APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 650cc - 50cc Motorcycles => Pegaso 650 Cube and IE => Μήνυμα ξεκίνησε από: THEODOROS στις Ιανουάριος 29, 2007, 11:44:42 πμ
-
Παιδια ΣΟΣ.
Την Πεμπτη μαζεψα λιγο τα κενα του γκαζιου στον Πηγασο, γιατι διαπιστωσα οτι σε μποτιλιαρισμα η μηχανη δεν δουλευε σωστα. Πιστευα οτι δεν ανοιγε καλα το γκαζι (λογω κενων) και η μηχανη σε λιγα χλμ με λιγο γκαζι εκανε κατι μικροδιακοπες. Ολη την Παρασκευη τα πηγαμε καλα.
Απο την Κυριακη και επειτα ειδα οτι ανεβηκε το ρελαντι της. Δηλ. απο περιπου 1300 σ.α.λ (οτι βλεπω στο κοντερ), ξεπερασε τις 1500. Στο φαναρι και με νεκρα οι στοφες αυξανονται και ξεπερνουν τις 2000 σ.α.λ. Πανε περιπου 2300 και δεν κατεβαινουν. Αυτο γινετε σε καθε φαναρι.
Επισης μεσα σε κινηση με λιγες στροφες, παω να ανοιξω λιγο το γκαζι να επιταχυνω, η μηχανη κομπιαζει και παει να σβησει. Βεβαια οταν ανοιξω καλα το γκαζι η μηχανη επιταχυνει παρα πολυ καλα.
Μηπως ο Πηγασος τρελαθηκε λογω του καιρου οπως και οι αρκουδες που εχασαν τον υπνο τους ????
Θα ηθελα λιγω τα φωτα σας.
-
ΝΤΟΝΤΟS αν θες συμπλήρωσε το profile σου για να είναι (και απο εκεί) γνωστό το μοντέλο της μηχανής. :bye:
edit: Δες και αυτό. (http://www.apriliabikers.gr/html/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1558&forum=37&post_id=11186#forumpost11186) :bye:
-
Σ'ευχαριστω για το λινκ. Το ειδα.
Η αυξηση στροφων εγινε απο την στιγμη που μαζεψα τα κενα στο γκαζι, και μιλαμε για μιση στροφη στο παξημαδακι.
Πως μπορει ο εγκεφαλος να επαθε εγκεφαλικο ???
Επειτα πως εξηγειται αυτη η ανισοροπια στο μποτιλιαρισμα με λιγο ανοιγμα του γκαζιου.
-
NTONTOS έγραψε:
Σ'ευχαριστω για το λινκ. Το ειδα.
Η αυξηση στροφων εγινε απο την στιγμη που μαζεψα τα κενα στο γκαζι, και μιλαμε για μιση στροφη στο παξημαδακι.
Πως μπορει ο εγκεφαλος να επαθε εγκεφαλικο ???
Επειτα πως εξηγειται αυτη η ανισοροπια στο μποτιλιαρισμα με λιγο ανοιγμα του γκαζιου.
Για να επηρεάστηκε το ρελαντί από το μάζεμα της ντίζας του γκαζιού, σημαίνει ότι την παρατέντωσες και άνοιξε ελάχιστα παραπάνω τις πεταλούδες του ψεκασμού. Το ρελαντί δεν το ανεβάζουμε ποτέ από το παξιμαδάκι της γκαζιέρας. Η γκαζιέρα πρέπει πάντα να έχει ένα τζόγο κίνησης περίπου 1-2 χιλιοστά , δηλαδή να αισθάνεσαι ότι η ντίζα της δεν είναι εντελώς τεντωμένη σε καμιά θέση του τιμονιού όταν αφήνεις το γκάζι.
