APRILIA BIKERS HELLAS
Η aprilia εμείς και οι μηχανές μας => Τεχνικά θέματα για όλους => Μήνυμα ξεκίνησε από: costas στις Μάρτιος 27, 2009, 10:44:37 μμ
-
Σήμερα μου κόλλησε η μίζα και δούλευε συνέχεια με την μηχανή αναμμένη. Διάγνωση... ρελέ μίζας. Άλλαξε κανείς σας ρελέ, τι μάρκα έβαλε, και από που το αγόρασε, με τηλέφωνο, διεύθυνση κλπ για να το παραγγείλω.
-
Σήμερα μου κόλλησε η μίζα και δούλευε συνέχεια με την μηχανή αναμμένη. Διάγνωση... ρελέ μίζας. Άλλαξε κανείς σας ρελέ, τι μάρκα έβαλε, και από που το αγόρασε, με τηλέφωνο, διεύθυνση κλπ για να το παραγγείλω.
Κώστα δεν έγινε τίποτα με το τηλ που σου έδωσα?
-
Όχι Νίκο ο Αρμακόλας δεν είχε, θα φέρει την ερχόμενη εβδομάδα. Εγώ επείγομαι γιατί η μηχανή είναι στον ηλεκτρολόγο και δεν μπορώ να την έχω για πολύ εκεί. Όσα ρελέ κυκλοφορούνε εδώ είναι κινέζικα και είναι άχρηστα
-
Όχι Νίκο ο Αρμακόλας δεν είχε, θα φέρει την ερχόμενη εβδομάδα. Εγώ επείγομαι γιατί η μηχανή είναι στον ηλεκτρολόγο και δεν μπορώ να την έχω για πολύ εκεί. Όσα ρελέ κυκλοφορούνε εδώ είναι κινέζικα και είναι άχρηστα
Για δοκίμασε εδώ:
ΡΟΜΠΟΤΗΣ
ΚΑΛΛΙΡΟΗΣ 65
210 9243 690 :bye:
-
Σήμερα μου κόλλησε η μίζα και δούλευε συνέχεια με την μηχανή αναμμένη. Διάγνωση... ρελέ μίζας. Άλλαξε κανείς σας ρελέ, τι μάρκα έβαλε, και από που το αγόρασε, με τηλέφωνο, διεύθυνση κλπ για να το παραγγείλω.
φιλος κλασική αλλαγη ειναι να βάλεις το ρελε της yamaha,
κωδικος ανταλλακτικου 4KD-81940-00-00, ζητα το απο οποιοδηποτε επισημο
ιδια φισα κουμπώνει αμεσως και θα γυρναει πιο ευκολα
:bye:
-
Σήμερα μου κόλλησε η μίζα και δούλευε συνέχεια με την μηχανή αναμμένη. Διάγνωση... ρελέ μίζας. Άλλαξε κανείς σας ρελέ, τι μάρκα έβαλε, και από που το αγόρασε, με τηλέφωνο, διεύθυνση κλπ για να το παραγγείλω.
φιλος κλασική αλλαγη ειναι να βάλεις το ρελε της yamaha,
κωδικος ανταλλακτικου 4KD-81940-00-00, ζητα το απο οποιοδηποτε επισημο
ιδια φισα κουμπώνει αμεσως και θα γυρναει πιο ευκολα
:bye:
Μήπως ξέρεις Αμπερ και τιμή?
-
Σήμερα μου κόλλησε η μίζα και δούλευε συνέχεια με την μηχανή αναμμένη. Διάγνωση... ρελέ μίζας. Άλλαξε κανείς σας ρελέ, τι μάρκα έβαλε, και από που το αγόρασε, με τηλέφωνο, διεύθυνση κλπ για να το παραγγείλω.
φιλος κλασική αλλαγη ειναι να βάλεις το ρελε της yamaha,
κωδικος ανταλλακτικου 4KD-81940-00-00, ζητα το απο οποιοδηποτε επισημο
ιδια φισα κουμπώνει αμεσως και θα γυρναει πιο ευκολα
:bye:
Μήπως ξέρεις Αμπερ και τιμή?
100a, απο τα 50 του μαμα,
τιμη σορρυ ντεν τυμαμαι,
αλλα yamaha ειναι, που για να λεμε τα πραγματα με τ'ονομα τους εχει το πιο πλήρες στοκ και τις καλυτερες τιμες μακραν
-
εχει ο ρομποτης.ειναι 150 αμπερ αλλα δεν νομιζω οτι παιζει κανενα ρολο.το αλλαξα κι εγω τωρα τελευταια.ειναι πανευκολο.35 ευρω αν θυμαμαι καλα.
