APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 650cc - 50cc Motorcycles => Pegaso 650 Cube and IE => Μήνυμα ξεκίνησε από: harlek στις Ιανουάριος 21, 2006, 02:16:38 μμ
-
Ερώτηση προς πηγασόβιους: Πως συμπεριφέρεται το μοτοσακό σας όταν είναι τελείως κρύο; (κρύο=τα πρώτα 2-3 λεπτά, με θερμοκρασία αρκετά χαμηλή, όπως αυτές τις μέρες).
Ο δικός μου κάνει κάποιους δισταγμούς-κομπιάσματα, αν ανοίξω κάπως περισσότερο το γκάζι. Δε μιλάμε για άνοιγμα τέρμα φυσικά, αλλά για ένα άνοιγμα γύρω στο 1/3 με 1/2. Από τις 4500σ.α.λ. και πάνω διστάζει και κλοτσάει στιγμιαία.
Μετά από 3-4 λεπτά ζέσταμα, όλα είναι οκ.
Σημειωτέον ότι αυτό άρχισε από τότε που μου κάηκε το μπουζί και το άλλαξα (μήπως όμως είναι σύπτωση, επειδή από τότε πιάσαν τα μεγάλα κρύα;).
Παλαιότερα, το φαινόμενο ήταν πιο σπάνιο, και συνέβαινε μόνο με βαθύ άνοιγμα του γκαζιού και τον κινητήρα εντελώς κρύο (το πρώτο λεπτό).
Σημειωτέον ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα εκκίνησης στο κρύο και ότι έγινε πρόσφατα ρύθμιση του μυαλού του ψεκασμού.
Ταύτα.
-
Είναι ΛΟΓΙΚΟ...και άμα το γκαζώζεις απότομα μέχρι 2500-3000 στροφές θα σου σβήσει κιόλας !!!! :-o
¨Αφησε το λίγο να ζεσταθεί και πήγαινε..σαν κότα μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία...
ΠΡΟΣΟΧΗ...τα σκορτσαρίσματα το χειμώνα είναι και πιο συχνά στα μονοκύλινδρα και λίγο προσοχή ακόμα γιατί αν είναι πολύ έντονα είναι ένα δείγμα οτι οι βαλβίδες θέλουν ρύθμισμα..διάκενα κτλ...
τώρα βέβαια για το τελευταίο μην τρελλαθείς κιόλας, για ρύθμιση...απλά αν ήταν καλοκαίρι δε θα το καταλάβαινες...
πάντως η ''μαγκιά'' στον΄Πήγασο με τα κρύα είναι να τον βάλεις μπρος με την 1η... αλλιώς, λίγο μπούκωμα...λίγα χαζά....
πάντως τώρα που έμαθα το κόλπο, όλα καλά....!!!!
-
harkek, συνφωνώ με τον Θέμη.
Κι εμένα έτσι συμπεριφέρεται όπως περιγράφεις
Είναι λογικό με το πρωινό κρύο συνήθως.
-
Harlek όντως ένα καλό ζέσταμα είναι υποχρεωτικό πριν καβαλήσω τον πήγασο.
Θα'θελα όμως να μας πει κάποιος ειδικός αν κάνει να αφήνουμε καταλυτικό μηχανάκι τόση ώρα στο ρελαντί γιατί στα αμάξια σίγουρα απαγορεύεται γιατί καταστρέφεται ο καταλύτης :-?
-
Δε νομίζω να καταστρέφεται ο καταλύτης, έχω την εντύπωση ότι σου λένε να ξεκινήσεις αμέσως για να μην παράγεις καυσαέρια χωρίς λόγο και για να ζεσταθεί η μηχανή ταχύτερα και να μην εκπέμπει πολλά... δηλητήρια. Νομίζω ο καταλύτης πρέπει να φτάσει κάποια θερμοκρασία για να δουλέψει.
Εγώ ποτέ δεν το ζεσταίνω ούτε 5 δευτερόλεπτα, απλά αρχικά δεν τον πιέζω. Τελευταία, όμως, στο πρώτο τρίλεπτο δεν ανέχεται ανοίγματα γκαζιού πάνω από το 1/3, ενώ παλαιότερα δεν παρουσιάζε τον παραμικρό δισταγμό, εκτός πια κι αν το παράκανες ανοίγοντας πολύ γκάζι από το πρώτο λεπτό.
Τέλος πάντων, μικρό το κακό, απλά το ανέφερα σαν αλλαγή...
-
timplas wrote:
Harlek όντως ένα καλό ζέσταμα είναι υποχρεωτικό πριν καβαλήσω τον πήγασο.
Θα'θελα όμως να μας πει κάποιος ειδικός αν κάνει να αφήνουμε καταλυτικό μηχανάκι τόση ώρα στο ρελαντί γιατί στα αμάξια σίγουρα απαγορεύεται γιατί καταστρέφεται ο καταλύτης :-?
harlek wrote:
Δε νομίζω να καταστρέφεται ο καταλύτης, έχω την εντύπωση ότι σου λένε να ξεκινήσεις αμέσως για να μην παράγεις καυσαέρια χωρίς λόγο και για να ζεσταθεί η μηχανή ταχύτερα και να μην εκπέμπει πολλά... δηλητήρια. Νομίζω ο καταλύτης πρέπει να φτάσει κάποια θερμοκρασία για να δουλέψει. :-?
Παιδιά, ναι το μοτόρι είναι "νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας" όπως λέγεται,
αλλά δεν έχει καταλύτη ο πήγασος.
Για να μην σας μπερδεψω πιο πολύ όμως, ελπίζω να δει το ποστ
ο bill να τα εξηγήσει καλύτερα και πιο σωστά απο μένα.
-
Παιδιά, ναι το μοτόρι είναι "νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας" όπως λέγεται,
αλλά δεν έχει καταλύτη ο πήγασος.
Για να μην σας μπερδεψω πιο πολύ όμως, ελπίζω να δει το ποστ
ο bill να τα εξηγήσει καλύτερα και πιο σωστά απο μένα.
κι όμως, το manual το λέει ρητά: Τα δυο τελικά εμπεριέχουν μεταλικούς καταλύτες τύπου "δισθενές κράμα πλατίνας-ροδίου" (ποιος ήρθε;).
Θυμάμαι επίσης να γράφουν από κάτω με χαραγμένα γράμματα "catalytic converter" ή "emission reduction system" ή κάτι τέτοιο.
Και έχε υπόψη σου ότι ο Πήγασός μου είναι έξαλλος με την προσβολή αυτή! :-x
Μήπως εννοείς ότι απλά δεν έχει αισθητήρα λάμδα; Γιατί αυτό δεν το έχει, αλλά καταλύτες έχει.
-
harlek wrote:
κι όμως, το manual το λέει ρητά: Τα δυο τελικά εμπεριέχουν μεταλικούς καταλύτες τύπου "δισθενές κράμα πλατίνας-ροδίου" (ποιος ήρθε;).
Θυμάμαι επίσης να γράφουν από κάτω με χαραγμένα γράμματα "catalytic converter" ή "emission reduction system" ή κάτι τέτοιο.
Και έχε υπόψη σου ότι ο Πήγασός μου είναι έξαλλος με την προσβολή αυτή! :-x
Μήπως εννοείς ότι απλά δεν έχει αισθητήρα λάμδα; Γιατί αυτό δεν το έχει, αλλά καταλύτες έχει.
Κάποια στιγμή μου είχε εξηγήσει ο bill αλλά δεν θυμάμαι ακριβώς. Γιαυτό είπα, "Για να μην σας μπερδεψω πιο πολύ όμως, ελπίζω να δει το ποστ
ο bill να τα εξηγήσει καλύτερα και πιο σωστά απο μένα.".
Τον πρόσβαλα τον πήγασο ε? :-D :-D :-D :-D
-
το ειδα το επιτελους το ποστ νικο :-D :-D :-D :-D
λοιπον εχει καταλυτη ο πηγασος αλλα δεν εχει εχει καμια σχεση με των αυτοκινητων.οντως ο καταλυτης θελει να φτασει σε καποια θερμοκρασια για να δουλεψει.λενε να ξεκινας αμεσως για να ζεστενετε ο καταλυτης ποιο γρηγορα μεσω των καυσαεριων αλλα του κινητηρα του κανεις πρωκτικο ερωτα και μαλιστα χωρις σαλιο οταν του ζητας ιπποδυναμη κρυο.
λεγετε επισης οτι το μεγαλυτερο ποσοστο φθορας ενος κινητηρα κατα την διαρκεια της ζωης του γινετε οταν ειναι κρυος, γιαυτο¨χεστηκαμε¨για τα καυσαερια.
τα αυτοκινητα χρησιμοποιουν ως επι το πληστον τριοδικο καταλυτη.αυτος κανει απο τις καλυτερες δουλειες στο ειδος του (οπως ο λουμιδης στους καφεδες ας πουμε :-D ) αλλα ειναι και τρομερα ευαισθητος (πληγωνετε με το παραμικρο :-D )
παθαινει ζημια ακομα και με την ακαυστη βενζινη γιαυτο λενε οτι πρεπει να φευγεις αμεσως οταν ξεκινας γιατι οταν ειναι κρυος ο κινητηρας ο εγκεφαλος κανει πλουσιο το μιγμα για πιο ευκολη εκκινηση.
θα εχετε ακουσει επισης οτι δεν κανει να τα σπρωξεις και να τα βαλεις μπροστα με ταχυτητα για τον ιδιο λογο της ακαυστης βενζινης.(πχ μια ξελιγομενη μπαταρια μπορει να κανει τα μπεκ να ψεκαζουν αλλα η μιζα να γυρνα πολυ αργα για να παρει μπροστα ετσι η βενζινη δεν καιγετε και περνα στην εξατμιση και με την σειρα της στον καταλυτη.
του πηγασου δεν ειναι ετσι.ενα στρωμα ειναι με τα υλικα που προανεφερε ο χαρης
φανταστειτε το κατι σαν φιλτρο που φιλτραρει βλαβερες ουσιες οπως το φιλτρο ενεργου ανθρακα στα φιλτρα νερου.
βεβαια δεν ειναι και πολυ της εμπιστοσυνης αυτο του ειδους οι καταλυτες γιατι
μετα τα 20 με 30 χιλιαδες χιλιομετρα (αναλογα με το ποσο καλα δουλευε το μοτερ αποθεμα ρυθμισης) πεφτει αισθητα εως και εξαφανιζετε η αποδοση τους αλλα δυστυχως μας αφηνουν το φιμωμα στην εξατμιση και την σχετικα μειωμενη ροη των καυσαεριων.
γενικα μην υπολογιζετε στην δραση τους γιατι δεν κανουν και αξιοσημειωτη δουλεια μετα τα 6000 χιλιομετρα
-
Ένα θέμα σχετικά με τους καταλύτες είχα θέσει κι εγώ στις αρχές καλοκαιριού αλλά τώρα που έχουμε τον ''ειδικό'' το επαναφέρω.
Ρωτάω λοιπόν (τον Bill) : έχει καταλύτη ή τέλος πάντων κάτι παρόμοιο το ATLANTIC 125 ?
Αν ναι τότε όλα καλά.
Αν όμως όχι τότε γιατί στη τάπα γράφει να χρησιμοποιούμε αμόλυβδη ? Εγώ ξέρω ότι βάζοντας αμόλυβδη σε όχημα που δεν έχει καταλύτη εκπέμπεις από την εξάτμιση καρκίνο.Και αυτό άσχετα με την εσωτερική λίπανση του κινητήρα.Άλλο κεφάλαιο αυτό.
-
Μέχρι τώρα είχα κάπως αυξημένα σκορτσαρίσματα με τη μηχανή τελείως κρύα, τα οποία εμφανίστηκαν απ' όταν άλλαξα (μόνος μου) το μπουζί. Σήμερα, όμως, έδωσε τα ρέστα του.
Βάζω μπρος (παγωνιά, θερμοκρασία κάπου 2 βαθμοί) παίρνει εύκολα αλλά, παρά το μισοτραβηγμένο τσοκ η μηχανή δεν σταθεροποιεί τις στροφές της. Ανεβοκατεβαίνει ακανόνιστα από 2 μέχρι 3,5 χιλιάδες, με πολλές "πιστονιές" να πηγαίνουν "άκαυτες". Μετά από κάτα λεπτό βασάνων (όπου ανοίγοντας γκάζι μάλλον κακό φαίνεται να κάνει παρά καλό) οι "άκαυτες" πιστονές γίνονται περισσότερες από τις κανονικές και τελικά σβήνει! Α, λέω, κατάλαβα: Ξανακάηκε το μπουζί!
Πατάω μίζα, όμως, και ξαναπαίρνει εύκολα. Πάλι τα ίδια, αρρυθμίες, κακό, σαν σαράβαλο έκανε ο καημένος, πέταγε από πίσω... βρεμμένα κάρβουνα (!!) απ' αυτά που κολλάνε πάνω στα φλας.
Τελικά, μετά από κάνα 4λεπτο, οπότε και ο δείκτης θερμοκρασίας ξεκόλλησε για τα καλά από το αρχικό "40" ο κινητήρας έστρωσε τελείως. Έκανα περίπου 50 χιλιόμετρα χωρίς το παραμικρό πρόβλημα...
Σημειωτέον ότι το πρωί τον είχα ξαναπάρει για μια διαδρομή 5 λεπτών (ούτε που πρόλαβε να ανεβάσει κανονική θερμοκρασία), αλλά δεν παρουσίασε κανένα πρόβλημα, παρότι ξεκίνησα αμέσως.
ΟΚ, έχει κρύο, δε λέω, αλλά δεν είμαστε και Σουηδία! Και στο κάτω κάτω, παλαιότερα δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα. Μάλλον τελικά δεν το χωνεύει το νέο μπουζί, του τη σπάει....
-
ρε..συ, μπας και οη ρύθμιση στις βαλβίδες που έκανες ήταν μάπα...? Έτσι που μου τα λές μου φαίνεται για καμμια βαλβίδα εξαγωγής κλειστή και να μην μπορεί να ΄΄ανασάνει΄΄ το μηχανάκι...
Δες μήπως το πας και σε κανένα άλλο μάστορα...
Αλλιώς έτσι στα καλά καθουμενα χαζά δεν κάνει...
Ρίξε Post... ;-)
-
Ναι, αλλά έτσι ξαφνικά; Βαλβίδες έχω να ρυθμίσω από το Σεπτέμβριο (αν θυμάμαι καλά) που τις ρύθμισε (έτσι είπε, τουλάχιστον) ο Μπολασίκης. Λες να είναι χάλια από καιρό και απλά τώρα λόγω κρύου να το κατάλαβα;
Αν συνεχίσει έτσι, μάλλον θα επισπεύσω το σέρβις των 12.000χλμ.
ΥΓ. Όλα υπό έλεγχο στην Αλεξ/πολη; Υπηρέτησα εκεί στην 21ΕΜΑ και έχω πολύ έντονες αναμνήσεις! Μου έχει λείψει το φαϊ στη λαδόκολα. Έχουμε και δω βέβαια, αλλά είναι ιματασιόν.... ;-)
-
Καλά και εγώ ''έλεγα'' ότι είναι ρυθμισμένες αλλά μου είχε κλείσει το διάκενο στη βαλβίδα εξαγωγής και το καϋμένο που να ανασάνει...
Πάντως ναι, το χειμώνα -όπως τώρα- το καταλαβαίνεις λόγω ψύχους...Ρώτα όμως και άλλους από forum ή όχι και κάνα καλό συνεργείο...
ας μας πει και ο bill (Άγιος άνθρωπος, όποιος έχει ζόρι ρίχνει Post :hammer: :hammer: :hammer: )
Πάντως εγκέφαλος και ρυφμίσεις το αποκλείω για Πήγασο με λιγότερο από 12,000 κλμ...
εγώ έκανα στα 30,000 και........μου τις ρύθμισε λάθος..!!!
Τουλάχιστον τώρα αν και ψοφόκρυα κεξινάει με την 1η...Α ! και ποτέ δεν βάζω ''τσοκ''...
Απλά τώρα το χειμώνα έχω κάτα 100+ περίπου στροφές το ρελαντί πιο πάνω... και μόλις ζεστάνει ο καιρός το κατεβάζω...
Α ! και όντως το ρελαντί δεν είναι σαν τα παπάκια να το κάνεις ασανσερ, για να μην παρεξηγηθώ ε...
Φυσικά όποιος νομίζω πως κάνω λάθος ας το πει, να μη λέτε και ''ξερόλα''...
Στη 12η ε... ''Μαύρος'' ήσουνα..??? Καλά το καλοκαίρι εκεί στη 'λαδόκολλα'' δεν μπορείς να περάσεις...
Εμείς την αποκαλούμε ''Οδός χοληστερίνης'' :-D :-D :-D
Καλά Χιλιόμετρα !
-
Themis wrote:
Τουλάχιστον τώρα αν και ψοφόκρυα κεξινάει με την 1η...Α ! και ποτέ δεν βάζω ''τσοκ''...
Απλά τώρα το χειμώνα έχω κάτα 100+ περίπου στροφές το ρελαντί πιο πάνω... και μόλις ζεστάνει ο καιρός το κατεβάζω...
Στη 12η ε... ''Μαύρος'' ήσουνα..??? Καλά το καλοκαίρι εκεί στη 'λαδόκολλα'' δεν μπορείς να περάσεις...
Εμείς την αποκαλούμε ''Οδός χοληστερίνης'' :-D :-D :-D
Καλά Χιλιόμετρα !
Κι εμένα ξεκινάει, το τσοκ το χρησιμοποιώ για να έχει λίγο ανεβασμένες στροφές στην αρχή. Ο bill λέει ότι δεν πρέπει να πειράζουμε το ρελαντί, διότι ο εγκέφαλος μπερδεύει τα μπούτια του και κατ' επέκταση τα μίγματα!
Μαύρος ναι, 21EMA (αριστερα όπως ανέβαινες έναν καινούργιο δρόμο που βγάζει στην εγνατία). Οδός χοληστερίνης μεν, αλλά το φχαριστιόσουνα. Άσε που ήταν και πάμφθηνος! :-)
-
γεια χαρα παιδες.
sorry για την αποχη μου ,αλλα υπηρχαν ανελ.υποχρεωσεις.
λοιπον φιλε thomass το ατλαντικ σου εχει και αυτο καταλυτη ιδιο με του πηγασου.
το πηγασακι θελει ρυθμιση του ψεκασμου (ελεγχος και αν χρειαστει ρυθμιση) στα 1000 και καθε 6χιλ. και βαλβιδες στα 1000 και καθε 12.
λιγα μηχανακια χρειαζονται ρυθμιση βαλβιδων στα 1000 αλλα πρεπει να γινει γιατι κατα ενα μεγαλο ποσοστο θελει ρυθμιση η 5η βαλβιδα (εισαγωγης) που δεν ρυθμιζετε με καπελωτο αλλα με κοντρα παξιμαδι.συνηθως αυτη η βαλβιδα χρειαζετε παντα ρυθμιση σε καθε ελεγχο.οι υπολοιπες στα 24000 χιλ αρχιζουν και ξεφευγουν απο τα ορια του κατασκευαστη αλλα αναλογως την χρηση παντα.
δυστυχως δεν εχει τσοκ ο πηγασος για να κανει πιο πλουσιο το μιγμα για να διευκολυνει την εκκινηση ,το υπαρχον ειναι απλα χειρογκαζο για να κρατησει στροφες ο κινητηρας,να μην σβηνει και να ζεσταθει ο κινητηρας.
η θερμοκρασια λειτουργειας ειναι 60οC περιπου και μεχρι να φτασει εκει ο κατασκευαστης δεν επιτρεπει το ξεκινημα και καθε δυσλειτουργεια ειναι δικαιολογημενη.
να θυμαστε οτι η μακροζωια ενος κινητηρα εξαρταται ενα μεγαλο ποσοστο απο την καλη προθερμανση,μετα απο το λιπαντικο και την σωστη συντηρηση του και τελευταια απο την σωστη χρηση
-
Αισθάνομαι ότι είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε τέτοιο άνθρωπο στο forum.
Bill για άλλη μια φορά ευχαριστούμε πολύ...
:prm :prm :prm
-
δεν χρειαζοντε ευχαριστιες θωμα.
μια παρεα ειμαστε με την ιδια αρρωστια
οφειλω να μιλαω για κατι που γνωριζω
και κατι ασχετο...εχω παει βεροια ναουσα αλλα εδεσσα ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΧΙ ΑΚΟΜΑ
-
Προβλέπω σύντομα η τεχνική υποστήριξη Aprilia "εντός Αττικής" να αποτελεί λόγο να αγοράσεις Aprilia κι όχι να την αποφύγεις! Βασίλη μας ΣΩΖΕΙΣ. :-D
-
βρε παιδια αρχιζω και κοκκινιζω :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
πλακα πλακα ενα μεγαλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ και εγω για την εμπιστοσυνη σας
-
Μπας και ήθελε ρύθμιση το διάκενο του μπουζιού (DR8EA) που έβαλα; Γιατί το έβαλα όπως το πήρα, χωρίς να το πειράξω. :ke: Προσπαθώ να ερμηνεύσω την σαφή επιδείνωση της κρύας λειτουργίας σε σχέση με πριν...
-
harlek wrote:
Μπας και ήθελε ρύθμιση το διάκενο του μπουζιού (DR8EA) που έβαλα; Γιατί το έβαλα όπως το πήρα, χωρίς να το πειράξω. :ke: Προσπαθώ να ερμηνεύσω την σαφή επιδείνωση της κρύας λειτουργίας σε σχέση με πριν...
Μάλλον φταίει το.....πολύ κρύο του....πλανήτη
Κι όχι το μπουζί harlek.
...Άλλαξε ο καιρός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς....
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
-
Μα ο πλανήτης κρύωσε και πέρυσι, φότ μου, αλλά τέτοια σκέρτσα δε μου κανε! :-?
-
bill wrote:
δεν χρειαζοντε ευχαριστιες θωμα.
μια παρεα ειμαστε με την ιδια αρρωστια
οφειλω να μιλαω για κατι που γνωριζω
και κατι ασχετο...εχω παει βεροια ναουσα αλλα εδεσσα ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΧΙ ΑΚΟΜΑ
Ωραία !!! Μετά το Πάσχα έλα μια βόλτα.Αξίζει.Με την ευκαιρία ...πάρε και τα σύνεργα μαζί σου.Εδώ στη περιοχή δεν υπάρχει εξουσιοδοτημένο service.
Η φιλοξενία δικιά μου.
:io: :io: :io:
-
σε ευχαριστω πολυ θωμα.θα ερθω καποια στιγμη.το ξερω οτι ειναι ομορφα.