Η ρύθμιση του ρελαντί γίνεται από ένα ρυθμιστικό δεξιά από τον κύλινδρο (κοντά στο μπουζοκαλώδιο), το οποίο βρίσκεται στην άκρη μιας μικρής ντίζας. Ουσιαστικά, αυτό ρυθμίζει το "στοπ" της πεταλούδας του ψεκασμού. Για λόγους που έχουμε συζητήσει κατά κόρον εδώ μέσα, "δεν επιτρέπεται" να ρυθμίσεις το ρελαντί ούτε από αυτήν την ντίζα, αν δεν έχεις τη δυνατότητα να "ενημερώσεις" για τη μεταβολή αυτή τον εγκέφαλο μέσω ειδικού μηχανήματος (axone). Ωστόσο, αν έχει γίνει σωστή ρύθμιση στο σέρβις, υπάρχουν κάποια περιθώρια "παιξίματος" του ρελαντί, χωρίς να επέλθει απορρύθμιση του ψεκασμού.
Τα φαινόμενα που περιγράφεις οφείλονται μάλλον σε απορρυθμισμένο εγκέφαλο, που τον αποτέλειωσες ανεβάζοντας ρελαντί από το παξιμαδάκι της γκαζιέρας.
"Κλωτσήματα" αντιμετωπίζουμε συχνά και όταν ο κεντρικός διακόπτης (του κλειδιού) τα φτύνει (διακοπές τροφοδοσίας), αλλά τότε έχουμε ένδειξη το λαμπάκι του ψεκασμού, που τη στιγμή της διακόπής ανάβει για λίγα δευτερόλεπτα.
-
Μισο λεπτο να διευκρινησω κατι. Δεν πηγα να ανεβασω το ρελαντι απο την ντιζα του γκαζιου. Ξερω το ρυθμιστικό δεξιά από τον κύλινδρο και δεν το πειραζω.
Απλως ηθελα να μαζεψω τα κενα του γκαζιου που ηταν πολλα.
Τωρα εχει τζογο 1-2 χιλιοστα. Δεν ειναι εντελως τερμα.
Οι στροφες αυξανονται οταν η μηχανη σε μποτιλιαρισμα. υπο Κ.Σ και κατο απο 80βαθμ. οι στροφες ειναι λιγοτερες απο 2000. Οταν η θερμ. ειναι 80 τοτε αυτες ανεβαινουν μεχρι και 2500.
Κι εγω πιστευω οτι εχω πεσει σε απορρυθμισμένο εγκέφαλο.
Αληθεια πεστε μου κατι.
Καθε ποσα χλμ ρυθμιζεται ο εγκεφαλος ???
Την μηχανη την τσεκαρεις στο axone σε καθε σερβις ????
-
NTONTOS έγραψε:
Κι εγω πιστευω οτι εχω πεσει σε απορρυθμισμένο εγκέφαλο.
Αληθεια πεστε μου κατι.
Καθε ποσα χλμ ρυθμιζεται ο εγκεφαλος ???
Την μηχανη την τσεκαρεις στο axone σε καθε σερβις ????
Το πιο πιθανό είναι ότι θες ρύθμιση.
Λογικά σε κάθε σέρβις πρέπει να γίνεται "σωστή" ρύθμιση με το όργανο για να είσαι σίγουρος ότι δεν έχει προβλημα ψεκασμού.
Κανονικά ΔΕΝ πρέπει να πειράζεις τίποτα με το "ματι" (εκτός απο πολύ ειδικες περιπτώσεις) γιατί μπορεί να το κάνεις χειρότερο.
-
Οι στροφες αυξανονται οταν η μηχανη σε μποτιλιαρισμα. υπο Κ.Σ και κατο απο 80βαθμ. οι στροφες ειναι λιγοτερες απο 2000. Οταν η θερμ. ειναι 80 τοτε αυτες ανεβαινουν μεχρι και 2500.
Πολύ θα ήθελα τελικά να καταλάβω πώς διάολο λειτουργεί αυτό το μαραφέτι ο εγκέφαλος! Πίστευα ότι έχει μέσα ένα "χάρτη", που βάσει των στοιχείων που παίρνει από τους αισθητήρες του αποφασίζει τη στιγμή και τη διάρκεια του ψεκασμού και το χρονισμό της ανάφλεξης.
