APRILIA BIKERS HELLAS

Aprilia 650cc - 50cc Motorcycles => Pegaso 650 Cube and IE => Μήνυμα ξεκίνησε από: harlek στις Ιούνιος 26, 2005, 06:45:33 μμ

Τίτλος: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: harlek στις Ιούνιος 26, 2005, 06:45:33 μμ
Σοβαρή η έλλειψη τηλεχειριστήριου προφόρτισης ελατηρίου πίσω. Το μηχανάκι κάθεται αρκετά με ένα βαρύ άτομο, και ΠΟΛΥ με συνεπιβάτη.
Έχει κανείς προσπαθήσει να ρυθμίσει την προφόρτιση; Με τι εργαλεία; Το κυριότερο, από που είναι ευκολότερη η πρόσβαση στους δακτυλίους ρύθμισης; Σε μερικούς τομείς ο Πήγασος είναι λες και φτιάχτηκε για να σου κάνει τη ζωή δύσκολη...
¶ραγε μπαίνει εκ των υστέρων το εργοστασιακό αμορτισέρ με την υδραυλική ρύθμιση; Ξέρει κανείς πόσο κοστίζει;
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούνιος 26, 2005, 07:50:39 μμ
harlek αν κοιτάξεις καλύτερα στο κάτω μέρος του αμορτισέρ (εκεί που τελειώνει η βάση του) θα δείς μια πλακέ βίδα.
Η βίδα αυτή δεν είναι με βόλτες αλλα με "κλικ".
 Έχει 25 κλικ.
Γύρισε την, ενα-ενα τα κλικ και μέτρα πόσα είναι.
Η σχετικά μέτρια ρύθμιση είναι στη μέση δηλ γυρνάς όλα τα κλικ δεξια η αριστερά και μετράς 12-13 κλικ.
Αυτή η ρύθμιση είναι για ένα άτομο σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης.
Αν θες πιο αργή (σκληρό) προφόρτιση γυρνάς δεξιά + 2-3 κλικ ανάλογα τα γουστα σου.
Αντιθέτως για να δεις αισθητά την δουλειά που κανει η βίδα, γύρισε όλα τα κλικ αριστερά και πίεσε την σέλα στο μέρος του συνεπιβάτη να δείς ποσο εύκολα "κάθεται" η μηχανή.
Προσοχή: τις ρυθμίσεις να τις κάνεις με ένα καλό και αξιόπιστο κατσαβίδι, όχι με κάτι πρόχειρο διότι είναι πιθανό επειδή η βίδα είναι σφιχτή να καταστραφεί με την μεγάλη  χρήση και να έχεις μετά προβλημα.
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
Αποστολή από: harlek στις Ιούνιος 26, 2005, 10:11:00 μμ
η βίδα που αναφέρεις φίλε powerphot ρυθμίζει την απόσβεση επαναφοράς του αμορτισέρ, δηλαδή την αποτελεσματικότητα με την οποία αυτό αποσβένει τις ταλαντώσεις του ελατηρίου. Όσο πιο δεξιά τη γυρνάς, αυξάνεις την απόσβεση. Αυτό σκληραίνει τη συμεριφορά της ανάρτησης (το έχω στη θέση 23, αλλά εμένα έχει πολύ περισσότερα από 25 "κλικ" συνολικά), δηλαδή αν πέσεις σε ένα σαμαράκι π.χ. δεν ανεβοκατεβαίνεις ανεξέλεγκτα, αλλά η ταλάντωση "πάνω-κάτω" σταματάει σχεδόν αμέσως.
Αυξάνοντας την απόσβεση, δεν μεταβάλλεις το πόσο κάθεται η μηχανή όταν την καβαλάς. Επηρεάζεις μόνο την "ευκολία", δηλαδή την ταχύτητα με την οποία κάθεται.
Αυτή η ρύθμιση, δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με την προφόρτιση του ελατηρίου. Η προφόρτηση ρυθμίζει τη σκληρότητα του ελατηρίου και, εμμέσως, το πόσο κάθεται η μοτοσυκλέτα είτε από το ίδιο της το βάρος, είτε από το βάρος του αναβάτη και του συνεπιβάτη.
Αυξημένη προφόρτιση σημαίνει σκληρότερη συμπεριφορά και απαιτεί αυξημένη απόσβεση επαναφοράς (με τη βίδα που λες), ώστε να μπορούν να αποσβεστούν οι εντονότερες ταλαντώσεις που προκαλεί.
Αυξημένη προφόρτιση σημαίνει επίσης μεγαλύτερη ωφέλιμη διαδρομή συμπίεσης της ανάρτησης (τερματίζει δυσκολότερα), αφού αυτή είναι λιγότερο συμπιεσμένη με τον αναβάτη στη σέλα. Σημαίνει επίσης πιο ψηλή σέλα και γρηγορότερη γεωμετρία.
Η προφόρτιση, σύμφωνα με το manual, ρυθμίζεται είτε υδραυλικά (με αξεσουάρ που η μηχανή μου δεν έχει), είτε με ειδικό εργαλείο-κλειδί, με το οποίο ρυθμίζεις τους δακτυλίους που συμπιέζουν το πάνω μέρος του ελατηρίου, γύρω από το αμορτισέρ.
Έχω ήδη παραγγείλει ένα τέτοιο εργαλείο, όμως η πρόσβαση στους δακτυλίους φαίνεται δύσκολη. Αν τα πειράματά μου φέρουν αποτέλεσμα, θα ενημερώσω.
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούνιος 26, 2005, 10:51:26 μμ
harlek πολύ χρήσημα όλα αυτά που περέγραψες.
Ούτε κι εμένα έχει το αξεσουάρ αυτό για την προφόρτιση, το μόνο που έκανα σχετικά ήταν να ζητήσω να μου το ρυθμίσουν στο συνεργείο με το ειδικό κλειδι λέγοντας τους περίπου την χρήση που κάνω στη μηχανή. Απο κει και πέρα μέχρι τώρα δεν μου έχει χρειαστεί να κάνω κάτι άλλο παρα μόνο να παίζω με την βίδα του αμορτισέρ.
Όταν και όποτε πάρεις το εργαλείο θα περιμένω τις εντυπώσεις και συμβουλές σου για αυτό το θέμα που οι γνώσεις μου μέχρι στιγμής είναι αυτά που σου έγραψα πριν.
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούνιος 27, 2005, 05:01:58 πμ
SORRY ΓΙΑ ΤΗΝ ''ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ'' ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΜΠΕΡΔΕΥΑ ΑΥΤΑ..ΛΟΙΠΟΝ..
ΕΑΝ
Η ΦΟΡΤΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΑΓΙΑ (SOFT/HARD) KAI
ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΞΕΒΙΔΩΜΑ ΚΑΙ ΣΦΙΞΙΜΟ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ, ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ...

ΕΠΕΙΔΗ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ''ΕΣΠΑΓΕ'' ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΤΟΝ ΠΗΓΑΣΟ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ ''ΚΑΘΙΣΜΕΝΟ'' (ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ 70 ΚΙΛΑ) ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΔΙΚΑΒΑΛΟ ΜΕ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΣΤΡΟΦΕΣ,

ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΑΡΦΩΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΠΗΓΑΣ ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ...
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΟΥ ΣΦΙΞΕΙ -ΟΧΙ ΤΕΡΜΑ- ΤΗΝ..ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΚΑΙ Ο ΠΗΓΑΣΟΣ ΝΑ ΣΗΚΩΘΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΝΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΜΙΛΑΜΕ, ΔΕΙΧΝΕΙ ΣΑΦΩΣ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟΣ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΕΙ ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ....ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΚΑΒΑΛΟΣ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΔΕΝ ''ΜΠΟΥΚΩΝΕΙ'' Α[ΠΟ ΤΟ ΖΟΡΙΣΜΑ ΤΟΣΟ ΟΣΟ ΠΡΙΝ, ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΣΥΝΙΣΤΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ,,,
ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΕ ΧΑΡΟΠΟΙΗΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΝΑ ΓΙΝΟΤΑΝ...
ΤΩΡΑ ΕΧΩ ΣΤΟ ΜΑΛΑΚΟ ΤΗΝ ΦΟΡΤΙΣΗ...ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΜΟΧΛΟ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΠΕΙΡΑΞΕΙ...

------ΠΡΟΣΟΧΗ---

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΕ ΒΡΙΣΕΤΕ ΜΕΤΑ...
Ο ΠΗΓΑΣΟΣ    ----ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΣΦΙΞΕ ΤΕΡΜΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΕΠΑΙΡΝΕ ΠΟΛΥ ΑΚΟΜΑ----
ΣΗΚΩΘΗΚΕ ΕΝΤΟΝΑ 3-4 ΠΟΝΤΟΥΣ...ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΑΝΕΒΗΚΑ ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΑΝΕΒΑΙΝΑ ΣΕ ΑΛΟΓΟ...ΕΧΩ ΥΨΟΣ 1,77 ΟΠΟΤΕ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΚΙ ΑΥΤΟ...

ΠΑΤΑΩ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΤΩ ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΤΟ ΕΧΩ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ....

ΕΠΙΣΗΣ, ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΘΕΛΕΙ ΛΙΓΟ ΕΩΣ ΠΟΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ 140-150 ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΛΑΓΙΑΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ...ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ''ΠΑΤΙΟΥΝΤΑΙ'' ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ, ΤΟ ΠΙΣΩ ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΛΑΓΙΑ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ...

ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΗΤΑΝ ΕΠΕΙΔΗ ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ''ΣΤΡΩΣΕΙ'' -ΑΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΙΝΑΙ ΨΗΛΟΤΕΡΑ''
ΘΑ ΤΡΩΤΕ ΚΑΤΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΚΟΥΝΜΟΥΠΑΚΙΑ...ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΒΑΛΕΤΕ 3/4 ΖΕΛΑΤΙΝΑ....
ΕΓΩ ΑΦΗΣΑ ΤΗ ΜΑΝΙΣΙΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΑΡΠΑΖΟΥΝ ΙΣΑ-ΙΣΑ ΣΤΟ ΠΑΝΩ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΙΟΥ....

ΑΥΤΑ...ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ, ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΞΙΖΕΙ, ΑΛΛΑ Ο ''ΚΑΘΕΝΑΣ ΡΑΒΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΜΙ''.. ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΨΗΛΟΙ, ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΚΟΝΤΟΙ !!! ΚΑΙ
ΚΥΡΙΩΣ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΣΤΑ ΠΟΛΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΗΘΙΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ''ΚΑΤΣΕΙ'' ΛΙΓΟ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΦΙΞΙΜΟ...

ΤΕΛΟΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΜΗ ΜΕ ΒΡΙΣΕΤΕ, ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΤΗΝ ΧΑΡΗΚΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ....

Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούνιος 27, 2005, 10:37:25 πμ
Χαίρομαι που ξαφνικά αρχίζει το φόρουμ να γεμίζει γνώμες, πληροφορίες, συμβουλές, και προπάντως, "επικοινωνία". Κάτι που δεν υπήρχε μέχρι τώρα σε άλλα sites.
Θέμη αυτά που λές για το αν είσαι μηχανικός η όχι, δεν υπάρχει νομίζω κανένα πρόβλημα, άλλωστε κανείς μέχρι τώρα δεν έχει δηλώσει εδω αυτή την ιδιότητα. Κάποιος που καταθέτει εδω την εμπειρία του σχετικά με τη μηχανή το κάνει όχι για να δείξει ότι τα ξέρει όλα αλλά για να βοηθήσει άλλους που ίσως δεν έχουν την ίδια πείρα στην χρήση της μηχανής τους. Αυτό είναι άλλωστε και το "ωραίο" της επικοινωνίας.
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
Αποστολή από: στις Ιούλιος 06, 2005, 01:17:42 πμ
Για το πίσω αμορτισέρ, τα πράγματα είναι λίγο έως πολύ δεδομένα όσον αφορά στις ρυθμίσεις που επιδέχεται.  Με το πηρούνι όμως τι κάνουμε;

Έχει "παίξει" κανείς με ποσότητα - πυκνότητα λαδιού ώστε να αυξομειώσει τα χαρακτηριστικά απόσβεσής του;  Σας καλύπτει η προφόρτιση των ελατηρίων;  Μιάς και ο καιρός για την αλλαγή πλησιάζει, οποιαδήποτε πρόταση - γνώμη καλοδεχούμενη  :-)
Τίτλος: Re: ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ ΛΑΔΙΟΥ ΜΠΡΟΣΤΑ..
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούλιος 06, 2005, 03:43:09 πμ
ΦΙΛΕ, George ΠΙΣΩ ΜΕ ΛΑΔΙΑ ΔΕΝ ΕΠΑΙΞΑ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ EΒΑΛΑ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΜΟΥ...ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ..ΘΑ ΤΙΣ ΔΕΙΣ ΣΤΟ manual ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΕΛΙΔΑ..ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΣΚΛΗΡΕΣ...
ΕΓΩ ΤΙΣ ''ΣΚΛΗΡΥΝΑ'' ΜΕ ΜΙΑ ΔΟΣΟΛΟΓΙΑ 65-70 % ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ...ΔΕΝ ΠΑΩ ΣΕ ΧΩΜΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΤΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ...

ΠΟΣΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΧΕΙΣ..? ΕΧΩ ΑΛΛΑΞΕΙ 2 ΦΟΡΕΣ... Η 1η ΗΤΑΝ ΣΤΑ 13.000 ΧΛΜ, ΕΝΩ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΝΙΣΤΑ ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΣΤΑ 12.000 ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΤΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΑ ΚΑΙ ''ΑΡΠΑΖΕ'' ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΣΤΑ ΔΕΞΙΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ..
ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ, ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΛΙΓΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΟΤΑΝ ΘΑ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΤΡΙΨΕΙΣ ΔΕΞΙΑ, ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΘΑ ΣΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΑ ΝΑ ''ΚΟΛΛΑΕΙ'' ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ..Η΄ ΜΑΛΛΟΝ ΣΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΒΟΥΤΗΞΕΙ ΣΕ ΛΑΣΠΗ Η΄ ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΣΤΡΙΨΕΙΣ...

ΠΑΝΤΩΣ, ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΛΑΔΙΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ''ΣΚΛΗΡΑ''...
ΜΕΤΑ ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ...ΜΟΥ ΘΥΜΙΣΕ ΤΗΝ 1η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΒΟΛΤΑ ΤΟΝ ΠΗΓΑΣΟ....

ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΑΛΛΑΞΑ ΣΤΑ 22.000 ΧΛΜ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΥΝΑ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΑΛΛΑ  ΜΗ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΤΡΕΛΛΟ... ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ''ΠΙΝΕΛΙΕΣ'' ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ -ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ΄΄ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ...
Α ! ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΙΧΑ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΑ ΗΤΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΛΛΑΓΗ, ΜΗ ΜΑΣΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΑ..
ΣΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΤΙΣ ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ ΤΙΣ ΑΔΕΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΞΑΝΑΓΕΜΙΖΕΙ....

ΠΕΣ ΜΑΣ ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΣΟΥ...

ΚΑΛΑ ΧΙΛΙΜΕΤΡΑ
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
Αποστολή από: harlek στις Ιούλιος 11, 2005, 05:38:18 μμ
Ήρθε επιτέλους το ειδικό κλειδί της OHLINS για τη ρύθμιση της προφόρτισης! 6¤ κάνει αλλά πλήρωσα 38 με τα μεταφορικά από αμερική. Αναρωτιέμαι πόσο εύκολα θα το έβρισκα εδώ αν έβγαινα καμιά βόλτα στη Μηχαλακοπούλου. Πρόκειται για ένα απλούστατο εργαλείο (το οποίο όμως δεν έχω δει σε κανένα κατάστημα απλών εργαλείων τύπου Praktiker).

Η ρύθμιση γίνεται από το δεξί πλάι της μηχανής, απ' όπου φαίνεται το πάνω μέρος του ελατηρίου του πίσω αμορτισέρ. Απαιτείται αφαίρεση του πλαστικού καπακιού του εμπρός γραναζιού της αλυσίδας, που σημαίνει αφαίρεση τριών βιδών. Για πρόσβαση στην κάτω βίδα χρειάζεται αλλαγή της ρύθμισης του στοπ του πεντάλ του πίσω φρένου, ώστε να μην εμποδίζει.

Η ρύθμιση του δακτυλίου ρύθμισης της προφόρτισης γίνεται με το εργαλείο σε πολύ μικρά ΄"βήματα" των... 10-15 μοιρών, καθώς ο χώρος είναι περιορισμένος. Μου πήρε περίπου 20 λεπτά, για να πετύχω γύρω στις 5-6 πλήρεις περιστοφές του. Επίσης, χρειάστηκε να το λαδώσω με σπρέι WD40, αλλιώς δεν γύρνάει με καμία παναγία ούτε ο δακτύλιος ρύθμισης, ούτε ο ασφαλιστικός που τον σφίγγει ακριβώς από πάνω.

Μετά τη ρύθμιση, η μηχανή παρουσιάζει αρκετές διαφορές: Η σέλα είναι ελαφρώς ψηλότερη (κάπου 1,5 εκατοστό), η θέση οδήγηση σαφώς πιο κεκλιμένη προς τα εμπρός (το κατάλαβα αμέσως από την πίεση που ασκούν τα χέρια στο τιμόνι). Υποθέτω υπάρχει μια μικρή μετατόπιση του βάρους προς τα εμπρός, πράγμα θεωρητικά καλό για την οδική συμπεριφορά της μηχανής και ελαφρά πιο γρήγορη γεωμετρία.

Η άνεση της πίσω ανάρτησης βελτιώθηκε! Δεν μπορώ να καταλάβω ακριβώς γιατί, αλλά είμαι βέβαιος γι΄ αυτό. Η επαναφορά του αμορτισέρ (η γνωστή βίδα) είναι πάντα σφιγμένη στα 23 κλικ δεξιά. Έχω την εντύπωση ότι η μεγαλύτερη προφόρτιση λειτουργεί πιο αρμονικά με το σφιγμένο αμορτισέρ, το οποίο τώρα είναι λιγότερο ξερό. Ίσως να ευθύνεται και η αυξημένη ωφέλιμη διαδρομή της ανάρτησης, δεν ξέρω τι να πω.

Είμαι 92 κιλά και πάντα ένιωθα τον πήγασο να κάθεται πολύ όταν ήμουν πάνω του (με δεύτερο άτομο, άστα να πάνε!). Μιλάμε για μεγάλη διαφορά, αν και θέλω να οδηγήσω σε διάφορες συνθήκες για να βεβαιωθώ ότι η νέα ρύθμιση έχει μόνο θετικά να δώσει (για την ώρα πάντως, έτσι δείχνει).

Ενδεικτικά να αναφέρω ότι πριν τη ρύθμιση και με τη μηχανή στερεωμένη στο πλαϊνό στάντ, η πίσω ανάρτηση ήταν ήδη συμπιεσμένη κατά περίπου δύο εκατοστά (με το ρεζερβουάρ μισογεμάτο).
Με σφιγμένο το ελατήριο, στην ίδια θέση η ανάρτηση είναι πλήρως εκτεταμένη και απαιτείται αρκετή δύναμη στη σέλα με το χέρι για να αρχίσει να συμπιέζεται.
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούλιος 12, 2005, 01:40:06 πμ
ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΣ...ΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ POSTS...
ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ, ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕΣ ΤΣΕΚΑΡΕ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΚΑΙ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΕΑΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ''ΑΡΝΗΤΙΚΑ'' ΣΗΜΕΙΑ...
ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΕΞΟΙΚΕΙΩΘΕΙΣ...
 Α ! ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1,75-1,77 ΙΣΩΣ ΝΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΚΑΙ ΨΗΛΟΤΕΡΗ ΖΕΛΑΤΙΝΑ...ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟ ΟΡΙΟ...

ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΜΕΧΡΙ ''ΝΑ ΣΤΡΩΣΕΙ'' ΝΑ'' ΚΑΤΣΕΙ'' Η ΡΥΘΜΙΣΗ...
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΝΑ ΜΗΝΑ ΘΑ ΔΕΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ''ΜΑΛΑΚΑ'' ΟΤΑΝ ΚΑΘΕΣΑΙ....
ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΜ ΕΧΕΙ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΟΥΝΗΜΑ ''ΒΑΡΚΑ-ΓΥΑΛΟ..'' ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΑΚΟΥΜΠΟΥΣΕΣ...

ΠΕΣ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ...

ΚΑΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ...
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
Αποστολή από: harlek στις Ιούλιος 12, 2005, 07:20:59 μμ
Σήμερα έσφιξα κι άλλο το ελατήριο, το οποίο τώρα πρέπει να είναι κοντά στο τέρμα του (οι σπείρες φαίνεται να τελειώνουν). Με την τωρινή ρύθμιση, η πίσω ανάρτηση συμπιέζεται ελάχιστα από το βάρος της μηχανής (κρατώντας τη κατακόρυφα, χωρίς να ακουμπάει στο σταντ) και -επιτέλους- όχι υπερβολικά όταν κάθομαι πάνω της. Επίσης με δεύτερο άτομο, εξακολουθείς τώρα να οδηγείς on-off και όχι τσόπερ, όπως παλαιότερα.

Στην οδική συμπεριφορά (έκανα καμιά 150άρα χιλιόμετρα από χθες) διαπιστώνω μόνο βελτίωση. Παρατήρησα όμως ότι τώρα το μπροστινό μου φαίνεται πιο μαλακό απ' ότι θα ήθελα και δεν ρυθμίζεται, το τιμημένο. Από την άλλη, η μεταφορά του βάρους προς τα μπροστά το κρατά πιο συμπιεσμένο, με αποτέλεσμα να βυθίζεται λιγότερο κατά το φρενάρισμα.

Σημειωτέον ότι χρειάστηκε να ανεβάσω μέσω της ειδικής βίδας το ύψος της δέσμης του φαναριού πιο πάνω, ώστε να αντισταθμιστεί η ελαφρά κλίση προς τα εμπρός που πήρε η μηχανή.

Είμαι 1,85, οπότε απ' ό,τι λες η ζελατίνα δε με καλύπτει. Όμως η ψηλότερη του Tibet μου φαίνεται πολύ άσχημη, θυμίζοντας σκούτερ Ιταλού (με την τεράστια κάθετη τζαμαρία).
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
Αποστολή από: harlek στις Ιούλιος 13, 2005, 03:31:46 μμ
Λοιπόν, με τέρμα σφιγμένη προφόρτιση και σχετικά σφιγμένη απόσβεση επαναφοράς, παίρνουμε ένα μηχανάκι τελείως διαφορετικό. Αναρωτιέμαι γιατί το πουλάνε με τις ρυθμίσεις "βάρκα-γιαλό", τη στιγμή μάλιστα που είναι τόσο δύσκολο να επέμβεις (ειδικά στο ελατήριο). Συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους (και ιδιαίτερα σε όσους απολαμβάνουν έστω και λίγο την οδήγηση της μηχανής) το τέρμα σφίξιμο του ελατηρίου πίσω. Μόνο τα αρκετά μικρά αναστήματα θα πρέπει να το σκεφτούν, γιατί η σέλα ανεβαίνει γύρω στα 3-4 εκατοστά.
Εγώ το μόνο που θα πω είναι ότι με συνεπιβάτη σήμερα, οδηγούσα πολύ ταχύτερα και άνετα απ' ότι παλαιότερα μόνος μου με τις μαλακές ρυθμίσεις! Φαντάζομαι ότι με after-market αναρτήσεις το αποτέλεσμα θα είναι το κάτι άλλο. Αν ο Πήγασος είχε 15 αλογάκια ακόμα και ιαπωνική αξιοπιστία θα ήταν η τέλεια μηχανή.
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ..σε σχέση με το μπροστινο..
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούλιος 16, 2005, 10:25:24 μμ
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ..ΑΜΑ ΣΦΙΞΕΙΣ ΤΟ ΠΙΣΩ, ΜΕΤΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΜΠΡΟΣΤΑ...ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΓΩ ΜΕΤΑ ΞΕΝΕΡΩΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΛΑΔΙΑ ΣΤΙΣ ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ..ΜΙΚΡΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ, ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΕ ΧΑΛΑΕΙ...Ε..ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ 1,77 ΚΑΙ 75 ΚΙΛΑ Ε...
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ..σε σχέση με το μπροστινο..
Αποστολή από: στις Σεπτέμβριος 09, 2005, 08:09:33 μμ
¶λλαξα και εγώ πρόσφατα τα λαδάκια μπροστά και η μηχανή όντως μεταμορφώθηκε.  Κράτησα την προτεινόμενη από το εργοστάσιο ποσότητα (450cc για το upside down) αλλά αντί για 5αράκι λάδι έβαλα 10αράκι.  

Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς αυτό που ήθελα, το 15άρι μάλλον θα ήταν υπερβολή για τον χαρακτήρα του Pegaso.

Ρύθμισα και την προφορτιση του ελατηρίου πίσω σφίγγοντάς το αρκετά (αλλά όχι τέρμα) και ο συνδυασμός έκατσε "κουτί".

Προσοχή, όσοι θέλετε να σφίξετε το ελατήριο πίσω και έχετε αρκετά χιλιόμετρα, μην το παρακάνετε γιατί η απόσβεση επαναφοράς του αμορτισέρ πάει ολίγον περίπατο...
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ..σε σχέση με το μπροστινο..
Αποστολή από: harlek στις Φεβρουάριος 21, 2006, 02:01:10 πμ
Για πείτε, εσείς που αλλάξατε λάδι στο μπροστινό: Μειώθηκε το βύθισμα της εμπρός ανάρτησης κατά το φρενάρισμα; Θα ήθελα να μειώσω αυτό το φαινόμενο, το οποίο είναι αρκετά έντονο στη μηχανή μου όταν φρενάρω δυνατά. Και αναρωτιέμαι: Αρκεί ένα πιο παχύ λάδι ή πρέπει να αλλαχθούν και τα ελατήρια με σκληρότερα; Ξέρει κανείς τιμές; Δώστε τα φώτα σας!
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ..σε σχέση με το μπροστινο..
Αποστολή από: teo στις Φεβρουάριος 21, 2006, 10:45:16 πμ
Τωρα μπορει να σου πω και Λαλακια γιατι εγω εχω το Falco.
Αλλα γιατι να παιζετε με τα λαδια;.Εαν εχετε ρυθμιση συμπιεσης σφιψτε αυτη λιγο και θα σταματησει η αρχικη βουτια κατα το φρεναρισμα.Εαν παλι δεν υπαρχει τετοια δυνατοτητα στην επομενη αλλαγη λαδιων προσθεστε εναν αποστατη για να μαζεψει τα μποσικα.
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: στις Φεβρουάριος 21, 2006, 11:41:04 πμ
Λοιπον εγω στον πηγασακο μου ψαχτηκα αρκετα με τις  αναρτησεις και κατεληξα στα εξης. Καταρχην εμενα ειχε αννεστραμενο μπροστα που εινα εκφυσεως σφιχτο ετσι λοιπον αφαιρεσα λαδι για να μαλακωσει, τωρα στο πισω μετρησα στατικο ελευθερο και με αναβατη sag και κατοπιν εσφιξα την προφορτιση και την αποσβεση επαναφορας αλλα και παλι δεν δουλευε σωστα ετσι λοιπον μια μερα ρωτησα τον φιλο μου τον μηχανικο και μου απαντησε με ερωτηση, ¨ξερεις ποσο ζυγιζουν τα τελικα του πηγασου¨ ετσι λοιπον μολισ τα αλλαξα με χειροποιητα αλουμινιου εχασα περιπου 10 ολοκληρα κιλα ετσι ολα δουλεψαν καλυτερα. Τοσο καλα που στις στροφες της Ευβοιας κθνηγουσα τα  v-strom και multistrada το προβλημα ηταν οτι το μηχανακι ηταν τοσο σφιχτο που μεσα στην πολη το μηχανακι γλιστρουσε για πλακα.
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: στις Φεβρουάριος 21, 2006, 11:43:57 πμ
Επισης θα ηθελα να πω οτι ωραιο το εργαλειο της ohlins για την προφορτιση αλλα καλο θα ηταν να βγαινει το αμορτισερ ωστε να λοιπανεις λιγο και το μοχλικο.
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: harlek στις Φεβρουάριος 21, 2006, 08:06:23 μμ
Απ' ότι έχω καταλάβει ο αποστάτης δεν κάνει τίποτα άλλο απ' το να προφορτίζει τα ελατήρια. Δηλαδή, δεν αλλάζει η σκληρότητα, αλλά το αρχικό ύψος της εμπρός ανάρτησης.
Λογικά, αλλάζοντας τα λάδια με πιο παχύρευστα το βύθισμα στο φρενάρισμα θα μειωθεί, αλλά φοβάμαι μήπως η απόσβεση γίνει υπερβολική και καταλήξει σε βάρος του κρατήματος. Γι' αυτό σκέφτομαι και ελατήρια...
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: george στις Απρίλιος 30, 2006, 04:48:15 μμ
Εμενα μου ειπαν για μπροστινο της white power 120 euro....δεν ξερω αν εινι καλη η τιμη ...και τι παιζει...αλλα στο μαγαζι που ρωτησα μου ειπαν να αλλαξω και αναρτηση (πισω) για να δω ενα παρα πολυ καλο αποτελεσμα....κοστος για αναρτηση 580 παλι white power...τι λετε παιδια ?
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: harlek στις Ιούνιος 23, 2006, 12:03:45 πμ
Επαναφέρω το ζήτημα και ζητώ τη γνώμη τόσο του ειδικού bill που έχει δει πολλά, όσο και εκείνων που έχουν πειραματιστεί με την εμπρός ανάρτηση του πήγασου (650i.e., με το συμβατικό πιρούνι).
Αρκεί αλλαγή λαδιών με πιο χοντρα για να μειωθεί το βύθισμα που έχουμε με το παραμικρό άγγιγμα του μπροστινού φρένου; 'Η χρειάζεται και αλλαγή ελατηρίων;

...Έλα κι είμ' έτοιμος να προχωρήσω στην αναβάθμιση!! :a20
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούνιος 23, 2006, 12:26:36 πμ
Παράθεση

harlek wrote:
Επαναφέρω το ζήτημα και ζητώ τη γνώμη τόσο του ειδικού bill που έχει δει πολλά, όσο και εκείνων που έχουν πειραματιστεί με την εμπρός ανάρτηση του πήγασου (650i.e., με το συμβατικό πιρούνι).
Αρκεί αλλαγή λαδιών με πιο χοντρα για να μειωθεί το βύθισμα που έχουμε με το παραμικρό άγγιγμα του μπροστινού φρένου; 'Η χρειάζεται και αλλαγή ελατηρίων;

...Έλα κι είμ' έτοιμος να προχωρήσω στην αναβάθμιση!! :a20


Επείδη το έχω ξαναγράψει εγώ άλλαξα μόνο μπροστά σε πιο σκληρά λάδια και έσφιξα την ανάρτηση πίσω...θέλει λίγο να ξεβιδώσεις και ιστορίες, ΑΛΛΑ έχω μείνει ευχαριστημένος και για δικάβαλος + φορτωμένος...και όπως καταλάβατε χωρίς έξοδα ε...

ΑΛΛΑ αν πηγαίνετε σε χώμα δε θα σας βοηθήσουν...επίσης στην πόλη είναι λίγο πιο ''ζόρικο'' πάντα σε σχέση με την αρψική κατάσταση...αλλά όχι τίποτα τρελλό...
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ....

άντε και όποιος κάνει τίποτα άλλο ας ρίξει καμμιά ιδέα... :io:  :io:  :io:
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: harlek στις Ιούνιος 23, 2006, 12:32:12 πμ
Μάλιστα. Αλλά και πάλι ερωτώ: Η βύθιση κατά φρενάρισμα μειώθηκε αισθητά με τα πιο χοντρά λάδια; Στην πόλη τι ακριβώς σε δυσκόλεψε;
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούνιος 23, 2006, 03:35:31 πμ
Παράθεση

harlek wrote:
Μάλιστα. Αλλά και πάλι ερωτώ: Η βύθιση κατά φρενάρισμα μειώθηκε αισθητά με τα πιο χοντρά λάδια; Στην πόλη τι ακριβώς σε δυσκόλεψε;


ναι... :-D  μειώθηκε...εντελώς...!!! γι` αυτό και σε άλλο πόστ ρίπα ότι γλυστράει τώρα το καλοκαίρι όταν είναι κρύα τα λάστιχα και καυτή η άσφαλτος στα φανάρια π.χ. γιατί δεν κάνει καλή απορρόφηση...ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΕ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΒΑΘΜΟ...απλά θέλει να έχεις το νου σου...

στην πόλη όταν κάνεις πιτόπου στροφ΄΄η, πχ. και ελιγμούς συμπλεκταριμσ΄νος σε αυτοκίνητα είανι λίγο παράξενα γιατί το μηχανάκι ψήλωσε 1-2 πόντους...
στην αρχή θέλει να το συνηθίσεις..μετά ο.κ..
στην αρχή ήταν σα να καβαλούσα 650 και μετά  1000άρι... :-D  :-D
 πάντως νομίζω ότι αξίζει όπως και να έχει..πιστεύω να μη σε μπέρδεψα και να μη με βρίζεις.... :fc21:
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: στις Ιούνιος 23, 2006, 03:17:35 μμ
Θέμη-Μοδεράτορα από 5άρι λάδι που φοράει ο Πήγασος στις μπουκάλες τι του έβαλες τελικά? 10άρι? Γιατί μου λένε ότι και το 20άρι κάνει δουλειά.... :-o
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: Βασίλης Γεωργαντής στις Σεπτέμβριος 02, 2006, 01:47:41 πμ
εγω αλλαξα το πισω με το επισης μανισιο με την υδραυλικη προφορτιση που φοραει και το θιβετ.αλλη αισθηση και για τα λεφτα του πολυ καλο( 430ε).επειδη το εβαλα χτες νεα απο βδομαδα.προσοχη μονο γιατι δε σου λενε οτι θελει και μια βαση που μπενει αριστερα για να στηριξει το πομολο της προφορτισης και δεν ερχεται με το σετ και ετσι βολευεις το πομολο οπου βρεις μεχρι να τη βρεις
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: harlek στις Οκτώβριος 27, 2006, 11:39:57 μμ
Ύστερα από δυο χρόνια και 16500χλμ άλλαξα λάδια στα εμπρός καλάμια του Πήγασου, βάζοντας λάδι ιξώδους 15W, σε ελαφρά μεγαλύτερη ποσότητα από τη συνιστώμενη.

Η μεγαλύτερη ποσότητα λαδιού απ΄ όσο ξέρω σημαίνει μικρότερος όγκος αέρα σε κάθε καλάμι. Κατά συνέπεια έχουμε μεγαλύτερη αντίσταση στη βύθιση, καθώς ο "λίγος αέρας" παρουσιάζει μικρότερη ελαστικότητα (για δεδομένη διαδρομή της ανάρτησης) σε σχέση με τον "περισσότερό". Χοντρικά, είναι σαν να αυξάνουμε την προφόρτιση των ελατηρίων, δεν είναι όμως ακριβώς έτσι, γιατί ο συμπιεζόμενος αέρας παρουσιάζει πολύ λιγότερο γραμμική συμπεριφορά απ' ότι ένα ελατήριο. Τέλος πάντων, λίγο λιγότερος αέρας στα καλάμια δημιουργεί μια αίσθηση σαν να έχεις σκληρότερα ελατήρια, μόνο όμως αφού η ανάρτηση συμπιεστεί αρκετά. Η ανάρτηση τερματίζει πιο δύσκολα. Στη θέση ισορροπίας, δεν παίζει κανένα ρόλο.

Το πιο χοντρό λάδι αύξησε σημαντικά τις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς. Αυτό σημαίνει ότι όταν περνάς από λακούβες το μπροστινό σύστημα είναι πιο "σκληρό". Κοιτώντας κάτω από το τιμόνι ενώ οδηγείς, είναι ολοφάνερο ότι η ανάρτηση χρησιμοποιεί πολύ μικρότερες διαδρομές απ' ό,τι πριν. Η διαφορά σε σκληρότητα αυξάνεται με την ταχύτητα: Όταν πας αργά, η ανάρτηση παραμένει πολύ απορροφητική, σε μεγάλες ταχύτητες όμως σκληραίνει πολύ. Σε βυθίσεις του οδοστρώματος από τις οποίες περνάς με μεγάλη ταχύτητα (100+) το τιμόνι κυριολεκτικά φεύγει προς τα κάτω, όπως ακριβώς φεύγει και η σέλα αν σφίξεις αναλόγως το πίσω αμορτισέρ από τη βίδα του (όπως έχω κάνει εγώ από καιρό).

Με το 15άρι λάδι στα καλάμια η εμπρός και η (σφιγμένη) πίσω ανάρτηση έχουν πλέον απόλυτη "ισορροπία" σκληρότητας. Το μηχανάκι θα φανεί αρκετά σκληρό σε όποιον έχει συνηθίσει τις "βάρκα γιαλό" εργοστασιακές ρυμίσεις, έχοντας περίπου  τη σκληρότητα ενός Street.
Εκτός από την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους, το 15άρι λάδι βελτίωσε δραματικά τη συμπεριφορά της μηχανής στα φρένα. Η μειωμένη βύθιση (αλλά και ταχύτητα βύθισης) δυσκολεύει πολύ το μπλοκάρισμα εμπρός (σε νορμάλ δρόμους μιλάμε - στα σαπούνια δε σε σώζει τίποτα). Όλες οι αντιδράσεις είναι πιο άμεσες και γενικά αιθάνεσαι τη μηχανή πιο στιβαρη και πιο "εννιαία".

Από πλευράς κρατήματος υπάρχει βελτίωση, όχι όμως στο βαθμό που βελτιώθηκε όταν παλαιότερα πρωτοέσφιξα το πίσω αμορτισέρ. Άλλωστε, για τον τρόπο οδήγησής μου ο πήγασος δεν έχει ανεπαρκές μπροστινό, απλά ήταν αρκετά μαλακό και χαλούσε την ομοιγένεια της όλης αίσθησης.
Σε υψηλές ταχύτητες, το μηχανάκι εμφανίζεται ελάχιστα πιο νευρικό στις μικροανωμαλίες, καθώς αυτές περνούν πολύ πιο έντονα στο τιμόνι, οπότε κουνιούνται τα χέρια του οδηγού!

Όπως είπα και αλλού, η μόνη χρήση για την οποία έχω επιφυλλάξεις αν ταιριάζει αυτό το λάδι, είναι το χώμα, όπου υποθέτω ότι με σβέλτους ρυθμούς (50χαω και άνω) το μηχανάκι θα κουράζει με τη σκληρότητά του.

 :io:
Τίτλος: Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: harlek στις Δεκέμβριος 16, 2006, 04:33:40 μμ
Μετά από 1500χλμ με το σκληρότερο (και λίγο περισσότερο λάδι) στις μπουκάλες, σας αναφέρω ΟΤΙ:

Η αρχική σκληρή αίσθηση υποχώρησε λίγο, αν και δεν ξέρω κατά πόσο το συνηθισα και κατά πόσο όντως μαλάκωσε. Η διαφορά σε αίσθηση και η μείωση του βυθίσματος στο φρενάρισμα εξακολουθεί να μ' αρέσει πολύ και σίγουρα με τίποτα δεν θα γύριζα σε μαλακότερη επιλογή λαδιού. Σαν συμβιβασμός άνεσης-κρατήματος-αίσθησης είναι άριστος, τουλάχιστον για τα γούστα και τις ανάγκες μου (άσφαλτος, σχετικά ζωηρή οδήγηση).

Ένα μειονέκτημα που θα πρέπει να έχετε υπόψη είναι ότι, σε ορισμένου τύπου λακκούβες, ακούγεται ένας ήχος μεταξύ "τοκ" και "γλόνγκ" (!!) από μπροστά, λες και κάτι έχει χαλαρώσει (δεν αισθάνεσαι όμως κάτι χαλαρό σε αίσθηση). Αρχικά νόμιζα ότι έρχεται από κάπου κάτω από τα όργανα. Όμως ο bill μου είπε ότι λόγω της αυξημένης ποσότητας λαδιού, ακούγονται οι φλογέρες (!!!).
Να τονίσομε σ' αυτό το σημείο ότι ο χτύπος δεν ακούγεται σε κάθε λακούβα, μόνο σε ορισμένες μικρές που προκαλούν μικρή συμπίεση και αμέσως μετά μικρή έκταση του πιρουνιού. Το αγαπημένο του είδος ανωμαλίας είναι αυτά τα "μάτια της γάτας" που ξεχωρίζουν τους λεωφορειόδρομους. Αυτά, αν τα περάσεις αργά (π.χ. με 10-15χαω) οι χτύποι ακούγονται καθαρά.
Τίτλος: Απ: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ / Μπουκαλες λαδιου
Αποστολή από: panos_peg στις Απρίλιος 21, 2007, 09:18:37 μμ
Εγώ είχα το πρόβλημα οτι έιχα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια της ρύθμισης προφόρτισης και πάλι καθόταν πολύ.
Είχα την ιδέα να βάλω πίσω μεταχειρισμένο αμορτσέρ από funduro (που έχει τηλεχειρισμό προφόρτισης).
Μου βρήκε ένα ο μηχανικός μου, αλλά όταν πήμαμε να το βάλουμε είδαμε οτι ήταν πιό κοντό κατά 1-2 πόντους και θα χαμήλωνε πίσω.
Τελικά αποφάσισα να περάσω στο μαμα αμορτισέρ ένα ελατήριο WP (κόστος γύρω στα 130 ευρώ).
ΜΕΓΑΛΗ διαφορά. Τώρα η βίδα της προφόρτισης είναι σχεδόν στην αρχή, το μηχανάκι κάθεται ελάχιστα όταν το σηκώνεις από το stand και κανονικά  με εμένα επάνω (είμαι 100 κιλά). Τώρα έχω διαδρομή στην ανάρτηση και δεν τερματίζει ποτέ.

Φυσικά ψήλωσε αρκετά και ήθελε συνήθεια (ειδικά στις επιτόπου μανούβρες)