-
αυτα τα ρελε....τα ατιμα..εγω ακομα δεν εχω αξιωθει ν αλλαξω..κανω το κολπο με το κλειδι κ το βραχυκυκλωνω.. :srry:
-
Βάλε από yamaha tdm και θα είσαι μια χαρά και στο δικό μου έτσι είχε κάνει ο bill
-
αυτος ποσο ειναι 150?ο μαμα νομιζω ειναι 50..δε νομιζω να εχει προβλημα με μεγαλυτερο.κατι τετοιο θα κανω παντως..
-
Έψαξα λίγο σε διάφορα site και μάλλον βρήκα πως κάηκε το ρελέ της μίζας. Φόρτισα –βλακωδώς- την μπαταρία λίγο πριν, από την πρίζα που υπάρχει στο πλάι της μηχανής, αφού προσάρμοσα στους ακροδέκτες του φορτιστή το κατάλληλο φις, με αποτέλεσμα να δέχεται αυξημένο φορτίο όλο το ηλεκτρικό σύστημα. Ο φορτιστής στέλνει συνεχώς 5-6 Αμπέρ ρεύματος - ειδικά στην αρχή της φόρτισης- πράγμα που καταπονεί ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα, και ένα εξ αυτών είναι και το ρελέ της μίζας. Αυτό το θέμα αν θυμάστε το είχα κατεβάσει υπό μορφή ερωτήματος http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=8352.0 και είχε ασχοληθεί ο Νίκος (Powerphot) :bye: :bye:, αλλά δεν είχε βγεί ένα τελικό συμπέρασμα θυμάμαι, οπότε πήγα εγώ να το εφαρμόσω και την …πάτησα. Λοιπόν σταχυολογώ τα κυριότερα από αυτά που βρήκα. ΠΟΤΕ δεν φορτίζεις την μπαταρία σου χωρίς να έχεις αποσυνδέσει τουλάχιστον τον θετικό πόλο της μπαταρίας σου αν όχι και τους δύο. Έτσι φορτίζεις μόνο την μπαταρία και δεν δέχεται ρεύμα όλο το σύστημα, και πρώτο απ’ όλα τα ρελέ που καίγονται για πλάκα, ειδικά αν είναι τα παλιά των 50 Αμπέρ όπως το δικό μου. Αν ο φορτιστής σου δεν διαθέτει auto-shut off battery charger και τον αφήσεις παραπάνω χρόνο να φορτίζει, κάνεις κακό στην μπαταρία γιατί αρχίζει και ΄΄βράζει΄΄ Αν η μπαταρία δεν είναι σφραγιστή αλλά με υγρά όπως του αυτοκινήτου, βγάζουμε τα καπάκια του κάθε στοιχείου, και αφού συμπληρώσουμε πρώτα τα υγρά, την υποβάλουμε σε φόρτιση πάντα με βγαλμένα τα καπάκια, και σε εξαεριζόμενο χώρο.
Αν όμως σας τύχει ποτέ – κούφια η ώρα- να σας καεί το ρελέ της μίζας, να ξέρετε ότι ή δεν θα γυρίζει καθόλου η μίζα, ή θα πάρει μπροστά κανονικά η μηχανή και θα μείνει κολλημένη η μίζα, οπότε θα την ακούτε να δουλεύει συνέχεια, και δεν θα σταματήσει δουλεύει ακόμη και να κλείσετε τον γενικό διακόπτη ή το kill switch. Θα σταματήσει όταν αδειάσει η μπαταρία εκτός και προλάβετε να αποσυνδέσετε τον πόλο από την μπαταρία, πράγμα δύσκολο όπως ξέρετε στην Capo. Σ’αυτήν την περίπτωση μην πανικοβληθείτε όπως εγώ, σταματήστε στην άκρη να κρυώσει η μίζα και όσο χρόνο χρειαστεί να κάνετε τον …σταυρό σας, και να λέτε όσες προσευχές γνωρίζετε, μην τυχόν και έχει καεί και η μίζα μαζί ή το κόμπλερ της μίζας ή κανένα γρανάζι, γιατί τότε δεν θα κοστίσει μόνο τα 50 ευρώ του ρελέ αλλά 500 και βάλε. Ευτυχώς σε μένα δεν έπαθε τίποτα, απλά γιατί η μπαταρία μου ήταν παλιά και δεν είχε πολύ ρεύμα , και πήγαινα ακριβώς για να την αλλάξω.
Και πάλι αν σας τύχει κάτι παρόμοιο, μην σπρώξετε την μηχανή -όπως εγώ που την έσπρωξα ένα χιλιόμετρο μέχρι τον πλησιέστερο ηλεκτρολόγο- βρείτε ένα χοντρό καλώδιο 10-15 εκ. και κάντε γέφυρα κατ’ ευθείαν από την μπαταρία – παρακάμπτοντας το ρελέ- και εάν έχει μείνει λίγο ρεύμα ίσως καταφέρετε να την βάλετε μπροστά, η δανειστείτε ρεύμα από κάποιο αυτοκίνητο. Αν δεν έχει πάθει και η μίζα την ..βγάλατε καθαρή.
