Καλημέρα – καλησπέρα κόσμε!
Εχθές έγινε η τοποθέτηση ενός HealTech IQSE W1 Quick Shifter μαζί με την καλωδίωση HEALTECH QSH-F2B στην Πέγκυ μου, Aprilia Pegaso Strada 2006 Full Stage 1 (φίλτρο – πρόγραμμα – εξάτμιση) με 46.500 χιλιόμετρα.
Πάμε πρώτα στα ΚΑΤΑ και μετά στα ΥΠΕΡ.

⸻
ΚΑΤΑ
1. Αν δεν έχεις γνώσεις για το πώς γίνεται η εγκατάσταση, DONT DO IT. Καλό είναι να πας σε έναν τεχνικό που ξέρει από quick shifter και τέτοιες μετατροπές. Αλλιώς μπορεί να κάνεις ζημιά στο σασμάν και… καλό σας βράδυ.
2. Αν σε ενδιαφέρει η οικονομία καυσίμου, το Quick Shifter δεν είναι για εσένα.
3. Αν το θες για μικρές αλλαγές μέσα στην πόλη, στο εύρος 1500–3000 στροφές (πρώτη–δευτέρα), πάλι δεν είναι για εσένα.
4. Κόστος αγοράς και εγκατάστασης.
Ναι, είναι ακριβό. Όλο το σετ θα το βρεις από 300 έως 350 ευρώ + ό,τι σου χρεώσουν για την εγκατάσταση και τις μετατροπές που χρειάζονται στο πετάλι των ταχυτήτων.
5. Αν δεν το δουλεύεις σωστά, τότε αργά ή γρήγορα θα πάρεις το σασμάν στα χέρια. Οπότε σκέψου καλά τι θες να κάνεις και αν θα είσαι συνεπής με όσα γράφω παρακάτω.

⸻
ΥΠΕΡ
Γιατί να βάλεις Quick Shifter; Τι προσφέρει προσωπικά σε μένα και γιατί το έβαλα:
1. Άνεση στις υψηλές ταχύτητες.
Λόγω δουλειάς αλλάζω συχνά νομούς. Αυτό που παρατηρούσα είναι ότι όταν π.χ. με 4η έκανα προσπέραση και έβαζα 5η, συχνά δεν «κούμπωνε» σωστά λόγω πίεσης/άγχους. Πίστευα πως έκανα ζημιά στο σασμάν. Πλέον κρατάω ανοιχτό γκάζι και αλλάζω ταχύτητες smooth as butter. (Πάντα ανεβάζουμε – στο κατέβασμα θέλει συμπλέκτη).
2. Προσπέραση χωρίς να τερματίζω το μηχανάκι στην πόλη.
Ναι παιδιά, ανοίγεις με μια ωραία γεμάτη 3η και κατευθείαν, με ανοιχτό γκάζι, τσουπ 4η – και όλα τέλεια.
3. Παιχνίδι – και δεν ντρέπομαι καθόλου να το πω!
(Για τα νομικά: σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, με ασφάλεια κλπ). Όταν μπαίνεις σε racing mode, το χαίρεσαι σαν μικρό παιδί. Είναι σαν να μπαίνεις στο σούπερ μάρκετ για καραμέλες! Γκάζι τέρμα, πάνω από 5–6 χιλιάδες στροφές σε όλες τις ταχύτητες, ακόμη και 1η–2α, και νιώθεις το μηχανάκι να αιωρείται. Το 80–100 το κάνεις σε δευτερόλεπτα και το μόνο που κάνεις είναι να ανεβάζεις ταχύτητες.
Τα «κατά» είναι περισσότερα από τα θετικά, αλλά τα θετικά είναι ουσιώδη – και αν δεν το οδηγήσεις, δεν μπορείς να καταλάβεις τι εννοώ!
⸻
Τεχνικά – Τι πρέπει να προσέχεις (σύμφωνα με τον μάστορα):
Το Quick Shifter είναι κανονικά για πίστα, άρα πρέπει να δουλεύει σε υψηλές στροφές.
Στο δικό μου setup είναι ρυθμισμένο ως εξής:
• 1–2: μετά τις 4500 στροφές, πάντα με τέρμα γκάζι, ιδανικά κοντά στον κόφτη.
• 3–4–5: μετά τις 3500 στροφές, ιδανικά με μισό (ή παραπάνω) γκάζι, αλλιώς η αλλαγή βγαίνει λίγο έντονη.
Εγκατάσταση:
Πρέπει να βγουν μούτρα και τεπόζιτο. Επίσης κόβεται το πλαστικό πάνω από τον λεβιέ για να μπει ο αισθητήρας αλλαγής, και ανοίγεται τρύπα στο κουτί κάτω από τη σέλα για να μπει η μονάδα και τα καλώδια.
Ρύθμιση:
Γίνεται μέσω εφαρμογής της HealTech από το κινητό.
⸻
Όποιες ερωτήσεις εννοείται δεκτές.
Θα κάνω update χρήσης μετά από καιρό.