APRILIA BIKERS HELLAS

Η aprilia εμείς και οι μηχανές μας => Τεχνικά θέματα για όλους => Μήνυμα ξεκίνησε από: Ανδρεας στις Ιανουάριος 22, 2007, 12:31:42 μμ

Τίτλος: Τύποι Λιπαντικων Αλυσίδας
Αποστολή από: Ανδρεας στις Ιανουάριος 22, 2007, 12:31:42 μμ
Για την λίπανση της αλυσίδας τι λιπαντικό χρησιμοποιείτε?

Απο πλευράς προστασίας αλλά και επιδόσεων... ποια λιπαντικά θεωρούνται πιο αποτελεσματικά? Τα κολλώδη ή τα πιο ρευστά?


Το καλό με τα κολλώδη είναι ότι αφήνουν (συνήθως ένα άσπρο) στρώμα προστασίας το οποίο φαίνεται να είναι αρκετά αποτελεσματικό στην προστασία από σκόνη και λοιπά μικροσωματίδια.

Επίσης στα + είναι και η διάρκεια ζωής τους επάνω στην αλυσίδα.

Το κακό είναι ότι ίσως να μην καταφέρνει να εισχωρήσει καλά σε δύσκολα σημεία της αλυσίδας.

Από την άλλη τα ρευστά λιπαντικά φτάνουν πιο εύκολα σε όλα τα σημεία της αλυσίδας, και μερικά έχουν και καθαριστικές ιδιότητες.
Στα αρνητικά είναι ο σχηματισμός  λεπτότερου στρώματος προστασίας. Δεν είναι τόσο αποτελεσματικά απέναντι στις σκόνες, χώμα κτλ και τέλος δεν φαίνεται να διαρκούν όσο τα κολλώδη.

Πείτε την γνώμη σας και αν κάνω κάπου λάθος διορθώστε με  :bye:
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: Byron στις Ιανουάριος 22, 2007, 12:46:39 μμ
Μια χαρά τα λες. Προσωπικά προτιμώ το BEL-RAY καθώς εκτός του ότι η αλυσίδα μου δουλεύει μια χαρά μαζί του, δεν λερώνει την μοτοσυκλέττα, όπως κάνουν τα πιο ρευστά (και μου την σπάει απίστευτα).

Όποτε έχω χρόνο, καθαρίζω την αλυσίδα μου με white spirit (με πινέλο) πριν της ξαναρίξω σπρέϋ. Το WS δεν βλάπτει τα τσιμουχάκια στις o-ring btw, αν και υπάρχουν και ειδικά καθαριστικά πχ. της Afam.
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: Κώστας στις Ιανουάριος 22, 2007, 02:15:10 μμ
Παράθεση

srx6 έγραψε:
Μια χαρά τα λες. Προσωπικά προτιμώ το BEL-RAY καθώς εκτός του ότι η αλυσίδα μου δουλεύει μια χαρά μαζί του, δεν λερώνει την μοτοσυκλέττα, όπως κάνουν τα πιο ρευστά (και μου την σπάει απίστευτα).

Όποτε έχω χρόνο, καθαρίζω την αλυσίδα μου με white spirit (με πινέλο) πριν της ξαναρίξω σπρέϋ. Το WS δεν βλάπτει τα τσιμουχάκια στις o-ring btw, αν και υπάρχουν και ειδικά καθαριστικά πχ. της Afam.


Και εγώ την ίδια διαδικασία κάνω.Bel-ray βάζω γιατι δεν αφήνει τίποτα στην ζάντα.
Καθε πότε λαδώνετε την αλυσίδα σας?Εγώ κάθε 300χμ περίπου,λίγα πολλα?
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: Byron στις Ιανουάριος 22, 2007, 02:18:55 μμ
Παράθεση

kostuono έγραψε:

Καθε πότε λαδώνετε την αλυσίδα σας?Εγώ κάθε 300χμ περίπου,λίγα πολλα?


Εγώ την αφήνω παραπάνω. Στα 2200 που έχει το Τ την έχω λαδώσει 3 φορές. Αν όμως φάει καμμιά βροχή καλή, την λαδώνω άσχετα με τα χλμ που έχω κάνει.
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: Φοίβος στις Ιανουάριος 22, 2007, 03:46:33 μμ
Το Bel Ray δεν το συνιστώ.
Μπορεί να μην λερώνει αλλά δεν λιπαίνει ικανοποιητικά.
Τελευταία χρησιμοποιώ λιπαντικό της Motul που το θεωρώ καλύτερο
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: merkouris στις Ιανουάριος 22, 2007, 04:50:42 μμ
και γω τις μοτουλ χρησιμοποιουσα που ηταν παρα πολυ καλο και δεν λερωνε την ζαντα αφου καθαριζα πρωτα την αλυσιδα με ντιζελακι ή τωρα που την καθαριζω με αντισκοριακο αυτο το WD.τωρα πηρα ενα αλλο γιατι δεν ειχε ο τυπας αυτος που παω στο πειραια της βαλβολάιν που αφηνει στην αλυσιδα αυτη την ασπριλα,αμα ειναι καλο θα σας πω.
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: Ανδρεας στις Ιανουάριος 22, 2007, 05:02:02 μμ
Εγώ έβαζα ένα της shell το οποίο έκανε αυτο το άσπρο στρώμα.

Από την όψη και την υφή που είχε φαινόταν καλό και δεν λερωνε με τπτ την ζάντα (εκτός αν ήσουν λίγο άστοχος).

Τώρα τελείωσε και ψάχνω για κάτι καλό

Τα motul/bel-ray είναι τυπου white lighting (έτσι λέγονται μου φαίνεται αυτά που αφήνουν το κολλώδη άσπρο στρώμα) ?

merkouris κάπου διάβασα ότι το WD δεν κάνει καλό στα Ο-rings, μπαίνει μέσα και βγάζει την λύπανση του κατασκευαστή. Βέβαια δεν ξέρω αν ισχύει κάτι τέτοιο αλλά για να είμαι σιγουρος το αποφεύγω.
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: στις Ιανουάριος 22, 2007, 06:22:27 μμ
Βάλτε ένα Χ στο VALVOLINE!!!!
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: Ανδρεας στις Ιανουάριος 22, 2007, 08:13:16 μμ
Παράθεση

kompimen έγραψε:
Βάλτε ένα Χ στο VALVOLINE!!!!


Με την καλή έννοια ή τη κακη?  :unsure:
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: στις Ιανουάριος 22, 2007, 08:31:39 μμ
πιο κακή δε γίνεται.
Λερώνει σα κοινό λάδι και κάθε τρεις και λίγο θέλει λάδωμα!!!
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: Σέργιος Φανίκος στις Ιανουάριος 22, 2007, 10:41:46 μμ
Για καθάρισμα, μια πολύ καλή λύση είναι και το παραφινέλαιο το οποίο προμηθεύεται κανείς από φαρμακείο.  Καθαρίζει πολύ καλά (λόγω της παραφινούχας προέλευσής τους)και φτάνει παντού αφήνοντας μια αλυσίδα τζαμάτη.

Αν και ελαιώδες δεν είναι όμως επαρκές ΚΑΙ για λίπανση οπότε μία καλή λύση είναι να μείνει στην αλυσίδα για να την καθαρίσει βαθιά (προσωπικά το αφήνω το βράδυ επάνω) και στη συνέχεια να σκουπιστεί καλά (με πανί) και να ακολουθήσει κανονική λίπανση με σπρέυ.

Ένα τέτοιο καθάρισμα μία φορά το μήνα ¨φημολογείται" ότι κάνει θαύματα σε θέματα ... μακροζωίας.
Τίτλος: Re: Τύποι Λιπαντικων Αλισύδας
Αποστολή από: Davide στις Ιανουάριος 22, 2007, 11:10:03 μμ
Έχω χρησιμοποιήσει της Agip το κόκκινο, (Formula Chain Lube μου φαίνεται πως λέγεται). Αυτό είναι σαν μία μπλε (συγνώμη για την λέξη που ακολουθεί) μύξα!!! Κολλάει πάνω στην αλυσίδα και αντέχει στο νερό και στα πολλά χιλιόμετρα. Μέχρι τώρα θεωρώ πως είναι το καλύτερο απ'όσα έχω χρησιμοποιήσει. Μοναδικό του μειονέκτημα, το ότι λερώνει πολύ!!

Στο παρελθόν έχω χρησιμοποιήσει της ELF και τώρα βάζω της IPONE (είναι σε οικονομική συσκευασία των 750ml!!!). Αυτά και τα δύο αφήνουν μία λευκή επίστρωση πάνω στην αλυσίδα. Σε αντίθεση με το Agip δεν κρατάνε τόσο πολύ, αλλά λερώνουν πολύ λιγότερο.

Συμπέρασμα: το επόμενο που θα πάρω είναι πάλι το Agip
Τίτλος: Re:
Αποστολή από: Ανδρεας στις Ιανουάριος 23, 2007, 12:14:37 πμ
Για καθάρισμα χρησιμοποιώ ένα chain cleaner (10Ε περίπου) της motul το οποίο είναι πολύ αποτελεσματικό.
Τίτλος: Re:
Αποστολή από: harlek στις Ιανουάριος 23, 2007, 12:59:49 πμ
Εγώ παλιά είχα ένα σπρέι της Castrol που αν θυμάμαι καλά είχε χρώμα προς το κίτρινο-γρανίτα! Τώρα ένα της Motorex, πιο... άσπρο. Όποτε έχω όρεξη να ασχοληθώ σοβαρά με την αλυσίδα (δυστυχώς έχει καιρό να συμβεί αυτό) την καθαρίζω με WD40 πριν βάλω λιπαντικό. Κάποτε τη "λάδωνα" με WD40 και ο bill μου είχε πει ότι είναι ok, γιατί το WD40 δεν έχει πετρέλαιο οπότε δεν καίει τα o-rings.
Αλλά και που την καθαρίζουμε μάλλον για οπτική ευχαρίστηση είναι και μόνο. Η λίπανση χρειάζεται νομίζω εκεί που ενώνονται οι κρίκοι της αλυσίδας μεταξύ τους, όπου είναι αδύνατο να την καθαρίσεις.
Περιττό να πω ότι όποτε τη λιπαίνω, μετά από καμιά διακοσαριά χιλιόμετρα γίνεται μια αηδία από τις λάσπες και τα χώματα που κολλάνε πάνω της...Λαδώνω κατά μέσο όρο κάθε 1000χλμ...σηκώνοντας τον πίσω τροχό με γρύλο αυτοκινήτου τον οποίο βάζω στο ψαλίδι...
Τίτλος: Re:
Αποστολή από: Ανδρεας στις Ιανουάριος 23, 2007, 01:08:17 πμ
Παράθεση

