APRILIA BIKERS HELLAS
Η aprilia εμείς και οι μηχανές μας => Τεχνικά θέματα για όλους => Μήνυμα ξεκίνησε από: davide στις Μάιος 01, 2007, 04:33:14 μμ
-
ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ
Επαναφορά:
Μας δίνει την δυνατότητα ελέγχου της ταχύτητας, με την οποία η ανάρτηση επανέρχεται στην 'στατική' της θέση, μετά από μία συμπίεση.
Για να επιβεβαιώσουμε αν η ταχύτητα της επαναφοράς είναι σωστή, συμπιέστε την ανάρτηση, με την μηχανή σταματημένη και το μπροστινό φρένο πατημένο. Η επαναφορά πρέπει να ξεκινάει 'ελεύθερη' αρχικά και να επιβραδύνεται λίγο πριν την 'στατική' της θέση.
Αν μετά από ένα δυνατό φρενάρισμα, το 'μπροστινό' επανέρχεται βίαια, πρέπει να αυξήσουμε το 'φρένο' της επαναφοράς στην βάση της ανάρτησης.
(http://tkfiles.storage.msn.com/x1pjzF2-RYhxRWKjpHcOSrG_d0XlnNhjKaNNvbnU7BdWmCs-0D06t9bCzdfl-sO76a2jZAbT2vfmfMYjI851arJ_D4j56qJv5O1N9OhFoQO8fuOBsflHSENgQ)
Προφόρτηση ελατηρίου:
Αυξάνοντας την προφόρτηση (στρίβοντας τους ρυθμιστές δεξιόστροφα), αυξάνουμε την αρχική φόρτιση των ελατηρίων. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε την 'μούρη' της μηχανής μας πιο ψηλά.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε, είναι η 'στατική' ρύθμιση του βυθίσματός της, με εμάς πάνω στην μηχανή. Το βύθισμα πρέπει να είναι περίπου 35/45 χιλιοστά, για να αξιοποιούμε όλη την ωφέλιμη διαδρομή.
Σε περίπτωση που επεμβαίνουμε στην ρύθμιση αυτή για να διορθώσουμε το στήσιμο, πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι η αύξηση του ύψους του πιρουνιού κατά 5 χιλιοστά, μεταφράζεται σε μία αύξηση της γωνίας του πιρουνιού κατά ~0,2 μοίρες. Ένα πιρούνι πιο ανοιχτό (κατά 0,2 μοίρες) σημαίνει μεγαλύτερη διαδρομή του μπροστινού κατά ~1,3 χιλιοστά.
Η σκληρότητα της ανάρτηση, αλλάζει μόνο με την τοποθέτηση σκληρότερων ελατηρίων.
(http://tkfiles.storage.msn.com/x1pjzF2-RYhxRWKjpHcOSrG_XNvgYJqvJaKQKwiRuxilVQMih-K2OMwT-JuJ6o1qpwCHYvFi8Fi2etTaEoJCaL_w1z4J4qw0nNt6mKdnl5WLxzBVyhOVkjdag)
Συμπίεση:
Βασικά αποτελεί μία βοηθητική ρύθμιση, στο υπερβολικό βύθισμα του πιρουνιού στο φρενάρισμα.
Στην περίπτωση που αυτό συμβαίνει, μπορούμε να να σκληρύνουμε την συμπίεση στρίβοντας την βίδα αριστερόστροφα και στα δύο πόδια του πιρουνιού.
Μία σωστή ρύθμιση του φρένου της συμπίεσης, επιτρέπει μία πολύ πιο σταθερή συμπεριφορά της μηχανής στο άνοιγμα του γκαζιού. Αντιθέτως, ένα υπερβολικό φρενάρισμα της συμπίεσης, χειροτερεύει την απορρόφηση των μικρό-ανωμαλιών του δρόμου στην καθημερινή χρήση.
(http://tkfiles.storage.msn.com/x1pjzF2-RYhxRWKjpHcOSrG_UWQS2-ctS9n5nkhCVxJ54drad53l1mlA0lCFFJA8WCdeO_OWqJvXxFX-w8lJa8oWspnU0CvbqRsiY1WCXsLIwTv2LV3GQCKkw)
-
ΠΙΣΙΝΟ
Προφόρτηση:
Η ρύθμιση της προφόρτησης του ελατηρίου, αλλάζει το ύψος του 'πισινού' της μηχανής. Για να αξιοποιήσουμε όλη την διαδρομή, ρυθμίζουμε την 'στατική' ρύθμιση του βυθίσματός του (με τον αναβάτη), στα 22/37 χιλιοστά.
Λασκάρουμε το πάνω δαχτυλίδι και έπειτα ρυθμίζουμε το κάτω δαχτυλίδι με το κατάλληλο εργαλείο. Όλη η διαδικασία πρέπει να γίνεται με την μηχανή πάνω στο καβαλέτο.
Κατά την πρώτη ρύθμιση του ελατήριου, καλό είναι να μετρήσουμε με πόσα χιλιοστά προφόρτησης μας έδωσε ο κατασκευαστής το ελατήριο. Έπειτα το αποφορτίζουμε τελείως και μετράμε το μήκος του 'ελεύθερου' ελατηρίου.
(http://tkfiles.storage.msn.com/x1pjzF2-RYhxRWKjpHcOSrG_QkOm6hSvzzcYwcalg2L8lG8r9V-Z1h2lrI2bBG-ZIfeUdcRn769BxUpMIr5xMRxmDbmiIHb-C2ZrPlXCsp1lHFTIB2P734oQQ)
Συμπίεση:
'Δύσκολη' ρύθμιση!
Η συμπεριφορά του 'πισινού' της μηχανής στο άνοιγμα του γκαζιού, είναι σημαντικότατη για να μπορέσουμε να 'κατεβάσουμε' σωστά τα άλογά μας. Μία αύξηση της συμπίεσης στη φάση αυτή, μπορεί να αποτρέψει το υπερβολικό βύθισμα.
Μία υπερβολική αύξηση της συμπίεσης, οδηγεί στο μπλοκάρισμα της κίνησης του πίσω τροχού σε κάποια ανωμαλία, με συνέπεια το συνεχόμενο χάσιμο επαφής του πίσω ελαστικού με το έδαφος.
(http://tkfiles.storage.msn.com/x1pjzF2-RYhxRWKjpHcOSrG_clId0WKlV4PBm2hT5JRV9-Qc4B649aVMXHTIRipgeQdw3xSYUAP0mAL2u8-2lLwzwFZ80Uzw0FCCX7g7-LrYCyJZiqhBs1NuQ)
Επαναφορά:
Η πιο 'αξιοποιήσιμη' ρύθμιση, που επιτρέπει την επίλυση πολλών προβλημάτων του αμορτισέρ και της οδήγησης.
Στο φρενάρισμα, αν ο 'πισινός' της μηχανής τείνει να ανεβαίνει, αυξάνουμε το 'φρένο' της επαναφοράς. Αν πάλι στο φρενάρισμα ο πίσω τροχός αναπηδάει, πρέπει να ελαττώσουμε το 'φρένο' της επαναφοράς.
Στο άνοιγμα του γκαζιού, ένα υπερβολικό 'φρένο' στην επαναφορά, μπορεί να κρατήσει πολύ πιεσμένο τον 'πισινό' της μηχανής, δυσκολεύοντας έτσι την απορρόφηση των ανωμαλιών. Αντιθέτως, ένα ανεπαρκές φρένο στην επαναφορά, μπορεί να μας οδηγήσει σε μία 'επικίνδυνη' κάθετη ταλάντωση.
(http://tkfiles.storage.msn.com/x1pjzF2-RYhxRWKjpHcOSrG_S9q_pAdXkcAtkZ_fv6d5ZFnNoZvoab2Wi_1BgLKs2BzRUSi3k-6Nv3loEpGf9BVfjjvM57pv6yUpe9LhRu0038B8W9Xd_37nw)
Ύψος:
Κάποια αμορτισέρ, μας δίνουν την δυνατότητα να αλλάξουμε και το μήκος τους. Με αυτή την ρύθμιση, γενικά, μετατοπίζουμε το βάρος προς τον μπροστινό τροχό. Στην πραγματικότητα όμως, ενεργούμε ταυτόχρονα σε πολλές μεταβλητές:
Μειώνεται η γωνία του πιρουνιού, ανεβάζουμε το κέντρο βάρους της μηχανής, αλλάζει η συμπεριφορά του 'τραβήγματος' της αλυσίδας στο άνοιγμα του γκαζιού. Έτσι, οι επιπτώσεις του να μεγαλώσουμε το μήκος του αμορτισέρ διαφοροποιούν πολύ το στήσιμο της μηχανής.
Μπορεί να αποκτήσουμε μία 'ρευστότερη' οδήγηση, αν το κέντρο βάρους ήταν πολύ χαμηλό ή να περιορίσουμε την τάση της μηχανής να ανοίγεται στις στροφές (και το αντίθετο). Η αύξηση του ύψους του αμορτισέρ κατά 5χιλιοστά μεταφράζεται σε μία αύξηση της γωνίας του πιρουνιού κατά ~0,2 μοίρες.
(http://tkfiles.storage.msn.com/x1pjzF2-RYhxRWKjpHcOSrG_WP-JOqDsvXjfnO0Dp_suR4zPCwf0JXIwY0m_N64Kwd6OPPYDnBeqKMRfrqkw5gYvPzmC8yDPjUOLsREPStil24)
Υ.Γ.1 Πάντα πρέπει να ελέγχουμε τα ελαστικά μας (να είναι σε καλή κατάσταση και με την σωστή πίεση)
Υ.Γ.2 Αλλάζουμε μία, μία και με 'μέτρο' τις ρυθμίσεις στις αναρτήσεις μας, προκειμένου να αντιλαμβανόμαστε τις αντιδράσεις της μηχανής.
-
Μία σωστή ρύθμιση του φρένου της συμπίεσης, επιτρέπει μία πολύ πιο σταθερή συμπεριφορά της μηχανής στο άνοιγμα του γκαζιού.
Αυτό δεν το κατάλαβα davide. :thnk: Η απόσβεση συμπίεσης ρυθμίζει πόσο γρήγορα "βουτάει" όταν συμπιέζεται το μπροστινό. Στο άνοιγμα του γκαζιού η ανάρτηση αποφορτίζεται όμως, επομένως η απόσβεση συμπίεσης δεν παίζει κάποιο ρόλο στην συμπεριφορά της μηχανής κατά την επιτάχυνση.
:bye:
-
Αυτό δεν το κατάλαβα davide. :thnk: Η απόσβεση συμπίεσης ρυθμίζει πόσο γρήγορα "βουτάει" όταν συμπιέζεται το μπροστινό. Στο άνοιγμα του γκαζιού η ανάρτηση αποφορτίζεται όμως, επομένως η απόσβεση συμπίεσης δεν παίζει κάποιο ρόλο στην συμπεριφορά της μηχανής κατά την επιτάχυνση.
:bye:
Kοίταξε να δεις Βύρωνα. Όταν ρύθμιζεις το φρένο της συμπίεσης, αυτό σημαίνει ότι ελέγχεις το πόσο γρήγορα 'βουτάει' το μπροστινο, άρα ταυτόχρονα επηρεάζει και το πόσο γρήγορα 'επιστρέφει'. :kalo: Τουλάχιστον έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ. :bye:
-
Kοίταξε να δεις Βύρωνα. Όταν ρύθμιζεις το φρένο της συμπίεσης, αυτό σημαίνει ότι ελέγχεις το πόσο γρήγορα 'βουτάει' το μπροστινο, άρα ταυτόχρονα επηρεάζει και το πόσο γρήγορα 'επιστρέφει'. :kalo: Τουλάχιστον έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ. :bye:
Davide, είναι απλά τα πράγματα...
1 Το πόσο θα συμπιεστεί το αμορτισέρ είναι δουλειά του ελατηρίου και της απόσβεσης συμπίεσης (λόγω ποσότητας λαδιού)
2. Το πόσο γρήγορα θα συμπιεστεί είναι δουλειά της απόσβεσης συμπίεσης
3. Το πόσο γρήγορα θα επανέρθει στην θέση του είναι δουλειά της απόσβεσης επαναφοράς.
Πρόβλημα υπάρχει όταν όταν κάποια μπροστινά ή το πίσω αμορτισσέρ ΔΕΝ έχουν ξεχωριστή ρύθμιση επαναφοράς και συμπίεσης, οπότε με την 1 συνήθως ρύθμιση που έχουν ρυθμίζεις και τα 2 (χρησιμοποιούν τις ίδιες διόδους λαδιού, ενώ στις ξεχωριστές ρυθμίσεις, υπάρχουν 2 διαφορετικές).
Όπως συμβαίνει πχ στο πίσω sachs αμορτισσέρ του Tuono..... :psdof: :psdof:
-
πολυ καλο Ιταλε. Το χρειαζομουν και αυτο. Αν και μια "αναλυση" ισως να χρειαζεται αλλα αυτο ηταν οτι επρεπε. Με τις φωτο ειδικα παιρνεις χαμπαρι τι γινεται πιο ευκολα.
Μιλλε (φακτορυ) ευχαριστώ.
Υ.Γ. Οταν λεω αναλυση τι εννοω.
π.χ. οταν ανοιγω γκαζι στην εξοδο μιας στροφης και παρολο οτι η μηχανη δεν κουναει καθολου, ανοιγει η γραμμη μου. Τι γινεται σε αυτη την περιπτωση ας πουμε? (περα απο καποιο οδηγικο λαθος) τι φταιει στο στησιμο της μοτο?
ετσι για να ανοιξουμε και κουβεντα.
-
οταν ανοιγω γκαζι στην εξοδο μιας στροφης και παρολο οτι η μηχανη δεν κουναει καθολου, ανοιγει η γραμμη μου. Τι γινεται σε αυτη την περιπτωση ας πουμε? (περα απο καποιο οδηγικο λαθος) τι φταιει στο στησιμο της μοτο?
Απ'ότι κατάλαβα η μηχανή σου λες ότι 'υποστρέφει', βέβαια στην έξοδο της στροφής θέλεις να βγεις στο αντίθετο κέρμπ. Δοκίμασε να σφίξεις λίγο την επαναφορά του μπροστινού, μην το παρακάνεις μόνο, γιατί μετά θα σου κλέινει την γραμμή στην στροφή. ;)
-
Χάος με τις αναρτήσεις! Θέλεις μια μέρα σε πίστα για να ρυθμίσεις σωστά!
-
π.χ. οταν ανοιγω γκαζι στην εξοδο μιας στροφης και παρολο οτι η μηχανη δεν κουναει καθολου, ανοιγει η γραμμη μου.
ετσι για να ανοιξουμε και κουβεντα.
