APRILIA BIKERS HELLAS
Η aprilia εμείς και οι μηχανές μας => Τεχνικά θέματα για όλους => Μήνυμα ξεκίνησε από: unocapo στις Ιούνιος 05, 2010, 06:49:49 μμ
-
Πάντα είχα αυτήν την απορία σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά επειδή δούλευα συγκεκριμένα λάδια και είχα πάντα απόθεμα δεν με απασχόλησε σε πρακτικό. Όταν έπρεπε να συμπληρώσω, απλά συμπλήρωνα.
Έχει κάποιο καιρό που δοκίμασα να πάω σε full synthetic λάδι 10/60. Πρώτα δοκίμασα της Agip (που δεν μου άρεσε σε λειτουργία, αλλά ούτε και σε κατανάλωση) και τώρα έχω πάνω τα αντίστοιχα της Motorex.
Το πρόβλημα είναι το εξής.
Παρότι τα Motorex δεν "τσιμπάνε" όσο τα Agip, όπως όλα τα full συνθετικά παρουσιάζουν μια κατανάλωση και (μετά απο 4000 χλμ) χρειάζονται συμπλήρωμα (τα λάδια τα κρατάω μέσα περίπου 7500-8000χλμ). Δεν έχω πάρει κάποιο έξτρα λίτρο , αλλά επειδή με το agip είχα πάρει για να συμπληρώνω μου έχει περισσέψει μισό λίτρο περίπου (που είναι περισσότερο απο όσο θα χρειαστώ). Να το βάλω;
Ιξώδες έχουν ίδιο, αλλά μήπως τα πρόσθετα που χρησιμοποιεί η κάθε εταιρία είναι διαφορετικά και δεν θα συνεργαστούν. Μήπως να βάλω απλό ορυκτέλαιο (που έχω καβάτζα) μιας και όλα τα λάδια είναι παράγωγα απλού ορυκτελαίου;
Υ.Γ Μήπως να το ξαναγυρίσω στα Motul 5100 και να ησυχάσω; :D
-
Εαν εχουν το ιδιο ιξωδες βαλτα.
Στο Μοtul μην ξαναγυρνας! :D
-
Αρα για να καταλάβω...
Η ανάμιξη είναι εφικτή σύμφωνα με το ίδιο ιξώδες, αλλά ανέφικτη αν είναι διαφορετικός ο τύπος (π.χ full synthetic με semi synthetic);
Πότε είναι ασφαλές να αναμιχθούν και πότε δημιουργεί πρόβλημα. Κι αν δημιουργεί πρόβλημα που ακριβώς το εμφανίζει;
Ρωτάω γιατί σε παρόμοια συζήτηση (αλλού) διάβασα οτι όλα μπορούν να αναμιχθούν στην ανάγκη, και μου φάνηκε πολύ περίεργο.
-
Πιστευεις οτι ο κινητηρας θα ''καταλαβει'' τα διαφορετικα προσθετα των δυο λαδιων;Το ιξωδες του υπαρxοντος λαδιου στον κινητηρα ειναι ακριβως το ιδιο με του ''φρεσκου'';Ανοιγεις θεμα με μεγαλη συζητηση. ;)
-
Ας το συζητήσουμε ρε συ τότε! :D
Γι' αυτό δεν υπάρχουν τα φόρουμ; ;)
Λοιπόν, άκου πως το σκέφτομαι εγώ, και προβληματίζομαι.
Φυσικά ο κινητήρας δεν πρόκειται σε καμία περιπτωση να καταλάβει τα πρόσθετα, αλλά μήπως επειδή δεν πρόκειται για ίδια λαδια δεν καταφέρουν να "δέσουν" μεταξύ τους ωστε να δημιουργηθεί το φιλμ λαδιού που προστατευει και παρουσιάσουν "σπασίματα" στην συνοχή τους;
Δεν ξέρω καν αν είναι η σωστή ορολογία έτσι όπως τα λέω, αλλά μάλλον κατάλαβες τον προβληματισμό μου ε; :D
Υ.Γ Το ιξώδες είναι ακριβώς ίδιο (10/60) και ο τύπος (full synthetic). Απλά το ένα είναι της Agip και το άλλο της Motorex.
