APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => RSV Tuono, Tuono R, Tuono Racing, & Tuono Factory => Μήνυμα ξεκίνησε από: ifylios72 στις Οκτώβριος 28, 2014, 08:36:55 μμ
-
Βλέποντας τα Capo και κάποια Mille που έχουν κλειστό κύκλωμα ρύθμισης αναλογίας καυσίμου με αισθητήρες lambda/wideband, ξαναρωτιέμαι αν υπάρχει καμμία ECU που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πρώτης γενιάς Tuono; :thnk:
Διπλορωτιέμαι αν η ECU απο το Capo το οποίο επίσης διαχειρίζεται δύο μπουζί ανα κύλινδρο μπορεί να ταιριάξει χωρίς άλλους αρνητικούς περιορισμούς.
Υπάρχουν κάποιες διαφορές στα σήματα που δέχεται η ECU του Tuono σε σχέση μα αυτά του Capo οι οποίες καθιστούν απαγορευτικές τις πιθανότητες μεταμόσχευσης;
Μήπως η ECU απο Falco έχει κλειστό κύκλωμα και ταιριάζει;
Πολλοί απο εμάς δοκιμάζουμε "special" χάρτες, παράλληλους εγκέφαλους και πάλι είμαστε αλλού γι αλλού γιατί οι σταθερές ρυθμίσεις λειτουργούν σωστά μόνο σε κάποιες θερμοκρασίες, υγρασίες, υψόμετρα κλπ και ξοδεύουμε πολύ περισσότερα απο ότι θα κόστιζε ίσως ενα κλειστό κύκλωμα.
Μια τέτοια μετατροπή φαντάζομαι θα διόρθωνε αρκετά πράγματα στην ομαλότερη λειτουργία του κινητήρα και την κατανάλωση. Απο απόδοση δεν ξέρω και θα ήθελα να ακούσω την γνώμη των ειδικών. :)
-
Αντωνη αν θυμαμαι καλα δεν ειναι μονο θεμα ECU. Σιγουρα θελει και αλλους παλλαπλασιαστες γιατι του capo ειναι εντελως διαφορετικης σχεδιασης στον τροπο λειτουργιας τους. Τωρα βεβαια εχοντας και δυο wiring diagrams στο χερι και ενα εγκεφαλο απο capo δεν εχεις παρα να δοκιμασεις.....συγνωμη δοκιμασουμε ηθελα να πω :kalo: .
-
Xωρις να γνωριζω πολλα θα σου πω οτι η ECU του caponord ειναι αργη (8bit). Δεν ξερω τι σοι ηλεκτρονικη φοραει το δικο σου.
Επισης, τα περισσοτερα μηχανακια δεν εχουν wideband αισθητηρες λαμδα. Μαλιστα, ειναι εκει για να φιμωνουν το μηχανακι παρα να κανουν να δουλευει στρωτα και ομαλα. Εαν δε, κρινω απο το caponord, το προβλημα που ειχε ο μαμα χαρτης αφορουσε κυριως τα ignition tables και λιγοτερο τα καυσιμου.
Και το rsv που ειχα δεν πηγαινε πισω. ;)
Στο δια ταυτα τωρα. Η ECU κοιταει το TPS, τις στροφες του μοτερ και επιλεγει την τιμη που αντιστοιχει σε αυτες τις συντεταγμενες απο τον χαρτη (ας πουμε του καυσιμου). Κατοπιν, κοιταει θερμοκρασια ψυκτικου, αερα, βαρομετρο και κανει καποιες προσθαφαιρεσεις στην τιμη που εχει δει. Ενδεχεται επισης, κοιτωντας την θερμοκρασια του ψυκτικου να επιλεγει καποιο αλλο fuel table ;) Εξου και το προβλημα που εχεις/αντιμετωπιζεις οταν αλλαζει η θερμοκρασια.
Φυσικα καθε εταιρια και για καθε μοντελο εχει το δικο της τροπο επιλογης της καταλληλης τιμης καυσιμου και δεν ειναι ολα το ιδιο (αλλα μοιαζουν πολυ).