Τέλος δεν ξέρω αν το έχετε ήδη πληροφορηθεί αλλά η Aprilia εφοδιάζει το Capo με νέο ρελέ μίζας 150 Amp by Hitachi με Apr part numb AP 8112927. Να σημειώσω εδώ, για όσους δεν το γνωρίζουν, ότι το προηγούμενο ήταν μόλις 50 Amp ... οπότε αλλάξτε το να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο. Ευχαριστώ σε όσους απάντησαν και έδωσαν πληροφορίες
-
Αυτό το θέμα αν θυμάστε το είχα κατεβάσει υπό μορφή ερωτήματος http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=8352.0 και είχε ασχοληθεί ο Νίκος (Powerphot) :bye: :bye:, αλλά δεν είχε βγεί ένα τελικό συμπέρασμα θυμάμαι,
Κώστα μετά απο την έρευνα του κυκλώματος,
εγώ αποφάσισα να μην φορτίσω ποτέ την μπαταρία απο το ΒΙΣΜΑ. (http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=7207.msg334610#msg334610) :bye:
-
ΠΟΤΕ δεν φορτίζεις την μπαταρία σου χωρίς να έχεις αποσυνδέσει τουλάχιστον τον θετικό πόλο της μπαταρίας σου αν όχι και τους δύο.
προχτές μιλούσα για αυτό με ενα φιλο ηλεκτρολόγω και μου είπε
''Πάντα όταν φορτιζεις μπαταρία να βγαζεις τον θετικό (+) πόλο'' (αν όχι και τους δυο)...
σε ενα bmw αυτοκίνητο ειχε βραχυκυκλώσει η ασφάλεια του φορτιστή... και έκαψε όλη την πλεξούδα απο ηλεκτρικά... :( :( :(
φυσικά... μπορείς να πάρεις μέχρι και φωτιά... :ohmy: :ohmy: :bye: :bye
-
Το ίδιο μου συνεβη και εμενα περίπου πριν ένα μηνα και έβαλα τον ίδιο ρελέ που είχε βάλει και ο βασιλης (προληπτικα).
180 Αmps και στοιχισε 42 ευρω (θα μπορούσα να το βρω και φτηνότερα αλλά τέτοια ώρα τέτοια λόγια...)
Όσον αφορά τον παλιό "κολλημένο" ρελέ μπορούμε να τον ανοίξουμε σχετικά εύκολα και να τρίψουμε με ένα γυαλόχαρτο τις επαφές που έχει και οι οποίες όταν κολλάει μαυρίζουν και ψιλολιώνουν. Με λίγο τρίψιμο όμως παραμένει ένα εξάρτημα που μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί άφοβα (αν μη τι άλλο) σε ώρα ανάγκης.
Ίσως λίγο άσχετο αλλά θα ρωτήσω: μήπως το οτι έχουμε εγκαταστήσει μεγαλύτερο ρελε, η μίζα έχει την δυνατότητα και τραβάει παραπάνω ρεύμα από όσο πραγματικά χρειάζεται? Αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι μερικές φορές ακόμα και με ζεστή μηχανή κατά την εκκίνηση φαίνεται να τραβάει πολύ ρεύμα (μεγάλη πτώση των φώτων, τα όργανα αναβοσβήνουν και κάνουν reset).
Τα φωτα σας παρακαλώ!! :bye:
-
Ίσως λίγο άσχετο αλλά θα ρωτήσω: μήπως το οτι έχουμε εγκαταστήσει μεγαλύτερο ρελε, η μίζα έχει την δυνατότητα και τραβάει παραπάνω ρεύμα από όσο πραγματικά χρειάζεται? Αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι μερικές φορές ακόμα και με ζεστή μηχανή κατά την εκκίνηση φαίνεται να τραβάει πολύ ρεύμα (μεγάλη πτώση των φώτων, τα όργανα αναβοσβήνουν και κάνουν reset).
Τα φωτα σας παρακαλώ!! :bye:
Αυτό γίνεται όταν έχουμε συνδέσει τον ανορθωτή κατευθείαν στην μπαταρία.
