APRILIA BIKERS HELLAS
Πήραμε τους δρόμους και τα βουνά => Track Days => Μήνυμα ξεκίνησε από: nikits στις Νοέμβριος 29, 2006, 09:07:14 μμ
-
ειπωθηκαν διαφορα τα οποια τα θεωρω υπερβολικά.
Πιο συγκεκριμενα, αν θυμαστε σε αλλο θεμα σχετικα με το τρακ ντεϊ στα Μεγαρα στις 12/11, ειχα αναφερθει στο ατυχημα ενος φιλου.
Επειδη εινα γνωστος σε αλλο φορουμ μοτοσυκλετιστων, ανοιχτηκε μια κουβεντα σχετικα με το ποσο ασφαλης εισαι μεσα στην πιστα.
Εκει λοιπον ακουστηκαν διαφορες αποψεις, καλοπροέραιτες όλες θεωρώ,αλλα και κάποιες υπερβολες εκατερωθεν των "στραποδεων".
Οι μεν υπερθεματιζαν για την ασφαλεια της πιστας σε σχεση με οποιαδηποτε διαδρομη σε δημοσιο δρόμο και οι αλλοι, οτι παμε και σκοτωνομαστε γιατι τρεχουμε και οτι ειναι ψευδαισθηση η ασφαλεια στην πιστα.
στρατοπέδων ηθελα να πω....τι διαολο δυο αριστερα χερια εχω...???
Ποια η αποψη σας επι του θεματος?
-
Junior έγραψε:
Ποια η αποψη σας επι του θεματος?
Αν και δεν είμαι φανατικός του σπορ (της πίστας εννοώ) να πω μια άποψη που όπως ξέρουμε όλοι έχουν από μία. (Άποψη εννοώ) :-D
Πιστεύω πως θα έπρεπε να υπάρχει μια πιο προσεγμένη πρόληψη ατυχήματος εκεί μέσα.
Το ότι πολλοί είναι υπέρ της πίστας, συμφωνώ αλλά σε συνάρτηση με το ότι μπαίνοντας κάποιος σε μια πίστα, και κάνοντας αυτά που πρέπει να κάνει για να δει τις δυνατότητες του και της μηχανής του, συνεπάγεται ότι αυτά ΔΕΝ τα κάνει σε δημόσιους δρόμους αυξάνοντας έτσι την ασφάλεια την δική του και των άλλων των "άτυχων" που μπορεί να βρεθούν στον δρόμο του.
Κατά την άποψή μου οι περισσότεροι κάπως έτσι το σκέφτονται όταν λένε "είναι πιο ασφαλή η οδήγηση στην πίστα".
Εννοούν δηλαδή ότι καλύτερα μέσα, παρά έξω στον δρόμο.
Τώρα, αν μέσα οι προϋποθέσεις της ασφάλειας σε σχέση με την ίδια την πίστα δεν είναι αυτές που πρέπει, νομίζω πως όλοι αυτοί που την χρησιμοποιούν κατά κόρον θα πρέπει να "τρίξουν" λίγο τα δόντια στους εκάστοτε διοργανωτές των Tracdays.
Άλλωστε "no money, no honey" :-D ;-)
-
Από θέμα περιβάλλοντος χώρου φυσικά μιά πίστα είναι πολύ ασφαλέστερη από οποιονδήποτε δρόμο. Το πρόβλημα της ασφάλειας στην πίστα για μένα είναι οι προσπεράσεις. Κάποιοι όταν πέφτουν σε αργότερο αναβάτη περιμένουν υπομονετικά μέχρι να βρούν ευκαιρία για ασφαλή προσπέραση. Κάποιοι άλλοι όμως προσπερνούν όπως και όπου νάναι, ζορίζοντας έτσι τον αρχάριο ο οποίος ναι μεν μπορεί να πηγαίνει αργά, αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι εκείνη τη στιγμή δεν ζορίζεται ή δεν φοβάται. Και η προσπέραση ιδίως σε είσοδο στροφής μπορεί να τον τρομάξει και να τον οδηγήσει σε έξοδο.
Οι χειρότερες περιπτώσεις είναι όταν υπάρχουν δύο γρήγοροι οι οποίοι "κοντράρονται". Αν ο προπορευόμενος περάσει κάποιον αργό, τότε συνήθως ο δεύτερος θα δοκιμάσει να προσπεράσει όπως-όπως για να μην χάσει επαφή με τον προπορευόμενο. Η μοναδική καλή τρομάρα που είχα ήταν έτσι: Εγώ ήμουν ο αργός, στα φρένα μιας διπλής δεξιάς (Κ11 Σέρρες για τους γνωρίζοντες) έρχεται ξυστά από εσωτερική ένας πιο γρήγορος, μου χαλάει τη γραμμή, και αμέσως μετά (πάλι ξυστά) από εξωτερική άλλος ένας ο οποίος επειδή ήταν πιο έξω φρέναρε απότομα για να "βγάλει" τη στροφή και "έκοψε" τη γαμμή μου φρενάροντας και ταυτόχρονα μπαίνοντας μπροστά μου. Εγώ είχα γίνει σάντουιτς ανάμεσα σε αυτόν και τον "από εσωτερική" τη στιγμή που στρίβαμε και φρενάραμε όλοι μαζί ταυτόχρονα. Οι αποστάσεις μεταξύ μας δεν ήταν μεγαλύτερες του μισού μέτρου. Με το ζόρι κατάφερα να μην πέσω επάνω στον "από εξωτερική" και την τρομάρα θα την θυμάμαι για καιρό.
Περιστατικά σαν το ανωτέρω ίσως να μην είναι πολύ συνηθισμένα αλλά το γεγονός οτι δεν υπάρχει κάποιο πλαίσιο νομικής ευθύνης σημαίνει οτι οτιδήποτε και αν σου προξενήσει κάποιος άλλος ακόμα και αν φταίει 100%, δεν σε καλύπτει κανένας. Αυτό είναι για μένα το πρόβλημα στις πίστες.
-
Το μονο που θεωρω επικυνδινο στην πιστα ειναι, οπως λεει και προλαλησας SVtor, οι εντελως καυλ...νοι ειμαι-ισαξιος-αν-οχι-καλυτερος-του-Rossi τυποι οι οποιοι πανε "καρυδι" παντου και παντα. Τους διαχωριζω βεβαια απο τους τυπους που ειναι πραγματικα γρηγοροι και ταυτοχρονα εμπειροι σε περιβαλλον πιστας οι οποιοι σε περνανε απο παντου χωρις καν να τους δεις και χωρις να σε βαζουν σε κανενα κινδυνο.
Περα απο αυτους δεν βλεπω καποιο αλλο ιδιαιτερο κινδυνο και σιγουρα οι κινδυνοι σε μια πιστα ειναι σαφως μικροτεροι απο το να προσπαθεις να πας το ιδιο γρηγορα σε δημοσιο δρομο. Δειτε τα σοβαρα ατυχηματα που γινονται Σαβατοκυριακα απο καυλ..νους σε δημοσιους δρομους σε συγκριση με αυτα που εχουν γινει σε πιστες.
-
σε ενα δημοσιο δρομο υπαρχουν πολλοι παραγοντες που θα μπορουσαν να δημιουργησουν προβλημα οσον αφορα την ασφαλεια σου(λαδια,πετρες,οχηματα,κλπ.)και θα πρεπει να ειμαστε πολλοι προσεκτικοι οταν οδηγαμε.βεβαιως η πιστα μπορει να ειναι κατα καποιο τροπο ενα ελεγχομενο περιβαλλον που μας εξασφαλιζει οσο το δυνατον λιγοτερους κινδυνους απο ενα δημοσιο δρομο αλλα αυτο καμια φορα μπορει να λειτουργησει και εναντιον μας διοτι μας αναπλαθει στο μυαλο μια ουτοπικη ασφαλεια με αποτελεσμα να την παταμε διχως να το παρουμε χαμπαρι.αρα πιστευω οτι η ασφαλεια ειτε οδηγας σε πιστα ειτε σε δρομο εχει να κανει με τις εντολες που δινει ο εγκεφαλος καποιου στο δεξι του καρπο.απο εκει ξεκιναν ολα.
να επισημανω οτι ο τροπος οδηγησης στη πιστα απεχει πολυ απ'το να οδηγας σε ενα δημοσιο δρομο.
-
Παιδια η πιστα σαν περιβάλον οδήγησης ειναι ποιο ασφαλές... αυτο ειναι αδιαπραγματευτο πιστευω και όσοι έχουν τις αντηρίσεις τους για την ασφάλεια της πίστας, πιστευω οτι επίσης το αποδεχονται.
Απο εκει και περα ο παραγοντας "τριτος καυλογκαζος" και ο "κακός εαυτός μας" δεν μετράνε γιατι αυτοι παιζουν παντου και πάντα.
Μονο που στο δημοσιο δρόμο ο τριτος μπορει να ειναι το οτιδηποτε, απο ζωο (πασης φυσεως) μεχρι αεροπλανο :-D
-
S-T έγραψε:
Παιδια η πιστα σαν περιβάλον οδήγησης ειναι ποιο ασφαλές... αυτο ειναι αδιαπραγματευτο πιστευω και όσοι έχουν τις αντηρίσεις τους για την ασφάλεια της πίστας, πιστευω οτι επίσης το αποδεχονται.
Απο εκει και περα ο παραγοντας "τριτος καυλογκαζος" και ο "κακός εαυτός μας" δεν μετράνε γιατι αυτοι παιζουν παντου και πάντα.
Μονο που στο δημοσιο δρόμο ο τριτος μπορει να ειναι το οτιδηποτε, απο ζωο (πασης φυσεως) μεχρι αεροπλανο :-D
Ο S-T με δυο κουβεντες εδωσε ολο το νοημα . Οι αποψεις του dodos με βρισκουν συμφωνο. Τα παντα ειναι στο μυαλο μας. Αν παρασυρθουμε σε μια "κοντρα" ποιος ειναι ο γρηγοροτερος την βαψαμε. Αν την πατησουμε τελικα και παμε παραπανω απο τις δυνατοτητες μας, τοτε σιγουρα μεσα στην πιστα θα ειναι ασφαλεστερα. Σκεφτομαι το ατυχημα του φιλου μου και καθε ατυχημα σε πιστα να γινοταν σε δημοσιο δρομιο, με τζινακι, χωρις γαντια, χωρις προστασιες, με αυτοκινητα να ερχονται απο πισω ή και απεναντι. Και μονο στην σκεψη ψηφιζω πιστα δαγκωτο.
-
Προσπαθωντας μια συνοψη λοιπον,αν καταλαβα καλα, οταν και αν εχουμε επιθυμια για το κατι παραπανω να κατευθυνομαστε προς Μεγαρα ή Σερρας.
Δεν θα μπορουσα παρα να συμφωνησω.
-
Θα συμφωνησω και εγω και θα προσθεσω οτι η πιστα ειναι ο ασφαλεστερος χωρος οπου οποιοσδηποτε και με οποιοδηποτε μηχανακι μπορει να "προπονηθει" ή να παρακολουθησει μαθηματα με σκοπο να γινει καλυτερος.
Ειναι λαθος να πιστευουν ορισμενοι οτι η πιστα ειναι μονο για καυλ@...μενους με κλιπονατα μηχανακια.
-
tuonato έγραψε:
Ειναι λαθος να πιστευουν ορισμενοι οτι η πιστα ειναι μονο για καυλ@...μενους με κλιπονατα μηχανακια.
Εσύ πάντως σε αυτή την κατηγορία ανήκεις, είτε το θελεις είτε όχι- αααχ.... πονάει το χέρι μου...... ;-) :h22:
-
οτιδήποτε κανεις με την μηχανη,μέσα η έξω από την πιστα ειναι το ιδιο επικίνδυνο.ξέρω ακούγομαι σαν την μάνα σας αλλα ετσι ειναι!το μόνο που αλλαζει στην οδήγηση στην πιστα είναι οτιδεν είμαστε εκτεθιμενοι στα αυτοκίνητα,οτι γίνει ειναι καθαρα δικο σου λαθος και δεν οφειλεται σε τριτους(δρομους,ταριφες,γκομενες με κινητα κτλ,κτλ)!εχω προσωπική εμπειρια!εχω δεκα χρόνια στην πλατη οδηγηση στην ζουγκλα των δρομων μας,εχω πεσει(περασει :-D )πανω σε αυτοκινητα,εχω κινδυνευσει απειρες φορες αλλα τελικα την πατησα σε ελεγχομενο περιβαλλον,επεσα(πεταξα :-D :-D )στις Σερρες πριν απο 17 μηνες και τραβιεμαι σε γιατρους ακομα κ τωρα με κινδυνο να εχω κινητικα προβληματα,να κινδυνευω να χασω την δουλεια μου και αλλα πολλα!Για να μην παρεξηγηθω ειμαι υπερ της πιστας για γρηγορη οδηγηση αλλα τα αποτελεσματα μιας πτωσης ειναι τα ιδια με τον δρομο απλα η πιστα ειναι πιο "προσωπικο θεμα" για οτι γινει φταις μονο εσυ!Να συμπληρωσω οτι η εμπειρια οδηγησης μηχανης σε πιστα δεν συγκρινεται με τιποτα αλλο!!!!
-
kostuono έγραψε:
Για να μην παρεξηγηθω ειμαι υπερ της πιστας για γρηγορη οδηγηση αλλα τα αποτελεσματα μιας πτωσης ειναι τα ιδια με τον δρομο
Πανω σε αυτο ακριβως ξεκινησε και η αντιπαραθεση αναμεσα σε φιλους και γνωστους. Οτι δηλαδη οταν εισαι εξω επιεδη ο δρομος δεν κραταει, επειδη υπαρχουν ταριφες και γκομενες με κινητα εισαι προσεχτικος. Εγω λεω ναι. Αλλα ας μου πει καποιος ποτε οδηγαει πιο προσεχτικα, πιο σωστα και πιο "πολιτισμενα". Μεσα στην πιστα ή εξω? Οταν στραβοκοιτας για το γκομενακι με το μινι, οταν χανεσαι για 1 δευτερολεπτο στον καθρεφτη, το οποιο ειναι αρκετο να σφηνωθεις υποθετο στο μπουρι απο το κολοφτιαγμενο "σαξό" ειναι καλυτερα? Στην πιστα λογω μεγαλυτερων ταχυτητων που μπορεις να αναπτυξεις εισαι στην τσιτα πολυ παραπανω. εχεις ψιλοεκπαιδευτει αλλωστε γι αυτο ή μπαινεις για ακριβως αυτον τον λογο, να κανεις πρακτικη στο που, ποτε ποσο, κοιτας ή πλαγαιζεις ή στριβεις. Δεν γινονται τυχαια ή αφθορμητα ή μηχανικα οπως στον δρομο.
Το ιδιο ειναι ρε φιλε κοστουονο να πεσεις απο 3Α στην ακρη του δρομου και να καρφωθεις σε καμια μπαριερα, κατω απο σκανια τουρμπο ιντερκουλερ, ή στα βραχια της Πειραϊκης (κοιμαται ο Στελιος ο μπεκρης?) Ξερω γινομαι ωμος και ανατριχιστικος αλλα σκεφτομαι το εξης.
Αν το φιλαρακι που φαγε το χαϊσαϊντνγκ στα Μεγαρα ηταν λιμανακια ξερεις ποσα αυτοκινητα θα τον ειχαν παρει απο κατω?
Αυτο σημαινει ασφαλες περιβαλλον πιστας για μενα. Απο κει και περα ειπαν κι αλλοι παρακατω....ολα ειναι στο μυαλο και πως αυτο καθοδηγει το χερι το δεξι (κυριως)....
ελπιζω να εγινα καταοητος....ή μηπως να γραψω καμια τριανταρια σελιδες ακομη τωρα που χω εμπνευση????
περαστικα σου, περαστικα μας,
Νικητας
-
kostuono έγραψε:
οτιδήποτε κανεις με την μηχανη,μέσα η έξω από την πιστα ειναι το ιδιο επικίνδυνο.ξέρω ακούγομαι σαν την μάνα σας αλλα ετσι ειναι!το μόνο που αλλαζει στην οδήγηση στην πιστα είναι οτιδεν είμαστε εκτεθιμενοι στα αυτοκίνητα,οτι γίνει ειναι καθαρα δικο σου λαθος και δεν οφειλεται σε τριτους(δρομους,ταριφες,γκομενες με κινητα κτλ,κτλ)!εχω προσωπική εμπειρια!εχω δεκα χρόνια στην πλατη οδηγηση στην ζουγκλα των δρομων μας,εχω πεσει(περασει :-D )πανω σε αυτοκινητα,εχω κινδυνευσει απειρες φορες αλλα τελικα την πατησα σε ελεγχομενο περιβαλλον,επεσα(πεταξα :-D :-D )στις Σερρες πριν απο 17 μηνες και τραβιεμαι σε γιατρους ακομα κ τωρα με κινδυνο να εχω κινητικα προβληματα,να κινδυνευω να χασω την δουλεια μου και αλλα πολλα!Για να μην παρεξηγηθω ειμαι υπερ της πιστας για γρηγορη οδηγηση αλλα τα αποτελεσματα μιας πτωσης ειναι τα ιδια με τον δρομο απλα η πιστα ειναι πιο "προσωπικο θεμα" για οτι γινει φταις μονο εσυ!Να συμπληρωσω οτι η εμπειρια οδηγησης μηχανης σε πιστα δεν συγκρινεται με τιποτα αλλο!!!!
Δεν είναι σωστό να κρίνουμε τα πράγματα αποκλειστικά από την προσωπική μας εμπειρία. Ακόμα κι εγώ που τώρα γράφω με δυσκολία εξαιτίας των σπασμένων μου καρπών απο την πίστα, την θεωρώ πολύ ασφαλέστερη, από τη στιγμή που έχω κάνει την στατιστική μου μέσα στα χρόνια. Στο δρόμο ακόμα και ο θάνατος είναι πιθανό ενδεχόμενο. Στην πίστα, για τα ελληνικά δεδομένα γνωρίζω μόνο για ένα θάνατο και αυτός ήταν καρδιακή προσβολή. Για τα MotoGP... στις εκατοντάδες πτώσεις στα τελευταία χρόνια (μην ξεχνάτε τις πτώσεις στα δοκιμαστικά που συνήθως είνια όσες και στον αγώνα) μόνο ένας θάνατος συνέβη, του Daijiro Kato, το 2003 (αν θυμάμαι καλά). Από θανάτους στο δρόμο... άσε καλύτερα. Τα δεδομένα μιλάνε μόνα τους νομίζω. Πίστα και πάλι πίστα.
-
Είναι σαφές πως αν θέλεις να οδηγείς γρήγορα και με ασφάλεια η απάντηση είναι ΠΙΣΤΑ ……..σε καμία περίπτωση δεν έχει καμία σύγκριση με το δρόμο …….
Όσο επώδυνο είναι ένα ατύχημα στην Πίστα , στο δρόμο είναι 1000 φορές χειρότερα….
Το θέμα είναι πως εδώ στην Ελλάδα δεν υπάρχει οδιγική παιδεία και σχολές οδήγησης για Πίστες παρά μόνο λίγες εξαιρέσεις και αυτές συζητήσιμες ….έτσι όλοι όσοι θέλουν να οδηγήσουν γρήγορα ακόμα και σε αγώνες είναι όλοι αυτοδίδακτοι με όλα τα επακόλουθα που μπορεί να έχει αυτό ( τραυματισμοί σκληρότεροι από το κανονικό , μεγάλος χρόνος ανακάλυψης των μυστικών της οδήγησης κλπ )
Εν κατακλείδι προτιμότερο είναι να πέσεις μέσα σε μια πίστα παρά στο δρόμο ….!!!
;-) ;-) ;-)
-
+1 Γιωργο... ;-)
-
Οποιος υποστηριζει οτι η πιστα ειναι 100% ασφαλεια κανει και 100% λαθος. Για μοτοσυκλετα μιλαμε, οποτε απολυτη ασφαλεια δεν υπαρχει
Βεβαια η πιστα ειναι πολυ πιο ασφαλης και προβλεψιμη απο τη γρηγορη οδηγηση στο δρομο για προφανεις λογους, αλλα αυτο δε θα πρεπει καθυσυχαζει καποιον που πρωτομπαινει να οδηγησει εκει μεσα
Καταρχην χρειαζεται μια καταλληλη προετοιμασια του αναβατη, τοσο σωματικη οσο και ψυχολογικη.Κακη φυσικη κατασταση του οδηγου θα φανει μετα απο μερικους γυρους σε καπως σβελτο ρυθμο και τοτε θα αρχισουν τα λαθη, το "μαλακωμα" των γραμμων (γινονται πιο ανοιχτες δηλ) και η αποσπαση της προσοχης (μουδιασε η γαμπα μου...)
Η μηχανη θα πρεπει να ειναι σε καλη κατασταση οσο αναφορα φρενα, λαστιχα, αλυσιδα κλπ. Ακουω πολλες φορες οτι ετοιμαζεται καποιος να παει στη πιστα με φθαρμενα λαστιχα, γιατι λεει η πιστα κραταει και με τετοια "να μπω να τα τελειωσω για να βαλω καινουργια". Μεγα λαθος κατα τη γνωμη μου.Στη πιστα θα μπεις με φρεσκα λαστιχα γιατι θα μπεις στο πειρασμο καποια στιγμη να δοκιμασεις πραγματα που δεν τα κανεις στο δρομο, και απο μονη της η καλη ασφαλτος δε θα δε γλυτωσει
Βασικοτερο απο ολα θεωρω ομως το μυαλο και τη συνεση του αναβατη. Θα χρειαστει καποιος αρκετο χρονο για να καταλαβει τι γινεται, τη θεση του στην ασφαλτο και να εξοικειωθει με τη κυκλοφορια, τους αργοτερους και τους γρηγοροτερους που κινουνται μαζι του, ετσι ωστε να μην εμποδιζει αλλα και να μην εμποδιζεται. Βλεπω καμια φορα αναβατες κολλημενους για 2-3 γυρους πισω απο καποιον αργοτερο, χωρις να μπορουν να τον περασουν...μην εκνευριζεσαι...κανε μια απλη διελευση (χωρις να σταματησεις)μεσα απο τα πιτς για να απομακρυνθει.. θα βγεις με τη πιστα ανοιχτη μπροστα σου...δεν ειναι αγωνας. Μην εκβιαζεις τη προσπεραση
Ειναι πολλα αυτα που πρεπει να μαθει κανεις ωστε να κινειται στη πιστα με ασφαλεια-το γρηγορα ειναι πολυ μετα...
Θεωρω πολυ ασφαλες και διδακτικο η πρωτη επαφη με τη πιστα να γινει στα πλαισια ειτε καποιου σχολειου οδηγησης,ειτε σε καποιο οργανωμενο track day οπως του Ανεμου-bikenet, που γινεται σοβαρη δουλεια, και οχι με τους "γρηγορους" γνωστους μας
Η πιστα απο μονη της δεν ειναι ασφαλης, ειναι μονο φρεσκοστρωμενη ασφαλτος.Εμεις τη κανουμε ασφαλη η επικινδυνη
Αυτα απο μενα