Τι επιλογες εχεις για να ρυθμισεις το τσιπακι? Γιατι εχω ακουσει οτι μονο ετοιμα υπαρχουν και δεν μπορεις να τα προγραμματισεις παρα μονο σου στελνουν (ή στελνεις το δικο σου, πχ Gabro).
-
μη τον ακους Αντωνη..... παει να σου φαει τον εγκεφαλο απο το τουονο σου.... ειναι μπαγασακος ο πηγασακος
-
μη τον ακους Αντωνη..... παει να σου φαει τον εγκεφαλο απο το τουονο σου.... ειναι μπαγασακος ο πηγασακος
Οχι ρε εχω ηδη ενα εγκεφαλο απο tuono σαν του Αντωνη. Τι να τον κανω τον αλλο. Α αντωνη αν τον θες για δοκιμη πες μου. ;)
-
Το θέμα είναι αν υπάρχει κάποια ECU συμβατή που να παίρνει υπόψη της τα Wideband και να διορθώνει την διάρκεια ψεκασμού.
Ξέρει κανείς αν το Falco έχει κλειστό κύκλωμα;
Τα Mille 2005+ έχουν απο όσο ξέρω ένα lambda αλλά παίζουν σε μονά μπουζί.
Οσο για τους αισθητήρες κοστίζουν 20-25 ευρώ ο ένας, πολύ λιγότερο απο παράλληλους και γλυτώνεις τον κόπο για επανα-προγραματισμούς και πειραματισμούς κτλπ.
Οι χάρτες δεν πειράζει να παραμένουν σαν baseline είτε ignition είτε Fuel.
Τα γκατζετάκια για τις Harley κάνουν κάτι τέτοιο με διόρθωση σε πραγματικό χρόνο ανεξάρτητα απο στροφές και θέση γκαζιού.
:thnk: :thnk: :thnk: :thnk:
Η μεγάλη διαφορά μεταξύ του μόνιμου χάρτη και της διόρθωσης σε πραγματικό χρόνο είναι πιστεύω προφανής.....
-
Aντωνη εχω εμπειρια μονο στο caponord, rsv και SXV για να σου πω για τους λαμδα. Το falco λογικα δεν εχει κατι τετοιο.
Στο rsv ο narrow band λαμδα ειχε καταργηθει βαζωντας το map2 και μαλιστα σε συνδυασμο με εξατμισεις, επεφτε η καταναλωση του.
Στο SXV η προσθεση 2 wideband λαμδα δινει μικρο εως μηδεν ουσιαστικο αποτελεσμα και ουδεποτε ασχοληθηκα με αυτα.
Στο caponord, η καταργηση του λαμδα και η καλυτερη διαχειριση καυσιμου και ignition εριξαν σχεδον 1 λιτρο την καταναλωση.
Επισης οπως σου ξαναεγραψα, ειναι narrow band ολοι και δεν σημαινει πως εαν τους βαλεις wide θα δουλεψουν. Για realtime διορθωσεις γιατι δεν παιρνεις ενα pc5 με wideband kit?
ps. Οι wideband λαμδα κανουν 70-80ευρω (bosch που θεωρειται κορυφη αυτη τη στιγμη)
-
Aντωνη εχω εμπειρια μονο στο caponord, rsv και SXV για να σου πω για τους λαμδα. Το falco λογικα δεν εχει κατι τετοιο.
Στο rsv ο narrow band λαμδα ειχε καταργηθει βαζωντας το map2 και μαλιστα σε συνδυασμο με εξατμισεις, επεφτε η καταναλωση του.
Στο SXV η προσθεση 2 wideband λαμδα δινει μικρο εως μηδεν ουσιαστικο αποτελεσμα και ουδεποτε ασχοληθηκα με αυτα.
Στο caponord, η καταργηση του λαμδα και η καλυτερη διαχειριση καυσιμου και ignition εριξαν σχεδον 1 λιτρο την καταναλωση.
Επισης οπως σου ξαναεγραψα, ειναι narrow band ολοι και δεν σημαινει πως εαν τους βαλεις wide θα δουλεψουν. Για realtime διορθωσεις γιατι δεν παιρνεις ενα pc5 με wideband kit?
ps. Οι wideband λαμδα κανουν 70-80ευρω (bosch που θεωρειται κορυφη αυτη τη στιγμη)
Σε ευχαριστώ Γιώργο.
Έχω βρεί αυτούς τους αισθητήρες http://www.ebay.com/itm/171039224644?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649 και ίσως τους βάλω με ανεξάρτητο ενδεικτικά που θα μου δείχνουν αναλογία καυσίμου. (άλλα 40 ευρώ περίπου).
Αυτό χωρίς να αλλάζει τίποτα στην υπάρχουσα λειτουργία θα μου δώσει ένα μπούσουλα πόσο καλά ή κακά 'περνάει' το μοτέρ.
Το PC5 μαζί με το κιτ κοστίζει πολλά.
Υστερα θα ήταν κουτό να μην ρωτήσω αν ήδη υπάρχει ECU που τα κάνει πιο εύκολα τα πράγματα.
Σκέφτηκα πως κάποιοι απο τους παλιούς που έχουν περάσει άλλες κεφαλές, έχουν παίξει με χρονισμούς στροφάλων και έχουν ασχοληθεί με fine tuning ίσως έχουν βρεί κάτι έξυπνο και θέλουν να το μοιραστούν στο forum.
-
Κοσμας :D
Δες εδω
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?290152-HOW2-DIY-Lambda-AFR-CO-Tuner-for-less-than-130%80
Λεει για 130€ και το πηρε απο εδω
http://www.14point7.com/pages/products
-
Εντάξει αν το πάμε στο φθηνό βάζουμε και αυτό http://www.ebay.com/itm/131138599834?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649
για μεγάλη ακρίβεια αλλά πρέπει να ξέρεις να μεταφράζεις τις τιμές με το μυαλό σου (όπως κάνει και ο τύπος με το γκατζετάκι).
Ο τύπος κολλάει τα καλλώδια των αισθητήρων και αυτό τα καταστρέφει. Οι σύνδεσμοι πρέπει να είναι με φύσσες φτιαγμένες εργοστασιακά αλλοιώς το οξυγόνο του αέρα αλλάζει το σήμα στις κολλήσεις.
Χρειάζεται οι αισθητήρες και τα όργανα που δείχνουν την αναλογία να είναι καλιμπραρισμένα απο τον ίδιο κατασκευαστή αλλοιώς και πολύ ακριβούς αισθητήρες να χρησιμοποιήσεις θα βλέπεις λάθος ενδείξεις.
Πάντως μου άρεσε η ένδειξη θερμοκρασίας που είχε το γκατζετάκι. Καλό διαγνωστικό και αυτό να βλέπεις θερμοκρασία ανα κύλινδρο.
-
Ο τύπος κολλάει τα καλλώδια των αισθητήρων και αυτό τα καταστρέφει. Οι σύνδεσμοι πρέπει να είναι με φύσσες φτιαγμένες εργοστασιακά αλλοιώς το οξυγόνο του αέρα αλλάζει το σήμα στις κολλήσεις.
Αυτο πρωτη φορα το ακουω και ουτε μου φαινεται σωστο :thnk: .
mVolt μετραω παντα στα καλωδια, αρα ο λαμδα αλλαζει την αντισταση του και δινει το αναλογο voltage απο την παροχη του ρευματος απο την μπαταρια.
Οσον αφορα το καλιμπραρισμα, ιδεα δεν εχω. Παντα θεωρουσα οτι τo καθε mvolt αντιστοιχουσε σε καποιο στανταρ AFR.
-
Ο τύπος κολλάει τα καλλώδια των αισθητήρων και αυτό τα καταστρέφει. Οι σύνδεσμοι πρέπει να είναι με φύσσες φτιαγμένες εργοστασιακά αλλοιώς το οξυγόνο του αέρα αλλάζει το σήμα στις κολλήσεις.
