0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος ifylios72

  • *******
  • 1420
  • Φύλο: Άντρας
  • Η Τουόνο ή επι τάς
  • Μοντέλο μηχανής: CLIPUONO 1300
  • Αντιδράσεις: +125
Wideband se Tuono 2003-05
« - : Οκτώβριος 28, 2014, 08:36:55 μμ »
Βλέποντας τα Capo και κάποια Mille που έχουν κλειστό κύκλωμα ρύθμισης αναλογίας καυσίμου με αισθητήρες lambda/wideband, ξαναρωτιέμαι αν υπάρχει καμμία ECU που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πρώτης γενιάς Tuono;  :thnk:
Διπλορωτιέμαι αν η ECU απο το Capo το οποίο επίσης διαχειρίζεται δύο μπουζί ανα κύλινδρο μπορεί να ταιριάξει χωρίς άλλους αρνητικούς περιορισμούς.
Υπάρχουν κάποιες διαφορές στα σήματα που δέχεται η ECU του Tuono σε σχέση μα αυτά του Capo οι οποίες καθιστούν απαγορευτικές τις πιθανότητες μεταμόσχευσης;
Μήπως η ECU απο Falco έχει κλειστό κύκλωμα και ταιριάζει;
Πολλοί απο εμάς δοκιμάζουμε "special" χάρτες, παράλληλους εγκέφαλους και πάλι είμαστε αλλού γι αλλού γιατί οι σταθερές ρυθμίσεις λειτουργούν σωστά μόνο σε κάποιες θερμοκρασίες, υγρασίες, υψόμετρα κλπ και ξοδεύουμε πολύ περισσότερα απο ότι θα κόστιζε ίσως ενα κλειστό κύκλωμα.
Μια τέτοια μετατροπή φαντάζομαι θα διόρθωνε αρκετά πράγματα στην ομαλότερη λειτουργία του κινητήρα και την κατανάλωση. Απο απόδοση δεν ξέρω και θα ήθελα να ακούσω την γνώμη των ειδικών.  :)


Τουόνο και ξερό ψωμί ....

*

Αποσυνδεδεμένος pegasakos

  • *****
  • 845
  • Αντιδράσεις: +10
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #1 - : Οκτώβριος 28, 2014, 08:59:55 μμ »
Αντωνη αν θυμαμαι καλα δεν ειναι μονο θεμα ECU. Σιγουρα θελει και αλλους παλλαπλασιαστες γιατι του capo ειναι εντελως διαφορετικης σχεδιασης στον τροπο λειτουργιας τους. Τωρα βεβαια εχοντας και δυο wiring diagrams στο χερι και ενα εγκεφαλο απο capo δεν εχεις παρα να δοκιμασεις.....συγνωμη δοκιμασουμε ηθελα να πω :kalo: .

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #2 - : Οκτώβριος 28, 2014, 09:06:14 μμ »
Xωρις να γνωριζω πολλα θα σου πω οτι η ECU του caponord ειναι αργη (8bit). Δεν ξερω τι σοι ηλεκτρονικη φοραει το δικο σου.
Επισης, τα περισσοτερα μηχανακια δεν εχουν wideband αισθητηρες λαμδα. Μαλιστα, ειναι εκει για να φιμωνουν το μηχανακι παρα να κανουν να δουλευει στρωτα και ομαλα. Εαν δε, κρινω απο το caponord, το προβλημα που ειχε ο μαμα χαρτης αφορουσε κυριως τα ignition tables και λιγοτερο τα καυσιμου.
Και το rsv που ειχα δεν πηγαινε πισω.  ;)

Στο δια ταυτα τωρα. Η ECU κοιταει το TPS, τις στροφες του μοτερ και επιλεγει την τιμη που αντιστοιχει σε αυτες τις συντεταγμενες απο τον χαρτη (ας πουμε του καυσιμου). Κατοπιν, κοιταει θερμοκρασια ψυκτικου, αερα, βαρομετρο και κανει καποιες προσθαφαιρεσεις στην τιμη που εχει δει. Ενδεχεται επισης, κοιτωντας την θερμοκρασια του ψυκτικου να επιλεγει καποιο αλλο fuel table ;) Εξου και το προβλημα που εχεις/αντιμετωπιζεις οταν αλλαζει η θερμοκρασια.
Φυσικα καθε εταιρια και για καθε μοντελο εχει το δικο της τροπο επιλογης της καταλληλης τιμης καυσιμου και δεν ειναι ολα το ιδιο (αλλα μοιαζουν πολυ).