Και άντε να δεχθώ ότι λόγω χαζομάρας (έλλειψη "λ") δεν μπορεί να ελέγξει τα καυσαέρια, οπότε μας τα ελέγχει ο μηχανικός στο σέρβις και τον καλιμπράρει μέσω της γνωστής βίδας. Και να δεχθώ και ότι δεν μπορεί επίσης να ξέρει σε ποια θέση του TPS αντιστοιχεί το κλειστό γκάζι και πρέπει και γι' αυτό να το ενημερώνει ο μηχανικός με το Axone.
Αλλά τότε, πώς γίνεται η συμπεριφορά του να είναι τόσο απρόβλεπτη;
Μετά από μεγάλο σέρβις και καλιμπράρισμα, άρχισε (για πρώτη φορά) να μου κάνει παραξενιές. Τις εξής δύο: Όταν ζεσταθεί, αργεί να ρίξει τις στροφές στο ρελαντί. Μπορεί να κολλήσει και 3 δευτερόλεπτα στις 2500σαλ ας πουμε. Μετά, πέφτει στις 1500. Ερωτώ: Καλά να κολλήσει στις 2500 για πάντα. Αλλά "για λίγο"; Τι "σκέφτεται" και μετά από λίγο πέφτει; Πως ανεβάζει τις στροφές αφού εγώ έχω κλείσει το γκάζι και άρα οι πεταλούδες είναι κλειστές;; Τι μίγμα έχω τη στιγμή εκείνη; πλούσιο; φτωχό; κανονικό; Εννοείται πως το "φρενάρισμα" του κινητήρα όταν έχει ζεσταθεί είναι σχεδόν μηδενικό πλέον. Είτε νεκρά έχω, είτε ταχύτητα μέσα, ένα και το αυτό!
Σύμπτωμα δεύτερο: Μετά από μικρές κοφτές γκαζιές και πάντα όταν είναι ζεστό έχουμε στιγμιαίο πέσιμο του ρελαντί πολύ χαμηλά (πρέπει να πηγαίνει αρκετά κάτω από τις 1000σαλ, αλλά που να το δω μ' αυτό το "αργό" στροφόμετρο...), τόσο που νομίζεις ότι θα σβήσει. Ωστόσο, γρήγορα το ρελαντί ξανανεβαίνει στις 1500. Και πάλι ερωτώ: Τι παθαίνει τη στιγμή εκείνη; Δίνει φτωχό μίγμα; πλούσιο; Και γιατί μετά από λίγο η αρρυθμία αποκαθίσταται;
Ο bill πρότεινε αρχικά ελάχιστο κατέβασμα του ρελαντί. Το έκανα και ναι μεν ο κινητήρας επέστρεφε ταχύτερα στο ρελαντί, όμως το πρόβλημα στις κοφτές γκαζιές επιδεινώθηκε, σε βαθμό που το μοτέρ να σβήνει.
Από βδομάδα θα τον ξαναρρυθμίσει ο δόκτωρας και θα κάτσω να δω τι ακριβώς κάνει και δεν πρόκειται να φύγω αν δεν καταλάβω έστω τη λογική του! :P :P
Κι αν καταλάβω εις βάθος, υπόσχομαι να προβώ σε σχετικό αναλυτικό ποστ!
-
Από βδομάδα θα τον ξαναρρυθμίσει ο δόκτωρας και θα κάτσω να δω τι ακριβώς κάνει και δεν πρόκειται να φύγω αν δεν καταλάβω έστω τη λογική του! :P :P
Κι αν καταλάβω εις βάθος, υπόσχομαι να προβώ σε σχετικό αναλυτικό ποστ!
Να σου πω κι εγώ?
Πριν πας να σου ρυθμίσει ο Βασίλης, κάνε τον κόπο και κάψε την βενζίνη που έχεις και βάλε νέα ποσότητα από άλλο πρατήριο και ξανάδοκίμασε τα ίδια.
Στο λέω γιατί και τις δυο περιπτώσεις τις συνάντησα και στον πήγασο και τώρα στο capo.
Με ένα ξαναγέμισμα ως δια μαγείας εξαφανίστηκαν τα συμπτώματα. Σύμπτωση? :thnk:
-
Να σου πω κι εγώ?
Πριν πας να σου ρυθμίσει ο Βασίλης, κάνε τον κόπο και κάψε την βενζίνη που έχεις και βάλε νέα ποσότητα από άλλο πρατήριο και ξανάδοκίμασε τα ίδια.
Στο λέω γιατί και τις δυο περιπτώσεις τις συνάντησα και στον πήγασο και τώρα στο capo.
Με ένα ξαναγέμισμα ως δια μαγείας εξαφανίστηκαν τα συμπτώματα. Σύμπτωση? :thnk:
Κι όμως, πρέπει να είναι η ρύθμιση. Γιατί πριν το σέρβις δεν το έκανε και υπήρχε το ίδιο "μαζούτ" μέσα στο ντεπόζιτο. Κι εξάλλου, ήδη έχω ξαναγεμίσει μια φορά, γιατί το κυκλοφορώ κανονικά το μοτοσακό, αφου δεν έχει σοβαρό λειτουργικό πρόβλημα.
Ίσως έχω υπερβολικά φτωχό μίγμα, γι' αυτό κι όταν είναι κρύο και το "εμπλουτίζει" όλα δουλεύουν φίνα!
Είμαι σχεδόν σίγουρος (δεν ξέρω γιατί!) ότι απλά η "βίδα" θέλει... μισή στροφή δεξιά. Αλλά θα δειξω αυτοσυγκρατηση και δεν θα την αγγιξω, θα περιμένω να το κάνουμε "επισήμως" από βδομάδα...
-
Είμαι σχεδόν σίγουρος (δεν ξέρω γιατί!) ότι απλά η "βίδα" θέλει... μισή στροφή δεξιά. Αλλά θα δειξω αυτοσυγκρατηση και δεν θα την αγγιξω, θα περιμένω να το κάνουμε "επισήμως" από βδομάδα...
Αφού θα πας που θα πας για ρύθμιση γιατί δεν την στρίβεις την ρημαδα να δεις και πως είναι και να έχεις κι άλλη μια εμπειρία στην ζωή σου? :D :D :D :D :D
Κι αν δεις ότι δεν σου πήγε καλά την ξαναγυρνάς εκεί που ήταν! :ohyes:
Προσοχή όμως!
Μισή στροφή είναι ΠΟΛΥ!
Πιο λίγο κάθε φορά, 1/4 πχ όχι 1/2
Δοκίμασε και θα με θυμηθείς, αλλά όχι να μου λες μετά...........το χάλασα! :h22: :h22:
-
Αφού θα πας που θα πας για ρύθμιση γιατί δεν την στρίβεις την ρημαδα να δεις και πως είναι και να έχεις κι άλλη μια εμπειρία στην ζωή σου? :D :D :D :D :D
Κι αν δεις ότι δεν σου πήγε καλά την ξαναγυρνάς εκεί που ήταν! :ohyes:
Προσοχή όμως!
Μισή στροφή είναι ΠΟΛΥ!
Πιο λίγο κάθε φορά, 1/4 πχ όχι 1/2
Δοκίμασε και θα με θυμηθείς, αλλά όχι να μου λες μετά...........το χάλασα! :h22: :h22:
Θ Α Τ Ο Π Ρ Α Ξ Ω !! Κι όπου βγει!!!!!!
[αν όμως καθηλωθώ στην πυλωτή, θα σε βάλω να με ρημουλκήσεις μέχρι τις 3 γέφυρες!!] :P
-
Αφού θα πας που θα πας για ρύθμιση γιατί δεν την στρίβεις την ρημαδα να δεις και πως είναι και να έχεις κι άλλη μια εμπειρία στην ζωή σου? :D :D :D :D :D
Κι αν δεις ότι δεν σου πήγε καλά την ξαναγυρνάς εκεί που ήταν! :ohyes:
Προσοχή όμως!
Μισή στροφή είναι ΠΟΛΥ!
Πιο λίγο κάθε φορά, 1/4 πχ όχι 1/2
Δοκίμασε και θα με θυμηθείς, αλλά όχι να μου λες μετά...........το χάλασα! :h22: :h22:
Θ Α Τ Ο Π Ρ Α Ξ Ω !! Κι όπου βγει!!!!!!
[αν όμως καθηλωθώ στην πυλωτή, θα σε βάλω να με ρημουλκήσεις μέχρι τις 3 γέφυρες!!] :P
ΜΕΣΑ! :D :D :D
-
Αφού θα πας που θα πας για ρύθμιση γιατί δεν την στρίβεις την ρημαδα να δεις και πως είναι και να έχεις κι άλλη μια εμπειρία στην ζωή σου? :D :D :D :D :D
Κι αν δεις ότι δεν σου πήγε καλά την ξαναγυρνάς εκεί που ήταν! :ohyes:
Προσοχή όμως!
Μισή στροφή είναι ΠΟΛΥ!
Πιο λίγο κάθε φορά, 1/4 πχ όχι 1/2
Δοκίμασε και θα με θυμηθείς, αλλά όχι να μου λες μετά...........το χάλασα! :h22: :h22:
Θ Α Τ Ο Π Ρ Α Ξ Ω !! Κι όπου βγει!!!!!!
[αν όμως καθηλωθώ στην πυλωτή, θα σε βάλω να με ρημουλκήσεις μέχρι τις 3 γέφυρες!!] :P
ΜΕΣΑ! :D :D :D
Το εχει ξανακανει και με επιτυχια.......... :blus:
-
Το εχει ξανακανει και με επιτυχια.......... :blus:
Μάλλον δεν θα ξαναχρειαστεί! Έπαιξα με τη βίδα, είδα μικροδιαφορές στη λειτουργία του μοτέρ και στο ρελαντί (μισή στροφή +/-), αλλά δεν είδα να διορθώνονται τα συμπτώματα προς κάποια κατεύθυνση.
Οπότε το γύρισα εκεί που ήταν και λέω να περιμένω τη σωστή ρύθμιση από βδομάδα.
Εκτός κι αν μου τη δώσει και ξανακατέβω κάτω και τα κάνω όλα μούτι!
-
Εκτός κι αν μου τη δώσει και ξανακατέβω κάτω και τα κάνω όλα μούτι!
To "έφτιαξα"! Όμως ήθελε όχι...μισή, αλλά καμιά πεντάρα στροφές η βίδα!
Η μηχανή συμπεριφέρεται τώρα όπως παλιά.
Όμως βεβαίως θα κάνουμε και τη "σωστή" ρύθμιση γιατί δεν μπορώ να έχω αμφιβολίες για την ποιότητα του "μαζουτ" που βγαίνει από τις εξατμίσεις μου....
Η αίσθηση που μου έδωσε πάντως αυτή η "βίδα" είναι ότι δεν "ακούει" γραμμικά, δηλαδή δεν έχει ομαλότητα η απόκρισή της.
-
Εκτός κι αν μου τη δώσει και ξανακατέβω κάτω και τα κάνω όλα μούτι!
To "έφτιαξα"! Όμως ήθελε όχι...μισή, αλλά καμιά πεντάρα στροφές η βίδα!
Η μηχανή συμπεριφέρεται τώρα όπως παλιά.
Όμως βεβαίως θα κάνουμε και τη "σωστή" ρύθμιση γιατί δεν μπορώ να έχω αμφιβολίες για την ποιότητα του "μαζουτ" που βγαίνει από τις εξατμίσεις μου....
Η αίσθηση που μου έδωσε πάντως αυτή η "βίδα" είναι ότι δεν "ακούει" γραμμικά, δηλαδή δεν έχει ομαλότητα η απόκρισή της.
Εγώ εκείνο που είχα πετύχει (τυχαία πάντα) ήταν να έχει "κάτσει" τόσο καλά η ρύθμιση που δεν είχε ούτε σκασίματα, ούτε μαυράκια στα φλας απο πλούσιο μείγμα, άμεσο άρπαγμα, και το κορυφαίο :kalo:......είχα κάνει με ένα γεμάτο ντεπόζιτο 340 χιλιόμετρα σε μικτές διαδρομές. :ohyes: