APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => RSV Tuono, Tuono R, Tuono Racing, & Tuono Factory => Μήνυμα ξεκίνησε από: hamourab στις Μάρτιος 02, 2007, 11:29:03 πμ
-
Καλημέρα στο forum
Έχει κατεβάσει κανείς τις πλάκες σε TUONO?
-
Σε ποιό Tuono αναφέρεσαι; 03-05 ή 06 ;
-
Εισαι πολύ γρήγορος!
΄03
-
Εισαι πολύ γρήγορος!
΄03
:thnk: δεν μπορώ να απαντήσω, γιατί έχω το 06. Σίγουρα θα πάρεις κάποια απάντηση , καθώς δυο τρία παιδιά του φόρουμ με 03-05 το έχουν κάνει.
:bye:
-
Έχω κατεβάσει την τιμονόπλακα στις 4 γραμμές, αν εννοείς αυτό, για να βουτάει λίγο πιο γρήγορα.
Πιθανότατα θα την ανεβάσω πάλι στις 2.
-
Byron
Ευχαριστώ φίλε για το ενδιαφέρον
Noela
εννοώ κατέβασμα της τιμονόπλακας που συγκρατεί τα καλάμια, εσύ μιλάς για την προφόρτιση.
Πες μου πάντως τι αποτέλεσμα είχαν οι αλλαγές που έκανες και γιατί επιστρέφεις στα αρχικά?
-
Byron
Ευχαριστώ φίλε για το ενδιαφέρον
Noela
εννοώ κατέβασμα της τιμονόπλακας που συγκρατεί τα καλάμια, εσύ μιλάς για την προφόρτιση.
Πες μου πάντως τι αποτέλεσμα είχαν οι αλλαγές που έκανες και γιατί επιστρέφεις στα αρχικά?
Τίποτα :bye:
Πάντως η Noela δεν αναφέρεται σε προφόρτιση. Εννοεί κατέβασμα της πλάκας πάνω στο πιρούνι. Οι γραμμές που αναφέρει είναι οι χαραγμένες γραμμές που υπάρχουν πάνω στα καλάμια. :ohyes:
-
Σωστός μάλλον παρεξήγησα. :blus:
Άρα τώρα περιμένω εντυπώσεις από Noela
-
K εγω το εχω κατεβασει 4 γραμμες. Πραγματι βουταει στις στροφες κ ειναι πολυ πιο αμεσο σε καθε κινηση του τιμονιου. Πιστευω οτι ειναι η ιδανικη ρυθμιση για την πιστα. Η Νοελα θα μπορει να σου πει περισσοτερα για αυτο.
Με αυτη τη ρυθμιση μπορει να ειναι πιο στριφτερο, αλλα ετσι κ πεσεις σε λακουβα την ακουει κ το Τουονο κ εσυ!
-
Το έχω κατεβάσει κ εγώ και είδα μεγάλη διαφορά.
Είναι πιο σκληρό όμως!
Εχω την εντύπωση οτι φαίνεται και στο μάτι,πριν μου φαινοταν ψηλό τώρα μου φαίνεται μια χαρά!
-
Όπως έχω γράψει και σε παλιότερο ποστ το χαμήλωμα της τιμονόπλακας είναι μια πολύ καλή ρύθμιση που εμένα με έχει βολέψει πολύ. Βοηθάει το μηχανάκι να πέφτει ταχύτερα στις στροφές.
Αν χαμηλώσεις μόνο την τιμονόπλακα το Tuono λογικά θα γίνει αρκετά απότομο, γι αυτό χρειάζεται και ρύθμιση της εμπρός ανάρτησης - μείωση συμπίεσης(1στροφή)/αύξηση επαναφοράς(1/2 στροφή) - ώστε να μαλακώσει λίγο το μπροστινό και να κάθεται καλύτερα στο δρόμο.