Αυτο πρωτη φορα το ακουω και ουτε μου φαινεται σωστο :thnk: .
mVolt μετραω παντα στα καλωδια, αρα ο λαμδα αλλαζει την αντισταση του και δινει το αναλογο voltage απο την παροχη του ρευματος απο την μπαταρια.
Οσον αφορα το καλιμπραρισμα, ιδεα δεν εχω. Παντα θεωρουσα οτι τo καθε mvolt αντιστοιχουσε σε καποιο στανταρ AFR.
Η επιφάνεια του Ζιρκονίου ή άλλου ενεργού σε οξείδωση μετάλλου είναι αυτή που δίνει το σήμα. Αν είναι μεγαλύτερη λόγω έξτρα επιφάνειας απο την κόλληση (η οποία γίνεται και αυτή μέρος του κυκλώματος) αλλάζει η τιμή. Παίζεις με μVolts εκεί τα οποία συνθέτουν τα mVolts. Οι αισθητήρες Bosch έχουν στον συνδετήρα μία μικρή διορθωτική αντίσταση (Laser trimmed) για το καλιμπράρισμα ώστε να δίνουν το ίδιο σήμα. Αν κόψεις τον συνδετήρα για να βάλεις άλλον έχασες.
Αλλοι κατασκευαστές έχουν την αντίσταση στον αισθητήρα αλλά και πάλι οι συνδετήρες είναι ειδικοί ώστε να μην επιτρέπουν επαφή του καλωδίου με τον αέρα.
Πίστεψέ με Γιώργο, τα έχω δει στα εργοστάσια κατασκευής απο κοντά.
-
Παλι δεν σε καταλαβαινω. Η κολληση που γινεται? Εννοω σε ποιο σημειο ακριβως :thnk:
-
Παλι δεν σε καταλαβαινω. Η κολληση που γινεται? Εννοω σε ποιο σημειο ακριβως :thnk:
Στον συγκεκριμένο πιο πάνω που αγόρασε το κιτ έκοψε τον συνδετήρα και κόλλησε τα καλώδια στην πλακέτα.
Σε άλλη περίπτωση σε όσους αισθητήρες δεν έχουν συνδετήρα γαλβανισμένο και πωλούνται χωρίς συνδετήρα κάποιοι κόβουν τα καλώδια απο τον παλιό συνδετήρα και τα κολλάνε με καλάϊ.
-
Ενδιαφερον αυτο που λες. Δεν το ηξερα ουτε εχω ακουσει κατι τετοιο. Νομιζω οτι δεν εχει καμια σημασια απαξ και φυγεις απο τον αισθητηρα τον ιδιο (εννοω αυτον που βιδωνει πανω στην εξατμιση). Αλλωστε, σε οποιο σημειο καταληγει το καλωδιο, παντα υπαρχει μια κολληση με την πλακετα. :thnk: Η οποια συνηθως ειναι εκτεθιμενη στον ατμοσφαιρικο αερα.
-
Φίλε Γιώργο κατ'αρχήν ξεκίνησα ενα θέμα για την ECU αλλά δεν είχα τύχη.
Λοιπόν τα πιο κάτω μάλλον δεν θα σε πείσουν αλλά άκου.
Το 1996 έκανα μια ανταλλαγή μια Porsche 44 και πήρα την πρώτη μου 911 Carrera 4 μοντέλο 1991, Αγγλία αριστεροτίμονη. Το μοτέρ με Γερμανικές προδιαγραφές 280 πόνυς. Αλλαγή chip, knock sensor, κομμάτια απο το turbo και κάποια ψιλά υποτίθεται οτι θα μου έδινε 310-320 γαϊδουράκια.
Απο την πρώτη εβδομάδα είχα κάποιες φορές ασταθές ρελαντί και απόδοση και κάποιες φορές φοβερές επιδόσεις. Μου πήρε καιρό και ψάξιμο και παραπομπές σε ρυθμίσεις που τελικά δεν διόρθωναν το πρόβλημα για να βρώ ότι οι αισθητήρες lambda δεν είχαν συνδετήρες αλλά ο προκάτοχος είχε συγκολήσει τα καλλώδια.
Μόλις τους αντικατέστησα φυσικά το πρόβλημα λύθηκε.
Ιστορία δεύτερη, Jordan Grand Prix, παρτίδα ολόκληρη επιστράφηκε γιατι απέτυχε στον έλεγχο αεροστεγούς σύνδεσης.
Εδώ (όπως και στην Bosch και σε όλους τους κατασκευαστές) http://the944.com/oxygen.htm λέει
The cost of a new Porsche 3-wire O2 sensor can cost over $200. For about $40, a generic 3-wire BOSCH sensor can be used ($25 for a 1-wire). By reusing the original Porsche connector and wire harness, the new O2 sensor is spliced to the old wire harness. Use 3 crimp-on wire splices (bllue below) and heat shrink tubing is recommended. Never solder joints!
Επίσης τα καλώδια είναι κάπου κολλημένα σε πλακέτες αλλά η περνάνε απο ρελέδες που δεν επηρεάζονται απο αέρα ή ειναι αρκετά μακρυά που δεν παίζει πια σοβαρό ρόλο ο επηρεασμός. ;)
Οπως εδω http://www.alfaowner.com/Forum/engines-ts-jts-jtd-and-v6/343159-lambda-sensors.html
-
Φίλε Γιώργο κατ'αρχήν ξεκίνησα ενα θέμα για την ECU αλλά δεν είχα τύχη.
Αυτο ειναι αλλο θεμα. Αλλα μπορουμε να συζητησουμε, σωστα? Παρεμφερες ειναι. :D
Στο δια ταυτα, για να γινει κατανοητο αυτο που λες και το οποιο δεν το ειχα λαβει υποψιν μου, παρα μονο μετα απο τα λογια σου. Αυτο που συμβαινει ειναι οτι αλλαζει η αντισταση αρα μπορει να εχουμε διαφορα στα mvolts, το οποιο ειναι σωστο για μια τετοια συσκευη. Δεν εχει πουθενα να κανει με αερα ή το περιβαλλον. Απλα ειχες λαθος διατυπωση.
Φυσικα, μπηκα στον κοπο να κανω μια αναζητηση το νετ, οπου σου παραθετω την ακριβως αντιθετη γνωμη με σενα, για porsche.
http://www.renntech.org/forums/topic/19211-soldering-o2-wires-why-not/
ειδικα το ποστ νο8.
Η ουσια ειναι δηλαδη μια λαθος κολληση ή εχει να κανει με παλαιας τεχνολογιας σενσορες. Αυτο τουλαχιστον αναφερουν εκει.
Παρολα αυτα, ειναι χρησιμα αυτα που λες :kalo:
-
η διαφορα ειναι στο να κολλησεις τα καλωδια διπλα διπλα και να παρεμβαλετε η κολληση του κασιτερου απο τον ενα αγωγο στον αλλο. αν τα καλωδια τα πλεξεις μεταξυ τους τοτε η κολληση απλα θα ασφαλισει αυτην την ενωση με την επιμεταλωση.
μου φαινεται λιγο ακυρο απο την ατμοσφαιρα να γινεται κατι τετοιο με τον κασιτερο γιατι κανονικα τα ελευθερα καλωδια και συνδεσεις απο χαλκο θα ειχαν περισσοτερο προβλημα μιας και ο χαλκος εχει καλυτερη αγωγιμοτητα απ τον κασιτερο.
παντως οταν εφτιαχνα εγω το wide band και ενα hall meter που τοποθετουσα, απ οποιο σημειο του καλωδιου του λαμδα και να επερνα ειχα τις ιδιες μετρησεις, και κολλημενο και απλα πλεγμενο. εστω κ ελαχιστα να το ακουμπουσες ομως με γυμνο δερμα εγραφε οτι να ναι