harlek έγραψε:
Η λίπανση χρειάζεται νομίζω εκεί που ενώνονται οι κρίκοι της αλυσίδας μεταξύ τους, όπου είναι αδύνατο να την καθαρίσεις.


Σημαντική θεωρώ ότι είναι και η λίπανση στα σημεία επαφής της αλυσίδας με τα γρανάζια. Οι συνδέσεις κρατούν το λιπάντικο του κατασκευαστή (?) :bye:
Τίτλος: Re:
Αποστολή από: S-T στις Ιανουάριος 23, 2007, 01:36:23 μμ
Σημαντικό ειναι να βάζεται λαδάκι στην αλυσίδα μετα απο βόλτα οταν ειναι ακόμα ζεστη, αφηνεις να περασει ενα 5λεπτο και κανεις μια βολτα με χαμηλη ταχυτητα να παει το λαδι παντου

Το λαδι οταν ειναι ζεστη η αλυσιδα εισχωρεί πολυ καλυτερα παντου. Εγω χρησιμοποιω και βελ-ρευ και μοτουλ... ουτε λερωνουν και η αλυσιδα μια χαρα παει απο ζωή, σημειωτέον οτι ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν έκατσα να την πλυνω, οτι κανουν στο πλυντηριο μοτο.
Στο CBR αλλαξα αλυσογράναζα στις 40.000χλμ χωρις να εχει μπει στο κοκκινο ο τεντοτηρας και χωρίς να ακουγεται, μονο και μονο επιδη ετοιμαζομουν για ταξιδι προλυπτικα και γιατι τα 40.000χλμ ηταν αρκετα.

Στο Μιλε ειναι ακόμα πολυ νωρίς για να πω.

Να σημειωσω οτι αν τα σπρει με κερι προστασίας (ασπρα) τα βαλεις με ζεστη αλυσίδα ή ασπίλα χανεται, μαλλον γιατι ψηνεται το κερι... πραγμα που κατα την άποψή μου ειναι καλό
Τίτλος: Re:
Αποστολή από: nikits στις Ιανουάριος 23, 2007, 02:26:47 μμ
Πως τα καταφέρνετε και εχετε αλυσιδες για πανω απο 20.000 χλμ απορω.

Σημασια εχει να μπαινει αναμεσα στο Ο ή Χ-rings. Υπαρχει μια λογικη που λεει οτι ριχνουμε λιπαντικο απο μεσα προς τα εξω μιας και λογω φυσικων νομων (φυγοκεντρος δυναμη)με την κινηση αυτο θα παει προς τα μεσα κι αλλο. Αν ριχναμε απ εξω το μεγαλυτερο μερος θα το πεταγε καθως θα γυρναγε.

Στο hornet λαδωνω καθε 500-600 χλμ με MOTUL. Δεν την καθαριζω σχεδον ποτε και αν το κανω βαζω πολυ λαδι και μια σταλα πετρελαιο σκουπιζοντας υπομονετικα με πολλα πολλα πανια. Στο ΤΕΡΑΣ παω με το ματι. Βλεπω να ειναι υγρη ενδιαμεσα στους συνδεσμους και στο γραναζι.
 
Αγοραζω φτηνη αλυσιδα (Regina) με 80 ευρω. Στο ΤΕΡΑΣ δεν εχω αλλαξει ακομη.

Αυτο που κανω εγω ειναι να να μην χρησιμοποιω πολυ και συχνα σπρευ γιατι αν αθροισω τα λεφτα που δινω για μπουκαλακια λιπαντικου   μου βγαινει καλυτερα, πιο οικονομικα, να αλλαζω συχνα αλυσιδα.
Τίτλος: Re:
Αποστολή από: Κώστας στις Ιανουάριος 23, 2007, 05:32:40 μμ
Ρε Bill ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Για δωσε τα φωτα σου στο λαο...Για πες... :)  :)  :)
Τίτλος: Re:
Αποστολή από: mark στις Ιανουάριος 23, 2007, 05:45:02 μμ
Εγώ παιδιά χρησιμοποιώ το Valvoline white synthetic κάθε 500 Km.Tην έχω την αλυσίδα 20700 Km και μέχρι στιγμής OK.
Βέβαια πιτσιλάει λίγο τη ζάντα αλλά κρατάει αρκετά.