APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => RSV Tuono, Tuono R, Tuono Racing, & Tuono Factory => Μήνυμα ξεκίνησε από: lospsi στις Δεκέμβριος 11, 2008, 11:20:45 πμ
-
Ή και τα δυο?
Εχω μπανισει στο AF1 κατι μπουζοκαλωδια evoluzione, εχουν 55$. Με τα ιδια λεφτα παιρνω denso iridium plugs...
Τι απο τα δυο αξιζει ή πρεπει να μπουν και τα δυο?
Γενικα αξιζουν τα +100$ που εχουν?
-
Με τα μπουζοκαλωδια φτανει περισσοτερο ρευμα στα εργοστασιακα μπουζι και επομενως θα εχεις λιγο καλυτερη καυση...τα μπουζι ιριδιου δε κανουν μεγαλη διαφορα αν δεν εχεις βελτιωσει τον κινητηρα...καλα εσυ δε το πουλας??? :tez:
-
Ή και τα δυο?
Εχω μπανισει στο AF1 κατι μπουζοκαλωδια evoluzione, εχουν 55$. Με τα ιδια λεφτα παιρνω denso iridium plugs...
Τι απο τα δυο αξιζει ή πρεπει να μπουν και τα δυο?
Γενικα αξιζουν τα +100$ που εχουν?
Τα έχω πάρει και τα δύο και δεν έχω κανένα πρόβλημα. Το μπουζοκαλώδιο αξίζει όλα τα λεφτά του. και τα μπουζί αυτά, καλά είναι. Εκτός αν πρόκειται να βάλεις τίποτα NGK VX (που λένε ότι είναι τα καλύτερα). Η γνώμη μου είναι ότι μπουζί αλλάζεις όποτε χρειάζεται. Οπότε αν δεν έφτασε η ώρα τους ακόμα, μπορείς να γλιτώσεις τα χρήματά τους.
:bye:
-
να πω και γω κατι ψσιλοασχετο....
καθε ποτε ειναι καλο να αλλαζουμε μπουζι?
τι πλεονεκτηματα εχουμε με τα ιριδιου? :thnk:
-
Η χρήση Ιριδίου σαν υλικό για το ηλεκτρόδιο,επιτρέπει τη χρήση λεπτότερου πάχους άκρη σ αυτό.
Έχει και πιο αιχμηρές άκρες αλλά δεν λειώνει-διαβρώνεται το ίδιο γρήγορα όσο αυτή στο απλό μπουζί.
Το μικρότερο ηλεκτρόδιο απορροφά επίσης λιγότερη θερμότητα από το σπινθήρα λόγω όγκου-υλικού.
Οπότε και μεγαλύτερης διάρκειας είναι και καλύτερο σπινθήρα δίνει.
τα παραπάνω γράφτηκαν με πάσα επιφύλαξη. :blus:
-
Με τα μπουζί ιριδίου θα έχεις λίγο καλύτερη καύση και πιο εύκολη εκκίνηση (μη φανταστείς μεγάλη διαφορά ίσως σε συνδιασμό με μπουζοκαλώδια να έχει μεγαλύτερη). Tο πλεονέκτημα των ιριδίου είναι η αντοχή! Δηλαδή εάν τα απλά πρέπει να αλλαχτούν στα 15000 χλμ, τα ιριδίου αντέχουν και για 40000 χλμ. !
Γενικά να ξέρετε ότι η αντοχή των κραμάτων που χρησιμοποιούνται στα "εξωτικά" μπουζί είναι πολύ μεγαλύτερη των απλών. Έτσι υπάρχουν πολύ μικρότερες πιθανότητες να βραχυκυκλώσουν - διαλυθούν κλπ .....
Χαρακτηριστικά για κινητήρες αυτ/των υπάρχουν διαστήματα αντικατάστασης σε μπουζί ιριδίου που φτάνουν τα 190000χλμ !!!! Δηλαδή μπορεί + να μην αλλαξεις ποτε :ohyes:
-
Επειδη ομως δεν εχουν μονο θετικα πρεπει να ξερουμε οτι ειναι πιο ευκολο να βραχυκυκλωσουν ενω εχω ακουσει και περιπτωσεις που κοβουν ακιδα πιο ευκολα απο τα ¨απλα¨
-
όταν είναι να παραγγείλεις ρίξε πμ μπας και πάρουμς 2!!!!! ;) ;)
-
Επειδη ομως δεν εχουν μονο θετικα πρεπει να ξερουμε οτι ειναι πιο ευκολο να βραχυκυκλωσουν ενω εχω ακουσει και περιπτωσεις που κοβουν ακιδα πιο ευκολα απο τα ¨απλα¨
αυτό για το βραχυκύκλωμα το εχω ακούσει και εγώ...
πάντως εαν η διαφορά εγκειται κυρίως και μονο στην αντοχή, προτιμώ να τα αλλάζω όταν πρέπει η και και λιγότερο και να ειμαι και πιο σιγουρος...
λεω τωρα... :bye:
-
τα εχω βαλει τα μπουζοκαλωδια τα οποια ερχονται μαζι με 4 απλα μπουζι ngk 8e.ειδα διαφορα αλλα τα μαμα μπουζι δεν κανουν
-
τα εχω βαλει τα μπουζοκαλωδια τα οποια ερχονται μαζι με 4 απλα μπουζι ngk 8e.ειδα διαφορα αλλα τα μαμα μπουζι δεν κανουν
Τι εννοεις δεν κανουν???
-
στα ngk 8e ανοιγει σχετικα ευκολα η ακιδα επειδη ειναι θερμο μπουζι αν βαλεις 9ε η ιριδιου τοτε αντεχει στο σπασιμο το μπουζι
-
Εγω οταν αγορασα τα καλωδια της Evoluzione δεν ελαβα αλλα μπουζι και εκτοτε τα χρησιμοποιω (τα τελευταια 4 χρονια) με τα εργοστασιακα μπουζι διχως απολυτως κανενα προβλημα...
-
οταν το πηρα (μεταχειρισμενο) ειπα να τα αλλαξω ετσι για να δω το χρωμα τους και ειδα οτι τα πανω μπουζι και στους δυο ειχαν ανοιξει αρκετα,οταν πηρα τα μπουζοκαλωδια τα ειδα ξανα και ενα απο τεσσερα ειχε ανοιξει μπορει να εχω καποιο προβλημα στη καυση
-
Εχω μπανισει στο AF1 κατι μπουζοκαλωδια evoluzione, εχουν 55$. Με τα ιδια λεφτα παιρνω denso iridium plugs...
δεν βαζεις ενα Link για καθε ενδιαφερομενο
-
δεν βαζεις ενα Link για καθε ενδιαφερομενο
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=872
Τα έχω πάρει και τα δύο και δεν έχω κανένα πρόβλημα. Το μπουζοκαλώδιο αξίζει όλα τα λεφτά του. και τα μπουζί αυτά, καλά είναι. Εκτός αν πρόκειται να βάλεις τίποτα NGK VX (που λένε ότι είναι τα καλύτερα). Η γνώμη μου είναι ότι μπουζί αλλάζεις όποτε χρειάζεται. Οπότε αν δεν έφτασε η ώρα τους ακόμα, μπορείς να γλιτώσεις τα χρήματά τους.
:bye:
Με τα μπουζοκαλωδια φτανει περισσοτερο ρευμα στα εργοστασιακα μπουζι και επομενως θα εχεις λιγο καλυτερη καυση...τα μπουζι ιριδιου δε κανουν μεγαλη διαφορα αν δεν εχεις βελτιωσει τον κινητηρα
Τελικα, κραταω οτι ειναι ΟΚ σαν αγορα, δουλευουν και ανεξαρτητα, απλα αμα ειναι να τα φερω απο US, να μην πληρωνω διπλα μεταφορικα!
όταν είναι να παραγγείλεις ρίξε πμ μπας και πάρουμς 2!!!!! ;) ;)
ΟΚ, θα σου πω, μαλλον απο τον καινουργιο χρόνο, το μηχανακι θα πρεπει να παει για σερβις κατα Μαρτη-Απριλη, οποτε και θα πρεπει να εχω μαζεψει οτι εχω στο μυαλο μου απο βελτιωσεις
...καλα εσυ δε το πουλας??? :tez:
εεεε.......χμμμμ......ναι, βασικα το πουλαω! Ποιος το παιρνει ομως :P
Πλακα πλακα, δεν καιγομαι, το γουσταρω απλα καθεται και μου την σπαει! Γι'αυτο και δεν εχω σκοτωμενη την τιμή σχετικα με αλλα Τουονο της εποχης του.
Αμα βρεθει ανθρωπος να το παρει, δεν θα πω οχι, απλα εντωμεταξυ.....γουσταρω να βαζω τις προσωπικες μου πινελιες στο εργαλειο και να το βλεπω και να μου αρεσει ;)
Stay tuned, θα ποσταρω εντος ολιγων ημερων μερικα ακομα trick bits που εχουν μπει στο μηχανακι
-
οταν το πηρα (μεταχειρισμενο) ειπα να τα αλλαξω ετσι για να δω το χρωμα τους και ειδα οτι τα πανω μπουζι και στους δυο ειχαν ανοιξει αρκετα,οταν πηρα τα μπουζοκαλωδια τα ειδα ξανα και ενα απο τεσσερα ειχε ανοιξει μπορει να εχω καποιο προβλημα στη καυση
Όπως λες κι εσύ, θέλει να κοιτάξεις λίγο την καύση σου. ;)
-
Εντάξη σε προηγούμενο μηχανάκι μου φόραγα ιριδίου από την πρώτη αλλαγή μέχρι που το έδωσα > χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα με 45000 χλμ περίπου.
Το τουόνο φοράει ιριδίου από τα 8000 χλμ > και αλλάχτηκαν πάλι το καλοκαίρι στα 50000 χλμ μιας και έγινε service + τα μπουζί είχαν αγοραστεί! Δηλαδή ήταν πάνω για 42000 απροβλημάτιστα χλμ. Τελευταίο σετ ιριδίου αγοράστηκε στα 45€ αν θυμάμαι καλά με μεταφορικά. Στα 45000χλμ θα έπρεπε να κάνω 3 αλλαγές νορμάλ μπουζί δλδ αν υπολογίσουμε 10€ το σετ περίπου έρχεται αρκετά φθηνότερα με τα νορμάλ.... χμμμμ :thnk: δεν ξέρω τελικά εάν αξίζουν τα παραπάνω € για αυτά που δίνουν τα ιριδίου ...
Γενικά τα ιριδίου ίσως είναι + λίγο "μαρκετίστικο" κόλπο των εταιριών ή τελικά μπορεί να "δείχνουν" πραγματικά σε έναν βελτιωμένο κινητήρα. Πάντως στο δικό μου μετά από τόσα χλμ με τα ιριδίου ούτε που θυμάμαι εάν είχαν διαφορά από τα νορμάλ (πέρα από την ευκολότερη εκκίνηση που μου "έδειξε" αμέσως) :tez: άλλωστε από τότε που τα έβαλα έκανα + ποιό δραματικές αλλαγές (Fp chip, acrapovic slip-on, KN φίλτρο) ....
-
:tez: άλλωστε από τότε που τα έβαλα έκανα + ποιό δραματικές αλλαγές (Fp chip, acrapovic slip-on, KN φίλτρο) ....
ειδες διαφορα με το τσιπακι? Το εψαξες σχετικα και με αυτο του Gabro? Ειναι καλυτερο/χειροτερο?
Κατι ζαχαρωνω γι'αυτο...
:dvl!
-
Γεγονός είναι ότι δεν το είχα ψάξει με άλλο τσιπάκι.
Ένα γνωστός έβγαλε το Fp από το mille του και απλά το πήρα εγώ. Πριν από αυτό το τσιπ είχα τον δεύτερο χάρτι του μαμά ενεργό +είχα ξηλώσει το restrictor από την μαμά εξάτμιση. Μετά την αλλαγή βέβαια χρειάστηκε να μπεί σε καυσαναλυτή το μηχανάκι + έγινε άλλο πράγμα > ειδικά στις μεσαίες - ψηλές. Έχω + ένα τσιπ που πήγαινε μαζί με την acrapovic αλλά δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ. Άλλωστε βάζοντάς το πάνω θα έπρεπε να πάω πάλι για ρυθμίσεις μίγματος + co2 ....
Αν θες το τσιπ της Acrapovic > διαθέσιμο για δοκιμές ;)
--Nikos
-
εχεις ΠΜ
:bye:
-
Κλόπι πέιστ απο Αμέρικα :
Until recently,
platinum was considered the best material to use on the top of an electrode because of its durability.
However, Iridium is 6 times harder, 8 times stronger, and has a melting point 1200 degrees higher than platinum.
Put that into a harsh environment such as an engine piston chamber,
and you have a spark plug that can resist wear much better than platinum.
Additionally, the iridium alloy is so durable; it allowed engineers to produce the world’s smallest center electrode(.4mm)
which reduces the voltage requirements,concentrating its sparking power.
Also, its smaller size, combined with the tapered U-Groove ground electrode,
allows more room for the flame kernel to develop and produce a more efficient combustion.
Μετάφραση ελευθέρας :D :
Μέχρι σήμερα, ο λευκόχρυσος θεωρήθηκε καλύτερο υλικό για να χρησιμοποιήσει στην κορυφή ενός ηλεκτροδίου λόγω της διάρκειάς του.
Εντούτοις, το ιρίδιο είναι 6 φορές σκληρότερο, 8 φορές ισχυρότερο, και έχει ένα σημείο τήξης 1200 βαθμοί υψηλότερο από το λευκόχρυσο.
Τεθειμένοι αυτού σε ένα σκληρό περιβάλλον όπως μια αίθουσα εμβόλων μηχανών και
έχετε ένα βούλωμα σπινθήρων που μπορεί να αντισταθεί στην ένδυση πολύ καλύτερα από το λευκόχρυσο.
Επιπλέον, το κράμα ιριδίου είναι τόσο ανθεκτικό επέτρεψε στους μηχανικούς να παραγάγει το ηλεκτρόδιο παγκόσμιων μικρότερο κέντρων (.4mm)όποιος μειώνει τις απαιτήσεις τάσης,συγκεντρώνοντας τη σπινθηρίζοντας δύναμή του.
Επίσης, το μικρότερο μέγεθός του, που συνδυάζεται με το εκλεπτυμένο επίγειο ηλεκτρόδιο u-αυλακιού,
δίνει περισσότερο περιθώριο για τον πυρήνα φλογών για να αναπτύξει και να παραγάγει μια αποδοτικότερη καύση.