Επίσης μπορείς να αυξήσεις το ύψος της πίσω ανάρτησης - όχι από την προφόρτιση, αλλά από τον ρυθμιστή ύψους (αν θυμάμαι καλά 24αρι παξιμάδι κάτω από το αμορτισέρ) - το έχω κάνει και έχω δεί πολύ καλά αποτελέσματα ( μην αυξήσεις το ύψος πάνω από 2 ή τρείς στροφές).Αν το κάνεις μπορεί να χρειαστεί να μειώσεις λίγο την προφόρτιση του πίσω αμορτισέρ.
-
Ευχαριστώ όλους!
Τελικά όπως φάνηκε μόνο εγώ ΔΕΝ έχω κάνει αυτό που ρώτησα! :D
-
Όπως έχω γράψει και σε παλιότερο ποστ το χαμήλωμα της τιμονόπλακας είναι μια πολύ καλή ρύθμιση που εμένα με έχει βολέψει πολύ. Βοηθάει το μηχανάκι να πέφτει ταχύτερα στις στροφές.
Αν χαμηλώσεις μόνο την τιμονόπλακα το Tuono λογικά θα γίνει αρκετά απότομο, γι αυτό χρειάζεται και ρύθμιση της εμπρός ανάρτησης - μείωση συμπίεσης(1στροφή)/αύξηση επαναφοράς(1/2 στροφή) - ώστε να μλκώσει λίγο το μπροστινό και να κάθεται καλύτερα στο δρόμο.
Οταν κατεβαζουμε τα καλαμια αυτο που συμβαινει ειναι να πεφτει περισσοτερο βαρος εμπρος και να μικραινει η καστερ.
Αφου φορτιζεται περισσοτερο βαρος εμπρος αυτο που χρειαζεται ειναι η αυξηση της αποσβεσης συμπιεσης και οχι η μειωση της. Πιθανοτατα η επαναφορα δε θα χρειαστει καμια επεμβαση εφοσον ηταν εξαρχης ρυθμισμενη σωστα. Η επαναφορα ελεγχει την εκταση του ελατηριου και χρηζει επεμβασης συνηθως οταν αλλαζουμε ελατηρια η μεταβαλλουμε την προφορτιση τους
Συνηθως ανεβαζουμε τις πλακες στα καλαμια 3 χιλιοστα για αρχη και βλεπουμε.
Η αυξηση του υψους της πισω αναρτησης κατα 3 πχ χιλιοστα εχει πολυ μεγαλυτερη επιδραση στη συμπεριφορα της μοτο απο το χαμηλωμα εμπρος κατα τα ιδια 3 χιλιοστα
-
Οταν κατεβαζουμε τα καλαμια αυτο που συμβαινει ειναι να πεφτει περισσοτερο βαρος εμπρος και να μικραινει η καστερ.
Αφου φορτιζεται περισσοτερο βαρος εμπρος αυτο που χρειαζεται ειναι η αυξηση της αποσβεσης συμπιεσης και οχι η μειωση της. Πιθανοτατα η επαναφορα δε θα χρειαστει καμια επεμβαση εφοσον ηταν εξαρχης ρυθμισμενη σωστα. Η επαναφορα ελεγχει την εκταση του ελατηριου και χρηζει επεμβασης συνηθως οταν αλλαζουμε ελατηρια η μεταβαλλουμε την προφορτιση τους
Συνηθως ανεβαζουμε τις πλακες στα καλαμια 3 χιλιοστα για αρχη και βλεπουμε.
Η αυξηση του υψους της πισω αναρτησης κατα 3 πχ χιλιοστα εχει πολυ μεγαλυτερη επιδραση στη συμπεριφορα της μοτο απο το χαμηλωμα εμπρος κατα τα ιδια 3 χιλιοστα
Πολύ λογικά αυτά που λές , αλλά το Tuono έχει πολύ σκληρό μπροστινό, οπότε θέλει για μένα μείωση η συμπίεση.
Αυτή είναι μια ρύθμιση που έτσι και αλλιώς πρέπει για μένα να γίνει είτε παίξεις με τις πλάκες είτε όχι.
Με την αύξηση της επαναφοράς βοηθήθηκε η συμπεριφορά μέσα στη στροφή/ δεν άνοιγε τη γραμμή του.
Πάντως όπως και να το κάνουμε σε γρήγορη οδήγηση το TUONO πάσχει σίγουρα από μπροστινό...
-
Πολύ λογικά αυτά που λές , αλλά το Tuono έχει πολύ σκληρό μπροστινό, οπότε θέλει για μένα μείωση η συμπίεση.
Αυτή είναι μια ρύθμιση που έτσι και αλλιώς πρέπει για μένα να γίνει είτε παίξεις με τις πλάκες είτε όχι.
Με την αύξηση της επαναφοράς βοηθήθηκε η συμπεριφορά μέσα στη στροφή/ δεν άνοιγε τη γραμμή του.
Πάντως όπως και να το κάνουμε σε γρήγορη οδήγηση το TUONO πάσχει σίγουρα από μπροστινό...
Συμφωνουμε λοιπον, αλλα αν διαβασεις πως το ειχες γραμμενο θα δεις οτι αυτο που αντιλαμβανεται καποιος ειναι οτι προτεινεις μειωση συμπιεσης οταν κατεβαζουμε τις πλακες, κατι που ειναι λαθος. Ξεκινωντας απο σωστη ρυθμιση με το9 κατεβασμα θα χρειαστεις αυξηση συμπιεσης
Αυτο που γραφτηκε εδω οτι με το κατεβασμα το πιρουνι γινεται σκληροτερο, δεν εχει λογικη εκτος αν τα στανταρ ελατηρια του Τουονο ειναι προοδευτικα και οχι γραμμικα οποτε κατεβαζοντας τις πλακες και φορτιζοντας περισσοτερο το μπροστινο φερνουμε τα ελατηρια στη σκληροτερη περιοχη λειτουργιας τους
Αν τα ελατηρια ειναι γραμμικα (ετσι νομιζω) το κατεβασμα στις πλακες δεν εχει επιδραση στη σκληροτητα του πιρουνιου
Οσο για το μπροστινο του τουονο νομιζω οτι με σωστα ελατηρια και ενα ριβαλβινγκ μπορει να γινει πολυ καλο (και με κοστος γυρω στα 400-500 ευρω)
-
Όπως είπα, κατέβασα την τιμονόπλακα για να γίνει λίγο πιο στριφτερό γιατί το Τουόνο δεν έχει και ιδιαίτερα γρήγορη γεωμετρία. Είπα ότι πιθανότατα θα το ξανα-ανεβάσω γιατί τώρα που έβαλα κλιπόν δεν τα καλοφτάνω. Κατά τα άλλα είμαι πιο ευχαριστημένη έτσι.
Ο Dimdoc έχει σηκώσει το στριφτερό μίλε του μεν από πίσω αλλά έχει γίνει πολύ ψηλό και πατάω μόνο στη μια μύτη. Επίσης δεν κάθεται καλά στο stand, αν και ποτέ δε κάθονται καλά αυτά τα μηχανάκια. (Έπρεπε να με δεις πως το βαλα στο γκαράζ :tez: )
-
Εγώ έχω χαμηλώσει τις πλάκες στις 4 γραμμές , έχω κάνει revalving με το κιτ της ohlins και έχω βάλει και το αμορτισέρ της ίδιας εταιρίας.
κατάρχήν το μηχανάκι θέλει πολύ ψάξιμο για να το "βρεις " που λέμε. θέλει οποσδήποτε μείωση της προφόρτησης μπροστά γιατί τα ελατήρια είναι πολύ σκληρά!!!!!!!! μετά ρυθμίζεις και πάς.......... μεχρι να σου αρέσει.
Το μόνο πρόβλημα που αντιμετώπισα είναι το έντονο χτύπημα στα σαμαράκια. Μετά και από μία συζήτηση με τον κ.Τασούλη μάλλον θα το πάω στις 3 γραμμές και θα αλλάξω το λάδι στα καλάμια από 10 σε 7,5 ίσως και 5.
-
Αν δε κάνω λάθος, το manual δε λέει ακριβώς τι λάδι βάζεις, μιλάει με ποσοστά διαφόρων ιξώδων.
Τελικά έβαλες το 7,5 ή το 5;
Προτιμώ τα μαλακά μπροστινά, ώστε το μηχανάκι να βουτάει στα φρένα, αλλά μήπως με το 5 παραγίνει το πράμα;
Και πάλι να δε κάνω λάθος η προφόρτιση ρυθμίζεται μια φορα, ανάλογα με το βάρος.
Δηλ. 1/3 της διαδρομής μόνο η μοτοσυκλέτα και 2/3 με τον αναβάτη.
Ευχαριστώ!
-
Αν δε κάνω λάθος, το manual δε λέει ακριβώς τι λάδι βάζεις, μιλάει με ποσοστά διαφόρων ιξώδων.
Τελικά έβαλες το 7,5 ή το 5;
Προτιμώ τα μλκά μπροστινά, ώστε το μηχανάκι να βουτάει στα φρένα, αλλά μήπως με το 5 παραγίνει το πράμα;
Και πάλι να δε κάνω λάθος η προφόρτιση ρυθμίζεται μια φορα, ανάλογα με το βάρος.
Δηλ. 1/3 της διαδρομής μόνο η μοτοσυκλέτα και 2/3 με τον αναβάτη.
Ευχαριστώ!
Ενα λαδι με 7,5 ιξωδες ονομαστικο μιας εταιριας με ενα αλλο αλλης εταιριας που γραφει παλι 7,5 επανω, μπορει να εχει μεγαλη διαφορα, δηλ το 7,5 να συμπεριφερεται ως 5 και το αναποδο. Για αυτο καλο ειναι να βαζουμε την ιδια μαρκα λαδι ωστε αν παμε σε διαφορετικο ιξωδες να εχει οντως διαφορα!
Για τη προφορτιση εχεις δικιο
-
Επίσης δεν κάθεται καλά στο stand, αν και ποτέ δε κάθονται καλά αυτά τα μηχανάκια. (Έπρεπε να με δεις πως το βαλα στο γκαράζ :tez: )
Σε παρακαλώ... άκου εκεί δεν κάθονται καλά στο stand!!!
Άμα ηλεκτροκολλήσεις ένα παξιμάδι από κάτω, κάθετε μια χαρά!!! :P
Υ.Γ.Εγώ το ψήλωσα πίσω και στρίβει αρκετά πιο γρήγορα!
-
Επίσης δεν κάθεται καλά στο stand, αν και ποτέ δε κάθονται καλά αυτά τα μηχανάκια. (Έπρεπε να με δεις πως το βαλα στο γκαράζ :tez: )
Σε παρακαλώ... άκου εκεί δεν κάθονται καλά στο stand!!!
Άμα ηλεκτροκολλήσεις ένα παξιμάδι από κάτω, κάθετε μια χαρά!!! :P
Υ.Γ.Εγώ το ψήλωσα πίσω και στρίβει αρκετά πιο γρήγορα!
Πολυ καλη ιδεα!
Πως δε το χα σκεφτει νωριτερα και παιδευομαι τοσο καιρο?
-
Πολυ καλη ιδεα!
Πως δε το χα σκεφτει νωριτερα και παιδευομαι τοσο καιρο?
...εύχομαι να μην κοροϊδεύεις την πατέντα μου!!! :D
...σε περίπτωση που σε ενδιαφέρει, μπορώ να σου παραχορήσω τα πνευματκά δικαιώματα!!! :P