Τι επιλογες εχεις για να ρυθμισεις το τσιπακι? Γιατι εχω ακουσει οτι μονο ετοιμα υπαρχουν και δεν μπορεις να τα προγραμματισεις παρα μονο σου στελνουν (ή στελνεις το δικο σου, πχ Gabro).
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος AlexDorso

  • *******
  • 2454
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +436
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #3 - : Οκτώβριος 28, 2014, 09:06:42 μμ »
μη τον ακους Αντωνη..... παει να σου φαει τον εγκεφαλο απο το τουονο σου.... ειναι μπαγασακος ο πηγασακος
ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΠΩΣ ΞΕΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΚΝΕΥΡΙΖΟΥΝ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ.

*

Αποσυνδεδεμένος pegasakos

  • *****
  • 845
  • Αντιδράσεις: +10
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #4 - : Οκτώβριος 28, 2014, 09:10:42 μμ »
μη τον ακους Αντωνη..... παει να σου φαει τον εγκεφαλο απο το τουονο σου.... ειναι μπαγασακος ο πηγασακος
Οχι ρε εχω ηδη ενα εγκεφαλο απο tuono σαν του Αντωνη. Τι να τον κανω τον αλλο. Α αντωνη αν τον θες για δοκιμη πες μου. ;)

*

Αποσυνδεδεμένος ifylios72

  • *******
  • 1420
  • Φύλο: Άντρας
  • Η Τουόνο ή επι τάς
  • Μοντέλο μηχανής: CLIPUONO 1300
  • Αντιδράσεις: +125
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #5 - : Οκτώβριος 29, 2014, 01:53:16 μμ »
Το θέμα είναι αν υπάρχει κάποια ECU συμβατή που να παίρνει υπόψη της τα Wideband και να διορθώνει την διάρκεια ψεκασμού.
Ξέρει κανείς αν το Falco έχει κλειστό κύκλωμα;
Τα Mille 2005+ έχουν απο όσο ξέρω ένα lambda αλλά παίζουν σε μονά μπουζί.
Οσο για τους αισθητήρες κοστίζουν 20-25 ευρώ ο ένας, πολύ λιγότερο απο παράλληλους και γλυτώνεις τον κόπο για επανα-προγραματισμούς και πειραματισμούς κτλπ.
Οι χάρτες δεν πειράζει να παραμένουν σαν baseline είτε ignition είτε Fuel.
Τα γκατζετάκια για τις Harley κάνουν κάτι τέτοιο με διόρθωση σε πραγματικό χρόνο ανεξάρτητα απο στροφές και θέση γκαζιού.
 :thnk: :thnk: :thnk: :thnk:
Η μεγάλη διαφορά μεταξύ του μόνιμου χάρτη και της διόρθωσης σε πραγματικό χρόνο είναι πιστεύω προφανής.....
Τουόνο και ξερό ψωμί ....

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #6 - : Οκτώβριος 29, 2014, 02:39:34 μμ »
Aντωνη εχω εμπειρια μονο στο caponord, rsv και SXV για να σου πω για τους λαμδα. Το falco λογικα δεν εχει κατι τετοιο.
Στο rsv ο narrow band λαμδα ειχε καταργηθει βαζωντας το map2 και μαλιστα σε συνδυασμο με εξατμισεις, επεφτε η καταναλωση του.
Στο SXV η προσθεση 2 wideband λαμδα δινει μικρο εως μηδεν ουσιαστικο αποτελεσμα και ουδεποτε ασχοληθηκα με αυτα.
Στο caponord, η καταργηση του λαμδα και η καλυτερη διαχειριση καυσιμου και ignition εριξαν σχεδον 1 λιτρο την καταναλωση.

Επισης οπως σου ξαναεγραψα, ειναι narrow band ολοι και δεν σημαινει πως εαν τους βαλεις wide θα δουλεψουν. Για realtime διορθωσεις γιατι δεν παιρνεις ενα pc5 με wideband kit?



ps. Οι wideband λαμδα κανουν 70-80ευρω (bosch που θεωρειται κορυφη αυτη τη στιγμη)
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος ifylios72

  • *******
  • 1420
  • Φύλο: Άντρας
  • Η Τουόνο ή επι τάς
  • Μοντέλο μηχανής: CLIPUONO 1300
  • Αντιδράσεις: +125
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #7 - : Οκτώβριος 29, 2014, 08:41:16 μμ »
Aντωνη εχω εμπειρια μονο στο caponord, rsv και SXV για να σου πω για τους λαμδα. Το falco λογικα δεν εχει κατι τετοιο.
Στο rsv ο narrow band λαμδα ειχε καταργηθει βαζωντας το map2 και μαλιστα σε συνδυασμο με εξατμισεις, επεφτε η καταναλωση του.
Στο SXV η προσθεση 2 wideband λαμδα δινει μικρο εως μηδεν ουσιαστικο αποτελεσμα και ουδεποτε ασχοληθηκα με αυτα.
Στο caponord, η καταργηση του λαμδα και η καλυτερη διαχειριση καυσιμου και ignition εριξαν σχεδον 1 λιτρο την καταναλωση.

Επισης οπως σου ξαναεγραψα, ειναι narrow band ολοι και δεν σημαινει πως εαν τους βαλεις wide θα δουλεψουν. Για realtime διορθωσεις γιατι δεν παιρνεις ενα pc5 με wideband kit?



ps. Οι wideband λαμδα κανουν 70-80ευρω (bosch που θεωρειται κορυφη αυτη τη στιγμη)

Σε ευχαριστώ Γιώργο.
Έχω βρεί αυτούς τους αισθητήρες http://www.ebay.com/itm/171039224644?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649 και ίσως τους βάλω με ανεξάρτητο ενδεικτικά που θα μου δείχνουν αναλογία καυσίμου. (άλλα 40 ευρώ περίπου).
Αυτό χωρίς να αλλάζει τίποτα στην υπάρχουσα λειτουργία θα μου δώσει ένα μπούσουλα πόσο καλά ή κακά 'περνάει' το μοτέρ.
Το PC5 μαζί με το κιτ κοστίζει πολλά.
Υστερα θα ήταν κουτό να μην ρωτήσω αν ήδη υπάρχει ECU που τα κάνει πιο εύκολα τα πράγματα.
Σκέφτηκα πως κάποιοι απο τους παλιούς που έχουν περάσει άλλες κεφαλές, έχουν παίξει με χρονισμούς στροφάλων και έχουν ασχοληθεί με fine tuning ίσως έχουν βρεί κάτι έξυπνο και θέλουν να το μοιραστούν στο forum. 
Τουόνο και ξερό ψωμί ....

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #8 - : Οκτώβριος 29, 2014, 08:57:17 μμ »
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος ifylios72

  • *******
  • 1420
  • Φύλο: Άντρας
  • Η Τουόνο ή επι τάς
  • Μοντέλο μηχανής: CLIPUONO 1300
  • Αντιδράσεις: +125
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #9 - : Οκτώβριος 30, 2014, 01:13:50 μμ »
Εντάξει αν το πάμε στο φθηνό βάζουμε και αυτό http://www.ebay.com/itm/131138599834?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649
για μεγάλη ακρίβεια αλλά πρέπει να ξέρεις να μεταφράζεις τις τιμές με το μυαλό σου (όπως κάνει και ο τύπος με το γκατζετάκι).
Ο τύπος κολλάει τα καλλώδια των αισθητήρων και αυτό τα καταστρέφει. Οι σύνδεσμοι πρέπει να είναι με φύσσες φτιαγμένες εργοστασιακά αλλοιώς το οξυγόνο του αέρα αλλάζει το σήμα στις κολλήσεις.
Χρειάζεται οι αισθητήρες και τα όργανα που δείχνουν την αναλογία να είναι καλιμπραρισμένα απο τον ίδιο κατασκευαστή αλλοιώς και πολύ ακριβούς αισθητήρες να χρησιμοποιήσεις θα βλέπεις λάθος ενδείξεις.
Πάντως μου άρεσε η ένδειξη θερμοκρασίας που είχε το γκατζετάκι. Καλό διαγνωστικό και αυτό να βλέπεις θερμοκρασία ανα κύλινδρο.
Τουόνο και ξερό ψωμί ....

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #10 - : Οκτώβριος 30, 2014, 05:10:54 μμ »
Ο τύπος κολλάει τα καλλώδια των αισθητήρων και αυτό τα καταστρέφει. Οι σύνδεσμοι πρέπει να είναι με φύσσες φτιαγμένες εργοστασιακά αλλοιώς το οξυγόνο του αέρα αλλάζει το σήμα στις κολλήσεις.

Αυτο πρωτη φορα το ακουω και ουτε μου φαινεται σωστο  :thnk: .
mVolt μετραω παντα στα καλωδια, αρα ο λαμδα αλλαζει την αντισταση του και δινει το αναλογο voltage απο την παροχη του ρευματος απο την μπαταρια.

Οσον αφορα το καλιμπραρισμα, ιδεα δεν εχω. Παντα θεωρουσα οτι τo καθε mvolt αντιστοιχουσε σε καποιο στανταρ AFR.
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος ifylios72

  • *******
  • 1420
  • Φύλο: Άντρας
  • Η Τουόνο ή επι τάς
  • Μοντέλο μηχανής: CLIPUONO 1300
  • Αντιδράσεις: +125
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #11 - : Οκτώβριος 31, 2014, 09:54:22 πμ »
Ο τύπος κολλάει τα καλλώδια των αισθητήρων και αυτό τα καταστρέφει. Οι σύνδεσμοι πρέπει να είναι με φύσσες φτιαγμένες εργοστασιακά αλλοιώς το οξυγόνο του αέρα αλλάζει το σήμα στις κολλήσεις.

Αυτο πρωτη φορα το ακουω και ουτε μου φαινεται σωστο  :thnk: .
mVolt μετραω παντα στα καλωδια, αρα ο λαμδα αλλαζει την αντισταση του και δινει το αναλογο voltage απο την παροχη του ρευματος απο την μπαταρια.

Οσον αφορα το καλιμπραρισμα, ιδεα δεν εχω. Παντα θεωρουσα οτι τo καθε mvolt αντιστοιχουσε σε καποιο στανταρ AFR.

Η επιφάνεια του Ζιρκονίου ή άλλου ενεργού σε οξείδωση μετάλλου είναι αυτή που δίνει το σήμα. Αν είναι μεγαλύτερη λόγω έξτρα επιφάνειας απο την κόλληση (η οποία γίνεται και αυτή μέρος του κυκλώματος) αλλάζει η τιμή. Παίζεις με μVolts εκεί τα οποία συνθέτουν τα mVolts. Οι αισθητήρες Bosch έχουν στον συνδετήρα μία μικρή διορθωτική αντίσταση (Laser trimmed) για το καλιμπράρισμα ώστε να δίνουν το ίδιο σήμα. Αν κόψεις τον συνδετήρα για να βάλεις άλλον έχασες.
Αλλοι κατασκευαστές έχουν την αντίσταση στον αισθητήρα αλλά και πάλι οι συνδετήρες είναι ειδικοί ώστε να μην επιτρέπουν επαφή του καλωδίου με τον αέρα.
Πίστεψέ με Γιώργο, τα έχω δει στα εργοστάσια κατασκευής απο κοντά.

Τουόνο και ξερό ψωμί ....

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #12 - : Οκτώβριος 31, 2014, 10:04:52 πμ »
Παλι δεν σε καταλαβαινω. Η κολληση που γινεται? Εννοω σε ποιο σημειο ακριβως  :thnk:
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος ifylios72

  • *******
  • 1420
  • Φύλο: Άντρας
  • Η Τουόνο ή επι τάς
  • Μοντέλο μηχανής: CLIPUONO 1300
  • Αντιδράσεις: +125
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #13 - : Οκτώβριος 31, 2014, 06:02:34 μμ »
Παλι δεν σε καταλαβαινω. Η κολληση που γινεται? Εννοω σε ποιο σημειο ακριβως  :thnk:

Στον συγκεκριμένο πιο πάνω που αγόρασε το κιτ έκοψε τον συνδετήρα και κόλλησε τα καλώδια στην πλακέτα.

Σε άλλη περίπτωση σε όσους αισθητήρες δεν έχουν συνδετήρα γαλβανισμένο και πωλούνται χωρίς συνδετήρα κάποιοι κόβουν τα καλώδια απο τον παλιό συνδετήρα και τα κολλάνε με καλάϊ.



Τουόνο και ξερό ψωμί ....

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Wideband se Tuono 2003-05
« Απάντηση #14 - : Οκτώβριος 31, 2014, 06:57:40 μμ »
Ενδιαφερον αυτο που λες. Δεν το ηξερα ουτε εχω ακουσει κατι τετοιο. Νομιζω οτι δεν εχει καμια σημασια απαξ και φυγεις απο τον αισθητηρα τον ιδιο (εννοω αυτον που βιδωνει πανω στην εξατμιση). Αλλωστε, σε οποιο σημειο καταληγει το καλωδιο, παντα υπαρχει μια κολληση με την πλακετα.  :thnk: Η οποια συνηθως ειναι εκτεθιμενη στον ατμοσφαιρικο αερα.
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης