Το 1190 το οδήγησα στο test ride του Φάνη που είχε κάνει πρόπερσι. Είχα πολύ μεγάλες φιλοδοξίες μιας και μου είχε κάνει πολύ καλή εντύπωση από φωτό, άρθρα, δοκιμές κλπ που διάβασα στο internet, αλλά δυστυχώς δεν εκπληρώθηκε καμιά. Η απόσταση βέβαια ήταν ελάχιστη, καμιά 25αριά χλμ στην Βουλιαγμένης μόνο, αλλά κάποια πράγματα φαίνονται αμέσως.
Π.χ. (αν και δεν το επιβεβαίωσα ο ίδιος, δεν υπήρχε καθόλου χρόνος να πειραματιστείς με τα κοκοψίνια του) το team είπε ότι είναι στον S χάρτη, αλλά τα 150 άλογα, ειδικά στις χαμηλές σχέσεις που φαίνονται, δεν φάνηκαν πουθενά. Ένιωθα ότι οδηγούσα κάτι πολύ πιο αργό από το Capo σου. Το έφτασα μέχρι τις 7000 στροφές αν θυμάμαι καλά, αλλά δεν είδα πουθενά την δύναμη που ανακοινώνεται.
Μου φάνηκε ένα μηχανάκι πολύ ουδέτερο, σαν να απευθύνεται σε τελείως αρχάριους. Ήταν πανεύκολο στον χειρισμό του, πολύ μαλακό κιβώτιο, πολύ άνετο και με μπόλικο χώρο, αλλά κατευθείαν σαν να χάθηκε το hype που μου είχε σχηματιστεί σαν εικόνα πριν ανέβω.
Το μεγαλύτερο αρνητικό που με έκανε να θέλω να κατέβω αμέσως, ήταν ότι ερχόταν τεράστια θερμότητα από το μοτέρ παντού πάνω μου, ακόμα και πάνω στην σέλα. Το είπα στα παιδιά αμέσως, γιατί ακόμα και με 100χλμ ταχύτητα την ένιωθα έντονη. Το κοίταξαν και στην αρχή θεώρησαν ότι μπορεί να λείπει κάποιο μονωτικό από κάτω, αλλά δεν το θεώρησαν και πολύ πιθανό. Μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο, αν όλα είναι έτσι, δεν θα το αγόραζα. Τον χειμώνα πες ότι είναι επιθυμητό, αλλά το καλοκαίρι που ήταν το τεστ, στα φανάρια ήταν ανυπόφορη η κατάσταση, και πραγματικά 2-3 φορές έφτασα στο σημείο να κάνω δεξιά και να κατέβω, δεν παλευόταν.
Επαναλαμβάνω, η εικόνα ήταν πολύ μικρή, η απόσταση υπερβολικά μικρή και χωρίς καν στροφές,μόνο 2 ευθείες πήγαινε έλα την Βουλιαγμένης (στο τέλος με ρώτησαν πως μου φάνηκε στο στρίψιμο

) και σίγουρα δεν μπορείς να έχεις αντικειμενική και ολοκληρωμένη εικόνα σε τέτοια δοκιμή. Πόσον μάλλον για ένα μηχανάκι που δεν είναι καν πόλης.
Το καινούργιο το Capo, δεν με εξιτάρει για αγορά σε καινούργιο. Όπως πολύ σωστά είχαν πει πολλοί, θα ήταν καλή κίνηση μόνο σε μεταχειρισμένο, καθώς στα λεφτά καινούργιου, βρίσκεις πολλές και πολύ καλύτερες προτάσεις σε σχέση με την Aprilia, δυστυχώς. Όσο για το γκάζι του, αν και όντως υστερεί σε νούμερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, πίστεψέ με δεν θα βρεις πουθενά σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης να πεις "μου λείπει δύναμη, θέλω κι΄άλλο γκάζι". Είναι υπέρ-υπεραρκετό. Εκεί που υστερεί αρκετά είναι στην κατανάλωση. Ακόμα ένα Aprilia, που καίει αδικαιολογήτως παραπάνω από το φυσιολογικό για την χρήση του και την δύναμή του επίσης. Και όταν μιλάμε για τουριστικό μηχανάκι, αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην τελική επιλογή.
Για BMW, δεν μπορώ να πω τίποτα από εμπειρίας, καθώς δεν έχω ούτε καν ανέβει, και ούτε θέλω. Απέχουν πολύ από την φιλοσοφία μου, και δεν μου κεντρίζουν στο παραμικρό το ενδιαφέρον ούτε καν να μάθω χαρακτηριστικά τους. Μέχρι πρόσφατα φαντάσου ότι δεν ήξερα ότι δεν έχουν ψυγείο... Μόνο και μόνο που εξέχουν τα βυζιά τους αριστερά και δεξιά από όλο το σύνολο σε κάνει να αναρωτιέσαι έντονα τι γίνεται σε περίπτωση πτώσης. Το βιώσαμε σε βόλτα που περνούσαμε από τον επαρχιακό της Επιδαύρου, και ένα GS δικάβαλο ξάπλωσε λόγω χυμένου πετρελαίου από προπορευόμενο φορτηγό, και το μοτέρ καταστράφηκε, μόνο και μόνο επειδή εξέχει, και διαλύθηκε στο σύρσιμο και από το μοχλικό που έγινε από την πτώση και την επαφή.
Αυτό που θα ήθελα πάρα πολύ να δοκιμάσω είναι το 1290GT, θα ευχόμουν να είναι ένα τελείως διαφορετικό μηχανάκι από αυτό το ξενέρωτο και άνευρο 1190 που ανέβηκα.
Σε ποιο οικονομικές επιλογές, μου αρέσει πολύ το Tiger 1050 SE. Δεν υστερεί σε τίποτα από το Capo σου, σε θέματα τουριστικών δυνατοτήτων, εκτός ίσως μόνο από τους 17άρηδες τροχούς, αν έχεις χωμάτινες ανησυχίες. Φυσικά σε όλα τα άλλα είναι καλύτερο.
Πάρε αυτό που γουστάρεις εσύ, αυτό στο οποίο θα ανέβεις πάνω και θα σου κάνει όλα τα κλικ και τα κλακ, και θα κουμπώσεις καλά μαζί του. Όλα τα άλλα είναι περί ορέξεως..