APRILIA BIKERS HELLAS

Η aprilia εμείς και οι μηχανές μας => Τεχνικά θέματα για όλους => Μήνυμα ξεκίνησε από: Akisdal στις Αύγουστος 01, 2022, 02:39:27 μμ

Τίτλος: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Akisdal στις Αύγουστος 01, 2022, 02:39:27 μμ
Καλησπέρα! Καταρχήν να ζητήσω συγγνώμη αν έβαλα το θέμα σε λάθος κατηγορία, αλλά παρόλο που αφορά ένα Shiver, θεώρω οτί είναι γενικού ενδιαφέροντος και ισχύει για τις μοτοσυκλέτες γενικότερα.
Πρόσφατα τελείωσα το μεγάλο service των 40.000km στο Shiver (2010) μου και φόρεσα ένα ελεύθερο φίλτρο DNA. Να τονίσω ότι η εξαγωγή είναι ήδη ελεύθερη καθότι φοράει και τελικά της Akrapovic και επίσης, επειδή έτσι το αγόρασα, δεν έχω εμπειρία από τα εργοστασιακά τελικά.
Από την πρώτη στιγμή που ανέβηκα στο μηχανάκι μετά την αλλαγή του φίλτρου, παρατήρησα μια σχετικά μικρή απώλεια δύναμης (ή ροπής) στις χαμηλομεσαίες (~3,500 - 6,000 rpm) όπως επίσης και μια σχετικά μικρή προσθήκη δύναμης από εκεί και πάνω.
Είναι φυσιολογικό; Είναι ιδέα μου; Δεν έχασα δύναμη και απλά μετατοπίστηκε η καμπύλη δύναμης; Χρειάζομαι αναχαρτογράφηση τροφοδοσίας;
(Σε κάποιο άλλο παλαιότερο μήνυμά μου, γράφω οτί το μηχανάκι φορούσε φίλτρο DNA αλλά τελικά ανοιγοντάς το ανακαλύψαμε οτι φορούσε εργοστασιακό... Μη νομίζετε ότι σας δουλεύω κιόλας :P)
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Πυξιδας στις Αύγουστος 02, 2022, 12:04:05 πμ
Θέλει τάισμα..
Γενικώς τα 750αρια λίγοι τα έχουν πιάσει παγκοσμίως με αμφίβολα αποτελέσματα
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Cris στις Αύγουστος 02, 2022, 11:45:18 πμ
Βάλε ένα καινούργιο φίλτρο μαμά, σε οποιοδήποτε μηχανάκι
είχα αλλάξει φίλτρο είχα δει αυτό πού λες ,κούφιο χαμηλά και
ψηλά είναι σίγουρα πιο στεγνό με ότι συνεπάγεται αυτό..
Κόλλησε Gsxr 1000 φίλου με εξάτμιση και φίλτρο σε λίγο παρατεταμένο πλάκωμα..
Εκτός αν είσαι τυχερός και μπορέσει κάποιος να στο ρυθμίσει..  :thnk:
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: zachs στις Αύγουστος 02, 2022, 06:48:29 μμ
Τα shiver δεν έχουν μαπ2 δηλαδή; :thnk:
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Πυξιδας στις Αύγουστος 02, 2022, 06:56:17 μμ
Τα shiver δεν έχουν μαπ2 δηλαδή; :thnk:
η απριλια δεν εβγαλε κιτ τετοιο για τη σειρα 750
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: itsasyndrome στις Αύγουστος 02, 2022, 08:03:08 μμ
σε ολα τα modes στο κανει ;
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: zachs στις Αύγουστος 03, 2022, 08:24:56 πμ
Άρα το γυρνάς σε μαμά φίλτρο και ξενοιάζεις!Αλλοιώς πας σε παράλληλους εγκεφάλους,χάρτες σε δυναμόμετρο και δεν συμμαζεύεται! ;)
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Xristoss8 στις Αύγουστος 07, 2022, 01:49:33 μμ
Καλησπέρα , κάνε ένα έλεγχο στα ρεύματα σου ,σε μένα  δίνει πότε 13.8 η 9  και 13 και μου κάνει κρέμασμα πιθανόν να έχει πρόβλημα η φύσα η κάτι άλλο δεν πρόλαβα να το δω. Επίσης ταπωσε τα τελικά δουλεύει καλύτερα
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: PuNtOs στις Αύγουστος 12, 2022, 11:29:43 μμ
Φιλτρο-εξατμιση χωρίς πρόγραμμα δεν θα δουλέψει ποτέ σωστά. Ή ψηλά ή χαμηλομεσαια, κάπου θα χάνει δυναμη. Βάλε ένα σωστο πρόγραμμα και θα ξαναγαπησεις το μηχανάκι σου
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: lostregr στις Αύγουστος 13, 2022, 05:59:51 μμ
γιατι δεν βγαζεις απλα το φιλτρο... και βαλε οπως το ειχες το μηχανακι.
