Για κανε ενα explain πως λειτουργει το CVT στο ΜΑΝΑ
Κατ΄αρχήν δείτε
εδώ. Το είχα ήδη ανεβάσει στο φορουμ πρόσφατα.
Τώρα, επειδή είναι στα αγγλικά, θα πω περιληπτικά ότι το CVT στο Mana είναι ολόϊδιο με ενός κλασικού σκούτερ μόνο στην πίσω τροχαλία και στον φυγοκεντρικό συμπλέκτη-όλα καλά ως εδώ.
Οι διαφορές είναι στην μπροστινή τροχαλία και ειδικότερα στο μηχανισμό που την ανοιγο-κλείνει. Σε ένα τυπικό σκούτερ υπάρχει το σετ με τα αντίβαρα που με αυξανόμενη την φυγόκεντρο δύναμη-λόγω αύξησης των στροφών του κινητήρα-μετακινεί εγκάρσια ένα καμπανοειδές καπάκι και ταυτόχρονα την εμπρός τροχαλία. Ετσι αλλάζει η ενεργή διάμετρος του ιμάντα και το αντίθετο γίνεται αυτόματα στην πίσω τροχαλία (κάτι σαν την τραμπάλα

). Τώρα στη Mana αντί για τα αντίβαρα, υπάρχει ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας που είναι συνέχεια το γρανάζι του σε εμπλοκή με το μεγαλύτερο που βρίσκεται στο εξω άκρο της εμπρός τροχαλίας. Σύμφωνα με την (έξυπνη) χαρτογράφηση της Aprilia, το γραναζάκι του ηλεκτροκινητήρα γυρνόντας το μεγάλο (γρανάζι), στην πραγματικότητα κάνει τα "μάγουλα" της τροχαλίας να πλησιάζουν ή να απομακρύνονται το ένα από το άλλο. Αυτό συμβαίνει γιατί εντός τους υπάρχει μεγάλος κοχλίας (βίδα

)...
Ο ιμάντας παίζει τον κλασικό ρόλο του και δεν ενδιαφέρεται εαν ανοιγοκλείνουν οι τροχαλίες με την μία ή με την άλλη μέθοδο...
Το ίδιο και ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης .
Η όλη "μαγκιά" της
Aprilia είναι που κάνει την προσαρμογή των (σχεδόν) απείρων σχέσεων του CVT
σύμφωνα με τις προσταγές του αναβάτη και σε συνδυασμό με οικονομία ή επιδόσεις ή ότι άλλο θελήσει! Και το κάνει καλύτερα (ως προς την ομαλότητα) από τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη (βλ. Honda)Αυτά τα ολίγα... Ελπίζω να έγινα κάπως κατανοητός.