Nikits να κάνουμε κουβέντα, αλλά αν δεν ελέγξεις το sag της μηχανής, δεν θα βγάλεις άκρη. Ενδεικτικά για τις τάσεις υποστροφής μπορεί να φταίει, ελλιπής απόσβεση επαναφοράς, υπερβολική απόσβεση συμπίεσης, μεγάλη προφόρτιση στα ελατήρια κλπ κλπ.
(Εξακολουθώ να σου λέω να τσεκάρεις την προφόρτiση των ελατηρίων μπροστα) :bye:
-
π.χ. οταν ανοιγω γκαζι στην εξοδο μιας στροφης και παρολο οτι η μηχανη δεν κουναει καθολου, ανοιγει η γραμμη μου.
ετσι για να ανοιξουμε και κουβεντα.
Nikits να κάνουμε κουβέντα, αλλά αν δεν ελέγξεις το sag της μηχανής, δεν θα βγάλεις άκρη. Ενδεικτικά για τις τάσεις υποστροφής μπορεί να φταίει, ελλιπής απόσβεση επαναφοράς, υπερβολική απόσβεση συμπίεσης, μεγάλη προφόρτιση στα ελατήρια κλπ κλπ.
(Εξακολουθώ να σου λέω να τσεκάρεις την προφόρτηση των ελατηρίων μπροστα) :bye:
να την τσεκαρω ρε Βυρωνα αλλα τι θα καταλαβω και τι θα κανω απο κει και περα???? αυτο μπορεις να μου το πεις? γι αυτο ρωταω να μαθω περι αναρτησεων. Ενω και εχω την ικανοτητα, αν θες, να παιρνω πληροφοριες απο το μπροστινο ή το πισω δεν εχω αντιστοιχα και την ικανοτητα να γνωριζω τι πρεπει να αλλαξω για να διορθωσω κατι.
οπως και με το θεμα css ας πουμε. Μπορει να κανω κατι λαθος, ξερω σε ορισμενες περιπτωσεις οτι κανω λαθος πραγματα, αλλα αυτο δεν φτανει. Χρειαζομαι καποιον να με πληροφοφρησει, να με πεισει για την ορθοτητα ή μη καποιων πραγματων. Δεν μπορω να παπαγαλιζω να το πω απλά και με δυο λογια. Θελω να καταλαβαινω τι γινεται. Αργω λιγο....αλλα τα πιανω.....
-
να την τσεκαρω ρε Βυρωνα αλλα τι θα καταλαβω και τι θα κανω απο κει και περα???? αυτο μπορεις να μου το πεις? γι αυτο ρωταω να μαθω περι αναρτησεων. Ενω και εχω την ικανοτητα, αν θες, να παιρνω πληροφοριες απο το μπροστινο ή το πισω δεν εχω αντιστοιχα και την ικανοτητα να γνωριζω τι πρεπει να αλλαξω για να διορθωσω κατι.
Βρε Νικήτα μην τα παίρνεις. :psdof: Όταν σου λέω να τσεκάρεις το sag δεν το λέω για να αποκτήσεις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Το λέω γιατί είναι πολύ πιθανόν το sag να είναι αλλού για αλλού. Ρυθμίζοντας το, το μηχανάκι θα μεταμορφωθεί και δεν θα χρειαστεί για κάποιο μεγάλο διάστημα να ασχοληθείς μαζί του.
Το sag είναι η βάση. Εαν είναι ρυθμισμένο σωστά και δεν παίρνουμε αυτό που θέλουμε απ΄την ανάρτηση, τότε αρχίζουμε να ψάχνουμε τι γίνεται με τα υπόλοιπα.
Το Tuono μου είχε στατικό μπροστά 20mm και riders sag 27mm. Ότι και να πείραζα από τις αποσβέσεις δεν θα έκανα τίποτα.
Πάρε και τις ρυθμίσεις που έκανα.
Πλάκα κατεβασμένη 1 γραμμή απ΄τον bill
Προφόρτιση ελατηρίου μπροστά 6 γραμμές να φαίνονται
Απόσβεση επαναφοράς 1,5 στροφή από τέρμα κλειστό (τέρμα κλειστό είναι αριστερόστροφα)
Απόσβεση συμπίεσης 1 στροφή από τέρμα κλειστό (δεξιόστροφα εδώ για κλειστό)
Πίσω αν θυμάμαι καλά 27 κλικ από τέρμα κλειστό.
Στατικό sag front 27mm, rear 4mm
Riders sag front 36mm, rear 37mm
Επαναλαμβάνω πως αυτές οι ρυθμίσεις είναι αυτές που κάνουν στα κιλά μου και στον τρόπο που οδηγώ. !!! :blus:
Για το θέμα των ρυθμίσεων κάνε λίγο υπομονή να το τελειώσω και να το επιμεληθεί ο oldman.
:bye:
-
Βρε Νικήτα μην τα παίρνεις. :psdof:
[/quote]
χα χα χα....σιγα μην τα πηρα ρε....
οσον αφορα το sag το ρυθμισε προχτες ο Βιλλ και ειχε μεγαλη διαφορα.
υπομονη εχω....γαϊδαρου.....
-
Πολυ καλο θεμα παιδια, μπραβο! :thup1: :thup1: :thup1:
Αντε μηπως ξεστραβωθουμε κ μαθουμε τιποτα παραπανω.
Επισης βρηκα κ ΑΥΤΟ (http://www.ohlins.com/Motorcycle/Settingupyourbike/tabid/59/Default.aspx) στο Internet. Αν εχει ξαναμπει, συγνωμη.
-
Πολυ καλο θεμα παιδια, μπραβο! :thup1: :thup1: :thup1:
Αντε μηπως ξεστραβωθουμε κ μαθουμε τιποτα παραπανω.
Επισης βρηκα κ ΑΥΤΟ (http://www.ohlins.com/Motorcycle/Settingupyourbike/tabid/59/Default.aspx) στο Internet. Αν εχει ξαναμπει, συγνωμη.
μμμμμμ........πολυ καλο κι αυτό....αμα εισαι κομπιουτερας ρε παιδακι μου.......οτι θες βρισκεις....που χρονος να ασχοληθω με το ιντερνετ..........
Υ.Γ. Γιαννακη εχεις γινει τερας ρε.....μην κανεις αλλο βαρη......
-
οταν ανοιγω γκαζι στην εξοδο μιας στροφης και παρολο οτι η μηχανη δεν κουναει καθολου, ανοιγει η γραμμη μου. Τι γινεται σε αυτη την περιπτωση ας πουμε? (περα απο καποιο οδηγικο λαθος) τι φταιει στο στησιμο της μοτο?
Απ'ότι κατάλαβα η μηχανή σου λες ότι 'υποστρέφει', βέβαια στην έξοδο της στροφής θέλεις να βγεις στο αντίθετο κέρμπ. Δοκίμασε να σφίξεις λίγο την επαναφορά του μπροστινού, μην το παρακάνεις μόνο, γιατί μετά θα σου κλέινει την γραμμή στην στροφή. ;)
Eδω Davide εχεις κανει καποιο λαθος
Οταν ανοιγει τη τροχια η μοτο και αν εξαιρεσουμε τη περιπτωση να κανει κατι λαθος ο αναβατης (πχ να σφιγγει τα χερια στο τιμονι η να το "τραβαει κλπ) συμβαινουν τα εξης τινα
Εφοσον το σαγκ ειναι σωστο και στα 2 ακρα και η μοτο ανοιγει τη τροχια της οταν ανοιγουμε το γκαζι, αυτο γινεται γιατι με το ανοιγμα το γκαζιου η μοτο "καθεται" πισω. Η λυση ειναι να αυξησουμε την αποσβεση συμπιεσης πισω ωστε να καθεται λιγοτερο
Αλλη πιθανη αιτια ειναι το ακριβως αντιθετο απο αυτο που συστηνεις...αν εχουμε το ιδιο φαινομενο και παλι τοτε ειναι πιθανο να εχουμε πολυ αποσβεση επαναφορας στο πιρουνι, με αποτελεσμα οταν ο τροχος πεσει σε μια μικρη ανωμαλια η επομενη να τον βρισκει συμπιεσμενο (λογω της αργης επαναφορας) οποτε και παλι ανοιγει η τροχια
Εδω η λυση ειναι να χαλαρωσουμε την αποσβεση επαναφορας και οχι να τη σφιξουμε, ωστε να προλαβαινει ο τροχος να διαβαζει τις μικροανωμαλιες
Τελικα το ζητουμενο ειναι να βρεθει η λεγομενη ισορροπια και στα 2 ακρα, κατι δυσκολο και που απαιτει πολλες δοκιμες και γνωσεις
Γενικα απο τις απαντησεις σου σε αυτο το ποστ εχω την αισθηση οτι δεν εχεις ξεκαθαρισει αρκετα πραματα πανω στη λειτουργια των αναρτησεων και των ρυθμισεων, ψαξτο λιγο καλυτερα
-
αυτο που λεει ο Δημητρης μου φαινεται σωστο. Θυμαμαι απ οσα εχω διδαχθει πως οταν ανοιγεις το γκαζι η ουρα ανασηκωνεται αλλαζοντας τη γωνια της μηχανης, σπρωχνοντας την στο εσωτερικο (εκει που στριβεις). Αυτο ηταν κατι που μας ελεγαν στα μαθηματα.. "Αν στην εξοδο ανοιγει η τροχια σας ανοιξτε γκαζι"...
τελικα δεν μπορεις γενικα να ακους απο εδω κι απο κει....καποιος εχει καταλαβει λαθος....καποιος εχει εμπειριες που δεν ειναι γενικα σωστες αλλα καποια στιγμη του βγηκαν στο δρομο....
καλο ειναι να μαθαινουμε απο ειδικους....γι αυτο ειπα οτι μεσα απο τις γνωσεις που θα αποκομισω διαβαζοντας για αναρτησεις και στησιματα, και σε συνδυασμό με την εισοδο σε πιστα και την παρακολουθηση απο καποιον, θα προσπαθησω να βελτιωθω οδηγικά....
δεν θελω να προσβαλω τον davide, εκτιμω την προθεση του να βοηθησει, αλλα καλο ειναι "ακουμε" τους "δασκαλους".
-
. Θυμαμαι απ οσα εχω διδαχθει πως οταν ανοιγεις το γκαζι η ουρα ανασηκωνεται αλλαζοντας τη γωνια της μηχανης, σπρωχνοντας την στο εσωτερικο (εκει που στριβεις). Αυτο ηταν κατι που μας ελεγαν στα μαθηματα.. "Αν στην εξοδο ανοιγει η τροχια σας ανοιξτε γκαζι"...
Ευτυχώς που διαβάζουμε και κάτι απ΄τους δασκάλους, γιατί άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη.
Nikits έχεις λάθος σ΄αυτό που λες όμως. Ο dimdoc σου είπε ακριβώς το ανάποδο. Η μοτοσυκλέττα "κάθεται" κατά την επιτάχυνση και δεν ανασηκώνει την ουρά της (εκτός και οδηγάς κάποιο παλιό BMW μέ άξονα που όντως σήκωνε το πίσω μέρος)
. Πάντως το γκάζι πρέπει να είναι σταθερά επιταχυνόμενο απ΄το apex και μετά. (σύμφωνα με το CSS) Αν ανοίξεις γκάζι (πολύ) το πρόβλημα επιδεινώνεται καθώς το μπροστά μέρος γίνεται ακόμα πιο "ψηλό", χώρια τον κίνδυνο highside.
Ας απαντήσει όμως ο dimdoc, για να μην λέω βλακείες.... :thnk:
-
Δεν διεκδικω τον χαρακτηρισμο "δασκαλος" στο θεμα των αναρτησεων
Απλα το εχω ψαξει το θεμα, εχω διαβασει τη θεωρια οσο αναφορα τη λειτουργια τους και το βασικοτερο, εχω δοκιμασει στη πιστα διαφορες ρυθμισεις, πολλες φορες λαθεμενες, αλλες φορες σωστες, αλλα καπου αρχισα να καταλαβαινω τι επιδραση εχει καθε ρυθμιση στη συμπεριφορα της μοτο
Φυσικα συνεχεια μαθαινω,παιρνω γνωμες, κανω λαθη, δοκιμαζω και διορθωνομαι
Μεγαλο σχολειο οι αγωνες...
-
Η ουρα με το ανοιγμα του γκαζιου ανασηκωνεται, προηγειται ομως η φαση της συμπιεσης της αναρτησης
-
Η ουρα με το ανοιγμα του γκαζιου ανασηκωνεται, προηγειται ομως η φαση της συμπιεσης της αναρτησης
οπως το πε ο Δημητρης....αυτο ξερω κι εγω (εχεις δει τα ντραγκστερ πως πεταγονται στον αερα?).....δοκιμασε ομως να ανοιξεις το γκαζι σε ενδεχομενο που εχεις ακολουθησει ανοιχτη γραμμη και θα καταλαβεις πως αντιδρα η μοτο......σιγουρα το να δοκιμαζεις ειναι το καλυτερο οπως λεει και ο Δημητρης,ακολουθωντας καποιους βασικους κανονες παντα..... ας αφησουμε τους "δασκαλους" ομως να μιλανε, γιατι παιρνουμε ρισκα οταν κανουμε τετοιες συζητησεις και υπαρχει ο κινδυνος να παρουμε και κανενα στο λαιμο μας....
Υ.Γ. αυτα που γραφω ισχυουν κυριως για το χορνετ που ειναι "σουμιές".
-
Δεν μίλησα για την επίδραση του γκαζιού. Μίλησα για την αντίδραση της πίσω ανάρτησης κατά την επιτάχυνση.
Τεσπα. I am full of ears..... :bye:
-
Eδω Davide εχεις κανει καποιο λαθος...
...Γενικα απο τις απαντησεις σου σε αυτο το ποστ εχω την αισθηση οτι δεν εχεις ξεκαθαρισει αρκετα πραματα πανω στη λειτουργια των αναρτησεων και των ρυθμισεων, ψαξτο λιγο καλυτερα
Φίλε Dimdoc πιθανόν να έχω καταλάβει 'πολλά λάθος'!
Στο κείμενό μου, ανέφερα ότι έχω καταλάβει εγώ μέχρι τώρα από τις αναρτήσεις.
Επίσης πιστεύω ότι δεν υπάρχει η τέλεια ρύθμιση που να μπορεί να ταιριάξει σε όλους μας, εφόσον η συμπεριφορά της μηχανής, άρα το ιδανικό setup, εξαρτάται και από το οδηγικό στυλ του καθένα μας.
Μετά από αυτήν την παρένθεση, πάω στην απάντησή σου:
Εξαιρώ κι εγώ την περίπτωση να κάνει κάτι λάθος ο αναβάτης (π.χ. να σφίγγει τα χεριά στο τιμόνι η να το "τραβάει κ.λ.π.) και θεωρώ ότι είναι καλά ρυθμισμένο το σάγκ στα δύο άκρα.
Συμφωνώ με την λύση που δίνεις, να αυξήσουμε την απόσβεση συμπίεσης πίσω ώστε να κάθεται λιγότερο. Με πιθανά μειονεκτήματα, το να αισθάνεσαι περισσότερο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να σκληρύνει πολύ ο 'πισινός'.
Αυτό που λες, “ότι είναι πιθανό να έχουμε πολύ απόσβεση επαναφοράς στο πιρούνι, με αποτέλεσμα όταν ο τρόχος πέσει σε μια μικρή ανωμαλία η επόμενη να τον βρίσκει συμπιεσμένο (λόγω της αργής επαναφοράς) όποτε και πάλι ανοίγει η τροχιά”, το καταλαβαίνω όσο βρίσκεσαι μέσα στην στροφή, όπου το γκάζι το ανοίγουμε προοδευτικά. Στην έξοδο της στροφής (εκεί αναφερόταν ο Nikits), όπου ανοίγουμε όλο το γκάζι με βία, δεν νομίζω να κινδυνεύει να μείνει συμπιεσμένο το μπροστινό.
Σε παρακαλώ βοήθησε με να καταλάβω περισσότερα! Όχι τίποτα, απλά δυσκολεύομαι υπερβολικά στο να 'στήσω' την μηχανή μου... Ενδεικτικά σου λέω, ότι πριν ένα μήνα έκανα σε μία ημέρα 740χλμ. στην πίστα του Magione με αυτόν το σκοπό και ακόμα δεν είμαι ικανοποιημένος!!!! :D
-
Ενδεικτικά σου λέω, ότι πριν ένα μήνα έκανα σε μία ημέρα 740χλμ. στην πίστα του Magione με αυτόν το σκοπό και ακόμα δεν είμαι ικανοποιημένος!!!! :D
:psdof: :psdof: :psdof: :psdof: :psdof: :psdof: :psdof: :psdof: :psdof:
A ρε Davide με την Ιταλία σας.....
Ενδεικτικά σου αναφέρω ότι από την Δευτέρα 31/4 προσπαθώ να βρώ μια θέση για το TD στις 9/5 και απλά δεν υπάρχει τίποτα.....
Που σε Nikits....Αν δεν έχεις εξασφαλίσει θέση για τις 9, ξέχνα το :bye:
Sorry για το off topic
-
Ενδεικτικά σου λέω, ότι πριν ένα μήνα έκανα σε μία ημέρα 740χλμ. στην πίστα του Magione με αυτόν το σκοπό και ακόμα δεν είμαι ικανοποιημένος!!!! :D
ΖΗΛΕΥΩ :psdof: :psdof: :psdof: :bye:
-
Για ρίξτε μια ματια και σε αυτο... έχει πολλές χρησιμες πληροφορίες ;)
Download Bikesetup.xls (http://putstuff.putfile.com/75629/508023)
-
S-T είναι ωραίο το excelaki που έβαλες.
Προφόρτιση ελατηρίου μπροστά 6 γραμμές να φαίνονται
Για την συγκεκριμένη ρύθμιση που ανέφερα, κρατάω μια πισινή καθώς σήμερα που οδήγησα το tuono μετά το TD πρόσεξα ότι το zip είχε τερματίσει. Δεν σφίγγω ακόμα την προφόρτιση για να δω που τερματίζει στην πίστα, και σε ποιό σημείο.
-
S-T είναι ωραίο το excelaki που έβαλες.
Προφόρτιση ελατηρίου μπροστά 6 γραμμές να φαίνονται
Για την συγκεκριμένη ρύθμιση που ανέφερα, κρατάω μια πισινή καθώς σήμερα που οδήγησα το tuono μετά το TD πρόσεξα ότι το zip είχε τερματίσει. Δεν σφίγγω ακόμα την προφόρτιση για να δω που τερματίζει στην πίστα, και σε ποιό σημείο.
Kαι αν τερματιζει θα το φτιαξεις με παραπανω προφορτιση?
Δε θα κανεις τιποτα ετσι, τα ειπαμε και αλλη φορα
Η παραπανω προφορτιση θα κανει απλα τη μηχανη να καθεται ψηλοτερα εμπρος
Οι λυσεις ειναι δυο
1.Να αυξησεις την αποσβεσης συμπιεσης (εφοσον δε χαλας ιδιαιτερα κατι αλλο)
2.Να προσθεσεις παραπανω λαδι στα καλαμια (ποσο ακριβως ειναι αποτελεσμα πειραματισμου, ξεκινας με 10χιλιοστα παραπανω σταθμη απο οση εχει στοκ και βλεπεις)
Τελικα αν η αναρτηση τερματιζει απλα σε πολυ οριακα φρεναρισματα σε πιστα και οχι πουθενα αλλου και κατα τα λοιπα δουλευει ικανοποιητικα, την αφηνουμε ως εχει
Επισης μη περιμενεις να δεις τη διαδρομη του πιρουνιου να εξαντλειται ολη, πολυ συχνα λογω κατασκευης του πιρουνιου αυτο τερματιζει ως και 10 και 12 χιλιοστα νωριτερα απο τη συνολικη διαδρομη που βλεπεις
-
Οι λυσεις ειναι δυο
1.Να αυξησεις την αποσβεσης συμπιεσης (εφοσον δε χαλας ιδιαιτερα κατι αλλο)
Τελικα αν η αναρτηση τερματιζει απλα σε πολυ οριακα φρεναρισματα σε πιστα και οχι πουθενα αλλου και κατα τα λοιπα δουλευει ικανοποιητικα, την αφηνουμε ως εχει
Επισης μη περιμενεις να δεις τη διαδρομη του πιρουνιου να εξαντλειται ολη, πολυ συχνα λογω κατασκευης του πιρουνιου αυτο τερματιζει ως και 10 και 12 χιλιοστα νωριτερα απο τη συνολικη διαδρομη που βλεπεις
Δημήτρη, αυτό με ψιλο-ανησύχησε λίγο, έχοντας στο μυαλό μου και την κουβέντα για το μπροστινό του 675. Στο 1ο TD που είχα πάει δεν είχε πρόβλημα μπροστά (να τερματίζει). Στο 2ο όμως που πήγα είδα το zip να έχει ακουμπήσει στην μπότα, επομένως το μπροστινό τερμάτισε.
Θα το ξαναδώ όμως την Τετάρτη. Κατά 99% θα τερματίζει μόνο στα δυνατά φρένα στο τέλος της ευθείας. Μάλλον θα το αφήσω έτσι, ή το πολύ πολύ να αυξήσω την απόσβεση συμπίεσης, καθώς το πόσο βουτάει εξαρτάται ΚΑΙ από την συμπίεση.
Sorry αλλά έχω πυρετο, και δεν θυμάμαι τι έχω γράψει και παλαιότερα ο λαλακας.... :srry:
1 Το πόσο θα συμπιεστεί το αμορτισέρ είναι δουλειά του ελατηρίου και της απόσβεσης συμπίεσης (λόγω ποσότητας λαδιού)
:bye:
-
Παντως το ποσο συμπιεζεται δεν εξαρταται απο την προφορτιση...
-
Παντως το ποσο συμπιεζεται δεν εξαρταται απο την προφορτιση...
Με τα ελατήρια καθορίζουμε το ύψος της μοτό.To πόσο θα συμπιεστεί, εξαρτάται από το ελατήριο (και την απόσβεση συμπίεσης). Αυτό είπα. Λάθος είναι;
Αν εννοείς το 1ο ποστ μου, γράψε λάθος. Εκ παραδρομής :cry:
-
Δημητρη, για το λαδι μπροστά ειπαμε να δοκιμάσω 11 ποντους αέρα με το ελατηριο έξω και τερμα σημπιεσμενη την αναρτηση ε? καλα τα θυμαμαι?
Τελικα δεν το έκανες βολτα το Μιλε, ειπες θα έρθεις να το πάρεις αλλα τελικα μας εφτυσες :D
-
Δοκιμασε τα 100χιλιοστα πρωτα, γιατι 110 μου φαινονται πολλα (ισως για αγωνιστικη χρηση)
Αρκετες φορες μετανιωσα που δεν ειχα ανεβασει το Mille και για αυτο στο ζητησα, αλλα που να προλαβω να το κανω βολτα ρε S-T, πρεπει να οδηγησα 20 διαφορετικες μηχανες το τριημερο και δεν καθησα λεπτο. Κριμα, επρεπε μια γυροβολια να κανω
Βυρων με δεδομενα τα ελατηρια (δεν υπαρχει λογος να τα βαλεις στην εξισωση) το ποσο θα συμπιεστει η αναρτηση εξαρταται απο την αποσβεση συμπιεσης και τη σταθμη του λαδιου και οχι απο τη προφορτιση των (δεδομενων) ελατηριων, καλα το πας, γιατι θες να το μπερδευεις? :D
-
Βυρων με δεδομενα τα ελατηρια (δεν υπαρχει λογος να τα βαλεις στην εξισωση) το ποσο θα συμπιεστει η αναρτηση εξαρταται απο την αποσβεση συμπιεσης και τη σταθμη του λαδιου και οχι απο τη προφορτιση των (δεδομενων) ελατηριων, καλα το πας, γιατι θες να το μπερδευεις? :D
Dim καλά νομίζω το έχω, απλά πέταξα κάτι λάθος στο πρωταρχικό ποστ :psdof: (ανάθεμα την ώρα) και πήγε στραβα.
Ένα ένα για να καταλάβω αν λέμε διαφορετικά πράγματα.
1.Η σκληρότητα του ελατηρίου καθορίζει το ΥΨΟΣ της μοτοσυκλέττας καθώς και το ΠΟΣΟ θα συμπιεστεί η ανάρτηση (όχι πόσο γρήγορα) όταν εφαρμοστεί μια συγκεκριμένη δύναμη. Υ/Ν ?
2. Η προφόρτιση ΔΕΝ σκληραίνει το ελατήριο. Καθορίζει το υψος και μόνο. (και φυσικά η σκληρότητα του καθορίζει και το στατικό-δυναμικό sag) Y/N
3. Η προφόρτιση όντως δεν θα αλλάξει τίποτα στο πόσο θα συμπιεστεί. Η σκληρότητα όμως ναι. Υ/Ν
Εν κατακλείδι.... Με την αύξηση της προφόρτισης, δεν θα εμποδίσω το τερμάτισμα!! Θα αλλάξει το sag, θα αλλάξει το ύψος, αλλά το πόσο θα συμπιεστεί δεν θα αλλάξει !!!!!
Τώρα έχω πάρει τα πάνω μου γιατί πήρα τα αντιπυρετικά μου. Dim αν δεν έχω καταλάβει κάτι καλά pls γράψε μου τι. TNX
:bye:
-
`Τωρα οκ, συνεννοηθηκαμε!!! :kalo:
-
καλο guide ειναι και αυτο.
http://aprilia.rsvmille.home.comcast.net/bikes/pdf/bikesetup.xls
http://aprilia.rsvmille.home.comcast.net/bikes/suspension_guide.htm
-
Βυρωνα τι εγινε με αυτο που ελεγες οτι θα φτιαξετε μαζι με τον ολντμαν? τελειωσε η μελετη? τωρα στις διακοπες λεω να το ριξω στο διαβασμα περι εναρτησεων οποτε κανονισε.
-
Βυρωνα τι εγινε με αυτο που ελεγες οτι θα φτιαξετε μαζι με τον ολντμαν? τελειωσε η μελετη? τωρα στις διακοπες λεω να το ριξω στο διαβασμα περι εναρτησεων οποτε κανονισε.
Το έχω τελειώσει εδώ και κανένα μήνα. Το έχω στείλει στον oldman, για την επιμέλεια και διόρθωση, αλλά τον έχω πετύχει πανω σε μετακόμιση του γραφείου του, και δεν έχει αδειάσει. Θα τον ρωτήσω την Δευτέρα να μου πει τι γίνεται και ανάλογα πράττω...
:bye:
-
Επειδή όμως το κομμάτι θα είναι συμπληρωματικό του άρθρου του oldman, ρίξε μια ματιά στο θέμα : Αναρτήσεις - απλά πράγματα (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=dd6d6ee4c44c561968cefb9f3580db80&threadid=12418&perpage=15&pagenumber=1).
Είναι πολύ χρήσιμο καθώς εξηγεί από το 0 την λειτουργία τους. Πριν διαβάσεις για αποσβέσεις και προφορτίσεις, διάβασε το για να κατανοήσεις την λειτουργία των αναρτήσεων.
:bye:
Edit: Τώρα είδα πως το θέμα με τις αναρτήσεις που μετέφρασα το είχε βάλει ο fast corner. Αν δεν βαριέσαι να περιμένεις και τα Αγγλικά σου είναι καλά διάβασε το από εδώ....
http://aprilia.rsvmille.home.comcast.net/bikes/suspension_guide.htm
-
Μετα απο αναγνωση και μελετη των σημειωσεων απο το "πνευματικο πόνημα" του oldman, καταφερα ν α κατανοησω τι ακριβως κανει το καθετι απο τις αναρτησεις στη μηχανη μου.
Τωρα μπορουσα να εχω καλυετρη αποψη για το τι φταιει στην συμπεριφορα της.
Πηρα λοιπον κατσαβισι και κλειδι και το Manual του tuono και βουρ για ρυθμισεις.
Οχι τρελλά πραγματα. Πηγα να τσεκαρω τα στανταρ δηλαδη.
Σε σχεση με τις ρυθμισεις σου Βυρωνα γραφω διπλα τις δικες μου.
Πλάκα κατεβασμένη 1 γραμμή απ΄τον bill (το ιδιο)
Προφόρτιση ελατηρίου μπροστά 6 γραμμές να φαίνονται (5 εγω)
Απόσβεση επαναφοράς 1,5 στροφή από τέρμα κλειστό (τέρμα κλειστό είναι αριστερόστροφα) το ιδιο και εγω
Απόσβεση συμπίεσης 1 στροφή από τέρμα κλειστό (δεξιόστροφα εδώ για κλειστό) το ιδιο και εγω
Πίσω αν θυμάμαι καλά 27 κλικ από τέρμα κλειστό. Δεν μετρησα πισω, το χε ρυθμισει ο bill.
Οι ρυθμισεις που ειχε δεν ειχαν καμια σχεση.Αυτο που με εκανε να αληθωρισω ηταν οτι στην αποσβεση επαναφορας στο δεξι καλαμι απο τερμα κλειστο ήταν περιπου 3 και κατι ρυθμισμενο, χωρις ποτε να το εχω πηραξει εγω.
μετα απο αυτα πηγαμε χτες βραδινη βολτα στη Βαρυμπομπη.
περιττο να πω οτι στριβαμε με 30-50 χλμ λογω σκοτους (μπππππρρρρρρ φοβιστικά ηταν)
Παρατηρησα όμως οτι το τουονο ειχε γινει πιο "υπακουο".
Κυρίως στην εθνικη και Αττικη οδο, που ειχα και μεγαλυτερες ταχυτητες, ειχε καλυτερο βουτηγμα και το countersteering ερχοταν πιο ευκολα απο πριν.
Αυτο που παντα ελεγα, δηλαδη οτι δεν "βουταει", ηταν η αιτια που ενοιωθα τοσο βαρυ και δυσκίνητο το το τερατακι.
Συμπερασματα :
1. Το ποστ του oldman βοηθαει καθε πρωταρη σε τετοια πραγματα. Το ιδιο και των davide κ.λ.π. φιλων που εγραψαν εδω.
2. Τωρα πια ξερω κατα 60-70%, θα ελεγα, τι θελω εγω και τι η μηχανη μου απο ρυθμισεις.
3. Για 85 κιλα (με σχεδον πληρη εξοπλσιμο) που ειμαι, οι ρυθμισεις αυτες για τουονο 06, ειναι πολυ καλες.
4. Θελω να ξαναγινω οπως πριν αποκτησω το παιδι. Δηλαδη οχι κοτα. Ενα πραγμα ρε παιδι μου. Παω λιγο πιο γρηγορα και αμεσως κοβω...........κο κο κο κο .....
-
Μετα απο αναγνωση και μελετη των σημειωσεων απο το "πνευματικο πόνημα" του oldman,
Νikits έχει και συνέχεια...... (http://www.apriliabikers.gr/cms/index.php?option=com_smf&Itemid=33&topic=3316.0)
:bye:
-
Βυρωνα εδω Αργυρουπολη.........ωπα σορρυ........Νικητας εννοουσα.........
τι ειν' αυτα ρε? Παλι Σ/Κ για διαβασμα θα με βαλεις???? ειπα να χαλαρωνα λιγο.........
Off topic στο τεως οφφ τοπικ........για Σερρες τι εννοεις???? ασε θα τα πουμε μεσα απο αλλο ποστ που θα ανοιξω, γιατι ψαχνω παρεα και μεσο μεταφορας.
-
Ξεθάβω λίγο το thread των αναρτήσεων, προκειμένου να βάλω τις φωτό που είπα στον antοuan για το Mille του.
Τις φωτό μου τις είχε στείλει ο συμφορουμίτης dimdoc και είναι οι ρυθμίσεις του περιοδικού Sportrider ή Performance Bíkes
Oi ρυθμίσεις αφορούν μόνο τα Mille Factory με Ohlins εμπρός-πίσω !!!
Οι Tuonάδες και λοιποί με Sachs, τον Μπούλο...... :srry:
-
Ξεθάβω λίγο το thread των αναρτήσεων, προκειμένου να βάλω τις φωτό που είπα στον antοuan για το Mille του.
Τις φωτό μου τις είχε στείλει ο συμφορουμίτης dimdoc και είναι οι ρυθμίσεις του περιοδικού Sportrider ή Performance Bíkes
Oi ρυθμίσεις αφορούν μόνο τα Mille Factory με Ohlins εμπρός-πίσω !!!
Οι Tuonάδες και λοιποί με Sachs, τον Μπούλο...... :srry:
εμάς τους τουονάκηδες θα μας αφήσεις παραπονεμένους???
εε φανταστικέ Βύρωνα?
:cry:
-
Oι ρυθμισεις που παραθετεις ειναι για RSV απο 04 και μετα (και τα τελευταια Tuono) με showa μπροστινα και Sachs αμορτισερ!!!!
ΟΧΙ για Factory!!!!!!!!!!!!
-
Oι ρυθμισεις που παραθετεις ειναι για RSV απο 04 και μετα (και τα τελευταια Tuono) με showa μπροστινα και Sachs αμορτισερ!!!!
ΟΧΙ για Factory!!!!!!!!!!!!
Βρε dim...... :thnk:
Εχω την εντύπωση πως μου είχες πει για Factory... :thnk:
Εκτός αυτού είχαν τα Mille R 04-05 (του 06 έχουν) απόσβεση συμπίεσης? Τα Tuono 06 που φοράνε το φθηνό αμορτισσερ, σίγουρα δεν έχουν.
Ακυρο τότε το post.
:bye:
-
εμάς τους τουονάκηδες θα μας αφήσεις παραπονεμένους???
Όχι ρε φίλε. Κάπου εδώ έχω βάλει τις ρυθμίσεις που έχω στο Tuono μου με το Sachs αμορτισσερ. Η μόνη διαφορά που έχει από τότε που το έγραψα, είναι η προφόρτιση ελατηρίων εμπρός που είναι πλέον στην 5η γραμμή.
Αν δεν το βρείς πές μου να τα ξαναγράψω.
:bye:
-
εμάς τους τουονάκηδες θα μας αφήσεις παραπονεμένους???
Όχι ρε φίλε. Κάπου εδώ έχω βάλει τις ρυθμίσεις που έχω στο Tuono μου με το Sachs αμορτισσερ. Η μόνη διαφορά που έχει από τότε που το έγραψα, είναι η προφόρτιση ελατηρίων εμπρός που είναι πλέον στην 5η γραμμή.
Αν δεν το βρείς πές μου να τα ξαναγράψω.
:bye:
οκ :kalo:
-
οκ :kalo:
Κοίτα την 1η σελίδα του παρόντος thread, προτελευταίο πόστ. :bye:
-
επαναφερω το ποστ...
καταρχην, για παλιο Τουονο δεν προτινεται τπτ. Χεσμενους μας εχετε.. :P
Ειχα προβληματιστει γιατι σε βολτες που εκανα, δεν ενοιωθα καθολου καλα το μπροστινο, δεν φαινοταν να παταει κατω, με την παραμικρη πιεση ψιλογλυστραει (η ασφαλτος δεν ηταν και η καλυτερη)
(ολα τα παρακατω τα εκανα μονος, δεν ειχα 2ο ατομο για να ρυθμισω σωστα sag-επιφυλλασομαι λοιπον...)
ΛΟΓΙΚΟ
Το μπροστινο πολυ απλα ΔΕΝ φαινεται να εχει σχεδον καθολου sag. Ισως να μην το προσεχω αλλα ποσο να ξεγελιεμαι? ΚΑπου διαβασα (στα αρθρα που εχουν μπει εδω) οτι στατικο πρεπει να ειναι περιπου 0-5mm και riders sag 25-30mm. Ε, του π....η, 2 ποντους δεν θα εβλεπα αν καθοταν το μπροστινο? Στηνω το μηχανακι ορθιο και πιεζω στο ρεζερβουαρ, το πηρουνι σχεδον δεν συμπιεζεται!!!! Ειναι σφικτο γενικα (και εκταση και συμπιεση), σαν να εχει εντονες στατικες τριβες.
Αλλαξα την προφορτιση ( απο 5γραμμες τις πηγα 6 - ολες οι αλλες ρυθμισεις στην μεση) και ειδα μια μικρη διαφορα στο πως λειτουργει το μπροστινο , Θα κανω και μια βολτα και θα δω.
Μηπως θελει revalving, μηπως να βαλω ohlins :tez:
-
επαναφερω το ποστ...
καταρχην, για παλιο Τουονο δεν προτινεται τπτ. Χεσμενους μας εχετε.. :P
Ειχα προβληματιστει γιατι σε βολτες που εκανα, δεν ενοιωθα καθολου καλα το μπροστινο, δεν φαινοταν να παταει κατω, με την παραμικρη πιεση ψιλογλυστραει (η ασφαλτος δεν ηταν και η καλυτερη)
(ολα τα παρακατω τα εκανα μονος, δεν ειχα 2ο ατομο για να ρυθμισω σωστα sag-επιφυλλασομαι λοιπον...)
Καταρχήν ρίξε μια ματιά εδώ, (http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=3316.0) για να λύσεις κάποιες απορίες που πιθανόν να έχεις. Αν το μπροστινό σου δεν συμπιέζεται καθόλου, τσέκαρε και τι γίνεται με την αποσβέση συμπίεσης.
Λάδια ξύδια έχεις τσεκάρει ποτέ? Μήπως είχε γίνει κάποια αλλαγη απ΄τον προηγούμενο ιδιοκτήτη και έχουν μπει λάθος ή περισσότερα λάδια απ΄ότι πρέπει?
-
Αποσβεση συμπιεσης στην μεση ρυθμισμενη
Και εμενα εκει παει το μυαλο μου...Ισως εχει γινει καποια αλλαγη στο μπροστινο. ΛΑδια, ξυδια ΔΕΝ εχω τσεκαρει, δεν το θεωρησα απαραιτητο οταν αγορασα το Τουονο (λογω χλμ) αλλα δεν το ειχα κυκλοφορησει και πολυ οταν το πηγα στον Μπιλ οποτε δεν αντιληφθηκα κατι στραβο τοτε.
Μαλλον θα το κοιταξω απο Σεπτεμβρη.
ΘΑ βαλω επισης και ενα δετικο στο καλαμι για να δω τι γινεται με την λειτουργια τους, ισως να ξελασκαρω τις ρυθμισεις ολες και να ξεκινησω σφιγκοντας. Και φυσικα, να βρω ενα καλοπαιδο για σαγκ ;)
Το αρθρο που παραθετεις το κατεβασα στα αγγλικα, θα τυπωσω και το ελληνικο και θα παρω μελετη για την παραλια!!
:D :D
-
Ισως εχει γινει καποια αλλαγη στο μπροστινο. ΛΑδια, ξυδια ΔΕΝ εχω τσεκαρει, δεν το θεωρησα απαραιτητο οταν αγορασα το Τουονο (λογω χλμ) αλλα δεν το ειχα κυκλοφορησει και πολυ οταν το πηγα στον Μπιλ οποτε δεν αντιληφθηκα κατι στραβο τοτε.
Μαλλον θα το κοιταξω απο Σεπτεμβρη.
ΘΑ βαλω επισης και ενα δετικο στο καλαμι για να δω τι γινεται με την λειτουργια τους,
Λάδια θα χρειάζεται όπωσδήποτε λόγω ετών και όχι μόνο χλμ. Βάλε το δεματικό να πάρεις μια ιδέα καθώς βοηθά πολύ. Σε πολύ δυνατά φρένα πχ πίστας πρέπει να αφήνει 1 cm ή και λιγότερο. :bye:
Το πμ το πήρες; ;)
-
Ετσι θα κανω!
Το πμ το πηρα, ευχαριστω! Θα του τα πω οταν τον ξαναδω, ηδη τυπωσα και το αρθρο με την ρυθμιση αναρτησεων για να του το δειξω.
Για το τελευταιο εχω περιεργεια να δω τι εχει γινει... καπου βρωμαει το θεμα, ισως απο κοντα να τα πουμε καλυτερα ;)
-
το μόνο που μπορώ να πω γι αυτό το μηχανάκι ειναι το στήσιμό του και
η σαφήνεια με την οποία πλασάρεται..
Μου κάνει μεγάλη εντύπωση ότι σου δίνει μια τέτοια ασάφεια στην αίσθηση.
σκέφτομαι να κάτσω να γράψω σε ένα χαρτί τις ρυθμίσεις μου μπας και σε βοηθήσουν.
Μήπως έχεις και κάποιο θεματάκι με τα λάστιχα? φοράω το bt002
Έχω πήξει αυτά τα σκ γιατί όπως και να το κάνουμε βρε losp
όταν μπλέκεις με μαστόρια χάνεις την μπάλα.
-
το μόνο που μπορώ να πω γι αυτό το μηχανάκι ειναι το στήσιμό του και
η σαφήνεια με την οποία πλασάρεται..
Μου κάνει μεγάλη εντύπωση ότι σου δίνει μια τέτοια ασάφεια στην αίσθηση.
σκέφτομαι να κάτσω να γράψω σε ένα χαρτί τις ρυθμίσεις μου μπας και σε βοηθήσουν.
Μήπως έχεις και κάποιο θεματάκι με τα λάστιχα? φοράω το bt002
Έχω πήξει αυτά τα σκ γιατί όπως και να το κάνουμε βρε losp
όταν μπλέκεις με μαστόρια χάνεις την μπάλα.
Υπάρχει ανάλογο post "Πες μας τις Ρυθμίσεις σου"
-
Να κάνω κι εγώ μια ερώτηση γιατί δεν ξέρω που αλλού να την κάνω.Για την απόσβεση επαναφοράς του πίσω αμορτισέρ,η απρίλια (στο δικό μου) δίνει την στάνταρ ρύθμιση 20 κλικ αριστερόστροφα από τέρμα δεξιά.Επειδή θέλω να φέρω τις αναρτήσεις στις στάνταρ ρυθμίσεις πρώτα κι έπειτα να πειραματιστώ και τα κατάφερα σε όλα,μέχρι και στο sag μπρος πίσω,έχω μια ερώτηση για τον δακτύλιο ή όπως αλλιώς λέγεται της απόσβεσης επαναφοράς.Τον έστριψα τέρμα δεξιόστροφα (ξεχνώντας όμως να....μετρήσω τα κλικ :blus:) και παρατήρησα ότι μετά το τελευταίο κλικ συνεχίζει να περιστρέφεται για πολλές στροφές χωρίς να κάνει άλλα.........κλικ( :D).Να υποθέσω δηλαδή ότι τα 20 κλικ ξεκινούν αφού τον γυρίσω ξανά αριστερά και ακουστεί το πρώτο;Ελπίζω να έγινα κατανοητός! :bye:
-
Ναι. Κλίκ μετράς. :bye:
-
Ευχαριστώωωωωωω! :D
-
ρε παληκαρια για πειτε μια γνωμη
εχω ρυθμισει το sag στο dorsoduro μου στα 27mm μπρος και 30mm πισω.
νιωθω οτι το μουτρο ειναι πολυ ψηλα. ειδα κατι φωτο με τις πλακες κατω τρεις γραμμες και βλεπω και σε αρκετες ρυθμισεις συνφορουμιτων
σχολια περι κατεβασμενων πλακων.
εαν τις κατεβασω τι θα γινει??? θα ειναι πιο ευελικτο αλλα και πιο ασταθες στα πολλα??? μηπως γινει πιο σταθερο λογω του οτι το φτερο θα κατσει πιο κατω?
για πειτε γνωμες
-
κοπέλια κάποιος mod να τσεκάρει τα λινκ από την αρχή του θέματος....... :bye: