APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 650cc - 50cc Motorcycles => Pegaso 650 Cube and IE => Μήνυμα ξεκίνησε από: Stathisamanas στις Μάιος 23, 2015, 06:16:15 μμ
-
Διαβασα στο φορουμ καποια αναλογα θεματα αλλα επειδη δεν ταιριαζουν με τα συμπτωματα της δικης μου μηχανης ειπα να γραψω.
Μιλάμε για aprilia pegaso 650 ie (2003)
Εγινε πληρες σερβις τον φεβρουαριο φετος
Ποιο ειναι το προβλημα ;
Εχει εδω και τρεις μερες που καθε πρωι τραβαω τα παρακατω...
Βαζω το κλειδι στην μηχανη, ακουω την αντλια βενζινης και μολις σταματισει παταω την μιζα.
Η μιζα γυριζει ζωηρα αλλα η μηχανη δεν παιρνει μπρος. Ακουω και 2-3 ωραια μπαμ-μπουμ απο την εξατμιση που σκάει ! Τα ειχα διαβασει τα μπαμ- μπουμ στην εξατμιση αλλα πρωτη φορα τα ακουγα στην δικια μου !
Γυριζω το χειρογκαζο ( αυτο που ειναι σαν τσοκ) στην μεση της διαδρομης του και ξαναδοκιμαζω. Τιποτα.
Γυριζω το χειρογκαζο στο τερμα της διαδρομης και ξαναδοκιμαζω. Τιποτα αλλα τωρα ερχονται στα ρουθουνια μου και οσμες βενζινης ! Χμμμμ αυτο δεν ειναι καλο σκεφτομαι . Ισως να μπουκωσω το μηχανακι.
Κλεινω τον διακοπτη, κλεινω το χειρογκαζο και ξαναδοκιμαζω. Τιποτα. Η μιζα εξακολουθει να γυριζει δυνατα δειγμα οτι η μπαταρια ειναι σε καλη κατασταση.
Θα κανω μια τελευταια προσπαθεια σκεφτομαι και αυτην την φορα δεν θα παρω το χερι μου απο την μιζα μεχρι που θα παρει ή θα ξελειγωσω την μπαταρια. Το αποτελεσμα ; ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΠΡΟΣ !
Εξτρα πληροφοριες για να βοηθισουν την κριση σας.
Συνηθως βαζω βενζινη 97 οκτανιων απο την SHELL
Aυτην την συμπεριφορα την εχει η μηχανη μετα απο γεμισμα με βενζινη 100 οκτανιων απο ΒP (Δεν νομιζω να εχει σχεση αλλα το αναφερω)
Ολη την υπολοιπη διαρκεια της μερας η μηχανη παιρνει μπροστα τσακμακι. Με μιση μιζια και παιρνει μπρος.
Μπαμ-μπουμ απο την εξατμιση δεν ακουω ποτε εκτος απο αυτα το πρωι.
Δεν μου κανει διακοπες η τροφοδοσια ή κατι αλλο παραξενο.
Δεν εχω μαυριλες απο την εξατμιση.
Ποιες ειναι οι αποριες μου ;
1) Ποια ειναι η πιο πιθανη αιτια για αυτην την πρωινη συμπεριφορα ;
Αν υποθεσω οτι θελει αλλαγμα το μπουζι τοτε γιατι στην υπολοιπη διαρκεια της ημερας παιρνει μπροστα με μιση μιζια ;
2) Μηπως κανω κατι λαθος εγω στην διαδικασια εκκινησης ;
Την περιεγραψα με καθε λεπτομερεια. Καθε παρατηρηση δεκτη.
3) Το γεγονος οτι κανιβαλιζω την μιζα στο τελος μεχρι να παρει μπρος θα μπορουσε να μου κανει ζημια σε αλλα μερη της μηχανης ; Π.χ κομπλερ μιζας ;
Εγω σκεφτομαι οτι το πολυ πολυ να ξελιγωσω την μπαταρια . Αλλα ειναι μονο αυτο ;
Αυτα παιδια ... Συγνωμη για το μεγαλο μηνυμα αλλα ηθελα να περιγραψω οσο καλυτερα μπορουσα το θεμα μου . Ελπίζω να μην σας ζαλισα.
-
Κανείς ? :hm$
Δεν έχω απάντηση στο ερώτημα σου ,
το μόνο που μπορώ να σου πω είναι
ότι από τη σύντομη συμβίωση μου με ένα Πηγασάκι
και ενώ είχε τα μύρια άλλα προβλήματα
το μόνο που δεν είχε πρόβλημα ήταν η πρωινή εκκίνηση . :ohyes:
Βέβαια πάντα άνοιγα το τσοκ από λίγο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες
εώς τέρμα τους χειμερινούς για να πάρει με τη πρώτη !! :D
Μήπως από εκεί ξεκινάει το ''πρόβλημα'' σου ,
από το τσοκ που δεν ανοίγεις δλδ ?
Για δοκίμασε να το βάζεις μπροστά το πρωί
αυστηρά με το τσοκ ανοιχτό να δεις θα πάρει με τη πρώτη ή τα ίδια ?
-
παιζει να ειναι και απο την 100αρα που ειχες βαλει οπως ειπες πριν 3 μερες, να ξερεις οτι την 100αρα ειναι πιο ευκολο να την
νοθευσουν :ohyes: εκτος και αν κατι κανεις στο ξεκινημα και το μπουκωνεις
-
Για τσέκαρε και το AF1 έχουν ένα παρόμοιο θέμα...http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?258828-Pegaso-650-IE-trouble-starting-when-engine-is-cold&highlight=cold (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?258828-Pegaso-650-IE-trouble-starting-when-engine-is-cold&highlight=cold)
-
Το πιο πιθανό είναι τα μπουζί άλλαξε τα δεν είναι και πολύ μεγάλο κόστος. Εμένα ο δικός μου το κάνει αυτό όταν τον έχω για πολύ καιρό σε ακινησία δηλαδή πάνω απο 5 μήνες, ΜΟΝΟ τότε τραβάω το τσόκ, εδώ όλα τα μαστόρια μου έχουν πει να μην χρησιμοποιώ πολύ το τσόκ. :thup:: :smc1000:
-
απ τη βενζινη δε νομιζω να ειναι,εχω βαλει κι εγω πολλες φορες 100αρα αλλα δεν ειχα ποτε προβλημα.ο δικος μου οσο κρυο και να κανει ακομη και το χειμωνα με το που παταω μιζα σκαει αμεσως και χωρις τσοκ αρα καπου υπαρχει προβλημα στη μηχανη σου.δοκιμασε να πατησεις μιζα με ανοιχτη την ταπα βενζινης να δεις τι κανει μη τυχων ειναι κανενα σωληνακι βουλωμενο
-
Για μένα 3 πράγματα
1. Η μπαταρία σου να μην ειναι σε καλή κατάσταση. Αυτό μπορείς να το δεις φορτιζοντας την αν κρατάει τα volt μετα την φόρτισει.
2. Κάποιο σκήσιμο στις εισαγωγές. Αυτό δυστυχώς δεν μπορείς να το διαπιστώσεις αν δεν λύσεις το μηχανάκι. Πάντος αν ειναι εισαγωγές τα συπτωματα θα χειροτερέψουν μέχρι ως ότου να μην μπορείς να το βάλεις καθόλου μπροστά.
3. Θέμα με μείγματα. Πράμα πιθανό ιδιαίτερα αν χρησιμοποιείς χειρόγκαζο (Τσοκ). Αυτό θέλει ρύθμισμα.
Μην βιαστείς να πεις ότι το μηχανάκι πρόσφατα βγήκε απο σερβις γιατί έχουν δει πολλά τα μάτια μας!
Τώρα όσον αφορα το ζόρισμα που του κάνεις. Να ξέρεις ότι όσο ταλαιπωρείς την μίζα τότε ταλαιπωρείς το κομπλέρ.
Επιπλέον όσο το ταλαιπωρείς με νεκρές εκκινήσεις τόσο μπερδεύεις τα μείγματα.
-
οταν ειχα σχισμενη εισαγωγη με καρατρυπαρα η μηχανη επαιρνε αμεσως μπρος κρυο ή ζεστο απλα αργουσε να ριξει στροφες οταν αφηνα το γκαζι.
ρε μηπως να του βαλεις μια προθερμανση απο ταξι να τελειωνεις; :D
-
Καθαρό σύμπτωμα αντλίας βενζίνης. Δεν ανεβάζει πίεση το πρωι με την πρώτη. Πριν βάλεις μπροστά άνοιξε και κλείσε το κοκκινο διακόπτη δεξιά ώστε να δουλέψει η αντλία δυο τρεις φορες και να ανεβάσει την πίεση που χρειαζετε.
-
Να πας να μετρήσεις την πίεση που βγάζει η αντλια :ohyes:
-
Καθαρό σύμπτωμα αντλίας βενζίνης. Δεν ανεβάζει πίεση το πρωι με την πρώτη. Πριν βάλεις μπροστά άνοιξε και κλείσε το κοκκινο διακόπτη δεξιά ώστε να δουλέψει η αντλία δυο τρεις φορες και να ανεβάσει την πίεση που χρειαζετε.
Σε λιγο θα παω να δοκιμασω νσ το βαλω μπρος...
Αλλα θελω μια διευκρινηση για την παραπανω προταση.
Ποια στιγμη να πατησω τον κοκκινο διακοπτη ; Οταν θα ακουω την αντλια βενζινης να ανοιγει ; ¨Η μετα που ανοιξει ;
-
κανε το 2-3 φορες για να τραβηξει on- off
-
Ααα καταλαβα !!!
Ευχαριστω
Υ.γ παω να το δοκιμασω.
-
Οταν ανοιξεις τον διακοπτη η αντλια ξεκινα και σταματα μονη της. Οταν σταματησει ξανα καντο δυο τρεις φορες πριν βαλεις μπρος
-
Ενημερωση...
Γυρισα το κλειδι ανοιξε η αντλια βενζινης... Βαζω τον διακοπτη στο off...μετα στο on οποτε ξαναακουω την αντλια να δουλευει. Το κανω αλλες 2 φορες αυτο. Δινω μια κονονικη μιζια αλλα δεν παιρνει.
Ξανακανω την διαδικασια την παραπανω και δινω μια παρατεταμενη μιζια αλλα αυτην την φορα εχω ανοιξει και την ταπα βενζινης οπως προτεινε ο cool (καλου κακου ειχα σβισει το τσιγαρο !!) Τιποτα.
Την τριτη φορα οπως με πιο παρατεταμενη μιζια πηρε !
Γενικα θα ελεγα πως πηρε πιο ευκολα μπροστα η μηχανη απο τις προηγουμενες τρεις μερες.
Επισης σημερα δεν εσκασε καθολου η εξατμιση ! Κανενα μπαμ-μπουμ !
Βασικα εχω μια τρελη διαθεση να παω μια μεγαλη βολτα να ξοδεψω αυτην την βενζινη που εβαλα την τελευταια φορα και να βαλω αλλη βενζινη.
Απο εκει και περα απο οτι διαβασα στις συμβουλες σας πρεπει να ελεγξω τα πραγματα με την παρακατω σειρα
1) Πιεση αντλιας βενζινης. Αληθεια ποιες ειναι οι τιμες μιας σωστης πιεσης ; Ξερει κανεις ;
2) Μπαταρια και μπουζι.
3) Ελεγχος για το μειγμα
4) Κάποιο σκήσιμο στις εισαγωγές.
Y.γ
Επιπλέον όσο το ταλαιπωρείς με νεκρές εκκινήσεις τόσο μπερδεύεις τα μείγματα.
Οταν λεμε τον ορο νεκρες εκκινησεις τι εννοουμε ;
Οταν βαζουμε μπροστα με τρεξιμο της μηχανης ;
-
Οπως ανοιγεις την ταπα βενζινης θα δεις αριστερα δυο τρυπουλες. Φυσιξε καλα σε ενα βενζιναδικο να ξεβουλωσουν.Τωρα για νεκρες εκκινησεις ισως λενε για εκκινησεις που απλα δεν περνει μπρος.
-
αν οπως λες στο εκανε αυτο μετα την βενζινη που εβαλες , το πιο ευκολο βγαλτην και βαλε αλλη απο καπου που εμπιστευεσαι
εαν ειναι βουλωμενη η ταπα θα εχεις προβλημα , τσεκαρισε την
-
Είχα τα ίδια συμπτώματα με εσένα.
Με τέρμα το τσοκ κάθε μέρα και μια-το πολυ δυο μιζιες και παίρνει κομπλε. Αρκει η μπαταρία να είναι 100% φορτισμένη και σε καλή κατάσταση, μη κάνει κανα τσαφ και σου βρέξει το μπουζι.
Γνώμη μου ειναι μην ξελιγώνεις την μπαταρια και μη πιέζεις τη μίζα! Μπορεί να πας για κομπλερ αν προσπαθείς με ξελιγωμένη μπαταρία ή να ξεκάνεις τη μίζα (το επαθα και ακόμα να συνέλθει η τσέπη... :P )
-
Αισθανομαι την υποχρεωση να σας ενημερωσω για το τελος του προβληματος με μαλλον εντελως παραδοξο τροπο !
Με βαση ολες τις παραπανω συμβουλες πηγα τον πηγασο μου στο συνεργειο και του ειπα..
Θελω να προσεξεις αυτο ... θελω να προσεξεις εκεινο ... ολα αυτα που με συμβουλεψατε.
Εγινε φιλε μου λενε αλλα θα το αφησεις το μηχανακι εδω το βραδυ ώστε να δουμε και εμεις με τα ματια μας αυτην την δυσκολια εκκινησης που περιγραφεις αυριο το πρωι . Κανενα προβλημα λεω , φυσικα και θα το αφησω...
Την αλλη μερα λοιπον με παιρνουν απο το συνεργειο και μου λενε .
Φιλε οντως το μηχανακι δεν επαιρνε μπρος το πρωι αλλα μολις δωσεις και λιγο γκαζι κανονικο (οχι απο το χειρογκαζο) παιρνει ευκολα ! Δοκιμασε το τις επομενες μερες να βαζεις μπρος δινοντας κανονικα λιγο γκαζι μολις πατας την μιζα. Δεν μου πηραν λεφτα καθως δεν εκαναν τιποτα !
Τις επομενες δυο μερες λοιπον οντως το μηχανακι με λιγο γκαζι επαιρνε σχεδόν με την μια μπροστα !
Την τριτη μερα μενω απο το γνωστο προβλημα του κεντρικου διακοπτη !
Δυστυχως για εμενα εμεινα Σαββατο βραδυ και για να μην μεινω χωρις μηχανακι φωναζω ενα φιλο που ξερει απο μηχανες για να βραχυκυκλωσουμε τα καλωδια και να το βαλουμε μπρος χωρις κλειδι. Ηρθε ο φιλος βραχυκυκλωσε τα καλωδια αλλα το μηχανακι αρνιοταν να παρει μπρος. Η μιζα γυριζε κανονικα αλλα τιποτα ! Ιδια συμπτωματα με αυτα που με αναγκασαν να ανοιξω το ποστ αυτο . Καποια στιγμη μαλιστα τα επαιξε και η μιζα ! Ουτε κιχ δεν εκανε ! Πατουσαμε την μιζα αλλα δεν γινοταν τιποτα !
Κανω υπομονη να ξημερωσει δευτερα και το ξαναπαω στο συνεργειο για να μου φτιαξουν τον διακοπτη !
Μου φτιαχνουν τον διακοπτη και απο αυτην την στιγμη και μετα το μηχανακι παιρνει μπροστα τσακμακι !
Με την μια και χωρις καθολου κοπο το μηχανακι παιρνει μπροστα σαν καινουργιο !
Συμπερασμα
Το μηχανακι επαιρνε δυσκολα μπροστα.
Χαλασε ο διακοπτης και ενω φαινετε ασχετο με το θεμα, μολις φτιαχτηκε το μηχανακι παιρνει ανετα μπροστα ! Δεν εγινε καμμια αλλη επεμβαση στο μηχανακι που να προδιδει αλλη πιθανη αιτια για την δυσκολια εκκινησης το πρωι !
Σας ανεφερα τα γεγονοτα για να το εχετε υποψη.
Υ.γ Εννοειτα οτι εχω δρομολογισει την πατεντα που περιγραφετε στο φορουμ για το ρελε στον κεντρικο διακοπτη !
-
κατα τη γνωμη μου εφ οσων γεφυρωσατε το διακοπτη και η μηχανη δεν εσκαγε ειναι εντελως τυχαιο το οτι με την αλλαγη διακοπτη η μηχανη πηρε μπρος και λογικα θα σου ξανακανει προβλημα,ευχομαι να ειμαι λαθος
-
όλα τα ρεύματα του Πήγασου ,
περνάνε απο τον κεντρικό διακόπτη .
πιθανώς ,
στιγμιαίες αποσυνδέσεις στον χαλασμένο διακόπτη να ευθύνονταν για το πρόβλημα :thnk: :thnk: :thnk:
-
όλα τα ρεύματα του Πήγασου ,
περνάνε απο τον κεντρικό διακόπτη .
πιθανώς ,
στιγμιαίες αποσυνδέσεις στον χαλασμένο διακόπτη να ευθύνονταν για το πρόβλημα :thnk: :thnk: :thnk:
οχι πιθανως αλλα σιγουρα ολα απο εκει περνανε αλλα εφ οσων καταργησανε το διακοπτη και γεφυρωσανε τις επαφες τοτε επρεπε η μηχανη να παρει αμεσως αν υπηρχε οντως προβλημα στο διακοπτη,αυτο ηταν το σκεπτικο μου
-
όλα τα ρεύματα του Πήγασου ,
περνάνε απο τον κεντρικό διακόπτη .
πιθανώς ,
στιγμιαίες αποσυνδέσεις στον χαλασμένο διακόπτη να ευθύνονταν για το πρόβλημα :thnk: :thnk: :thnk:
οχι πιθανως αλλα σιγουρα ολα απο εκει περνανε αλλα εφ οσων καταργησανε το διακοπτη και γεφυρωσανε τις επαφες τοτε επρεπε η μηχανη να παρει αμεσως αν υπηρχε οντως προβλημα στο διακοπτη,αυτο ηταν το σκεπτικο μου
Ισως οι απανωτές προσπάθεις μπουκώσαν το μηχανάκι. και όταν αλλάξαν τον διακόπτη στο συνεργειο καθαρίσαν κα ιλιγο το μπουζακι για να παρει... Λεω εγώ τωρα, όχι σαν γνώστης αλλα σαν παθών.
-
Συμπτωση ή οχι πάντως με το που φτιαχτηκε ο διακοπτης ρε παιδια το μηχανακι ειναι πια τσακμακι .
Και σημερα το πρωι με το που ακουμπησα την μιζα πηρε μπρος !
Να μην το ματιασω ! Φτου φτου !
-
:
3) Φλάντζα κεφαλής: Τα μοτέρ της rotax διακρίνονται για την αξιοπιστία τους και την αντοχή στο χρόνο. Στο συγκεκριμένο μοτέρ το οποίο φοράει ο πήγασος των 652 cc και το φόραγε και η bmw στο funduro της με άλλη κεφαλή (4βάλβιδη το bmw 5βάλβιδη ο πήγασος) υπήρχε μια ευαισθησία στη φλάντζα κεφαλής και είδικά αν η μηχανή κινείται αρκετά σε αστικό περιβάλλον και ταλαιπωρείται λόγω θερμοκρασιών τότε θέλει προσοχή στις θερμοκρασίες της και καλή συντήρηση (υγρά ψύκτικού κτλ). Έχει ακουστεί οτι ήταν αστοχία λόγω ελλιπούς σύσφηξης της κεφαλής αλλά δεν είναι βέβαιο.
Ένα μηχανάκι με καμμένη φλάτζα μπορείς να το καταλάβεις με ένα απλό τέστ αν έχει προχωρήσει το θέμα αν είναι σε πολύ αρχικό στάδιο είναι δύσκολο. Αρχικά υπάρχει αρκετή δυσκολία στην εκκίνηση αλλά ακόμη και να παίρνει μπρός αν ανοίξεις την τάπα του ψυγείου και ανοίγεις το γκάζι τα νερά θα κάνουν μπορυρμπουλήθρες.
Τελικά παιδιά βρέθηκε ο ένοχος για το πρωινό δύσκολο ξεκίνημα.
Εντελώς τυχαία ανακάλυψα ότι χωρίς να έχω κάποια εξωτερική διαροη το παραφλου από το ψυγείο χρειαζόταν συμπλήρωμα αφύσικο.
Εψαξα και ξαναεψαξα για κάποια διαροη από κάποιο σκισιμο,από κάποιο σφιχτηρα αλλά τίποτα.
Το πραγμα ήταν φανερό. Φλαντζα κεφαλής σε πολύ πρώιμο σταδιο.
Όταν είχα φτιάξει τον διακόπτη το μηχανάκι το εβαζα μπροστά σχεδόν κάθε 6 ώρες και έτσι ζεστό έπαιρνε. Μόλις όμως το αφηνα παραπάνω μου έβγαζε την ψυχή για να πάρει καθώς μαζεευε υγρά μέσα του
Άλλαξαν την φλαντζα και τώρα χαίρομαι μηχανάκι.
Είμαι πολύ ευχαριστημένος με την δουλειά που έκανε το συνεργείο αν και το κόστος πόνεσε λίγο.
380 ευρώ.