γιατι να μλεχτεις με προγραμματα; στα 350-450€...
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Akisdal στις Αύγουστος 22, 2022, 02:55:55 μμ
Ευχαριστω για την ανταποκριση και τη βοηθεια...
Η αληθεια ειναι οτι δε με ενδιαφερει να βελτιωσω τις επιδοσεις της μηχανης. Μου ειναι υπεραρκετη ετσι οπως ειναι (προς το παρον τουλαχιστον) γιατι ειναι το πρωτο μου δικυκλο. Τωρα θα μου πειτε "Γιατι εβαλες ελευθερο φιλτρο τοτε;" και η απαντηση ειναι "Γιατι προκειται για μικροποσο χρηματικα (η διαφορα με το μαμα ηταν 20€) και επειδη ακουσα και την ατακα "απο τη στιγμη που φορας εξατμιση θα βοηθησει". Με ενδιαφερει ομως παρα πολυ να μη χασω τη δυναμη που εχω και ειδικα στα χαμηλομεσαια που γουσταρω να το δουλευω και που ειναι και πιο χρησιμοποιησιμη η δυναμη. Οποτε αν μου λετε οτι για να παρω πισω τη συμπεριφορα του στα χαμηλομεσαια χρειαζομαι 350-400€ προγραμμα και καινουριους μπελαδες, τοτε μαλλον θα γυρισω στο μαμα φιλτρο.
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: ifylios72 στις Αύγουστος 27, 2022, 01:49:54 μμ
Κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν έχεις κάποιο ανησυχητικό πρόβλημα όπως το έχεις φτιάξει.
Μάλλον έχεις βοηθήσει το μοτέρ με λίγο πιο εύκολη εισαγωγή και ισορροπημένα μια λίγο πιο εύκολη εξαγωγή.
100% τέλειο μίγμα δεν έχει κανένα μοτέρ ούτε μαμά ούτε αν γράψεις πρόγραμμα όσο καλός και αν είναι ο προγραμματιστής. Μόνο αν βάλεις ένα πολύ super εγκέφαλο με ρυθμίσεις σε πραγματικό χρόνο με αισθητήρες ακριβείας και κάνεις πράγματα που δεν χρειάζεται να εμβαθύνουμε.
Έπειτα από όλα αυτά δηλαδή τί θα καταφέρεις με τέλεια καύση; ψιλοδιαφορές.
Αν πιστεύεις οτι χρειάζεται να εμπλουτίσεις περισσότερο το μίγμα σου βρές ένα από αυτά τα φθηνά ηλεκτρονικά που παρεμβάλλονται στον αισθητήρα θερμοκρασίας εισαγωγής και κάνουν γενικά το μίγμα πλουσιότερο.
Π.χ. https://www.ducatimonster.org/threads/diy-booster-plug-biasing-the-air-intake-temperature-sensor-to-reduce-afr.357761/
Επίσης δες και εδώ τι γράφει κάποιος για μια λύση υψηλότερης απόδοσης που όμως κοστίζει γύρω στα 160Ε + ταχ.
https://www.apriliabikers.gr/portal/shiver-sl750/apanthsh-gia-to-%27%27boosterplug%27%27/
(https://www.boosterplug.com/shop/all-aprilia-models-55c1.html)
Εγώ θα σου έλεγα πάντως άστο όπως είναι. Σίγουρα θα είναι λίγο καλύτερο από μαμά όπως είναι τώρα :bye:
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: itsasyndrome στις Αύγουστος 28, 2022, 10:02:59 πμ
Καλά το dna φίλτρο δεν το βάζεις μόνο για απόδοση μόνο και μόνο που γλιτώνεις να αγοράζεις καινούργιο φίλτρο σε κάθε μεγάλο service  μειώνεις το κόστος + ότι έχει καλύτερη κατακράτηση λόγο της Γάζας από το χάρτινο το μαμά
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Akisdal στις Αύγουστος 29, 2022, 02:23:49 μμ
Κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν έχεις κάποιο ανησυχητικό πρόβλημα όπως το έχεις φτιάξει.
Μάλλον έχεις βοηθήσει το μοτέρ με λίγο πιο εύκολη εισαγωγή και ισορροπημένα μια λίγο πιο εύκολη εξαγωγή.
100% τέλειο μίγμα δεν έχει κανένα μοτέρ ούτε μαμά ούτε αν γράψεις πρόγραμμα όσο καλός και αν είναι ο προγραμματιστής. Μόνο αν βάλεις ένα πολύ super εγκέφαλο με ρυθμίσεις σε πραγματικό χρόνο με αισθητήρες ακριβείας και κάνεις πράγματα που δεν χρειάζεται να εμβαθύνουμε.
Έπειτα από όλα αυτά δηλαδή τί θα καταφέρεις με τέλεια καύση; ψιλοδιαφορές.
Αν πιστεύεις οτι χρειάζεται να εμπλουτίσεις περισσότερο το μίγμα σου βρές ένα από αυτά τα φθηνά ηλεκτρονικά που παρεμβάλλονται στον αισθητήρα θερμοκρασίας εισαγωγής και κάνουν γενικά το μίγμα πλουσιότερο.
Π.χ. https://www.ducatimonster.org/threads/diy-booster-plug-biasing-the-air-intake-temperature-sensor-to-reduce-afr.357761/
Επίσης δες και εδώ τι γράφει κάποιος για μια λύση υψηλότερης απόδοσης που όμως κοστίζει γύρω στα 160Ε + ταχ.
https://www.apriliabikers.gr/portal/shiver-sl750/apanthsh-gia-to-%27%27boosterplug%27%27/
(https://www.boosterplug.com/shop/all-aprilia-models-55c1.html)
Εγώ θα σου έλεγα πάντως άστο όπως είναι. Σίγουρα θα είναι λίγο καλύτερο από μαμά όπως είναι τώρα :bye:
Η αληθεια ειναι οτι προσφατα, καθως εκανα ερευνα για το θεμα, επεσα πανω σε μια πολυ ενδιαφερουσα διαφωνια σε forum του εξωτερικου, οπου ενας τυπος ειχε ακριβως το ιδιο θεμα με εμενα (δλδ εχασε μεσαια και πηρε ψηλα) και μια απο τις απαντησεις ειχε πολυ ενδιαφερον. Ελεγε λοιπον οτι το φαινομενο αυτο προκαλειται γιατι φορωντας ενα παλιο χαρτινο μπουκωμενο φιλτρο (και αυτο που εβγαλα απο τη μηχανη ηταν παραπανω απο απλα μουκωμενο) η καμπυλη ισχυος ειχε πεσει στα ψηλα και στα χαμηλα με αποτελεσμα ενα μικρο flat σημειο που μπορει να εχει η καμπυλη απο το εργοστασιο να μην ειναι ιδιαιτερα αισθητο. Αλλαζοντας λοιπον το φιλτρο η καμπυλη επανηλθε στα φυσιλογικα επιπεδα με αποτελεσμα να γινει πιο αισθητο το flat σημειο στα μεσαια. Με λιγα λογια και στο μαμα φιλτρο να γυρισω απο τη στιγμη που θα ειναι καινουριο μαλλον θα εχω τα ιδια αποτελεσματα. Ταιριαζει νομιζω σαν σεναριο αλλα δε ξερω αν πρεπει να το πιστεψω... Επισης οσο περναει ο καιρος νομιζω οτι συνερχεται... Ή προσαρμοζεται ο εγκεφαλος της μηχανης... ή ο δικος μου! :P
Παραθετω τη διαφωνια
https://www.triumphrat.net/threads/loss-of-power-after-installing-k-n-air-filter.885369/ (https://www.triumphrat.net/threads/loss-of-power-after-installing-k-n-air-filter.885369/)
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Akisdal στις Αύγουστος 29, 2022, 02:48:15 μμ
Καλά το dna φίλτρο δεν το βάζεις μόνο για απόδοση μόνο και μόνο που γλιτώνεις να αγοράζεις καινούργιο φίλτρο σε κάθε μεγάλο service  μειώνεις το κόστος + ότι έχει καλύτερη κατακράτηση λόγο της Γάζας από το χάρτινο το μαμά
Επειτα απο μια ερευνα που διαβασα εχω αρχισει να αμφιβαλλω και για αυτο. Φαινεται  πολυ σοβαρη και εχει διεξαχθει κατω απο συνθηκες iso και με λιγα λογια λεει οτι τα φιλτρα επιδοσεων, σα φιλτρα δε κανουν τη δουλεια τους. Και η αληθεια ειναι οτι απο τη στιγμη που οι εταιριες που τα φτιαχνουν το μονο που κανουν ειναι ισχυρισμοί τεινω να πιστεψω πιο ευκολα την  ερευνα που εχει κανει καποιος και μου παρουσιαζει καποια στοιχεια. Βεβαια πρεπει παντα να γνωριζεις αν εχει και καποιο οφελος αυτος που κανει την ερευνα αλλα τεσπα. Αν λοιπον οι επιδοσεις δε σε ενδιαφερουν διαγραφεται το ενα θετικο που προσφερει ενα ελευθερο φιλτρο και αν οντως δε φιλτραρουνε σωστα διαγραφεται και το δευτερο. Μενει μονο το χαμηλο κοστος συντηρησης το οποιο δεν το ανταλλαζω με εναν "βρωμικο" κινητηρα.
Παραθετω και την ερευνα.
https://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html (https://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html)
Φιλικα παντα :bye: :D
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Πυξιδας στις Αύγουστος 30, 2022, 08:53:35 πμ
εγω παντως στο ντορσο μαμα εντελως εκαιγε λιγοτερα,απ καποιο με φιλτρο και εξατμιση
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Cris στις Αύγουστος 30, 2022, 09:59:44 πμ
Και θα πήγαινε και καλύτερα μάλλον.. :bye:
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Πυξιδας στις Αύγουστος 30, 2022, 12:28:05 μμ
Και θα πήγαινε και καλύτερα μάλλον.. :bye:
στανταρ...
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: itsasyndrome στις Αύγουστος 30, 2022, 01:09:03 μμ
Εγώ πάντως τώρα Αυγούστο που λειπανε όλοι εντελώς μαμά το shiver έβγαλε 200 χλμ μέχρι να ανοίξει λαμπάκι
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: Phil_X στις Αύγουστος 31, 2022, 02:05:24 πμ
Το ίδιο "θέμα" έχω και εγώ, όταν βάζω τους σιγαστήρες στα τελικά το μηχανάκι πάει καλύτερα, αλλά μιας και είμαι επαρχεία και δεν το πάω συχνά πάνω από τα 120/130 προτιμώ τον καλύτερο ήχο, δοκίμασε και εσύ να βάλεις τους σιγαστήρες στα τελικά, πιστεύω θα δεις διαφορά και στο δικό σου
Τίτλος: Απ: Απώλεια δύναμης & ECU Remap
Αποστολή από: aristuono στις Αύγουστος 31, 2022, 09:23:30 πμ
γιατι δεν βγαζεις απλα το φιλτρο... και βαλε οπως το ειχες το μηχανακι.
γιατι να μλεχτεις με προγραμματα; στα 350-450€...
Οι τιμές που λες δεν υπάρχουν σε dorso και shiver... Τόσα παίρνω σε bmw - Ducati και v4 που θέλουν και κάποιες ώρες στο δυναμόμετρο.