-
Κανε το κοκτειλ και μη φοβασαι.....εγω εχω επανω 15-50 silcolene,και εχω συμπληρωσει με 10-40 agip 2 φορες μεχρι τωρα......και η αλλαγη λαδιου θα γινει σε κανα 2 βδομαδες.... ;)
ολα καλα θα δουλεψουν,μην αγχωνεσαι. :ohyes:
-
Κανε το κοκτειλ και μη φοβασαι.....εγω εχω επανω 15-50 silcolene,και εχω συμπληρωσει με 10-40 agip 2 φορες μεχρι τωρα......και η αλλαγη λαδιου θα γινει σε κανα 2 βδομαδες.... ;)
ολα καλα θα δουλεψουν,μην αγχωνεσαι. :ohyes:
ναι καλά..εσύ νομίζεις οτι τα λάδια ειναι σαν τις μπύρες heineken carib και amstel να τα κανεις αχταρμά... :lol% :hysterl
-
Γνωμη μου ειναι οτι εφ'οσον ταιριαζουν:
1) API (πχ SG)
2) SAE (πχ 10W-60)
3) ειδος (πχ semi-synthetic)
δεν εχεις κανενα προβλημα να συμπληρωσεις με μια μικρη ποσοτητα.
Δεν συμφωνω ωστοσο, σε ενα μοτερ που παιρνει 3.2lt λαδι, να βαλω 2lt μιας εταιριας και 1.2lt μιας αλλης (κι ας συμφωνουν στα παραπανω σε ολα)
:bye: :bye: :bye:
-
..άλλη ερωτηση.. αμα συμπληρώσουμε ας πουμε 500ml μακιμουμ 1 λιτρο... με αλλα w ..?
-
..άλλη ερωτηση.. αμα συμπληρώσουμε ας πουμε 500ml μακιμουμ 1 λιτρο... με αλλα w ..?
Καλα Θεμακο δεν υπαρχει αυτο που ρωτησες ........ δεν καταλαβα τιποτα :h22::h22::h22:
Το μακιμουμ ειναι ας πουμε "Μακη μου" ή maximum?
Μαλλον ρωτας αν ανακατεψεις τα SAE ε?
Δεν το συνιστώ αλλα δεν το εχω δοκιμασει να πω την αληθεια.....
-
:hysterl :hysterl :hysterl
Θεός ο Θέμης, αλλά δικαιολογέιται...προχωρημένη ώρα...προχωρημένη ηλικία... :whist:
:P
-
:hysterl :hysterl :hysterl
Θεός ο Θέμης, αλλά δικαιολογέιται...προχωρημένη ώρα...προχωρημένη ηλικία... :whist:
:P
Μαλλον δοκιμαζει αναλογιες αλλα οχι σε λαδια.......σε τσιπουρα με διαφορετικα γραδα
:hysterl :hysterl :hysterl
:chrs: μας Θεμακο !
-
Γνωμη μου ειναι οτι εφ'οσον ταιριαζουν:
1) API (πχ SG)
2) SAE (πχ 10W-60)
3) ειδος (πχ semi-synthetic)
δεν εχεις κανενα προβλημα να συμπληρωσεις με μια μικρη ποσοτητα.
Δεν συμφωνω ωστοσο, σε ενα μοτερ που παιρνει 3.2lt λαδι, να βαλω 2lt μιας εταιριας και 1.2lt μιας αλλης (κι ας συμφωνουν στα παραπανω σε ολα)
:bye: :bye: :bye:
Τώρα που τσέκαρα είδα οτι και σε API,ιξώδες και είδος είμαι οκ. Όπως το κόβω θα χρειαστεί περίπου 250-300ml άρα μάλλον δεν θα έχω πρόβλημα (και θα τελειώσω και το παλιό μπουκάλι).
Αν χρειαζόμουν πάντως λίτρο και πάνω, σίγουρα θα πήγαινα να πάρω ίδιο, αλλά για τόσο λίγο δεν λέει ρε γμτ. Μετά θα μου μείνουν και 700ml απο το καινούριο, ενώ τώρα μου δίνεται η ευκαιρία να ξοδέψω και το παλιό. Δυσκόλεψαν και οι εποχές...κάποτε δεν τα σκεφτόμουν αυτα... :(
-
Κι αν το μπουκαλι ειναι πανω απο 3 μηνες ανοιγμενο καλυτερα να μην το βαζεις στο μοτερ
Τα προσθετα που βαζουν στα λαδια εχουν την ιδιοτητα να τραβανε την υγρασια.
Αν και για 1 φορα δεν πιστευω οτι τρεχει και κατι.......τι να πω :thnk: .....
-
Τώρα μας έκανες την καρδιά περιβόλι.... :cry:
Είναι πάνω απο τρεις μήνες ανοικτό. :(
-
Προσωπικα ........ :thdn:
Αν δεν βγαινεις με τιποτα για κανα κιλο φρεσκο τοτε βαλτο ( :oo! )
-
H συμπεριφορα των λαδιων, ποτε δεν ειναι η ιδια μεταξυ τους και ας εχουν το ιδιο ιξωδες και την ιδια μεθοδο προελευσεης.
Οι προδιαγραφες που γραφουν πανω, ειτε ειναι μερικες απο αυτες ειτε οτι πληρουν τουλαχιστον αυτες. Αρα δεν μπορεις να εισαι
σιγουρος εαν ειναι τα ιδια.
Απο εκει και περα, κανε οτι νομιζεις-προβλημα δεν νομιζω να εχεις, αλλα καλο ειναι να αποφυγεις να κανεις παρα πολλα χιλιομετρα ετσι
Γνωμη μου:
τραβα παρε ενα λιτρο τωρα απο τα ιδια και την επομενη φορα βαζε πιο φθηνα λαδια, που κανουν ακριβως την ιδια δουλεια ;)
-
..άλλη ερωτηση.. αμα συμπληρώσουμε ας πουμε 500ml μακιμουμ 1 λιτρο... με αλλα w ..?
δε με λένε Μάκη ( :h22: ) αλλά στην περίπτωση που αναφέρεσαι σε μάξιμουμ 1 λίτρο:
το ανακάτεμα των SAE δημιουργεί ενδιάμεσο SAE, ακολουθούντας χονδροειδώς* τον νόμο ανάμιξης μιγμάτων:
(ποσότητα1 Χ SAE1 + ποσότητα2 Χ SAE2) / συνολική ποσότητα, όπου συνολική ποσότητα = ποσότητα1 + ποσότητα2
πχ. 1 λίτρο SAE 10 και 1 λίτρο SAE 20 δίνουν 2 λίτρα SAE 15
ενώ 3 λίτρα SAE 60 και 1 λίτρο SAE 40 δίνουν 4 λίτρα SAE 55 (3 Χ 60 + 1 Χ 40)/ 4
:bye: :bye:
*ο πραγματικός υπολογισμός είναι πιο πολύπλοκος
γίνεται με την εξίσωση Refutas σε τρία στάδια:
1ο στάδιο: υπολογισμός του Viscosity Blending Number (VBN) για κάθε μέρος του μίγματος:
(1) VBN=14,534 * ln [ln (ν+0,8)]+10,975
όπου v είναι το κινηματικό ιξώδες (kinematic viscosity) σε centistokes (cSt) σε μια καθορισμένη θερμοκρασία (100 C για τα SAE).
2ο στάδιο: υπολογισμός VBN του μίγματος:
(2) VBNblend= xA * VBNA + xB * VBNB
όπου xX είναι ο λόγος της μάζας του μίγματος στη συνολική μάζα.
3ο στάδιο: υπολογισμός του κινηματικού ιξώδους ν του μίγματος από την εξίσωση 1:
(3) vblend= exp [exp ((VBNblend-10,975) / 14,354)]-0,8
όπου VBNBlend είναι ο viscosity blending number του μίγματος.
και ένα calculator για τα παραπάνω (κινηματικά ιξώδη) εδώ: http://widman.biz/English/Calculators/Mixtures.html (http://widman.biz/English/Calculators/Mixtures.html)
και η αντιστοιχία ιξώδους SAE και κινηματικού ιξώδους δίνεται από τον παρακάτω πίνακα:
SAE Viscosity Chart (High Temp) 100° C (210° F)
1η στήλη: SAE Viscosity
2η στήλη: Kinematic (cSt) 100° C Min
3η στήλη: Kinematic (cSt) 100° C Max
20 5.6 <9.3
30 9.3 <12.5
40 12.5 <16.3
50 16.3 <21.9
60 21.9 <26.1
δηλ. κάθε SAE, είναι προδιαγραφή για εύρος (από min,μέχρι max) κινηματικού ιξώδους
αναφέρομαι στην θερμοκρασία των 100 C γιατί εκεί αντιστοιχεί το 2ο νούμερο του SAE (δηλ. το ιξώδες του λαδιού στη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα) πχ για SAE 15W-50 το 50 αντιστοιχεί στο ιξώδες στους 100 C
και που βρίσκεις το πραγματικό κινηματικό ιξώδες κάθε λαδιού; στο product sheet του προϊόντος (όσες το έχουν διαθέσιμο)
πχ για το Castrol Power RS R4 4T http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_usa/STAGING/local_assets/downloads/p,q/PowerRSR44T.pdf (http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_usa/STAGING/local_assets/downloads/p,q/PowerRSR44T.pdf)
όπου για το 10W-50 το κινηματικό ιξώδες στους 100 C είναι 17 cst (δηλ. κοντά στο χαμηλότερο όριο της προδιαγραφής...)
όπερ πιασ' τ' αυγό και κούρευτο... :zl%
αυτιά. :bye: :bye:
-
Αμαν με εκαψες με τα μαθηματικα σου :ohmy: :ohmy: :ohmy:
Κοιτα στην αναγκη (πχ μακρινο ταξιδι )απ'το να μεινεις χωρις λαδι συμπληρωσε με οτι κοντινοτερο
:bye:
-
Αμαν με εκαψες με τα μαθηματικα σου :ohmy: :ohmy: :ohmy:
Κοιτα στην αναγκη (πχ μακρινο ταξιδι )απ'το να μεινεις χωρις λαδι συμπληρωσε με οτι κοντινοτερο
:bye:
χαρ..χαρ..κι ελεγα..ακομα δεν το πέταξε κανένας... :h22:
στην ανάγκη και ελαιολαδο...χαχαχ
-
Αμαν με εκαψες με τα μαθηματικα σου :ohmy: :ohmy: :ohmy:
Κοιτα στην αναγκη (πχ μακρινο ταξιδι )απ'το να μεινεις χωρις λαδι συμπληρωσε με οτι κοντινοτερο
:bye:
Αμα εχεις Honda συμπληρωνεις και με σπορελαιο.....Κανενα προβλημα :tez:
-
Αμαν με εκαψες με τα μαθηματικα σου :ohmy: :ohmy: :ohmy:
Κοιτα στην αναγκη (πχ μακρινο ταξιδι )απ'το να μεινεις χωρις λαδι συμπληρωσε με οτι κοντινοτερο
:bye:
έχεις δίκιο, αλλά για αυτό έβαλα το calculator http://widman.biz/English/Calculators/Mixtures.html (http://widman.biz/English/Calculators/Mixtures.html) όπου κάνει ότι περιγράφω στο 2ο μέρος του ποστ χωρίς να ασχοληθείς με τα μαθηματικά...
με απλά λόγια:
από το product sheet της Castrol το 5w-40 έχει ιξώδες 13 ενώ το 15w-50 17 (στους 100 C).
αν χρησιμοποιήσεις το calculator ιξώδους από λινκ σε αναλογία 1 λιτρο για το πρώτο και 3 λίτρα για δεύτερο (δηλ 75% για το 50αρι) παίρνεις ιξώδες 15,87 το οποίο από τον πίνακα του SAE αντιστοιχεί σε SAE 40. Άρα έχεις ρίξει το SAE του μίγματος μία κλίμακα
με μισό λίτρο για το πρώτο και 3,5 για δεύτερο (που είναι μια λογική ποσότητα συμπληρώματος) το ιξώδες γίνεται 16,35 το οποίο βρίσκεται οριακά στην κλίμακα του SAE 50.
αν χρησιμοποιήσεις στοιχεία της Mobil από εδώ http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/NAUSENPVLMOMobil1_Motorcycle_Oils.asp (http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/NAUSENPVLMOMobil1_Motorcycle_Oils.asp)
θα πάρεις αντίστοιχα αποτελέσματα (και θα παρατηρήσεις ότι τα λάδια της Mobil έχουν ελαφρώς υψηλότερο ιξώδες, για το ίδιο SAE)
Συμπέρασμα: Για συμπλήρωμα όσο πιο κοντινό SAE στο νούμερο κατασκευαστή γίνεται (με έμφαση στο δεύτερο νούμερο όχι το W)
δεν το έγραψα για να μπερδέψω, αλλά μόνο ποσοτικά μπορείς να απαντήσεις σε μια ποσοτική ερώτηση του τύπου: τι γίνεται αν ανακατέψω τα ιξώδη;