Αλλά χωρίς reset, εκτός αν εννοείς ένα παίξιμο των οργάνων. :bye:
-
Αυτό το θέμα αν θυμάστε το είχα κατεβάσει υπό μορφή ερωτήματος http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=8352.0 και είχε ασχοληθεί ο Νίκος (Powerphot) :bye: :bye:, αλλά δεν είχε βγεί ένα τελικό συμπέρασμα θυμάμαι,
Κώστα μετά απο την έρευνα του κυκλώματος,
εγώ αποφάσισα να μην φορτίσω ποτέ την μπαταρία απο το ΒΙΣΜΑ. (http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=7207.msg334610#msg334610) :bye:
Τώρα Νίκο την έκανα την ....πατάτα
-
Ίσως λίγο άσχετο αλλά θα ρωτήσω: μήπως το οτι έχουμε εγκαταστήσει μεγαλύτερο ρελε, η μίζα έχει την δυνατότητα και τραβάει παραπάνω ρεύμα από όσο πραγματικά χρειάζεται? Αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι μερικές φορές ακόμα και με ζεστή μηχανή κατά την εκκίνηση φαίνεται να τραβάει πολύ ρεύμα (μεγάλη πτώση των φώτων, τα όργανα αναβοσβήνουν και κάνουν reset).
Τα φωτα σας παρακαλώ!! :bye:
Αυτό γίνεται όταν έχουμε συνδέσει τον ανορθωτή κατευθείαν στην μπαταρία.
Αλλά χωρίς reset, εκτός αν εννοείς ένα παίξιμο των οργάνων. :bye:
Όντως η μπαταρία ειναι συνδεδεμένη κατευθείαν με τον ανορθωτη.
Λέγοντας reset εννοω οτι όλες οι ενδειξεις των οργανων σβηνουν στιγμιαία και επανερχονται πάλι με διαγνωση (όπως πχ. γεμίζουν οι δείκτες θερμοκρασίας και βενζινης και μετα διαβαζουν μετρηση).
Μέτρησα χτες και την μπαταρία και τον ανορθωτη ολα ΟΚ. :thnk:
Και για να ξαναγυρισουμε στο θεμα του ρελε, παροτι το ρελε ειναι καινουριο και πολυ περισσότερων Αμπερ από το μαμα πάλι ψιλοκολλαει λόγω της μεγάλης ζήτησης ρευματος. Γνώμη μου είναι ότι μια επίσκεψη στον ρελέ μια φορα το 3μηνο με λίγο τρίψιμο των επαφών ίσως να επιμηκύνει την διάρκεια ζωής του και να μας γλυτώσει τα προαναφερθέντα κολλήματα.
Πάντως νομίζω ότι το θέμα αυτό πάντα θα μας απασχολεί και θα συνεχίσει καθώς θεωρώ ότι η μίζα με την οποία έχει εξοπλιστεί το Capo έχει μεγάλες απαιτήσεις και τραβάει πολύ ρεύμα κατά την εκκίνηση (ειδίκα αν και ο κινητήρας έχει κατσει σε θέση συμπίεσης - σημερα το πρωι :psdof: :psdof:)
-
επειδή είχα βασανιστεί αρκετά με τα ρελέ μίζας στο tuono μου και ένας φίλος αμερικανος μηχανικός μου έδωσε μια απάντηση παθών και αυτός με το δικό του...τουλάχιστον μέχρι το 05 μοντέλο έχει χειροκίνητο tsdok αέρα στο καπό δεν ξέρω αν είναι το ίδιο κάθε φορα που το βάζεις μπροστά ζεστό το μηχανάκι η κρύο τσιμπάς το tsok μέχρι να διοίκση 60+θερμοκρασία ο κινητήρας
και ζεστό να είναι panta na τσιμπάς στο start από τότε που το έκανε τα τελευταία 3 χρονια δεν "χαναεκαψε" τίποτα :bye: :bye:
-
Ίσως λίγο άσχετο αλλά θα ρωτήσω: μήπως το οτι έχουμε εγκαταστήσει μεγαλύτερο ρελε, η μίζα έχει την δυνατότητα και τραβάει παραπάνω ρεύμα από όσο πραγματικά χρειάζεται? Αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι μερικές φορές ακόμα και με ζεστή μηχανή κατά την εκκίνηση φαίνεται να τραβάει πολύ ρεύμα (μεγάλη πτώση των φώτων, τα όργανα αναβοσβήνουν και κάνουν reset).
Δε νομίζω ότι με μεγαλύτερο ρελέ η μίζα τραβάει παραπάνω ρεύμα - η μίζα ζητάει και παίρνει το ρεύμα που "χρειάζεται". Ένα μεγαλύτερο ρελέ θα μπορούσε να αντέξει πιο δυνατή μίζα, αλλά όχι ότι θα υπερφορτίσει την υπάρχουσα μίζα.
Η μεγάλη πτώση των φώτων όταν βάζεις μπρος, ίσως είναι μια ένδειξη ότι η μπαταρία σου πλησιάζει στο τέλος της ζωής της. Ανεξάρτητα αν, μετρώντας τη με βολτόμετρο, σου δείχνει φορτισμένη (12,5V και άνω). Σημείωσε ότι για να έχεις σωστή ένδειξη της φόρτισης της μπαταρίας, πρέπει να μετρήσεις την τάση της αρκετές ώρες αφού έχεις σβήσει τη μηχανή.