APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => RSVR / RSVR Factory => Μήνυμα ξεκίνησε από: zachs στις Απρίλιος 06, 2008, 11:49:56 πμ
-
Και μια που βρέχει τρεις μέρες ασταμάτητα και είμαι κρεβατωμένος με πυρετό :( λέω να προετοιμαστώ για το καλοκαιράκι που έρχεται.Λοιπόν ,τα πράγματα είναι απλά και μπορεί να σας φανεί περίεργο αυτό που ζητάω,αλλά:Πως μπορώ να μαλακώσω το mille μου για να μην κοπανάει έτσι ή πιο απλά :πως μπορώ να το κάνω.........γιαπωνέζικο από θέμα αναρτήσεων.Δηλαδή μαλακό,εύκολο κλπ κλπ.Κάποιο setup υπάρχει που μπορώ να εφαρμόσω?Ξέρει κανείς? Να γίνει CBR100 σαν του αδερφού μου πχ ........
καλά ντε μην βαράτε :pp% :bye:
-
Ασαφής ερώτηση τι είναι σκληρό το μπροστινό το πίσω?Τι κάνει χοροπηδά στα εμπόδια? Επιστρέφει πολύ απότομα το μπροστινό σου και σε τρομάζει δε4ν έχεις αίσθηση πότε π΄παει να μπλοκάρει ο τροχός?Ανοίγεις το γκάζι στη στροφή και νοιώθεις ότι κουνάει το πίσω?
-
Νομίζω είμαι πολύ σαφής:οι στάνταρ ρυθμίσεις είναι πολύ σκλήρές.Υπό κλίση αν βρεις κάποιο μπάλωμα η μηχανή κάνει tank slapping ή όπως αλλιώς λέγεται.Κι αυτό χωρίς να ανοίξεις το γκάζι απότομα.Όταν περνάς από ανωμαλίες γενικότερα κοπανάει όλο το μηχανάκι χωρίς να νιώθεις κάποια άνεση.Και μη βιαστεί κανείς να πει ότι έτσι είναι οι σούπερσπορ μηχανές γιατί δεν είναι απαραίτητα έτσι.Όποιος είχε γιαπωνέζικο σπορ μηχανάκι ξέρει τι εννοώ.Την μηχανή την δουλεύω στον δρόμο και δε με απασχολεί καθόλου η πίστα προς το παρόν.Πως μπορώ να κάνω τη μηχανή μου πιο γιαπωνέζικη σ' αυτό το θέμα λοιπόν?Υπάρχει κάποια ιδέα?Bill θυμάσαι ότι είχες κάνει κάποιες ρυθμίσεις τότε αλλά μου τις ξαναπείραξαν πρόσφατα σ'ένα service.Έχει κάποιος κάποια εμπεριστατωμένη άποψη γιατί εγώ δεν ασχολήθηκα ποτέ μ'αυτόν τον τομέα.Capoman όποια συμβουλή ευπρόσδεκτη :bye:
-
Νομίζω είμαι πολύ σαφής:οι στάνταρ ρυθμίσεις είναι πολύ σκλήρές.
Σκληρά είναι τα ελατήρια και αυτά καθορίζουν την σκληρότητα.
Αν κατάλαβα καλά ζητάς από τις αναρτήσεις μία πιο μαλακή αίσθηση.
Πίσω:
Φρόντισε να μην έχεις πολύ συμπίεση. Ενδεχομένος μείωσέ την λίγο. Ελάττωσε το φρένο της επαναφοράς.
Μπροστά:
Ελάττωσε το φρένο της συμπίεσης.
-
Νομίζω είμαι πολύ σαφής:οι στάνταρ ρυθμίσεις είναι πολύ σκλήρές.
Σκληρά είναι τα ελατήρια και αυτά καθορίζουν την σκληρότητα.
Αν κατάλαβα καλά ζητάς από τις αναρτήσεις μία πιο μαλακή αίσθηση.
Πίσω:
Φρόντισε να μην έχεις πολύ συμπίεση. Ενδεχομένος μείωσέ την λίγο. Ελάττωσε το φρένο της επαναφοράς.
Μπροστά:
Ελάττωσε το φρένο της συμπίεσης.
Davide όταν λέμε ελαττώνουμε αυτό γίνεται στρίβοντας την βίδα αριστερόστροφα ή δεξιόστροφα?Την επαναφορά μπροστά την ελαττώνω ή όχι?Τέρμα δεξιά είναι τέρμα σκληρό ή τέρμα μαλακό?
-
http://www.sportrider.com/tech/tires/146_suspension_settings/index.html
http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=2803.30
http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=3316.msg254103#msg254103
Ξεκίνα ελέγχοντας το sag της μηχανής πρωτα, και μετά προχωράς....
-
Davide όταν λέμε ελαττώνουμε αυτό γίνεται στρίβοντας την βίδα αριστερόστροφα ή δεξιόστροφα?Την επαναφορά μπροστά την ελαττώνω ή όχι?Τέρμα δεξιά είναι τέρμα σκληρό ή τέρμα μαλακό?
Eλαττώνουμε αριστερόστροφα. Τέρμα δεξιά είναι τέρμα σκληρό.
Γενικά αν θες το μηχανάκι να διαβάζει καλύτερα τις ανωμαλίες, πρέπει να ελαττώσεις το φρένο της επαναφοράς μπρος-πίσω. Προσοχή όμως, αν το παρακάνεις το μηχανάκι θα αρχίζει να κουνάει.
-
http://www.sportrider.com/tech/tires/146_suspension_settings/index.html
http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=2803.30
http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=3316.msg254103#msg254103
Ξεκίνα ελέγχοντας το sag της μηχανής πρωτα, και μετά προχωράς....
Byron τα sag και τα mag προς το παρόν θα τα αφήσω στην άκρη γιατί θα χάσω τη μπάλλα.Ευχαριστώ πάντως.
Davide όταν λέμε ελαττώνουμε αυτό γίνεται στρίβοντας την βίδα αριστερόστροφα ή δεξιόστροφα?Την επαναφορά μπροστά την ελαττώνω ή όχι?Τέρμα δεξιά είναι τέρμα σκληρό ή τέρμα μαλακό?
Eλαττώνουμε αριστερόστροφα. Τέρμα δεξιά είναι τέρμα σκληρό.
Γενικά αν θες το μηχανάκι να διαβάζει καλύτερα τις ανωμαλίες, πρέπει να ελαττώσεις το φρένο της επαναφοράς μπρος-πίσω. Προσοχή όμως, αν το παρακάνεις το μηχανάκι θα αρχίζει να κουνάει.
Ακριβώς αυτό θέλω davide.Την συμπίεση τελικά να την πειράξω ή όχι?
-
Ακριβώς αυτό θέλω davide.Την συμπίεση τελικά να την πειράξω ή όχι?
Ναι, βοηθάει στο να καταλαβαίνεις λιγότερο τις ανωμαλίες του εδάφους. Ελάττωσέ την λίγο (μπρος-πίσω). Μην κάνεις μεγάλες αλλαγές και όλες μαζί. Σιγά, σιγά και δοκιμάζοντας το μηχανάκι σου θα πετύχεις το αποτέλεσμα που θες.
Όπως είπε και ο Βύρωνας, πρέπει να κοιτάξεις το Sag της μηχανής πριν κάνεις οτιδήποτε. ;)
-
Byron τα sag και τα mag προς το παρόν θα τα αφήσω στην άκρη γιατί θα χάσω τη μπάλλα.Ευχαριστώ πάντως.
Κάνε ότι νομίζεις. Αλλά αν το sag των ελατηρίων είναι αλλού για αλλού, το μόνο που θα πετύχεις είναι να το κάνεις χειρότερο. Το να τα ελέγξεις είναι θέμα 15 λεπτών και ενός φίλου για βοήθεια.
Αν παρόλα αυτά βαριέσαι, κοίταξε στο user manual ποιες είναι οι στάνταρ ρυθμίσεις της μηχανής και ξεκίνα από εκεί.
-
Λοιπόν φίλε μου για πάρτη σου άνοιξα τα κοιτάπια μου και γράφω με το πονεμένο χέρι έχουμε και λέμε με παρακολουθείς? :tez:
Αμορτισέρ προφόρτηση 26χιλ
Απόβεση Συμπίεσης 14 κλικ έξω από τέρμα μέσα
Απόσβεση επαναφοράς 16 κλικ από τέρμα μέσα(δεξιά εννοεί)
Μπροστινό πιρούνι 4 γραμμές ορατές πάνω στη τιμονόπλακα(προφόρτιση ελατ)
Απόσβεση συμπίεσης 1 στροφή έξω από τ'ερμα μέσα
Απόσβεση επαναφοράς 1 1/2 στροφή έξω από τέρμα μέσα.
Ύψος καλαμιών 8 χιλ πάνω από τη τιμονόπλακα
Δες αυτές τις ρυθμίσεις και ξαναποστάρισε για να σου πω
όταν λέμε 1 στροφή εννοούμε 360 μοίρες περιστροφή του κατσαβιδιού όχι κλικ
Οι παραπάνω ρυθμίσεις είναι στάνταρ
-
Λοιπόν φίλε μου για πάρτη σου άνοιξα τα κοιτάπια μου και γράφω με το πονεμένο χέρι έχουμε και λέμε με παρακολουθείς? :tez:
Αμορτισέρ προφόρτηση 26χιλ
Απόβεση Συμπίεσης 14 κλικ έξω από τέρμα μέσα
Απόσβεση επαναφοράς 16 κλικ από τέρμα μέσα(δεξιά εννοεί)
Μπροστινό πιρούνι 4 γραμμές ορατές πάνω στη τιμονόπλακα(προφόρτιση ελατ)
Απόσβεση συμπίεσης 1 στροφή έξω από τ'ερμα μέσα
Απόσβεση επαναφοράς 1 1/2 στροφή έξω από τέρμα μέσα.
Ύψος καλαμιών 8 χιλ πάνω από τη τιμονόπλακα
Δες αυτές τις ρυθμίσεις και ξαναποστάρισε για να σου πω
όταν λέμε 1 στροφή εννοούμε 360 μοίρες περιστροφή του κατσαβιδιού όχι κλικ
Οι παραπάνω ρυθμίσεις είναι στάνταρ
Είσαι σίγουρος ότι αυτές είναι οι στάνταρ ρυθμίσεις?Το μάνιουαλ έχει άλλες ρυθμίσεις από αυτές που αναφέρεις.Μιλάμε για το 2006 μοντέλο έτσι?
-
Aπό το πάουερ μπαικς είναι πολύδιαφορετικές αυτές που έχεις?
-
ρε σεις τι ειναι αυτα τα sag & mag??????????
σουαχιλι μιλατε??? :P :P
-
Ta mag δεν ειναι τιποτα, εκτος εαν εννουν "μαγκωσαν" :D :D
-
οκ το παραδεχομαι..............ειμαι ανιδεος και ντεν καταλαβαινει!!! :D :D
θα μου εξηγησει καποιος??? :thnk: :thnk: :P
-
Τι? Το sag?
-
SAG υπάρχουν δύο.Υπάρχει το sag με τον αναβάτη επάνω και το sag άνευ αναβάτη,μας ενδιαφέρει ΜΕ τον αναβάτη πάνω
Συκώνοντας τη νοτοσυκλέτα 2 άτομα ο τρίτος μετρά πόσο είναι το μήκος τως ελατηρίων αρχής από την άκρη της τσιμούχας και τέλος του πιρουνιού συνήθως είναι 12 πόντοι η αλλοιώς 120 χιλ.
Στη συνέχεια βάζουμε τον αναβάτη επάνω κρατώντας τη μοτοσυκλέτα σε ευθεία γραμή και το σώμα του αναβάτη να είναι ακριβώς όπως όταν οδηγά εν κινήσει.
Μετράμε ξανά από τη τσιμούχα έως και το το τέλος του πιρουνιού. αυτό είναι το sag με αναβάτη-
έστω λοιπόν ότι η αρχική μέτρηση το μήκος του ελατηρίου ήταν 12 πόντοι=L1
Η δεύτερη L2= 8.5
SAG = L1-L2= 3,5
Για μοτοσικλέτες street συνιστάται το μπροστινό SAG 30-35 για πίστα 25-30 το ίδιο και για το πίσω ελατήριο
Αν το SAG(βύθισμα) χωρίς τον αναβάτη είναι πολύ τότε μάλλον θες ελλατήρια η έχεις πολύ χαλαρή τη προφόρτηση :bye: :bye:
Μπορώ να σου γράψω άλλες 2 σελίδες για αυτά αλλά με πονά το χέρι λυπήσου με
-
οκ το παραδεχομαι..............ειμαι ανιδεος και ντεν καταλαβαινει!!! :D :D
θα μου εξηγησει καποιος??? :thnk: :thnk: :P
Διάβασες τι είναι και δεν κατάλαβες, ή όχι? Το sag μας δείχνει το πόσο έχουμε προφορτισει τα ελατήρια μας. Ρυθμίζεις το ύψος της μοτοσυκλέττας και το πόσο θα "υποχωρεί" το ελατήριο όταν ασκείται μια δύναμη.
Απ΄τα εργοστάσιο μπορεί να έρχεται ρυθμισμένο για έναν αναβάτη μέσου βάρους, ο οποίος απέχει και απ΄το δικό σου βάρος και απ΄τον τρόπο που οδηγάς. Διαφορετικά συμπεριφέρονται τα ελατήρια με εμένα που είμαι 95 κιλά και αλλιώς με εσένα που μπορεί να είσαι 70πχ.
Εκτός αυτού υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να είναι λάθος απ΄το εργοστάσιο, όπως συνέβη στο δικό μου. (υπερβολική προφόρτιση εμπρός)
Capoman δεν ξέρω αν είναι σωστά αυτά που έδωσες, αλλά το 06 φοράει Ohlins εμπρος.
-
Συκώνοντας τη νοτοσυκλέτα 2 άτομα ο τρίτος μετρά πόσο είναι το μήκος τως ελατηρίων αρχής από την άκρη της τσιμούχας και τέλος του πιρουνιού συνήθως είναι 12 πόντοι η αλλοιώς 120 χιλ.
Τι εννοείς σηκώνοντας? :thnk: Το στατικό sag αφορά το νούμερο που παίρνουμε με την μοτοσυκλέτα σε κάθετη θέση. Μόνο με το βάρος της.
-
Ποσα κιλα εισαι?
Αν εισαι πανω απο το μεσο ορο που ερχονται ρυθμισμενες οι αναρτησεις -γυρω στα 75 κιλα-ξεκινηστε απο το Sag οπωσδηποτε!!!!!
Me Ohlins μπροστα θα επρεπε να εινα βουτηρο.Πισω Sachs εχει?
:bye:
-
Είναι μια καλή αρχή για να πειραματιστής.Να σας πω την αλήθεια πολλά παιδιά εδώ στα μέγαρα προτού μπούνε πίστα με επισκέπτονται είναι το χόμπι μου.
Υπάρχει και μία καινούργια μεθοδολογία από Αγγλία αναφέρεται στο βιβλίο TOTAL CONTROL και κατά την άποψη μου είναι ορθότερος και αυτόν εφαρμόζω
-
Υπάρχει και μία καινούργια μεθοδολογία από Αγγλία αναφέρεται στο βιβλίο TOTAL CONTROL και κατά την άποψη μου είναι ορθότερος και αυτόν εφαρμόζω
Για πες για πες :thnk:
-
Συκώνοντας τη νοτοσυκλέτα 2 άτομα ο τρίτος μετρά πόσο είναι το μήκος τως ελατηρίων αρχής από την άκρη της τσιμούχας και τέλος του πιρουνιού συνήθως είναι 12 πόντοι η αλλοιώς 120 χιλ.
Τι εννοείς σηκώνοντας? :thnk: Το στατικό sag αφορά το νούμερο που παίρνουμε με την μοτοσυκλέτα σε κάθετη θέση. Μόνο με το βάρος της.
Σηκ΄νεις το μπροστινό μέρος πιάνοντας ο ένας από το δεξί και ο άλλος από το αριστερό κλιπ ον
για να μετρήσεις σε πλήρη έκταση το ελατήριο ;)
-
Υπάρχει και μία καινούργια μεθοδολογία από Αγγλία αναφέρεται στο βιβλίο TOTAL CONTROL και κατά την άποψη μου είναι ορθότερος και αυτόν εφαρμόζω
Για πες για πες :thnk:
Σόρυ από το πέσιμο με πονά το χέρι......... :( :( Ντε μπορεί να γράψει)
-
Για σκαναρε :P :P :P :P
-
Νο scan available :(
-
:cry:
Περαστικα!
-
Μετα πρεπει να την αφησουν μαλακα ομως, για να μην αναπηδησει..........
προτιμω το εξης:
Λυνουμε πλαινα φερινγκ.
Βαζουμε στο ενα καλαμι ενα tie-wrap.
Καθομαστε πανω στο μηχανακι.
Το tie-wrap μετακομιζει προς τα κατω.
Βαζουμε εναν γρυλο στην εξατμιση του εμπρος κυλινδρου (προφανως με ενα πλατυ ξυλο αναμεσα τους), και σηκωνουμε τον μπροστινο τροχο απο το εδαφος. Μετραμε την αποσταση της γλυστρας με το tie-wrap.
Αυτο ειναι το sag με αναβατη.
-
Σηκ΄νεις το μπροστινό μέρος πιάνοντας ο ένας από το δεξί και ο άλλος από το αριστερό κλιπ ον
για να μετρήσεις σε πλήρη έκταση το ελατήριο ;)
Σωστά τα λες, αλλά λές το μισό. :) Πέρνουμε την ένδειξη με τον τροχό στον αέρα, και μετά την ένδειξη με το βάρος της μοτό. Από εκέι βγαίνει το στατικό sag.
Κάνω copy απο γειτονικό φορουμ για να μην γράφω.
"
Βάζουμε την μοτό στο κεντρικό stand (ή στο κασόνι με τις μπύρες) έτσι ώστε ο πίσω τροχός να κρέμεται στον αέρα.
Μαρκάρουμε ένα σημείο στο πίσω μέρος (φτερό, βάση σχάρας κ.λ.π.) όσο το δυνατόν πιο κάθετα στο έδαφος (η ευθεία που περνάει από το σημείο αυτό και το κέντρο του πίσω τροχού να είναι κάθετη στο έδαφος).
Μετράμε την απόσταση του μαρκαρισμένου σημείου και του κέντρου του τροχού και την ονομάζουμε Α.
Κατεβάζουμε την μοτό στο έδαφος και την κρατάμε όρθια.
Μετράμε πάλι την απόσταση μεταξύ του σημείου και του κέντρου του τροχού και την ονομάζουμε Β. (χρειάζεται φιλαράκι-βοηθός).
Η διαφορά των αποστάσεων Α-Β είναι το στατικό sag. (Το πόσο βυθίζεται η μηχανή με το βάρος της).
Τσεκάρουμε αν είναι μέσα στα όρια του κατασκευαστή, αλλοιώς παίρνουμε γαντζόκλειδο και προφορτίζουμε - αποφορτίζουμε το ελατήριο, ώστε να μπούμε στα όρια του κατασκευαστή.!!!
Ανεβαίνουμε πάνω στην μοτό, με πλήρη εξάρτυση και σε θέση οδήγησης,
Μετράμε πάλι την γνωστή απόσταση και την ονομάζουμε Γ. (χρειάζονται 2 φιλαράκια-βοηθοί).
Η διαφορά των αποστάσεων Α-Γ είναι το δυναμικό sag. (Το πόσο βυθίζεται η μοτό με τον αναβάτη επάνω)."
Zachs πάρε τις στάνταρ ρυθμίσεις του 06, σύμφωνα με την aprilia.
-
Για σκαναρε :P :P :P :P
L1 =Front suspension extended
L2=Rider on board push dowh and let up
L3=Rider on board Pull up and let dowh
Static spring sag=L1- (L2+L3/2) ;) ;) άντα πάλι με κατάφερες
-
L1 =Front suspension extended
L2=Rider on board push dowh and let up
L3=Rider on board Pull up and let dowh
οι λεξεις κλειδι
-
Πάντα αργά ρε φίλε δε γράφω άλλο σου δίνω το βιβλίο άμα θες :P :P :P
-
Έγινε παιδιά ,ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις. :kalo:Μόλις γίνω καλά θα κάνω τις απαραίτητες δοκιμές και θα σας ενημερώσω :bye:
-
:ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy:
κατι καταλαβα αλλα αν δεν το δοκιμασω (μαζι με καποιον εμπειρο κ γνωστη εννοειται), δεν προκειται να το βαλω καλα στο κεφαλι μου και μαλλον δεν θα καταλαβω πως δουλευουν οι αναρτησεις!!! :ohyes: :ohyes: