Έχω ένα θέμα με το κέντρο της πίσω ζάντας (ΟΖ από factory '04), το οποίο για "κάποιο λόγο" φαγώθηκε και δεν κρατάει σταθερό το ρουλεμάν (πέφτει). Φυσικά το ρουλεμάν από την στιγμή που δεν είναι σταθερό με τον καιρό "χτυπάει", το 1ο τα έφτυσε λίγο πριν τα 15000 χλμ αλλά δεν είναι δείγμα μια και πότε άρχισε το πρόβλημα δεν το ξέρω.
Προσπαθήσαμε με τον bill να το σταθεροποιήσουμε με 4 κομμάτια φιλερ περιμετρικά αλλά το ρουλεμάν αρχισε να χτυπάει σε λιγότερο από 1000 χιλιόμετρα μια και δεν είσαι σε θέση με το μάτι να ξέρεις αν τα φιλερ τα έβαλες σωστά και σε ποιο σημείο είναι φαγωμένη η ζάντα πολύ ή λίγο, όποτε πιθανότατα σταθεροποίησαν έκκεντρα το ρουλεμάν και αυτό τα έπαιξε ταχύτατα.
Έχουμε υπόψιν κανέναν τορναδόρο/τεχνίτη που να έχει την δυνατότητα να επισκευάσει την ζάντα? Ο περιστεράς κάποτε στην αλλαγή ελαστικών μου είπε δεν επισκευάζεται αλλά πολύ περίεργο μου φαίνεται και επίσης δεν μπορώ να το αφήσω έτσι.
Καλά σου είπαν.... Δεν φτιάχνεται..... Θα μου τν χαρίσεις ?? :D Τώρα πέρα από τν πλάκα οποιοσδήποτε έχει αργκον κ τόρνο -φρέζα μπορεί να στο φτιάξει αρκεί να κάτσει να ασχοληθεί!!
φτιαχνεται: τορναρεις το κεντρο, το περνας ενα πασο για να ερθει ακριβως και πρεσαρεις μεσα ενα δαχτυλιδι απο φωσφορουχο μπρουτζο το οποιο στο τρωει στις διαστασεις του ρουλεμαν.
Έχει κανείς κανένα γνωστό που να ξέρουμε ότι θα μας προσέξει?
Γκουγκλάροντας "αργκον τόρνο φρέζα" βρήκα 2 μηχανουργεία κοντά στο σπίτι (Άνω Νέα Σμύρνη).
http://katsikadellisoe.blogspot.gr
http://bourasracing.gr/
Ο δεύτερος φαίνεται να είναι πιο κοντά στο αντικείμενο και θα τον πάρω ένα τηλέφωνο να δούμε τι θα μου πει, αλλά αλλιώς ειναι να πας καπου συστημένος, το άγχος είναι μικρότερο. :)
Εαν έχει ψωμί το κεντρο, μπορείς να το φας και να πρεσαρεις δαχτυλιδι ώστε να μπει το μαμά ρουλεμαν. Μου φαινετε όμως περιεργο να μην το σκέφτηκε ο Βασίλης
Εαν έχει ψωμί το κεντρο, μπορείς να το φας και να πρεσαρεις δαχτυλιδι ώστε να μπει το μαμά ρουλεμαν. Μου φαινετε όμως περιεργο να μην το σκέφτηκε ο Βασίλης
μα δεν ειναι οτι δεν το σκεφτηκα, αυτο με το φιλλερ το καναμε σε συνδιασμο με ισχυρη κολλα ρουλεμαν για να δουμε εαν κ ποσο θα αντεξει. η λυση ειναι μονο δαχτυλιδι αλλα ο τορνος που συνεργαζομαι δεν επερνε την ευθηνη.
οποτε πρεπει βγαλσιμο ζαντας, ξεμονταρισμα λαστιχο κ να παρεις σβαρνα μηχανουργεια για να τους δειχνεις περι τινος προκειται μιας κ στα λογια ακουγεται ευκολο. ειναι λιγο μανικι να την πιασεις στον τορνο χωρις να πληγωσεις την ανοδιωση
μιλησα μαζι του, μου ειπε οτι το φτιαχνει εχει ξανακανει το πιο πιθανο να στο γεμισει και μετα να στο φερει εκει που θελεις
παρε το τηλ. να του μιλησεις 6977755506 Γιωργος Ραπτης , ειναι παροδος Ερμου , Λεωκοριου 6 - 8 εντος στοας στο Θησειο.
οπως κατεβαινεις την Ερμου λοξα δεξια ειναι, πριν βγεις την Ασωματων.
τον ρωτησα ποσο περιπου και ειπε γυρω στα 50 ευρω παζαρεψε τον , πεστου απο μενα οτι πας . :goodluck: :bye:
Anesti σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την βοήθεια! Θα το πάρω τηλέφωνο να μιλήσουμε. Μακάρι να την γλυτώσω έτσι, γιατί η καινουργια ζάντα κάνει μία περιουσία και μεταχειρισμένη δεν βρήσκεις ευκολα, τα κοράκια απο πάνω παραμονευουν (βλέπε bip-bip :tez: )
Εαν έχει ψωμί το κεντρο, μπορείς να το φας και να πρεσαρεις δαχτυλιδι ώστε να μπει το μαμά ρουλεμαν. Μου φαινετε όμως περιεργο να μην το σκέφτηκε ο Βασίλης
Ρε ο Βασίλης όλα τα σκέφτηκε, αναλύσαμε όλες τις επιλογές μας, απλά είπαμε να δοκιμάσουμε μια απλή λύση μπας και δουλέψει για κάποιο χρονικό διάστημα χωρίς πρόβλημα Τα χιλιόμετρα που κάνω με το μηχανάκι είναι καμιά χιλιαρια τον χρόνο (και ΑΝ τώρα που είναι κλειστές οι πίστες) οπότε αν κράταγε 4-5χιλ χιλιόμετρα δεν θα είχα θέμα να το αλλάζω κάθε τόσο. Έβαζα και ένα στην τσέπη να υπάρχει όταν πήγαινα πίστα για να αποφύγω το ρίσκο να μου χαλάσει την μέρα και όλα ΟΚ. (Μαζί με τα λάστιχα του έδινα και ένα καινούργιο να βάλει) Αλλά εδώ μιλάμε ότι ούτε βόλτα δεν έβγαλε στην ουσία :prey:
μα δεν ειναι οτι δεν το σκεφτηκα, αυτο με το φιλλερ το καναμε σε συνδιασμο με ισχυρη κολλα ρουλεμαν για να δουμε εαν κ ποσο θα αντεξει. η λυση ειναι μονο δαχτυλιδι αλλα ο τορνος που συνεργαζομαι δεν επερνε την ευθηνη.
οποτε πρεπει βγαλσιμο ζαντας, ξεμονταρισμα λαστιχο κ να παρεις σβαρνα μηχανουργεια για να τους δειχνεις περι τινος προκειται μιας κ στα λογια ακουγεται ευκολο. ειναι λιγο μανικι να την πιασεις στον τορνο χωρις να πληγωσεις την ανοδιωση
Bill θα μιλήσω με τον άνθρωπο και θα σε πάρω τηλ. ;)
Πήγα στα 3-4 μηχανουργεία που αναφέρθηκαν για να πάρω τα @@ τελικά.
Το τοίχωμα της ζάντας στο ρουλεμάν είναι 2 χιλιοστά οπότε το να φάμε κάποιο μερος του για δαχτυλίδι δεν φάνταζε ευφυκτό και από τους 3 μαστόρους που επισκέφτηκα (ο τέταρτος στον Αγιο Δημήτριο το έκλεισε το μαγαζί).
Στην φωτό δεν ειναι η δικιά μου ζάντα, ούτε καν η σφυρήλατη ΟΖ, αλλά το σχέδιο είναι ίδιο, οπότε φαίνεται για τι μιλάμε :thnk:
Ο Πέτας δεν μπορούσε να κάνει τίποτα και οι άλλοι 2 πρότειναν το ίδιο πράγμα, χτυπάμε το εσωτερικό σε σημεία να φουσκώσει και να σφίξει το ρουλεμάν... το οποίο και έγινε σαν μέση λύση, αλλά δεν φαίνεται να είναι κάτι που θα κρατήσει. Υπόψιν ότι και στους δύο αποδείχτηκε μικρός ο τόρνος τους για να ανέβει η ρόδα επάνω οπότε δεν ξέρω αν οι λύσεις που πρότειναν ήταν με γνώμονα την έλλειψη των κατάλληλων εργαλείων.
Έπεσε μια ιδέα για μικρότερο ρουλεμάν αλλά κοίταξα στην SKF και δεν βρήκα διάσταση. :thnk:
Τι εννοεις χτυπησατε το εσωτερικο για να φουσκωσει και να σφιξει το ρουλεμαν??
Θα γινοταν να βγει το ρουλεμαν, να γεμισει η φωλια με κολληση (tig, mig δεν ξερω ακριβως) και μετα να τορνιριστει (ή τορνευτει?? :thnk: ) και να ερθει στις επιθυμητες διαστασεις??
Αφού είναι μασιφ. Μονο Ραν κόψει τον δακτύλιο που φωλιάζει το ρουλεμάν κ κολλήσει άλλον. Και νομιζω δεν θα φαίνεται κιόλας αφού θα το κρύβει η γραναζιερα
Την λύση του κόβω τον δακτύλιο προτάθηκε και από τον τελευταίο μάστορα αλλά τον φοβιζαν τα 5 μόνο κολλήματα. Εγώ ανατρίχιασα από τον φόβο να καβαλάω το μηχανάκι όταν το πρότεινε πάντως.
Έκανε χτυπηματακια - πόντες που έκαναν δοντάκια στο αλουμίνιο όπου σταθεροποιησαν το ρουλεμάν.
Δεν φαίνεται ανησυχητικό από θέμα ζημιάς η κινδύνου αλλά δεν θα κρατήσει. Μην νομίζετε ότι υπάρχει κανένα τρελό κενό ανάμεσα, μιλάμε για χιλιοστά του χιλιοστού απλά θέλω να αποφύγω τα χειρότερα
υπαρχουν "κολλες"για αυτες τις ζημιες η Loctite 601,ιδανικη για κενα ως 0,1mm η Loctite 660,ιδανικη για κενα ως 0,5mm εναλλακτικα βρες 3Μ(την γνωστη) RT 48 που καλυπτει κενα ως 0,2mm
Τίτλος: Απ: Επισκευή κέντρου ζάντας
Αποστολή από: bill στις Οκτώβριος 30, 2014, 09:26:43 μμ
Το κακο με την κόλλα ειναι οτι δεν ενδείκνυται σε εφαρμογές με εντονους κραδασμους.ο τροχος εκτος του οτι ειναι κινητήριος είναι μη αναρτομενος κ η καθε λακουβα ειναι ισχυρο σοκ στον τροχο. Οι υγρες αυτες κολλες συνήθως ειναι αναεροβιες κ κρυσταλλωνουν με αποτελεσμα με τις κρουσεις να θρυματιζοντε σταδιακα. Ισως να κάτι να πετυχεναμε με κολλες τυπου "liquid metal "
Σε προηγουμενο ποστ εγραψα να αλλαξεις την βαση της γραναζιερας αλλα δεν ειχα δει οτι ειναι μασιφ με τον τροχο. Στο gen1 ειναι χωριστα. σκεφτομαι λοιπον αν μπορει να κοπει η βαση και να ανοιξεις βολτες ωστε να κουμπωσει η βαση απο το παλιο. Ισως λεω και μακακια (το ποιο πιθανο) :thnk:
Τίτλος: Απ: Επισκευή κέντρου ζάντας
Αποστολή από: bill στις Οκτώβριος 31, 2014, 11:57:44 πμ
Σε προηγουμενο ποστ εγραψα να αλλαξεις την βαση της γραναζιερας αλλα δεν ειχα δει οτι ειναι μασιφ με τον τροχο. Στο gen1 ειναι χωριστα. σκεφτομαι λοιπον αν μπορει να κοπει η βαση και να ανοιξεις βολτες ωστε να κουμπωσει η βαση απο το παλιο. Ισως λεω και μακακια (το ποιο πιθανο) :thnk:
μην μπερδευεις την βαση των σινεμπλοκ με την ζαντα, σε ολα τα μοντελα χωριστα ειναι. αλλα τα ρουλεμαν του τροχου και αλλα της γραναζιερας
Ο δεύτερος φαίνεται να είναι πιο κοντά στο αντικείμενο και θα τον πάρω ένα τηλέφωνο να δούμε τι θα μου πει, αλλά αλλιώς ειναι να πας καπου συστημένος, το άγχος είναι μικρότερο. :)
Εγω φιλε μου θα σου προτεινα να πας στον πρωτο,εγω προσωπικα που ειχα παει καποτε εμεινα αρκετα ευχαριστημενος (μου ειχε κοπει η βιδα που κραταει το μπροστα γραναζι μεσα στον πυρο) επισης ο γιος αυτουνου που εχει το μηχανουργειο (αυτος θα στο φτιαξει σιγουρα) εχει και σιβερ οποτε γενικα ασχολειται με τετοια...
Έχεις πρόβλημα στην μία πλευρά ή και στις δύο; Δεν ξέρω αν βοηθάει αλλά όταν είχα πάει τις ζάντες μου για αμμοβολή και ηλεκτροστατική ο τύπος όταν είδε την παλιά (σπασμένη στο στεφάνι) μου είπε πως γεμίζεται με αλουμίνιο και επισκευάζεται σε τόρνο. (φυσικά δεν το έκανα αφού είχα βρεί άλλες) Θα ρωτήσω κάποια στιγμή ποιος κάνει αυτή την δουλειά γιατί κατά την γνώμη μου μόνο με γέμισμα με αλουμίνιο και τορνάρισμα θα σωθεί το ζαντικό. :bye:
Ο δεύτερος φαίνεται να είναι πιο κοντά στο αντικείμενο και θα τον πάρω ένα τηλέφωνο να δούμε τι θα μου πει, αλλά αλλιώς ειναι να πας καπου συστημένος, το άγχος είναι μικρότερο. :)
Εγω φιλε μου θα σου προτεινα να πας στον πρωτο,εγω προσωπικα που ειχα παει καποτε εμεινα αρκετα ευχαριστημενος (μου ειχε κοπει η βιδα που κραταει το μπροστα γραναζι μεσα στον πυρο) επισης ο γιος αυτουνου που εχει το μηχανουργειο (αυτος θα στο φτιαξει σιγουρα) εχει και σιβερ οποτε γενικα ασχολειται με τετοια...
Ο κατσικαδελης μου έκανε την λύση με τα χτυπήματα.
Έχεις πρόβλημα στην μία πλευρά ή και στις δύο; Δεν ξέρω αν βοηθάει αλλά όταν είχα πάει τις ζάντες μου για αμμοβολή και ηλεκτροστατική ο τύπος όταν είδε την παλιά (σπασμένη στο στεφάνι) μου είπε πως γεμίζεται με αλουμίνιο και επισκευάζεται σε τόρνο. (φυσικά δεν το έκανα αφού είχα βρεί άλλες) Θα ρωτήσω κάποια στιγμή ποιος κάνει αυτή την δουλειά γιατί κατά την γνώμη μου μόνο με γέμισμα με αλουμίνιο και τορνάρισμα θα σωθεί το ζαντικό. :bye:
Για κάνε μια ερώτηση. Και οι 3 που πήγα δεν είχαν τα μέσα για αυτή την δουλειά.
Το έχει σκεφτεί και ο Βασίλης αυτό σαν λύση αλλά φοβάται ότι η κολληση θα χαλάσει το χρώμα και θα θέλει και βάψιμο μετά.
Όλα όμως είναι θέμα κέρδους σε σχέση με το κόστος.
Έχεις πρόβλημα στην μία πλευρά ή και στις δύο; Δεν ξέρω αν βοηθάει αλλά όταν είχα πάει τις ζάντες μου για αμμοβολή και ηλεκτροστατική ο τύπος όταν είδε την παλιά (σπασμένη στο στεφάνι) μου είπε πως γεμίζεται με αλουμίνιο και επισκευάζεται σε τόρνο. (φυσικά δεν το έκανα αφού είχα βρεί άλλες) Θα ρωτήσω κάποια στιγμή ποιος κάνει αυτή την δουλειά γιατί κατά την γνώμη μου μόνο με γέμισμα με αλουμίνιο και τορνάρισμα θα σωθεί το ζαντικό. :bye:
Για κάνε μια ερώτηση. Και οι 3 που πήγα δεν είχαν τα μέσα για αυτή την δουλειά.
Το έχει σκεφτεί και ο Βασίλης αυτό σαν λύση αλλά φοβάται ότι η κολληση θα χαλάσει το χρώμα και θα θέλει και βάψιμο μετά.
Όλα όμως είναι θέμα κέρδους σε σχέση με το κόστος.
Ρώτησα σήμερα σχετικά με το θέμα σου και ο φίλος μου λέει να μην πας τσάμπα γιατί δεν θα σου το γεμίσει σε τέτοιο κρίσιμο σημείο.
Επειδή αυτή είναι μια βλάβη που εκδηλώνεται συχνά στα σκάφη, εγώ αν ήμουν στην θέση σου θα πήγαινα σε ένα τόρνο που εμπιστεύομαι με το ζαντικό και το καινούργιο ρουλεμάν και θα του ζητούσα να μου φτιάξει την προσθήκη που χρειάζεται. Ουτε πολύ ακριβά θα βγεί αλλά θα σου περάσει μέταλλο που αντέχει σε τριβές όπως αυτά που βάζουν στις απολήξεις απο τους σωλήνες που περνάει ο άξονας για την προπέλα στα σκάφη, προσθήκες σε φαγωμένα κέντρα απο τιμόνια κλπ.
Να πω μια μ@λ#@$κια? Σιδερο με αλουμινιο δεν κολλαει για να πονταρετε το ρουλεμαν? Ή να ανοιξετε μια τρυπουλα στην περιμετρο και να κανετε σπειρωμα ωστε να βιδωσει ενα βιδακι αλλεν να κοντραρει το ρουλεμαν? Μπορει να γινει και "γουβα" στην περιμετρο του ρουλεμαν ωστε να ακινητοποιηθει. Ολα αυτα φυσικα με κολλα ρουλεμαν.
Δεν ξερω εαν βοηθαει...αλλά αν δεν το εχεις δει το παρακατω βιντεο, ριξτου μια ματια!
index=53&list=UUGvHRnTiX-Vmr14BzX4D8_g
Και πιστευω δεν εχεις να χασεις τιποτα να επικοινωνησεις μαζι του...ο τυπος φτιαχνει σχεδον τα παντα και αν κρινω και απο τα βιντεο που ανεβαζει δεν φαινεται να ειναι κανενας κομπλεξικος!
Σίγουρα ένα τηλ δεν είναι πρόβλημα, το πρόβλημα είναι στο φερε την ζάντα από εδώ να την δω :D
Πάντως ο τόρνος του είναι μικρός για να πιάσει η ζάντα πάνω αλλά και όπως είπαμε τα περιθώρια για να φάει ώστε να μπει δαχτυλίδι είναι πολύ μικρά, καμία σχέση με το καπάκι στο βίντεο.
Ευχαριστώ πολύ παιδιά πάντως για τις ιδέες και που ασχολείστε ;)
ψαξε για ρουλεμάν με ιδιο κεντρο αλλα μικροτερη εξωτερική διαμετρο για να σε πάρει δακτυλίδι.
To μαμα ρουλεμάν έχει κωδικό W6205 2RS1 με διαστάσεις 25 (κέντρο), 52 (εξωτερική), 15 πλάτος. Με το 25 στο κέντρο, η επόμενη επιλογή σε μικρότερη διάμετρο είναι το 47 το οποίο βγαίνει με πλάτος 12mm και 16mm.
Το 16mm λογικά αποκλείεται μια και είναι πιο μεγάλο και θα προκύψουν θέματα με αποστάτες κλπ ΚΑΙ δεν βγαίνει σε κλειστό/αυτολιπαινόμενο, ούτε ανοξείδωτο. Στα 12mm δεν υπάρχουν τετοια θέματα γιατι και αυτό είναι μια στάνταρ, πολύ κοινή, διάσταση, φτιάχνεις και μια φωλιά να κρατάει το ρουλεμάν 3χιλιοστα πιό έξω και είσαι θεωρητικά έτοιμος. ΑΛΛΑ τα load ratings είναι 30% κάτω από το 15αρι και δεν ξέρω αυτό κατά πόσο ξεπερνάει τα όρια ασφαλείς και πάμε στο επικίνδυνο. :thnk: