APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 650cc - 50cc Motorcycles => Pegaso 650 Cube and IE => Μήνυμα ξεκίνησε από: Γιώτης στις Οκτώβριος 28, 2005, 11:12:38 πμ
-
Λοιπον συνταξιδιοτες αντιμετοπιζω το εξης προβλημα.Καθε 2 με 3 χιλιαδες χλμ το πηγασακι μου θελει ρυθμισμα στο ρελαντι.Δεν ξερω αν το εχουν συναντησει κι αλλοι αυτο το προβληματακι αλα μαλον οχι γιατι δεν βρηκα πατομοιο τοπικ.Το ρελαντι "πεφτει" μετα απο ενα γρηγορο ταξιδακι (5500-6000 στροφες για πανω απο 1 ωρα) ή οταν παω στο χωμα οπου και το μοτερ ζοριζεται περισοτερο.Μηπως παιζει τιποτα με τον ανορθωτη (μιας και εχω παρατηρησει οτι τα υγρα της μπαταρια χανονται σχετικα γρηγορα).Οποιαδηποτε συμβουλη ή λυση ευπροσδεκτη.
-
Ομιλείς περί του ψεκαστού Πηγάσεως (ie)? Έχω παρατηρήσει κάτι ανάλογο στο δικό μου 650ie, αλλά σε πολύ μικρό βαθμό. Δηλαδή, ενώ το ρελαντί μου είναι στις 1400σαλ σε κανονικές συνθήκες, μετά από μεγάλες διαδρομές μπορεί να πάει στις 1300σαλ. Επίσης, κάθε 2-3 χιλιάδες χιλιόμετρα όντως το ρελαντί πέφτει ελάχιστα (περίπου κατά 100σαλ).
Είχα υποθέσει ότι ίσως οι κραδασμοί να γυρνούν ελάχιστα την ντίζα ρύθμισης (η οποία στο δικό μου γυρίζει πολύ εύκολα και χρειάζεται ελάχιστη περιστροφή της για να επηρεαστούν οι στροφές).
-
Αν μιλάμε για injection, οι νορμάλ στροφές είναι 1300 +/- 100...
Οπότε κάπου εκεί είμαστε...Εγώ δεν έχω κάτι τέτοιο, αλλά δεν είναι τραγικό..
ΩΣΤΟΣΟ...EAN ΠΕΦΤΟΥΝ ΤΑ ΥΓΡΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ Ο ΠΗΓΑΣΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΟΡΘΩΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΡΕΛΑΝΤΙ...
Οπότε, το βλέπεις πόσα χιλιόμετρα έχεις και τι ''παίζει'' με υγρά και το ερευνούμε..
Υπάρχει και το πολύ μικρό ενδεχόμενο να θέλει ρύθμιση ο ψεκασμός ή οι βαλβίδες, αλλά πρέπει να έχει μπόλικα χιλιομετρα το μοτόρι...ας πούμε 30,000 και να χρειάζονται ρύθμιση οι βαλβίδες, αλλά ας μην τρελλαινόμαστε με το παραμικρό, ε..???
-
Από συνεργείο μου είπαν ότι το ρελαντί που πειράζουμε όλοι, δεν επιτρέπεται να πειράζεται από τον χρήστη διότι ρυθμίζει το άνοιγμα της πεταλούδας του ψεκασμού... Τα σχόλια δικά σας :-o :-o
-
Τι σόι ψεκασμός είναι αυτός που επιτρέπει ρυθμίσεις από τον αναβάτη; :-?
-
ναι, ναι, κι όμως. Και το ρελαντί ρυθμίζεις και χειροκίνητο τσοκ έχει και απ' όλα, τίποτα δεν του λείπει!! :-D
-
Λοιπόν, το manual λέει ρελαντί στο πήγασο στις 1300 +- 100 σ.α.λ. Επίσης αποτρέπει το χρήστη να το πειράξει αν βρίσκεται εντός αυτών των ορίων, ενώ έχει ακουστεί ότι κάτι τέτοιο μπορεί ακόμα και να βλάψει τον κινητήρα. Απορώ τότε γιατί υπάρχει η σχετική ντίζα.
Ανέβασα το ρελαντί μου κοντά στις 1500σ.α.λ. (1450 λεει το στροφόμετρο) για τους εξής λόγους: Πρώτον, στις 1300σαλ η ένταση των φώτων πέφτει ελαφρά, πράγμα που δείχνει ότι εκεί η μηχανή δεν φορτίζει επαρκώς την μπαταρία (μήπως την ξεφορτίζει κιόλας;). Οι 1450σ.α.λ. είναι οι ελάχιστες όπου τα φώτα φαίνονται να τροφοδοτούνται όπως πρέπει (γκαζώνοντας δεν αυξάνει άλλο η έντασή τους). Επιπλέον, είδα αρκετή διαφορά στο φρενάρισμα του κινητήρα: Ενώ όταν είχα ρελαντί στις 1300 αφήνοντας το γκάζι (ειδικά με πρώτη-δευτέρα) το φρενάρισμα ήταν δυνατό και ενοχλητικό, με αυτή τη μικρή αύξηση στο ρελαντί το κόψιμο (φρένο) του κινητήρα είναι υπαρκτό μεν, σημαντικά λιγότερο και πιο γλυκό.
-
να πω και εγω κατι...
το ρελαντι οντως ειναι στις 1300+-100.
την βιδα του ρελαντι δεν την πειραζουμε ποτε και θα σας πω γιατι.
λοιπον κατ αρχην να σας πω οτι το στροφομετρο δουλευει με ντιζα απο την καμπανα του κινητηρα και οι ενδειξεις του ειναι κατα προσεγγιση,δηλαδη μπορει να δειχνει 1500 και το πραγματικο ρελαντι του κινητηρα να ειναι 1300.πως το βλεπουμε αυτο?απο τον εγκεφαλο με το διαγνωστικο.
οταν ρυθμιζουμε σε ενα πηγασο τα καυσαερια,πρωτα του οριζουμε το ρελαντι που θελουμε να εχει,μονο τοτε επιτρεπετε να γυρισουμε την βιδα του ρελαντι,και αποθηκευουμε την ρυθμιση στον εγκεφαλο.μετα ελεγχουμε το ποσοστο μονοξειδιου στα καυσαερια απο την ειδικη ταπα που υπαρχει κατω απο το προστατευτικο αλουμινιο του μπροστινου κοματιου της εξατμισης και ρυθμιζουμε.μολις ρυθμιστει στο σημειο που μας λεει ο κατασκευαστης χρειαζετε αναγκαστικα βολτα για να ελαχιστοποιησουμε τις πιθανοτητες να μας εδινε ο καυσαναλυτης λαθεμενες ενδειξεις λογο επικαθησεων στο εσωτερικο της εξατμισης (αναλογως σε τι ποσοστο μονοξειδιου δουλευε πριν και για ποσο καιρο) και το ξανασυνδεουμε στον καυσαναλυτη και ελεγχουμε απο την αρχη τα παντα. συνηθως παντα την δευτερη φορα χρειαζετε καποια διορθωση.
μετα απο ολα αυτα το ρελαντι που το ορισαμε μεσω εγκεφαλου στις1300 στο στροφομετρο μπορει να βλεπουμε 1500 και κατι η μου εχει τυχη σε πηγασο να βλεπω και 1000 δεν εχει σημασια.
βεβαια δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα γιατι μεσα στον εγκεφαλο ρυθμιζω και αλλες παραμετρους οπως θεση γκαζιου,ποσοστο ανοιγματος,θεση κλειστου γκαζιου και αλλα .
οπως καταλαβενετε ολα αυτα εχουν επιπτωσεις στην αποδοση του κινητηρα,στο θεμα καταναλωσης,σταθεροτητα ρελαντι και το σημαντικοτερο ,την γραμμικοτητα του κινητηρα.
ολα τα παραπανω αν πειραχτει η βιδα του ρελαντι αλλαζουν ολοι οι παραμετροι με αποτελεσμα να το χαλαμε σαν συνολο αλλα να σηκωνουμε το ρελαντι.
την βιδα πρεπει να την πειραζουμε μονο σε περιπτωσεις που ο κινητηρας σβηνει απο ελλειψη στροφων,τοτε για να προστατεψουμε το κομπλερ της μιζα απο τα "kick back" κοινως αναποδες στροφες κατα το σβησιμο.αλλα η ελειψη στροφων του ρελαντι σημανει την αναγκαιοτητα της ρυθμισης του συνολου ¨"ψεκασμος".
εαν ρυθμιστει σωστα ο ψεκασμος χρειαζετε ελεγχο καθε σερβις των 6000 και οι αποκλισεις που βρησκουμε ειναι λιγες.
πιστευω να ειμουν αρκετα κατανοητος και να σας κατατοπισα.
Υ.Γ για να ρυθμιστει σωστα ο ψεκασμος χρειαζετε ελεγχο και ρυθμιση και σε αλλα μερη του κινητηρα αλλα θελω ολοκληρη την σελιδα για να τα αναφερω αλλα και να εξηγησω το πως και το γιατι.
επισης το ρελαντι μεταβαλλετε απο γρηγορη αλλαγη αλλα και εναλλαγη εξωτερικων συνθηκων και αργει λιγο να επανελθει λογω καθυστερησης επεξεργασιας των δεδομενων.πχ σε αναβαση βουνου η θερμοκρασια σε συνδυασμο με το βαρομετρο (αισθητηρες του εγκεφαλου) ,πτωσης πιεσης της ατμοσφαιρας λογο υψομετρου ,πτωση θερμοκρασιας παλι λογω υψομετρου,ξαφνικη ανοδο της θερμοκρασιας του αερα για λιγο λογω λειτουργιας της μοτοσυκλετας σε χαμηλες ταχυτητες (θερμανση του αερα αναπνοης απο της εξατμισεις μιας και περνανε διπλα απο το φιλτροκουτι αλλα και αναρροφηση αερα απο την ροη του ψυγειου ψυξης) σε συνδυασμο με το μεγαλυτερο ποσοστο οξυγονου στην ατμοσφαιρα λογω εξοχης (δεν εχει το πηγασο αισθητηρα λαμδα για να ελεγχει την ποιοτητα της καυσης) ολα αυτα συμβαλουν στην πτωση και την πιθανη ασταθεια του ρελαντι,οταν ομως προερχεται σταδιακα απο τα χιλιομετρα λειτουργειας τοτε χρηζη ρυθμισης
-
Billαααααακοοοοοοο, δηλαδη να σου πω......ε.........
εγω δηλαδή που σήμερα μου την έδωσε και γύρισα τη βίδα κατά ένα χιλιοστό της μοίρας και ανέβασα το ρελαντί μου καμιά 50-100αριά στροφές ειναι πολύ κακό; Έχει χάσει τα μυαλά του ο Πηγασός μου;
Ο δείκτης του στροφομέτρου έδειχνε 1350, αλλά σύμφωνα με το μηχάνημά σου αυτό αντιστοιχούσε σε περίπου 1200σαλ.
Δεν το μπορώ το χαμηλό ρελαντί!! Το δυνατό φρένο του κινητήρα με 1η-2α μέσα στην πόλη μου τη σπάει κι επίσης νομίζω ότι δε μου φορτίζει την μπαταρία!
-
oxi χαρη μεχρι 150 με 200 στροφες δεν εχει προβλημα.
το προβλημα ειναι να ειναι 1000 και να το πας 1400 η 1500
-
Ακριβώς ό,τι ήθελα να ακούσω!!! ;-) Να σαι καλά μπιλ!
-
Bill(ή όποιος άλλος) τα φώτα σου
Μετά το τελευταίο σέρβις σε διάστημα περίπου 2000 κμ παρατήρησα πως το επίπεδο στροφών του ρελαντί ακολούθησε μια καθοδική πορεία στον Πήγασο. Πλέον στο ρελαντί η μηχανή δεν κρατάει στροφές και αναγκαστικά κρατάω με το γκάζι το επίπεδο στροφών ή με το πεταλουδόγκαζο. Φυσικά αυτή η αλχημεία δεν παίζει πχ σε απότομα φρεναρίσματα με ξανθιές οδηγούς ή ταρίφες η μηχανή σβήνει. Αλλαξα μπουζάκι αλλά τίποτε.
Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω ή να σου φέρω την κυρία;
-
δωστου λιγο ρελαντι απο την βιδα δεξια κ πες μου
-
Ευχαριστώ για το tip φίλε μου.
Για να έρθει στις 1000 περίπου στροφές του στροφόμετρου(και καλά 1000 όπως μου είχες πει) μαρκαρα το σημείο και έφερα δύο πλήρεις περιστροφές την βίδα για να έρθει.Μου φάνηκε πάρα πολύ μεγάλη αυτή η διαδρομή....
Πήγα μια γρήγορη προπόνηση την μηχανή εθνική.
Εμοιαζε το μίγμα ήταν πάρα πολύ πιο πλούσιο.
