούσε κάτι που έχω παρατηρήσει εδώ και καιρό. Οτι κάποιες μέρες πιο κρύες και μέχρι το μηχανάκι να ζεσταθεί πάρα πολύ ( πχ σε μποτιλιάρισμα ) δουλεύει καλύτερα, πιο στρωτά, χωρίς σκασίματα με λιγότερους κραδασμούς. Εξηγεί και αυτό που μου έλεγε ο Βασίλης την τελευταία φορά που το ρύθμισε: Πως ο εγκέφαλος μπορεί στην αρχή να πάρει τη ρύθμιση σωστά και μετά από εκατό-διακόσια χιλιόμετρα να τη χάσει. Το ίδιο δε συνέβαινε και με τον κεντρικό διακόπτη; Με το που χάλαγε η αρχική κόλληση από το πολύ μεγάλο φορτίο, το μηχανάκι άρχιζε να σβήνει ξαφνικα. Συνήθως αυτό συνέβαινε όταν ζεσταινόταν πολύ. 
 Ο Βασίλης λέει επίσης κάτι σημαντικό: Οτι ενώ το Axone δείχνει ότι το ποτενσιόμετρο δουλεύει μια χαρά, το CO δεν πέφτει ( σε μένα πάντως ούτε το ποτενσιόμετρο δούλευε από ότι θυμάμαι καλά - χρειάστηκε πολλές περιστροφές για να αλλάξει λίγο η ένδειξη στο Axone και ο Βασίλης δεν μετρούσε CO εκείνη τη στιγμή αλλά το ρύθμιζε εμπειρικά ) Και στο manual φαίνεται ότι αν το ποτενσιόμετρο χαλάσει, ο εγκέφαλος θα βγάλει ένδειξη σφάλματος (κωδ 75 - 76 - 77). Υπάρχει όμως μια περίπτωση να μην φαίνεται η βλάβη στο Axone ούτε στον εγκέφαλο. Καθώς τα τριμμερ έχουν τρεις ακροδέκτες, το πιο πιθανό (ως απλούστερη λύση) είναι ο εγκέφαλος (και το Axone) να μετράνε την αντίσταση ανάμεσα στους δύο ( δηλαδή να το αντιμετωπίζουν σα ροοστάτη και όχι σαν ποτενσιόμετρο) για να κάνουν αυτοδιάγνωση (δηλαδή αν το τριμμερ δουλεύει καλά). Θεωρητικά, αν ξεκόλλαγε ο άλλος ακροδέκτης, ενώ το τριμμερ θα δεν δούλευε καθόλου, η βλάβη δεν θα φαινόταν στο διαγνωστικό αφού σα ροοστάτης θα ήταν τέλειο. Λέω αν...
Και τελικά τι θα κανεις?
Αντικατάσταση?
Προφανώς δεν είσαι μεσα στην εγγύηση οπότε....... :dry:
Κι εγώ είχα αλλάξει τον εγκέφαλο ευτυχώς μέσα στην εγγύηση, μεχρι να έρθει όμως αναγκαστικά τον ξέσκισα στην "ιδιωτική ρύθμιση" μια και το axone δεν έκανε τίποτα.
Μπορώ να πω ότι το είχα πετύχει. :ohyes: 340χλμ κατανάλωση με ένα ντεπόζιτο και χωρίς "σκασίματα". :kalo:
Ρώτα τον Βασίλη να στο πει.
πάντως αν τελικά τον αλλάξεις και πάει..... για "βρούβες" ο παλιός, δε θα ήταν άσχημα να δούμε πως είναι μεσα, μας έχει φαει η περιέργεια. :D :D

*

Woland

RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #12 - : Ιούλιος 20, 2008, 01:17:21 πμ »
 Την είχα διαβάσει την ιστορία αυτή φίλε Nick όταν είχα πρωτοέλθει στο φόρουμ. Δυστυχώς ανακάλυψα τη ζημιά αφού είχε περάσει η εγγύηση και από τότε κάνω ότι έκανες και εσύ. Αλήθεια το ρελαντί το άλλαζες κάθε φορά που πείραζες το μίγμα; Το έκανες την ώρα που λειτουργούσε η μηχανή ή την έβαζες σε service mode ? Και αυτονομία 340 Km  είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή. Εμένα στις καλύτερες εποχές του δεν έχει φτάσει πάνω από 240 Km. Τώρα μετά βίας η αυτονομία του ξεπερνά τα 150 Km. Αλλά το έχω συνηθίσει. Και μάλλον θα αλλάξω μηχανή και όχι εγκέφαλο. Έχει χαθεί πια η βασική εμπιστοσύνη. Όπως κάθε σχέση έτσι και αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί χωρίς εμπιστοσύνη. Εννοώ ότι δεν θα επένδυα τόσα χρήματα σε ένα εξάρτημα που έχει πολλές πιθανότητες να ξαναχαλάσει. Τρομερή μηχανή ο πήγασος με πολύ κακά ηλεκτρικά (παλία συζήτηση για τα Ιταλικά). Για παράδειγμα τις προάλλες τσέκαρα με το πολυμετρο το TPS. Ε λοιπόν σε κάθε άνοιγμα της πεταλούδας μέτραγα και διαφορετική τιμή αντίστασης !!! Και μιλάμε για το TPS, δηλαδή ένα μεγάλο ποτενσιόμετρο. Ευτυχώς γουστάρω πολύ τα μαστορέματα κάθε είδους. Και σε αυτό με έχει διασκεδάσει κάπως.
 Καμια μέρα θα ανοίξω και το δικό μου Sagem. Χειρότερα δεν πιστεύω να γίνει αν είμαι προσεκτικός. Την μέρα που έβγαλα τις φωτογραφίες είχα να κάνω ένα μικρό επαγγελματικό ταξίδι και δεν ρίσκαρα να μείνω χωρίς μηχανάκι. Επίσης θυμάμαι ότι ο Βασίλης μου είχε πει παλιά ότι έχει κανα δυό χαλασμένους Sagem. Αν τους έχει ακόμα και έχει όρεξη θα μπορούσε να κάνει την επέμβαση και να ποστάρει τα αποτελέσματα. Ε Βασίλη τι λές; Μας έχει φάει η περιέργεια όλους.

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #13 - : Ιούλιος 20, 2008, 01:50:11 πμ »
Την είχα διαβάσει την ιστορία αυτή φίλε Nick όταν είχα πρωτοέλθει στο φόρουμ.
Διαβασμένο σε βλέπω. :D :D
Εγώ είχα κάνει το εξής:
Βασικά ακολούθησα και την γνωστή διαδικασία των 80 βαθμών μόλις δηλαδή ανάψει το βεντιλατέρ, ότι ρύθμιση έχεις κάνει μέχρι εκείνη την ώρα αποθηκεύεται.
Είχα παρει και μερικές πληροφορίες από τον Βασίλη σχετικά με το πόσο πολύ η λίγο θέλει γύρισμα η γνωστή "βίδα" για να μειωθεί η να αυξηθεί αντίστοιχα το μείγμα, κι άρχισα να πειραματίζομαι αφού δεν είχα να χάσω και πολλά πράματα. Ο εγκέφαλος έκανε να έρθει τότε 3 μήνες.  :ohmy: (έτος 2005)
Έτσι λοιπόν έβγαλα την σέλα κι άρχισα με πολύ μικρές αλλαγές στην αρχή να μειώνω το μείγμα μέχρι δηλαδή να κάνει σκασίματα η εξάτμιση. Ταυτόχρονα έπεφτε το ρελαντί και το τσίμπαγα λίγο παραπάνω απο την γνωστή και "χρήσιμη βίδα" κάτω από το ντεπόζιτο. :D
Μετά έκανα μια βόλτα για να δω τι παίζει με τις αλλαγές ταχύτητας στις χαμηλές πάντα ταχύτητες μια κι ο πήγασος όταν έχει πρόβλημα ρύθμισης εκεί φαίνεται κι όχι στις τελικές.
Όταν έβλεπα ότι πήγαινε καλά, αλλά είχε πολλά σκασίματα τότε γύριζα αντίθετα την βίδα να δώσω κι άλλο μείγμα ανέβαινε το ρελαντί και πάλι το κατέβαζα από την βίδα που είπα παραπάνω. Μετά ξανά βόλτα και μετά ξανά κάποια μικρο διόρθωση κατά την διάρκεια διαδρομής.
Υπ όψη πάντα κάτω από τους 80 βαθμούς αυτά γιατί μετά δεν....
Μου πήρε περίπου τρεις μέρες να το φέρω εκεί που ήθελα και μετά τυχαία έκατσε μια εκδρομή προς Πελοπόννησο κι είπα να δω τι έκανα. Γέμισα και έφυγα, γύρισα με 250χλμ στο κοντέρ και δεν είχα βάλει βενζίνη. Πήγα και 2 μέρες στην δουλειά και στα 330χλμ άναψε για τα καλά το λαμπάκι της ρεζέρβας και στα 340 έβαλα.
Μετά όταν τα λέγαμε με τον Βασίλη γελάγαμε σαν να λέγαμε ανέκδοτο. :h22: :h22:
Να προσθέσω σε όλα αυτά ότι ταυτόχρονα θα χρειάζεται και αλλαγή στην ρύθμιση της ντίζας του αμπραγιάζ γιατί με όλες αυτές τις αλλαγές ροπής σίγουρα δεν υπάρχει περίπτωση να πηγαίνει σωστά. Γιαυτό κι οι δοκιμές γίνονταν με χαμηλές ταχύτητες και με αλλαγές των σχέσεων. Αν στις αλλαγές έσβηνε, έκανα ξανά ρύθμιση.


*

Woland

RE: Εγκέφαλος Pegaso IE(Sagem MC500) Μήπως είναι επισκευάσιμος?
« Απάντηση #14 - : Ιούλιος 20, 2008, 02:47:20 πμ »
 Κάπως έτσι το ρυθμίζω και εγώ. Αλλά δεν τη γυρίζω τόσο προσεκτικά. Είχα παρατηρήσει το Βασίλη ότι τη γύριζε αρκετά και αυτό έκανα και εγώ. Τουλάχιστο μια στροφή. Έχω παρατηρήσει ότι όσο και να μειώσω το μίγμα δεν κάνει σκασίματα ούτε σβήνει.
 Επίσης διορθώνω το ρελαντί με την βίδα κάτω από το φαίρινγκ. Καναδυό φορές που δεν το έκανα πρέπει να πήρε ανάποδες γιατί έσβησε με ένα ανατριχιαστικό ΓΚΡΡΡΑΠ !
 Θα ακολουθήσω το παραδειγμά σου για μικρότερες αλλαγές. Ίσως ακούσει καλύτερα. Παρατήρησα επίσης ότι δεν συμπεριφέρονται όλοι οι χαλασμένοι εγκέφαλοι το ίδιο. Και αυτό θα έχει κάποιο νόημα στο να καταλάβουμε τη βλάβη. Οπως και το ότι δεν συνάντησα  τη συγκεκριμένη βλάβη σε άλλο φόρουμ για Aprilia. Κάποιοι παραπονιούνται βέβαια για αυξημένη κατανάλωση στο Yahoo αλλά δεν είδα τίποτα για τον εγκέφαλο. Ούτε και σε search σε Google και λοιπά προέκυψε κάτι σημαντικό.
 

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης