APRILIA BIKERS HELLAS

Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => Tuono 1000 R και Tuono Factory => Μήνυμα ξεκίνησε από: Aprilios Καίσαρας στις Απρίλιος 05, 2009, 07:13:51 μμ

Τίτλος: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: Aprilios Καίσαρας στις Απρίλιος 05, 2009, 07:13:51 μμ
Θέλω να ρυθμίσω το ύψος στο πίσω αμορτισέρ (315mm, καλά είναι?)
Αλλά αυτό το 315mm είναι όπως το έχω στα χερια μου, τόποθετημένο
 ή και με εμένα επάνω στο μηχανάκι????



Θέλω να ρυθμίσω και το sag αλλά δεν μπορώ να βρω κάποιο σημείο αναφοράς
που να μου δίνει τοση ακρίβεια, έχετε να μου προτέινετε κάτι?
Σημείωση, μιλάω για το πίσω αμορτισερ πάντα.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: bros400pgm στις Απρίλιος 05, 2009, 07:27:21 μμ
Αρχηγε, καλησπερα...............

1.Το υψος του πισω αμορτισερ, μετριεται απο βιδα σε βιδα στηριξης..............Δεν αλλαζει, ειτε εισε πανω, ειτε το εχεις τοποθετησει, ειτε το εχεις στα χερια σου..........


2.Το sag το μετρας, ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ (σχεδον) με 2ο ατομο να σε βοηθαει.........
Μετρηση παιρνεις με πολλους τροπους...........
Ενας ειναι μετρωντας με μετρο, απο την πισω κατω ακρη του ψαλιδιου μεχρι την βιδα του φλας.........

PS. Κατεβασε αυτο http://www.ohlins.com/Portals/0/documents/manuals/07241-02A.pdf
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: Aprilios Καίσαρας στις Απρίλιος 05, 2009, 08:00:19 μμ
Ρε αρχηγέ, στα χέρια μου το αμορτισερ έχει ένα μήκος.
Αν το βάλω στο μηχανακι εχει αλλό μήκος, αρχικό μείον το στατικό sag
και αν κατσω κι εγώ εχει το αρχικό μείον το rider's sag.


Ποιο από αυτά πρέπει να είναι 315mm?
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: bros400pgm στις Απρίλιος 05, 2009, 08:02:22 μμ
ναι εχεις δικιο....................οξω οπως το εχεις (στην πληρη του δηλαδη εκταση), μετρας το μηκος απο τρυπα σε τρυπα
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: Byron στις Απρίλιος 05, 2009, 08:06:20 μμ
Μην το μπερδεύεις. Το sag αφορά ΜΟΝΟ το ελατήριο και όχι το ολικό μήκος του αμορτισσέρ. Ο Κοσμάς εννοεί από κέντρο σε κέντρο. Το μήκος του ohlins μαμά είναι 310mm, 313 δίνει η aprilia για πίστα και τα 315 είναι μάλλον πολλά.
Μην ξεχνάς ότι η σχέση είναι 3:1 δλδ, κάθε 1mm ύψος πίσω = 3 mm στις μπροστινές πλάκες.

Η aprilia δίνει 20mm σπείρες στο πίσω αμορτισσέρ ως οδηγό για το sag και 22 για πίστα (μετρημένο απ΄τις αρχές των σπειρών μέχρι το 1ο κολλάρο)
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: Aprilios Καίσαρας στις Απρίλιος 05, 2009, 08:07:00 μμ
Αυτό φοβόμουν, ότι θα το βγάλω να μετρήσω πάλι :dry: :dry:

Thanks :kalo: :kalo:
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: Aprilios Καίσαρας στις Απρίλιος 05, 2009, 08:15:11 μμ

Η aprilia δίνει 20mm σπείρες στο πίσω αμορτισσέρ ως οδηγό για το sag και 22 για πίστα (μετρημένο απ΄τις αρχές των σπωωειρών μέχρι το 1ο κολλάρο)


Ωπ!!! αυτό δεν το έπιασα, το αναλυεις λίγο καλύτερα?
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: bros400pgm στις Απρίλιος 05, 2009, 08:23:29 μμ
Βυρωνα, ο Βασιλης εννοει οτι πρεπει ειτε να βγει το αμορτισερ, ειτε να σηκωθει στον αερα ολο το συστημα ψαλιδι-τροχος

Βασιλη το sag πρεπει να ειναι περιπου το 1/3 της διαδρομης.....ασχετα με το τι λεει η απριλια.............Αλλα πρεπει να κοιταξεις και τα δικα σου γουστα ;)

Στην φωτο, φαινεται αυτο που σου λεει ο βυρωνας
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: Byron στις Απρίλιος 05, 2009, 08:39:08 μμ
Βυρωνα, ο Βασιλης εννοει οτι πρεπει ειτε να βγει το αμορτισερ, ειτε να σηκωθει στον αερα ολο το συστημα ψαλιδι-τροχος

Βασιλη το sag πρεπει να ειναι περιπου το 1/3 της διαδρομης.....ασχετα με το τι λεει η απριλια.............Αλλα πρεπει να κοιταξεις και τα δικα σου γουστα ;)

Στην φωτο, φαινεται αυτο που σου λεει ο βυρωνας

Σωστά αυτό λέω  :kalo:
Προφανώς για να γίνει ακριβής μέτρηση πρέπει να βγεί το αμορτισσέρ. Αν ξέρεις όμως πόσο είναι τώρα, μπορείς να το ρυθμίσεις χωρίς να το βγάλεις. Το βήμα του σπειρώματος είναι 1mm. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε μία πλήρη στροφή της βίδας το ύψος μεταβάλλεται 1 mm. Μάρκαρε μια πλευρά και κάντο έτσι αν βαριέσαι ή δεν έχεις άτομο να βοηθήσει.

Το sag καλό είναι να το μετρήσεις άσχετα με το τι λέει η aprilia. Εγώ το είχα αφήσει στα 20mm γιατί μου έδινε καλές τιμές και είμαι γύρω στα 100 κιλά με εξοπλισμό.  :bye:
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: Byron στις Απρίλιος 05, 2009, 08:44:59 μμ
Θέλω να ρυθμίσω και το sag αλλά δεν μπορώ να βρω κάποιο σημείο αναφοράς
που να μου δίνει τοση ακρίβεια, έχετε να μου προτέινετε κάτι?
Σημείωση, μιλάω για το πίσω αμορτισερ πάντα.

Αντιγράφω τις οδηγίες από άλλο πόστ. Χρησιμοποίησε κάποια βίδα στο υποπλαίσιο (που βιδώνουν οι εξατμίσεις πχ) ως σταθερό σημείο.

"Βάζουμε την μοτό στο κεντρικό stand (ή στο κασόνι με τις μπύρες) έτσι ώστε ο πίσω τροχός να κρέμεται στον αέρα.

Μαρκάρουμε ένα σημείο στο πίσω μέρος (φτερό, βάση σχάρας κ.λ.π.) όσο το δυνατόν πιο κάθετα στο έδαφος (η ευθεία που περνάει από το σημείο αυτό και το κέντρο του πίσω τροχού να είναι κάθετη στο έδαφος).

Μετράμε την απόσταση του μαρκαρισμένου σημείου και του κέντρου του τροχού και την ονομάζουμε Α.

Κατεβάζουμε την μοτό στο έδαφος και την κρατάμε όρθια.
Μετράμε πάλι την απόσταση μεταξύ του σημείου και του κέντρου του τροχού και την ονομάζουμε Β. (χρειάζεται φιλαράκι-βοηθός).

Η διαφορά των αποστάσεων Α-Β είναι το στατικό sag. (Το πόσο βυθίζεται η μηχανή με το βάρος της).
Τσεκάρουμε αν είναι μέσα στα όρια του κατασκευαστή, αλλοιώς παίρνουμε γαντζόκλειδο και προφορτίζουμε - αποφορτίζουμε το ελατήριο, ώστε να μπούμε στα όρια του κατασκευαστή.!!!


Ανεβαίνουμε πάνω στην μοτό, με πλήρη εξάρτυση και σε θέση οδήγησης,
Μετράμε πάλι την γνωστή απόσταση και την ονομάζουμε Γ. (χρειάζονται 2 φιλαράκια-βοηθοί).

Η διαφορά των αποστάσεων Α-Γ είναι το δυναμικό sag. (Το πόσο βυθίζεται η μοτό με τον αναβάτη επάνω).

Τσεκάρουμε αν είμαστε στα όρια του κατασκευαστή.

Αν το δυναμικό sag είναι ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ από αυτό του κατασκευαστή, το ελατήριό μας είναι ΣΚΛΗΡΟ για τα κιλά μας και πρέπει να πάμε σε μαλακότερο.

Αν το δυναμικό sag είναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ από του κατασκευαστή, το ελατήριο είναι ΜΑΛΑΚΟ για τα κιλά μας και πρέπει να πάμε σε σκληρότερο."

 :bye:
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: Aprilios Καίσαρας στις Απρίλιος 05, 2009, 08:54:09 μμ
Ευχαριστώ πολύ παιδια. :kalo:

Άλλη ερώτηση τα που σας βρήκα.
Εχει μια τάση να πλέει το πίσω ειδικά στα σαμαράκια παρόλο πόυ είμαι στα όρια
του ελατηρίου (82kg με όριο 81,6kg) και 10 και 14 κλικ στις συμπίεση και απόσβεση( η ανάποδα δε θυμάμαι)
Τι προτείνετε?
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: bros400pgm στις Απρίλιος 05, 2009, 09:04:52 μμ
Ευχαριστώ πολύ παιδια. :kalo:

Άλλη ερώτηση τα που σας βρήκα.
Εχει μια τάση να πλέει το πίσω ειδικά στα σαμαράκια παρόλο πόυ είμαι στα όρια
του ελατηρίου (82kg με όριο 81,6kg) και 10 και 14 κλικ στις συμπίεση και απόσβεση( η ανάποδα δε θυμάμαι)
Τι προτείνετε?

Ξεκινα με 20κλικ την επαναφορα και 12 την συμπιεση......................Το ελατηριο ειναι μια χαρα;)

Πολυ δεν το ψαχνεις ρε συ? Απο τοτε που το πηρα, το εχω αφησει στις αγωνιστικες ρυθμισεις και δεν το εχω ξαναπειραξει ποτε...... :thnk: :thnk:
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: Byron στις Απρίλιος 05, 2009, 09:49:56 μμ
Μέχρι πριν λίγες μέρες είχα απόσβεση επαναφοράς: 12 κλικ από max και απόσβεση συμπίεσης: 9 κλικ από max.
Τα πείραξα λίγο όμως γιατί ήταν γρήγορο. Δεν θυμάμαι ακριβώς τι έβαλα.....
Θα το τσεκάρω αν μπορέσω αύριο και θα ποστάρω.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: Byron στις Απρίλιος 06, 2009, 04:39:21 μμ
Τα πείραξα λίγο όμως γιατί ήταν γρήγορο. Δεν θυμάμαι ακριβώς τι έβαλα.....
Θα το τσεκάρω αν μπορέσω αύριο και θα ποστάρω.

Απόσβεση συμπίεσης -7κλικ απο max
---//---  επαναφοράς -11 κλικ από max (δεξιόστροφα)

και βλέπουμε....
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για πίσω ohlins
Αποστολή από: zlionakis στις Απρίλιος 06, 2009, 04:44:44 μμ
317 ύψος και 3 γραμμές στις πλάκες...Για μένα είναι ότι πρέπει..