Η μηχανή φαίνεται να "αγρίεψε" αρκετά σε όλο το εύρος των στροφών αλλά στην τελική φάνηκε να ζορίζεται, μάλλον το μίγμα παραήταν πλούσιο.
Περιμένω την γνώμη σου.
-
Μάλλον έχασε τα λογικά του. Και περιμένει το γιατρό να του καρφώσει με μανία το κατσαβίδι του στον εγκέφαλο. :-o
Αλλά τι μπορεί να προκάλεσε το ψυχικό αυτό τραλαλά; Τον έχεις ξαναρυθμίσει ποτέ σωστά; Όταν το φτιάξεις, πες μας και μας τι είχε και που οφείλετο η απορρύθμιση...
-
Ο Μπίλ μου τη ρύθμισε τελευταία φορά και σίγουρα σωστότατα!!!
-
Oπως είπα η μείωση έγινε σταδιακά. Οταν έσβυνε τελείως δοκίμασα να αλλάξω μπουζί και ήταν καμένο αυτό που είχε. Το καθάρισα ρύθμισα το διάκενο και το ξανάβαλα. Δυστυχώς δεν έπαιξε και πάλι η μηχανή.
-
νικηφορε σου ειχα πει οτι εισαι και εσυ ενας απο τους ατυχους (γιατι δεν τον βγαλανε εγγυηση οταν επρεπε) που χρειαζετε εγκεφαλο οπως του powerphot και του dibele.ρυθμιζετε κατα προσεγγιση γι αυτο και πηρε τοση μεγαλη αποκλιση σε αυτα τα χιλιομετρα
-
ok!Απλά έλπιζα πως απλά είχαν κάνει κακή ρύθμιση στο προηγούμενο συνεργείο μια και δεν είχα αντιληφθεί τόσο μεγάλη απόκλιση σε παλαιότερα σέρβις.
Για πες μας φίλε μου και πόσο πάει το μαλί για τον εγκέφαλο;
-
Τόσοι χαλασμένοι εγκέφαλοι και κανείς σας δεν έχει γράψει εδώ μέσα μια λέξη σχετικά; Απαράδεκτο!!
Δηλαδή τι συμπτώματα ακριβώς παρουσίασαν οι εγκέφαλοι των Powerphot και dibele? Δούλευαν σωστά αρχικά και ξαφνικά τρελάθηκαν; Λύθηκε τελικά το πρόβλημα με αλλαγή εγκεφάλου; Καλύπτεται από την 2ετή εγγύηση; Πόσο καιρό έκαναν να έρθουν τα νέα μυαλά;
Τι θα πει ρυθμίζεταί κατά προσέγγιση; Ότι δεν ακούει σωστά στη "μυστική" βίδα;
Μπιλ, θα μας αφήσεις με τόσα ερωτηματικά να περιστρέφονται πάνω από τα κεφάλια μας;;;;
:ck#
-
bill wrote:
νικηφορε σου ειχα πει οτι εισαι και εσυ ενας απο τους ατυχους (γιατι δεν τον βγαλανε εγγυηση οταν επρεπε) που χρειαζετε εγκεφαλο οπως του powerphot και του dibele
Λοιπόν; Κανείς δεν θα γράψει δυο λέξεις για το τί έγινε;
-
θα γραψω χαρη εγω αλλα θελω χρονο και δυστυχως απο χρονο γιοκ
-
...Λέει, λοιπόν, το σέρβις μάνιουαλ του Pegaso i.e. όταν για να ρυθμίσεις ρελαντί κάνεις τα εξής:
Φτάνεις τη θερμοκρασία του ψυκτικού στους 78 (ακριβώς) βαθμούς κελσίου, γιατί όλη η διαδικασία λέει πρέπει να γίνει με τη θερμοκρασία μεταξύ 78 και 94 βαθμών! Για να το φτάσεις στους 78, δεν αρκεί να δεις λέει το δείκτη, αλλά θα πρέπει να υπολογίσεις τυχόν σφάλμα του, με βάση το δεδομένο ότι το βαντιλατέρ παίρνει μπρός στους 94 (άρα: Αν το βαντιλατέρ σου παίρνει μπρος στην ένδειξη "90", έχεις σφάλμα -4 βαθμούς, οπότε η διαδικασία πρέπει να γίνει στην ένδειξη 78-4=74).
Δεν ξέρω κατά πόσο χρειάζεται τόσο μεγάλη ακρίβεια. Κι επίσης αναρωτιέμαι αν η βαλβίδα του βαντιλατέρ έχει τόση ακρίβεια που μπορεί να λαμβάνεται ως μέτρο βαθμονόμησης του οργάνου.
Όταν λοιπόν, φτάσεις τους 78, σβύνεις κινητήρα. Ανάβεις διακόπτη και kill switch στο on και βραχυκυκλώνεις τα γνωστά πλέον pins του κονέκτορα του εγκεφάλου για 12 δευτερόλεπτα. Μπαίνει έτσι σε "Workshop mode" (ελληνιστί: "Κατάσταση συνεργείου") και αναβοσβήνει για λίγο η λύχνος του ψεκασμού.
Ακριβώς μετά, το service manual χωρίς να αναφέρει εκ νέου εκκίνηση του κινητήρα, μας συμβουλεύει να γυρίσουμε τη βίδα του ρελαντί (όχι του μίγματος, προς θεόυ!) που βρίσκεται κοντά στην κυλινδροκεφαλή. Μειώνοντας το κάτω από τις 1250 στροφές, η λύχνος ψεκασμού παραμένει σβυστή. Μεταξύ 1250-1450 αναβοσβήνει (πρόκειται για της περιοχή "σωστού" ρελαντί), και πάνω από 1450 μένει αναμμένη σταθερά (υψηλό ρελαντί). Αφού πετύχουμε την περιοχή του αναβοσβυσίματος, βραχυκυκλώνουμε τον κονέκτορα για 12 δευτερα ώστε να βγούμε από την "κατάσταση συνεργείου".
Δεν έχω κάνει στην πράξη τη διαδικασία αυτή, αλλά έχω τις εξής απορίες (ας μας διαφωτίσει αν μπορεί ο μηχανικός μας):
1. η ρύθμιση του ρελαντί γίνεται με τον κινητήρα σβηστό; Ή το μάνιουαλ απλά ...παραλείπει το βήμα της εκκίνησης; Αν χρειάζεται εκκίνηση, αυτή γίνεται ενώ είμαστε στο "Workshop mode"?
2. Η ρύθμιση του ρελαντί με αυτόν τον περίπλοκο τρόπο προσφέρει κάτι στη σωστότερη ρύθμιση του εγκεφάλου (π.χ. να "μάθει" την κλειστή θέση γκαζιού;) Ή απλά χρησιμεύει στο να βρούμε τις σωστές στροφές με ψηφιακή ακρίβεια, αν το στροφόμετρό μας έχει σφάλμα;
ΥΓ: Να λείπουν σχόλια του τύπου "μην το επιχειρήσεις"!!! Το ξέρω, απλά με τρώει η περιέργεια!
-
Οταν θεσεις το συστημα σε workshop mode τοτε κιαυτο με την σειρα του απενεργοποιει το συστημα τροφοδοσιας οποτε ο κινητηρας ειναι σβηστος.Η συγκεκριμενη ρυθμιση μαλλον δεν αντικαθιστα την ρυθμιση
με το Axone αλλα σε βοηθαει ισως να κανεις ευκολα την ρυθμιση του ρελαντι και χωρις αυτο.Αλωστε στο σωμα της εισαγωγης υπαρχει και ενα ποτενσιομετρο που <<βλεπει>> το ανοιγμα των πεταλουδων οποτε προφανως ενημερωνει τον εγκεφαλο για την σχετικη γωνια ανοιγματος.Αλλα μαλλον ο ντοτορε εχει να πει περισσοτερα επι του θεματος.
-
harlek έγραψε:
Τόσοι χαλασμένοι εγκέφαλοι και κανείς σας δεν έχει γράψει εδώ μέσα μια λέξη σχετικά; Απαράδεκτο!!
Δηλαδή τι συμπτώματα ακριβώς παρουσίασαν οι εγκέφαλοι των Powerphot και dibele? Δούλευαν σωστά αρχικά και ξαφνικά τρελάθηκαν; Λύθηκε τελικά το πρόβλημα με αλλαγή εγκεφάλου; Καλύπτεται από την 2ετή εγγύηση; Πόσο καιρό έκαναν να έρθουν τα νέα μυαλά;
Ε ΚΑΛΑ ΠΛΑΚΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙΣ...??? ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΑΚΡΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΓΛΕΦΑΛΟ ΠΟΥ ΚΟΥΦΑΛΑ Ο POWERPHOT..???
:lol: :hammer: :a21 :a22 :a!: :h22: :h22: :h22:
α... Ο Ε Ο..!!!!!!