APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 650cc - 50cc Motorcycles => Pegaso 650 Cube and IE => Μήνυμα ξεκίνησε από: Papadw στις Αύγουστος 06, 2021, 12:11:10 μμ
-
Καλημέρα ομάδα. Καλοκαιράκι, πολλά χιλιόμετρα με τον Πηγασάρα, διακοπές στην Ζάκυνθο, συνεχής και καθημερινή κίνηση σε ζέστη, εντός και εκτός πολης, και το κακό δεν άργησε να γίνει. Μαζί με τις φωτιές που πλήγουν την χώρα μας, πήρε φωτιά (μεταφορικά μιλώ) και η φλατζούλα μου. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή.
Ο Πήγασος αγοράστηκε τον Φεβρουάριο και ήταν η πρώτη μηχανή για μένα, αλλάχθηκαν όλα τα αναλώσιμα του προληπτικά (λάδια, φίλτρα, μπουζί, παραφλού, υγρά φρενών, κομπλερ μίζας, λάστιχα, ρέγουλα βαλβίδων) και έκτοτε δεν με ενόχλησε ποτέ. Κάποια ανήσυχα βράδια έτρωγε το τσίτωμά του, άλλα κατά βάση χρησιμοποιούταν για τον λόγο που φτιάχτηκε. Για ένα μηχανάκι που μοιάζει με ένα μεγάλο παπί.
Καλοκαίριασε λοιπόν, άρχισαν οι αφόρητες ζέστες, αλλά ο Πήγασος στο καθήκον του. Πόλη, εκτός πόλης, διακοπές. Οι θεμροκρασιες που έβλεπα τον χειμώνα, ήταν σε ανοικτό δρόμο 60-65 βαθμούς και στην πόλη το ίδιο. δύσκολα θα ανέβαινε (και με πολύ φανάρι/μποτιλιάρισμα) πάνω από 70-75 βαθμούς. Μάλιστα τον χειμώνα για να διαπιστώσω αν λειτουργεί το βεντιλατερ, τον άφησα στο ρελαντί κανένα 20λ μέχρι και που πήρε. Το καλοκαίρι λοιπόν, άρχισε κάποια στιγμή να ανεβάζει απότομα θερμοκρασία. Εκτος πόλης ήτα κύριος. 60-65. Εντός εκεί που έπρεπε να τον βασανίσεις για να δεις πάνω από 75, μέσα σε 2 φανάρια είχε 80αρίσει για πλάκα. Με αποκορύφωμα μια φορά που έφτασε 95 χωρίς να ανοίξει το βεντιλατερ, και που σταμάτησα για να κρυώσει.
Το καλό ήταν ότι με το που έπιανα 50-60 χλμ, αμέσως έπεφτε απ τους 80 στους 60. Συνηδειτοποίησα ότι τόσο απότομες αλλαγές ίσως οφείλονται στην έλλειψη νερού. Λιγότερος όγκος νερού=μεγαλύτερη ευκολία να ζεσταθεί/κρυώσει. Πράγματι ανοίγοντας το παγουράκι, παρατήρησα ότι ήταν στεγνό :zl%
Συμπλήρωσα μέχρι το max και έπειτα ήταν λίγο πιο δύσκολες οι μεταβολές στην θερμοκρασία. Όχι όμως όπως τον πήρα.
Η ιδέα της καμμένης φλάντζας είχε ήδη ξεκινήσει να έρχεται από το πίσω μέρος του μυαλού μου στο μπροστά, με αποτέλεσμα μετά από σχεδόν κάθε χρήση να ανοίγω την τάπα και να βλέπω καθαρό χρώμα λαδιού, αλλά φουσκαλίτσες. Και σαν να μην ήθελα να το πιστέψω, συνέχισα την χρήση έχοντας πάντα στο νού μου την θερμοκρασία. Παράλληλα, παρήγγειλα ένα διακοπτάκι, για να ανοίγω όποτε θέλω εγώ το βεντιλατέρ.
Φτάνουμε στο σήμερα. ΣΕ ανοικτό δρόμο, πρώτη φορά η θερμοκρασία δεν έπεσε κάτω από 75 βαθμούς. Ανοίγοντας την τάπα πλέον το λαδάκι έχει μετατραπεί δειλά-δειλά σε γαλατάκι (όχι πολύ ακόμα). Και έτσι από κει που με τις φουσκαλίτσες η φλάντζα έδινε προειδοποιήσεις κι εγώ σφυρούσα αδιάφορα :shahea: με το ωραίο χρωματάκι μόνο που δεν βγήκε να με βρίσει :mlk
Πήρα λοιπόν την απόφαση, εφόσον τελειώνει και το καλοκαίρι, και ο μάστοράς μου φεύγει σε διακοπές και θα το πιάσει μετά τις 25 του μήνα (Καλό Σεπτέμβρη δηλαδή) να το ξεκινήσω αν το επισκευάσω μόνος μου. Η εμπειρία μου σε μηχανολογικά είναι αρκετή καθώς είμαι Μηχανολόγος Μηχανικός, έχω δουλέψει 2 χρ σε συνεργείο αυτοκινήτων και έχω φτιάξει και ένα μίνι συνεργείο στο γκαράζ του σπιτιού. Όρεξη υπάρχει, χρόνος υπάρχει (λόγω άδειας Αυγούστου) manual υπάρχει, youtube υπάρχει, και ότι βοήθεια χρειαστώ.....forum Υπάρχει :blus: Θα είναι και ευκαιρία να ασχοληθώ με το μηχανάκι μου!!
Σκέφτηκα λοιπόν να φτιάξω ένα βίντεο σε fast forward ή ακόμα και εικόνες βήμα βήμα, ώστε να έχουμε ένα walkthrough εδώ για ένα θέμα που συχνά βγάζει ο Πήγασος και για κάποιον ο οποίος πιάνουν τα χέρια του.
Θα σας ενδιέφερε; ή να το κρατήσω για πάρτι μου;
(όποιος διάβασε όλο το σεντόνι είναι το ίδιο άρρωστος με μένα :P )
-
Καλημέρα.
Πολύ ωραία ιδέα. Θα βοηθήσεις αρκετούς.
Επειδή στο μακρινό παρελθόν, και εγώ, έχω αλλάξει τη φλάντζα κυλίνδρου στο πηγασάκι μου μόνος μου, δεν είναι δύσκολο. Προσοχή θέλει στις ρυθμίσεις μετά. Επίσης υπάρχει κόλπο για να μην κατεβάσεις κινητήρα, αλλά δυστυχώς δεν το θυμάμαι.
Καλή επιτυχία.
-
Είμαι προετοιμασμένος στο να τον κατεβάσω για να δουλέψω και πιο όμορφα. Αλλά άν κάποιος θυμηθεί πώς και τι, ίσως μπει κι αυτό σαν εναλλακτική!! :D
-
Εννοείται να το ανεβάσεις. Την έχω κάνει την ίδια εργασία με φιλαράκι εδώ, χωρίς κάποιος από τους δυο να έχει μηχανολογικές γνώσεις και έχω ακόμα φωτό κτλ αλλά δεν αξιώθηκα ποτέ να το ανεβάσω. Όλο το ανέβαλα και τελικά έμεινε έτσι. Ευκαιρία να ανεβάσεις εσύ το υλικό!
Εμείς σκέψου για αν δουλέψουμε καλύτερα κατεβάσαμε όλο το μοτέρ και το είχαμε στον πάγκο. Όλη η δουλειά έγινε βήμα βήμα από το manual.
Μεγάλη προσοχή στις ροπές στη σύσφιξη της κεφαλής και λογικά θα το γνωρίζεις ήδη ότι αφού πατήσει η φλάντζα μετά από κάποια κμ θα ξαναχρειαστεί ένα δεύτερο σφιξιματάκι. Συμβουλή μου τουλάχιστον διότι έγινε δυο φορές η φλάντζα σε εμάς, Πήγαινε μηχανουργείο και τη φλάντζα και τον κύλινδρο για έλεγχο και πλάνισμα για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο μετά. Θα ανεβάσεις ελαφρά και τη συμπίεση σου έτσι.
Ευκαιρία να τσεκάρεις και για πιθανά νεροφαγώματα. Εμάς είχε και αλλάξαμε κεφαλή, αν και μας είπαν στο μηχανουργείο ότι μπορούσαν να τη γεμίσουν και να την πλανίσουν. Θεωρήσαμε καλύτερο να την αντικαταστήσουμε.
Καλή επιτυχία και αναμένουμε υλικό.
Υ.Γ. Ο πήγασος πήρε με μισή μιζιά μπροστά μετά την επισκευή. Ούτε εμείς δεν το πιστεύαμε...χαχαχα.
Ήταν καλορυθμισμένος από το bill βέβαια!
-
Φίλε, ότι βοήθεια θες, εδώ είμαστε να σε μπερδέψουμε! :P :D
-
Είμαι προετοιμασμένος στο να τον κατεβάσω για να δουλέψω και πιο όμορφα. Αλλά άν κάποιος θυμηθεί πώς και τι, ίσως μπει κι αυτό σαν εναλλακτική!! :D
Αν θυμάμαι καλά ο Bill μου είχε πει τότε οτι αφού βγούν οι βίδες κτλ κτλ και σηκωθεί και βγει η κεφαλή με δυο παξιμάδια το ένα κοντρα στο άλλο, ξεβιδώνεις τα μπουζόνια και μετά ο κύλινδρος βγάινει συρταρωτός στο πλάι...
Για να σε βοηθήσω λιγάκι παραπάνω, αυτόν εδώ τότε τον είχα σαν οδηγό, κυρίως οπτικό καθώς ο κύριος οδηγός ήταν το μάνιουαλ.
https://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?230230-Blue-Peg-rebuild
Επ' ευκαιρίας του πλαναρίσματος τότε εμείς είχαμε αλλάξει και τσιμουχάκια βαλβίδων και τις είχε καθαρίσει κιόλας ο μηχανουργός.
Αφού θα ανοίξεις μοτέρ ίσως είναι καλό να το κάνεις. Σκέψου το.
-
Είχα σκοπό να κατεβάσω μοτερ αλλα θα το έχω υπόψιν!!
ο κύριος οδηγός ήταν το μάνιουαλ.
Στο manual έχει μονο το ανέβα/κατέβα μοτέρ. Δεν έχει λυσιμο κεφαλής. Τουλάχιστον σε αυτό που έχω εγώ.
Ναι λογικα αφου μπαίνω στο τρυπάκι θα γίνει σωστά η δουλειά. Και για ελατηρια πιστονιου σκεφτόμουν, αλλα δεν μου χει κάψει ούτε σταγόνα.
-
Εδώ είσαι...
https://www.dropbox.com/s/gqdv324i5vyargf/rotax%20type%20%20655_95%20repair%20manual%20%28en%29.pdf?dl=0
Mια μικρή διαφορά στο μάνιουαλ δείχνει τεντωντήρα καδένας ρυθμιζόμενο με βίδα που είναι από τα προηγούμενα μοντέλα ενώ στον ie είναι υδραυλικός.
-
Με τις θερμοκρασίες αυτής της μηχανής πραγματικά δεν έχω βρει άκρη ! Παρόμοια με εσένα και εγώ παρατήρησα σε μια φάση οτι μου χτύπησε σχεδόν 100 άρα , το βεντιλατερ μου δούλευε κανονικά βέβαια . Το δοχείο διαστολής ήταν μέχρι τη μέση αλλά το ψυγείο ήταν άδειο , το συμπλήρωσα και το παρατήρησα για 4-5 μέρες κι δεν είχε κάψει σταγόνα . Άλλαξα και ένα κολάρο που είχε φθαρεί και έβαλα και καινούργια παραφλου και το μηχανάκι δούλευε κανονικά 70-75 . Τώρα με τη ζέστη μου ανεβαίνει σχετικά εύκολα στους 80-82 όταν μπλεκω σε ελαφριά κίνηση όπου και παίρνει το βεντιλατερ και δεν πάει παραπάνω . Τι να πω , το χρώμα στα λάδια είναι τζετ αλλά να πω την αλήθεια δεν έχω τσεκάρει για φουσκάλες , καλή επιτυχία !
-
Εδώ είσαι...
Αυτο δεν το είχα. Λοιπόν. Απο Τρίτη οι πρώτες φωτογραφίες απ το λύσιμο.
1ο κεφάλαιο, κατέβασμα μοτέρ!
-
Με τις θερμοκρασίες αυτής της μηχανής πραγματικά δεν έχω βρει άκρη ! Παρόμοια με εσένα και εγώ παρατήρησα σε μια φάση οτι μου χτύπησε σχεδόν 100 άρα , το βεντιλατερ μου δούλευε κανονικά βέβαια . Το δοχείο διαστολής ήταν μέχρι τη μέση αλλά το ψυγείο ήταν άδειο , το συμπλήρωσα και το παρατήρησα για 4-5 μέρες κι δεν είχε κάψει σταγόνα . Άλλαξα και ένα κολάρο που είχε φθαρεί και έβαλα και καινούργια παραφλου και το μηχανάκι δούλευε κανονικά 70-75 . Τώρα με τη ζέστη μου ανεβαίνει σχετικά εύκολα στους 80-82 όταν μπλεκω σε ελαφριά κίνηση όπου και παίρνει το βεντιλατερ και δεν πάει παραπάνω . Τι να πω , το χρώμα στα λάδια είναι τζετ αλλά να πω την αλήθεια δεν έχω τσεκάρει για φουσκάλες , καλή επιτυχία !
Δεν θελω να σε στεναχωρήσω, αλλα σαν να βλέπω εμένα αρχές καλοκαιριού.. :a006
-
Αν τα κατάφερα και έκαψα ξανά φλάντζα ύστερα από 12.000 χιλιόμετρα τι να πω ! Είδωμεν !
-
Με έβαλες σε σκέψεις σατανα και το τσέκαρα στη διαδρομή από τη δουλειά στο σπίτι και με το που έφτασα άνοιξα τάπα
-
Ρε παιδια φυσιολογικο δεν ειναι το να υπαρχουν αυτες οι φυσαλιδες αν ανοιξουμε την ταπα αμεσως μετα τη χρηση ? τι θερμοκρασια ειχε το μηχανακι ?
-
Με έβαλες σε σκέψεις σατανα και το τσέκαρα στη διαδρομή από τη δουλειά στο σπίτι και με το που έφτασα άνοιξα τάπα
Ακριβώς τις ίδες έβλεπα κι εγώ τον Ιούνιο. Τσεκαρε και τα νερά σου να δεις αν λείπουν..
Ρε παιδια φυσιολογικο δεν ειναι το να υπαρχουν αυτες οι φυσαλιδες αν ανοιξουμε την ταπα αμεσως μετα τη χρηση ? τι θερμοκρασια ειχε το μηχανακι ?
Ετσι έλεγα κι εγώ, αλλα κατα βάθος αγχωνόμουν.. Και τελικά είχα δίκιο...
-
Τι να πω , εγω παντως θυμαμαι χαρακτηριστικα οτι Ιουνιου οταν ειχαν πιασει οι πρωτοι καυσωνες ειχα ανεβει στον Bill να ρυθμισουμε το μειγμα . Μετα το σωστο ρυθμισμα που εκανε χωρια οτι το μηχανακι ηταν λες και πεταξε εναν ελεφαντα που κουβαλουσε ολο αυτο τον καιρο παρατηρησα πως ηταν πιο ευαισθητο στο ανεβασμα της θερμοκρασιας. Σε μια φαση για να καταλαβεις στο γυρισμο σταματησα και τον πηρα τηλ ( να σημειωθει οτι τετοιος γκασμας που ειμαι ταξιδευα 12 με 3 το μεσημερι με 38 βαθμους αν θυμαμαι καλα) και μου ειπε οτι ειναι νορμαλ. Επισης νομιζω δεν μπορεις να συγκρινεις το ποσο γρηγορα ζεσταινετε ή αποβαλει τη θερμοτητα το χειμωνα και το καλοκαιρι αντιστοιχα. Εμενα η συμπεριφορα του τωρα το καλοκαιρι ειναι η εξης , σε πορεια παιζει καπου αναμεσα στους 70 με 75 , αν βεβαια βρεθω σε πιο ομαλο οφ ροουντ τερεν με χαμηλοτερες στροφες και ταχυτητες αυτο γινεται 75-80 . Οταν μπω σε κινηση αν το μηχανακι το εχω δουλεψει πιο απαιτητικα πριν φτανει το 85αρι του και αναβει το βεντιλατερ οπου το ριχνει καπου στους 80 και εκει μενει. Το βεντιλατερ του Πηγασου δεν ειναι τοσο μεγαλο ετσι ωστε να ριξει 10 βαθμους τη θερμοκρασια στα μπαμ και ειδικα καλοκαιρι αργει να ξαναπεσει στους 75 . Δεν μιλαω σαν ειδικος μην παρεξηγηθω , απλα με γνωμονα το δικο μου μηχανακι.
Για να κλεισω κιολας καποια στιγμη , για τις φυσαλιδες στο λαδι επισης μου φαινεται απολυτο το να προκυπτουν απο τη φλαντζα , απο τη στιγμη βεβαια που δεν υπαρχει απωλεια νερου προς το αγνωστο και τα λαδια δεν ειναι σαπουναδα .
Εν κατακλειδι , δεν παιρνεις και μια δευτερη συμβουλη μην κατεβαζεις τσαμπα το μοτερ ? :P Αν και απ οτι θυμαμαι ανεφερες πως τα λαδια σου ειχαν αρχισει να γινονται γαλακτωμα οποτε πασσο ! Συγωμη για την απαντηση σιδηροδρομο αλλα το συγκεκριμενο ζητημα ειναι μειζον σε αυτα τα μηχανακια οποτε νομιζω απαιτει μια εκτενεστερη περιγραφη !
-
Εμενα πλεον ΣΙΓΟΥΡΑ εχουν περασει καδθα στα νερα. Η μονη περιπτωση να μην ειναι φλαντζα, ειναι να περασαν απο τρομπα νερου. Αλλα ομως ουτε τυχαινει ευκολα στον πηγασο αυτο, αλλα ακι οι θερμοκρασιες μαρτυρουν αλλα. Απο Τριτη θα εχουμε φωτογραφικο υλικο!!
Οποιαδηποτε αλλη πληροφορια, απο οποιονδηποτε ευπροσδεκτη!! :prey:
-
Εν κατακλειδι , δεν παιρνεις και μια δευτερη συμβουλη μην κατεβαζεις τσαμπα το μοτερ ? :P Αν και απ οτι θυμαμαι ανεφερες πως τα λαδια σου ειχαν αρχισει να γινονται γαλακτωμα οποτε πασσο !
-
Καλά αυτό δεν είναι γαλατάκι !!αυτο είναι γαλακτομπούρεκο !καλα ξεμπερδέματα !
-
Απλα απορω γιατι συνηθως υπαρχουν και αλλες ενδειξεις μεχρι να φτασουμε στο σαπουνισμα για να το θεσω ετσι του λαδιου . Το μηχανακι δηλαδη "τραβουσε" κανονικα και το μονο στοιχειο που σου εδωσε ηταν οτι αφου του συμπληρωσες νερα δουλευε στους 75-80 ?
-
Απλα απορω γιατι συνηθως υπαρχουν και αλλες ενδειξεις μεχρι να φτασουμε στο σαπουνισμα για να το θεσω ετσι του λαδιου . Το μηχανακι δηλαδη "τραβουσε" κανονικα και το μονο στοιχειο που σου εδωσε ηταν οτι αφου του συμπληρωσες νερα δουλευε στους 75-80 ?
Ναι κανονικά. Μα η φλάτζα δεν καταστραφηκε προφανως στην στεγανοποιηση του θαλαμου καυσης.
-
UPDATE
Καλησπέρα και πάλι παιδιά! Είχα υποσχεθεί Τρίτη να σας ενημερωσω με την συνέχεια. Όντως Τρίτη ασχολήθηκα με τον πηγασάκο, αλλα δεν βρήκα χρόνο μεχρι σήμερα να σας ενημερώσω.
Τρίτη πρωι λοιπόν, αδειάσαμε λαδάκια. Αντι για λαδάκια βγήκαν 23 freddo esspresso γλυκά (κάνω giveaway κοινοποιώντας την φωτό και γράφοντας το hashtag #freddo_espresso_by_pegaso )
-
.
-
Aφαιρέθηκαν λοιπόν νεράκια, πιάσαμε την συλλογούλα μας, και ξεκινήσαμε να λύνουμε.. Σελα, πλαινά, φέρινκ, τιπόζιτο, ψυγείο.
Το ψυγειάκι θα πάει για έλεγχο και κόλλημα (αν χρειαστεί) γιατι μάλλον αυτο μας την έκανε και φλατζαραμε.
-
Συνέχεια λοιπόν είχε να αφαιρέσουμε τα καλώδια, τα σωληνάκια και τους πύρους απο το μοτερ ώστε να είναι ελευθερο να βγεί.
Αφαιρέσαμε τα δυο τελικά (για να μην πιέσουμε τις τσιμουχες των λαιμων της εξατμισης), λυσαμε τις πεταλούδες και γύραμε το υποπλαίσιο προς τα πίσω ωστε να ξεκουμπώσει, βγάλαμε το γραναζι για να απελευθερωθει η αλυσίδα, και κατόπιν το μικρό υποπλαίσιο κατω, σωτε να βάλουμε τον γρύλλο μας. Μένουν ακόμα μερικοί πύροι για να τελειώσουμε την αφαίρεση του μοτερ.. και... βουαλά
-
Φυσικά τελειώνοντας την όλη διαδικασία, και αφου καθαρίσαμε τα εργαλεία μας και τα τοποθετήσαμε στην θέση τους χωρίς καμία απώλεια, είχε σειρά να τοποθετήσουμε τις βίδες/πύρους απ οπου τους βγάλαμε, διοτι κατα το δεσιμο θα χανει η μανα το παιδι και το παιδι την μανα. φυσικα δεν καναμε αντρικό σφίξιμο, ο λόγος ήταν μόνο για να μην χαθει κατι, η μπερδευτει και μπει αλλου.
-
Συμπερασματικά για την αφαίρεση μοτέρ:
Χρειάστηκα ενα σετ καστάνιες 192 κομματιών (οχι δεν τα χρησιμοποιήσα όλα, αλλα ειναι καλό να έχετε ενα ολοκληρωμενο σετ και την αυτοπεποιθηση οτι εχετε οτιδηποτε θα χρειαστειτε), μια πενσα, μια πενσα ασφαλειων (για να βγει το γραναζι), ηλεκτρικο κατσαβιδι με bitακια, λεκανη για να μαζεψετε τα υγρα, γρυλλάκι για να κατεβει ομαλα το μοτερακι, MANUAL (ναι με κεφαλαία!), υπομονή, χωρο, χρονο, λίγες γνώσεις μηχανολογικές.
Οι εργασίες λόγω ζέστης εκτελέστηκαν σε εξωτερικό χώρο. Ο πηγασάκος θα πλυθεί, και θα σκεπαστεί μέχρι να ξαναβάλουμε το μοτερ.
Το ψυγείο θα παει για έλεγχο, και θα παραγγειλουμε σετ φλαντζες μαζι με τσιμουχάκια βαλβίδων για να γίνει σωστή δουλειά (κωδ ATHENA P400010600150/1 ) . Για το μοτερ θα χρειστούμε σίγουρα εκτος των προηγουμενων σετ φιλλερ για την ρεγουλα βαλβιδων και ενα δυναμόκλειδο, τα οποία τα έχω.
Άρα λοιπον επόμενο επεισόδιο, λύσιμο κεφαλής, αποστολή για φρεζαρισμα βαλβ, πλανισμα (πολυ ελαφρυ, σχεδον καθαρισμα) και ελεγχο του ψυγείου.
Ανοίγοντας τον πηγασάκο παρατήρησα 3 πράγματα:
1) το ένα τελικό είχε κόψει την 1 απο τις 3 βάσεις του. θα την ξανακολλήσω, πταίσμα, και έτσι να μενε δεν παθαινει τπτ
2) η εισαγωγη αέρα (βλεπε φωτο) κλασσικά τρυπάει και ο προηγούμενος μάστορας έκανε αυτην την ομορφιά. Αν δεν βρουμε κάτι να το αντικαταστησουμε ολοκληρο, θα δουμε πως θα το συνεφερουμε
3) στο κατω υποπλαίσιο κοντα στο μονο σταντ, μια εργοστασιακη κολληση έχει υποχωρήσει ελάχιστα θα ενισχυθεί.
Φτιάχνοντας την φλάτζα πρεπει να βρουμε την αιτία, για να μην ξαναφλατζάρουμε. υποψιάζομαι το ψυγείο, ακθως το χα δει κανα δυο φορες βρεγμενο μετα απο χρηση, αλλα ελεγα θα τα πεταξε τα νερα η ροδα πανω. Εκτος λοιπόν του ψυγείου θα ελεγξουμε στεγανοτητα στην τρομπα νερου.
Επομενο επεισόδιο Ενημερωση για διαρροη και κόλλημα ψυγείου, και ανοιγμα κεφαλής, το πότε, άγνωστο!!
Keep in touch συνττροχοι!! :bye: :bye:
-
ωραιος ο φιλος..εχεις κεφι..καλη συνεχεια!!!
-
Καλή συνέχεια και καλή ευκολία σου εύχομαι.Ευχαριστούμε πολύ για το υλικό.Κατά την γνώμη μου το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγξεις αφού φλάτζαρες είναι ο θερμοστάτης σου,ο οποίος στο δικό μας μοντέλο είναι πολύ επιρρεπής σε βλάβες.
-
Θερμοστάτη εγώ είχα βάλει από gs το οποιο ανάβει πιο χαμηλά από ότι ο μαμα . Ο μόνος ενδοιασμός που έχω είναι το ότι δουλεύει για περισσότερη ώρα όταν το μηχανάκι σβήσει οπότε δεν ξέρω τι επιπτώσεις έχει στη μπαταρία , ενάμιση χρόνο τώρα πάντως είναι κομπλέ αν και ως επι των πλείστον το μηχανάκι δούλεψε χειμώνα οπότε είχα ξεχάσει την ύπαρξη του βεντιλατερ !
-
Θερμοστάτη εγώ είχα βάλει από gs το οποιο ανάβει πιο χαμηλά από ότι ο μαμα . Ο μόνος ενδοιασμός που έχω είναι το ότι δουλεύει για περισσότερη ώρα όταν το μηχανάκι σβήσει οπότε δεν ξέρω τι επιπτώσεις έχει στη μπαταρία , ενάμιση χρόνο τώρα πάντως είναι κομπλέ αν και ως επι των πλείστον το μηχανάκι δούλεψε χειμώνα οπότε είχα ξεχάσει την ύπαρξη του βεντιλατερ !
Γιατί δουλεύει με σβηστεί την μηχανή?
-
Θερμοστάτη εγώ είχα βάλει από gs το οποιο ανάβει πιο χαμηλά από ότι ο μαμα . Ο μόνος ενδοιασμός που έχω είναι το ότι δουλεύει για περισσότερη ώρα όταν το μηχανάκι σβήσει οπότε δεν ξέρω τι επιπτώσεις έχει στη μπαταρία , ενάμιση χρόνο τώρα πάντως είναι κομπλέ αν και ως επι των πλείστον το μηχανάκι δούλεψε χειμώνα οπότε είχα ξεχάσει την ύπαρξη του βεντιλατερ !
Ο θερμοστάτης που σου έχω παραθέσει παραπάνω,είναι μηχανική συσκευή και δεν δουλεύει με ρεύμα.Βρίσκεται μέσα στο σώμα της αντλίας νερού και η δουλειά του είναι να ρυθμίζει πότε θα περνάει το νερό απο τα ψυγεία.Οταν είναι κρύος ο κινητήρας είναι σε κλειστή θέση ώστε να αποκλείει την έξοδο του νερού πρός τα ψυγεία και να έρθει ο κινητήρας σου γρήγορα σε θρμοκρασία λειτουργίας.Οταν γίνει αυτό,το ίδιο το νερό μέσω της θερμότητας τον ανοίξει σιγά σιγά ώστε ώστε απο εκεί και μετά το νερά να περάσουν απο το ψυγείο και να ψυχθούν.Σχεδόν 100%,ο δικός σου κόλλησε κλειστός,υπερθέρμανε το μοτερ σου και έκαψες φλάντζα.Εσύ έχεις αντικαταστήσει μάλλον την "φούσκα" του βαντιλατέρ με αυτή απο BMW,η οποία το μόνο που κάνει είναι να βάζει σε λειτουργεία τα βαντιλατέρ όταν περάσει η θερμοκρασία νερού κάποιους συγκεκριμένους βαθμούς.Στις οδηγίες που σου έβαλα παραπάνω λέει ακριβώς πως και τι θα μετρήσεις.
-
Θερμοστάτη εγώ είχα βάλει από gs το οποιο ανάβει πιο χαμηλά από ότι ο μαμα . Ο μόνος ενδοιασμός που έχω είναι το ότι δουλεύει για περισσότερη ώρα όταν το μηχανάκι σβήσει οπότε δεν ξέρω τι επιπτώσεις έχει στη μπαταρία , ενάμιση χρόνο τώρα πάντως είναι κομπλέ αν και ως επι των πλείστον το μηχανάκι δούλεψε χειμώνα οπότε είχα ξεχάσει την ύπαρξη του βεντιλατερ !
Γιατί δουλεύει με σβηστεί την μηχανή?
Αν σβήσεις μόνο απο το κόκκινο μπουτόν και δεν γυρίσεις τα κλειδιά,ναι τα βαντιλατέρ δουλεύουν,εφόσον είναι σε λειτουργία την ώρα που πάς να σβήσεις.
-
Χρησιμοποιώντας την δική σου φωτό σου δείχνω με κόκκινο που είναι ο θερμοστάτης.Είναι βιδωμένος με 2 μπουλώνια πίσω απο την αντλία.Ξεβίδωσε πρώτα το πίσω άλλεν και μετά το εμπρός.Τωρα που έχεις το μοτέρ στα χέρια σου είναι πολύ ευκολότερο.
-
Θερμοστάτη εγώ είχα βάλει από gs το οποιο ανάβει πιο χαμηλά από ότι ο μαμα . Ο μόνος ενδοιασμός που έχω είναι το ότι δουλεύει για περισσότερη ώρα όταν το μηχανάκι σβήσει οπότε δεν ξέρω τι επιπτώσεις έχει στη μπαταρία , ενάμιση χρόνο τώρα πάντως είναι κομπλέ αν και ως επι των πλείστον το μηχανάκι δούλεψε χειμώνα οπότε είχα ξεχάσει την ύπαρξη του βεντιλατερ !
Γιατί δουλεύει με σβηστεί την μηχανή?
Αν σβήσεις μόνο απο το κόκκινο μπουτόν και δεν γυρίσεις τα κλειδιά,ναι τα βαντιλατέρ δουλεύουν,εφόσον είναι σε λειτουργία την ώρα που πάς να σβήσεις.
Δεν υπάρχει λόγος όμως να το αφήνεις να δουλεύει το βεντιλατερ με σβηστό κινητήρα,οπότε η μπαταρία δεν θα σου παρουσιάσει πρόβλημα..
-
Χρησιμοποιώντας την δική σου φωτό σου δείχνω με κόκκινο που είναι ο θερμοστάτης.Είναι βιδωμένος με 2 μπουλώνια πίσω απο την αντλία.Ξεβίδωσε πρώτα το πίσω άλλεν και μετά το εμπρός.Τωρα που έχεις το μοτέρ στα χέρια σου είναι πολύ ευκολότερο.
Φίλε, μαλλον μπερδέυτηκες, δικο μου ειναι το μοτερ, και με αλλον συζηταγατε. Η δεν ξερω τι εγινε;; :thnk:
-
Χρησιμοποιώντας την δική σου φωτό σου δείχνω με κόκκινο που είναι ο θερμοστάτης.Είναι βιδωμένος με 2 μπουλώνια πίσω απο την αντλία.Ξεβίδωσε πρώτα το πίσω άλλεν και μετά το εμπρός.Τωρα που έχεις το μοτέρ στα χέρια σου είναι πολύ ευκολότερο.
Φίλε, μαλλον μπερδέυτηκες, δικο μου ειναι το μοτερ, και με αλλον συζηταγατε. Η δεν ξερω τι εγινε;; :thnk:
Τι μάλλον,100% μπερδεύτηκα.Sorry....
-
Καλησπέρα παιδιά :bye:
Το μοτεράκι μου ανέβηκε στον πάγκο για να λυθεί
-
Λύσαμε το ψευτοκάπακο
-
.
-
Βγήκαν τα εκκεντράκια τα οποία είναι σε πολύ καλή κατασταση, χωρις γρατζουνιές κλπ, παρα τα 74.000 χλμ τους.
-
Και ξεκινάμε για λυσιμο κεφαλής:
-
Και φτάνουμε στην πηγή του κακού! Έξω κεφαλή και φλάτζα για κλάμματα
-
Κεφαλή με κομμάτια φλάτζας, θα πάει για πλανισματακι ελαφρύ. Φρεζάρισμα βαλβίδων, αλλαγη στα τσιμουχάκια των βαλβίδων.
-
Κλείνω λοιπόν και για σήμερα με μια εικόνα του πάγκου μου. όμορφα νοικοκυρεμένα, όλες οι βίδες σε κουτάκια, και μπροστα μπροστα ψυγείο που θα πάει για έλεγχο και κόλημμα αν χρειαστεί, καθώς και κεφαλή που θα πάει στο μηχανουργείο για έλεγχο κι αυτή, πλανισμα, φρεζάρισμα βαλβίδων.
Χαίρε ομάδα!
Προχωράμε! :kalo:
-
ωραιος φιλε :kalo:
-
:cry: αγχώθηκα... :ohmy:
-
Αμαν ειχα καιρο να μπω και εσυ εκανες τρομερη προοδο! Με το καλο και η συνεχεια ! Οσο για τα των θερμοκρασιων titanium εχεις pm !
-
ωραιος φιλε :kalo:
Ερχεται και η συνέχεια. Απλά λόγω Αυγουστου, οι περισσοτεροι υπολειτουργούν, πλέον δεν είναι στο χέρι μου τοσο στο πότε θα τελειώσει. Ακόμα περιμένω τις φλάτζες σκέψου.
Σας κρατώ ενήμερους!!
:cry: αγχώθηκα... :ohmy:
γιατι φιλε μου; εμενα πιο πολύ με αγχώνει το να ανέβει το μοτέρ παλι στον σκελετο, παρα να το ξανακλείσω!!
Αμαν ειχα καιρο να μπω και εσυ εκανες τρομερη προοδο! Με το καλο και η συνεχεια ! Οσο για τα των θερμοκρασιων titanium εχεις pm !
Ευχαριστώ πολύ φίλε μου!! Ναι θα σας κρατώ ενήμερους! Εσυ τελικά με το δικό σου; σου έφυγαν οι υποψίες;
(δεν έχω τιποτα στο pm μου)
-
Να πω την αμαρτια μου , εκανα ολα τα περιφερειακα του τσεκαρισματος του συστηματος ψυξης εκτος του να βγαλω τον θερμοστατη! Τσεκαρω εντατικα λαδια και νερα μιας και τωρα λογω σεζον ο χρονος δεν υπαρχει . Με το καλο απο τον καινουργιο μηνα θα κατσω να βγαλω και τον θερμοστατη να δω αν και απο εκει ειμαι οκ . Δεν μου εχει δωσει καποια ενδειξη παντως σε λαδια και νερα ως τωρα παντως το γαιδουρι!!
-
Να πω την αμαρτια μου , εκανα ολα τα περιφερειακα του τσεκαρισματος του συστηματος ψυξης εκτος του να βγαλω τον θερμοστατη! Τσεκαρω εντατικα λαδια και νερα μιας και τωρα λογω σεζον ο χρονος δεν υπαρχει . Με το καλο απο τον καινουργιο μηνα θα κατσω να βγαλω και τον θερμοστατη να δω αν και απο εκει ειμαι οκ . Δεν μου εχει δωσει καποια ενδειξη παντως σε λαδια και νερα ως τωρα παντως το γαιδουρι!!
Εύχομαι έτσι να πάει,χωρίς κανένα πρόβλημα.Το κλειδί είναι να φοράμε φρέσκα και καθαρά απο προσμίξεις/βρωμιές/άλατα αντιψυκτικά.Το κύκλωμα να είναι πεντακάθαρο.Βάζουμε πάντα nitrite free και silikone free antifreeze και τα αλλάζουμε το δυνατόν συχνότερα,τουλάχιστον ανά 2 χρόνια.Ολα αυτά λόγο του είδους του θερμοστάτη που φοράει ο Πηγασάκος μας.Κατά την ταπεινή μου άποψη πάντα...
-
Θερμοστάτη εγώ είχα βάλει από gs το οποιο ανάβει πιο χαμηλά από ότι ο μαμα . Ο μόνος ενδοιασμός που έχω είναι το ότι δουλεύει για περισσότερη ώρα όταν το μηχανάκι σβήσει οπότε δεν ξέρω τι επιπτώσεις έχει στη μπαταρία , ενάμιση χρόνο τώρα πάντως είναι κομπλέ αν και ως επι των πλείστον το μηχανάκι δούλεψε χειμώνα οπότε είχα ξεχάσει την ύπαρξη του βεντιλατερ !
Γιατί δουλεύει με σβηστεί την μηχανή?
Αν σβήσεις μόνο απο το κόκκινο μπουτόν και δεν γυρίσεις τα κλειδιά,ναι τα βαντιλατέρ δουλεύουν,εφόσον είναι σε λειτουργία την ώρα που πάς να σβήσεις.
Διορθώνω το παραπάνω που έγραψα μιας και σήμερα ανακάλυψα οτι το βαντιλατέρ,στο δικό μου τουλάχιστον Πήγασο,650 ie 2004,δεν έχει τελικά σημασία αν κλείσεις την ανάφλεξη ή όχι.Αν η μηχανή ανεβάσει θερμοκρασία ακόμα και αν έχεις κλειδώσει και έχεις πάρει τα κλειδιά απο το διακόπτη,το βαντιλατέρ θα πάρει μπροστά και θα συνεχίσει να δουλεύει μέχρι να ρίξει την θερμοκρασία στα προβλεπόμενα.Δεν μου έχει ξανατύχει σε άλλη μοτοσυκλέτα.Μπράβο στους Ιταλούς :kalo:
-
Επαναφέρω το θέμα. Παρέλαβα τις φλάντζες και κεφαλή έφυγε στο ρεκτιφιέ για πλανισμα, έλεγχο, αλλαγή τσιμουχάκια βαλβίδων κλπ
Επίσης στο ρεκτιφιέ πήγε και το ψυγείο, για έλεγχο διαρροών, ωστε να αποκλείσω οτι ήταν αυτό που έφταιξε για το φλατζάρισμα. Ελπίζω μέχρι τέλος της εβδομάδας να έχει ολοκληρωθεί αυτό το κομμάτι για να ξεκινήσουμε το δέσιμο.
Ευχομαι να προλάβω την Πανελλήνια στα Καλάβρυτα! :cry:
-
Το ψυγειο ελεγχθηκε. Εχανε σε δυο σημεια πολυ λιγο. Ειχε οξειδωθει εσωτερικα απο τα νερα που εβαζε ο προηγουμενος, με αποτελεσμα σε υπουλο σημειο να δακρυζει. Το ειχα σταμπαρει, αλλα υπεθετα οτι ειχα πατησει νερα και τα πεταξε πανω στο ψυγειο.
Εγινε λοιπον ηλεκτρολυση, καθαρισε απο σκουριες, κοληθηκε, μπηκε σφραγιστικο και φουσκωθηκε με πιεση 3bar για μιση ωρα.
Ψυγειο τέλος. Βρέθηκε και η πηγή του κακού (όπως το υποψιαζόμουν)
-
Στην κεφαλή μπηκαν καινούρια τσιμουχάκια βαλβίδων (αν μπορουν να φανουν λιγο τα ελατηριακια τους απ την φωτο)
-
Πλανίστηκε και η κεφαλή και είμαστε έτοιμοι για δέσιμο.
-
Θα βάλω φθηνά σχετικά λαδάκια για να ξεπλύνω τον κινητήρα, για περίπου 500 χλμ. Στα 500 χλμ, θα τα αλλάξω με επώνυμα, και θα ξανακάνω και ένα πάτημα της φλάντζας. Επίσης θα βάλω της liqui moly το σφραγιστικό μεσα στο ψυγείο μαζί με επώνυμο παραφλού.
Στο τέλος θα δούμε και αναλυτικά τα έξοδα για επισκευή της φλάντζας κεφαλής diy.
Νεότερα..με το δέσιμο σιγα σιγά.!
-
Respect! Με το καλό να ολοκληρωθεί το δέσιμο γιατί πλησιάζει και η πανελλήνια... ;) :D
-
Επιστρέφω στο εργαστήρι μου για να ολοκληρώσω το μοτερ.
Κυριακούλα, ραδιόφωνο, καφές, manual και.. παμε.
Η παλια με την καινουρια φλάντζα. Έχω την εντύπωση πως έχει αλλαχτεί ξανά.
-
Θα την βάλουμε πάνω στον κύλινδρο
-
Και έπειτα την κεφαλή.
-
Αφου βάλαμε την κεφαλή επάνω, αρχίζουμε κυκλικά να πατάμε τις βίδες και σταδιακά.
ένα πάτημα στα 30 Nm ένα στα 40 Nm και το τελικό στα 48 Nm όπως ορίζει ο κατασκευαστής.
-
Ενα τσεκ ξανα σε όλες οτι είναι στα 48 Nm
-
Και πετάμε επάνω τα έκκεντρα. Τα σημάδια με μπλάνκο δεν είναι δικά μου. εγω θα ακολουθήσω του κατασκευαστή. Προσοχή σε όποιον το κάνει. Ο στρόφαλος έχει σημάδι και στο ΑΝΣ αλλα και στο ΚΝΣ που μπορουμε να τον μπλοκάρουμε. Δυστυχώς με κλειστό μπλοκ, ο μονος τρόπος να καταλάβουμε ποιο ΝΣ λοκάραμε είναι το γνωστό κατσαβίδι/καλαμακι στο μπουζι.
λοκάρουμε λοιπόν στο ΑΝΣ και βάζουμε τους εκκεντροφορους με τα σημάδια τους όπως ορίζει ο κατασκευαστης
Εισαγωγής με σημάδι στις 3 ακριβως, και εξαγωγής στις 9 ακριβώς.
Αφου λοιπόν έχουμε βάλει τα έκκεντρα και τα έχουμε δέσει, καλό ειναι να κάνουμε με την καστάνια 4-5 φορές κύκλο τον στρόφαλο για να δούμε οτι οι βαλβίδες δεν δίνουν φιλάκια στο πιστόνι.
-
Βάζουμε λοιπόν και το ψευτοκάπακο, τον υδραυλικό τεντωτήρα, το ρακορ για τον τεντωτήρα, τις λαστιχένιες εισαγωγές και... μοτέρ εκτός πάγκου.
-
Το μοτερ λοιπόν θα μείνει στο γκαράζ μεχρι το επόμενο σκ που θα βρώ χρόνο να το βάλω στο σασί και να μιζάρω.
Μου έκανε εντύπωση που ο κατασκευαστής δεν αναφέρει σε πόσο καιρο να ξανατσεκάρουμε τις βίδες της κεφαλής.
Εσείς τι θα προτείνατε;
Τα λέμε όταν έχουμε νεότερα.!!
-
Μου έκανε εντύπωση που ο κατασκευαστής δεν αναφέρει σε πόσο καιρο να ξανατσεκάρουμε τις βίδες της κεφαλής.
Εσείς τι θα προτείνατε;
Νομίζω οτι το τσεκάρισμα θα έπρεπε να γίνει όταν έρθει η ώρα να τσεκάρεις τα διάκενα των βαλβίδων και μόνο τότε.Δεν ξέρω κανένα κατασκευαστή που να προτείνει άνοιγμα ώστε να ελέγξουμε βίδες.Αυτό πιθανός να ισχύει σε καινούργιο μοτέρ.Σε περίπτωση βλάβης όπως η δική σου που τα μπουλόνια είναι δεύτερη φορά σφιγμένα ίσως να πρέπει να τα ξαναδείς.
-
Είναι σύνηθης διαδικασία ο έλεγχος και το "πάτημα" της κεφαλής μετά από αλλαγή φλάντζας μετά από κάποια κμ.
Επίσης θυμάμαι σε συζήτηση με το bill παλαιότερα ότι μου είχε αναφέρει το διάστημα αυτό και αν δεν κάνω τόσο μεγάλο λάθος το είχε βγάλει σαν οδηγία στα συνεργεία η aprilia κάποια περίοδο καθώς υπήρχε λάθος ή στο manual ή στην αρχική συναρμολόγηση στον νούμερο που εγραφε για το σφίξιμο και ήταν και αυτή μια από τις αιτίες που έκαιγαν φλάντζα τα πηγασάκια.
-
Μαλιστα. Αρα θα πρεπει να ωρω ενα τηλεφωνο του bill να με κατατοπισει.
-
Αν απαιτούνταν re-torque δεν θα έπρεπε και απο καινούργια να τα πηγαίναμε για έλενχο βρε παιδιά;Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το είδος της φλάτζας και των μπουλωνιών βέβαια,αλλά στην περίπτωσή μας δεν είδα κάπου στα manual για retorque.
Αν τα μπουλώνια της κεφαλής είναι TTY (torque to yield) τότε δεν παίρνουν δευτερη εφαρμογή ροπής.Θα χάσουν πολύ γρήγορα τα αρχικά κιλά και θα ξαναφλατζάρεις,όσες φορές και να τα σφίξεις.Ισως να είναι και αυτή η αιτία που πολύς κόσμος ξαναέπαθε φλατζάρισμα.
-
Νομίζω οτι το τσεκάρισμα θα έπρεπε να γίνει όταν έρθει η ώρα να τσεκάρεις τα διάκενα των βαλβίδων και μόνο τότε. Δεν ξέρω κανένα κατασκευαστή που να προτείνει άνοιγμα ώστε να ελέγξουμε βίδες. Αυτό πιθανός να ισχύει σε καινούργιο μοτέρ. Σε περίπτωση βλάβης όπως η δική σου που τα μπουλόνια είναι δεύτερη φορά σφιγμένα ίσως να πρέπει να τα ξαναδείς.
Νομίζω οτι διπλό τσέκ θέλουν οι βίδες που σφίγγονται με ροπή και με μοιρες. Οι βίδες που σφίγγονται μόνο με ροπή δεν χρειάζεται.
Επίσης θυμάμαι σε συζήτηση με το bill παλαιότερα ότι μου είχε αναφέρει το διάστημα αυτό και αν δεν κάνω τόσο μεγάλο λάθος το είχε βγάλει σαν οδηγία στα συνεργεία η aprilia κάποια περίοδο καθώς υπήρχε λάθος ή στο manual ή στην αρχική συναρμολόγηση στον νούμερο που εγραφε για το σφίξιμο και ήταν και αυτή μια από τις αιτίες που έκαιγαν φλάντζα τα πηγασάκια.
Διάβασα εδώ https://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?215205-Head-torque-settings-for-pegaso-i-e (https://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?215205-Head-torque-settings-for-pegaso-i-e) για 5,5kg/m = 54 N/m. Δεν ξέρω αν ισχύει.
θα πρέπει κάπως να βρω το τηλέφωνο του bill.
-
Έχεις δίκιο.Στις οδηγίες δεν λέει κάτι για μοίρες παρά μόνο κιλά.
Αυτο με τα 5.5 κιλά το έχω δεί και εγώ και μάλιστα κάποιος ανέφερε οτι αυτή την τιμή λέει και το service manual για προγενέστερο Pegaso με τον ίδιο κινητήρα με μας.Από την άλλη έχω service manual και για το ψεκαστό αλλά και για το καλμπυρατεράτο 655 με αρκετή διαφορά σε ημερομηνίες έκδοσης μεταξύ τους και τα 2 συμφωνούν με τις ροπές που έσφιξες και εσύ,δηλαδή 48Ν.Δεν μπορεί να αναπαρήγαγαν 2 φορές το ίδιο λάθος.Λέω εγώ τώρα...
Ευχομαι ολα να πάνε καλά.Καλή συνέχεια!!
-
Θα μιλησω αυριο με τον Bill και θα ενημερωσω!!
-
Η φλαντζα ειναι περμανιτης οποτε συμπιεζεται με το σφιξιμο.Η γνησια φλαντα ειναι 1.6mm κγινεται 1.4mm με το σφιξιμο. Τα κιλα σφιξιματος ειναι 5.5 . Ξανασφιγγουμε τις κεφαλες με περμανιτοφλατζα γιατι το τελειωτικο παχος της φλαντζας θα γινει μετα απο αρκετες συστολες-διαστολες. Κανονικα επρεπε να γινοτανε στο 1ο σερβις αλλα κανεις δεν τον κανε. Το φλαντζαριαμα σε αυτα τα μηχανακια οσο κι αν φαίνεται περιεργο το παθαινουν απο την ακινησια κ απο πολυκαιρισμενα παραφλου γιατι η φλαντζα σκουριαζει κ ψωριαζει σιγα σιγα.
Μια καλη βελτιωση σ αυτο το θεμα ειναι η custom φλαντζα με λιγοτερο παχος. Φτιαχνουμε σε φλαντζά, με παχος 1.3 με 1.4mm για να γινει με σφιξιμο 1.1 - 1.2 . Αντχει περισσότερο στα χρονια λόγο λιγοτερου υλικου αλλα περνει κ μια σπιρταδα ο κινητηρας απο την αυξημενη συμπιεαη
-
Η φλαντζα ειναι περμανιτης οποτε συμπιεζεται με το σφιξιμο.Η γνησια φλαντα ειναι 1.6mm κγινεται 1.4mm με το σφιξιμο. Τα κιλα σφιξιματος ειναι 5.5 . Ξανασφιγγουμε τις κεφαλες με περμανιτοφλατζα γιατι το τελειωτικο παχος της φλαντζας θα γινει μετα απο αρκετες συστολες-διαστολες. Κανονικα επρεπε να γινοτανε στο 1ο σερβις αλλα κανεις δεν τον κανε. Το φλαντζαριαμα σε αυτα τα μηχανακια οσο κι αν φαίνεται περιεργο το παθαινουν απο την ακινησια κ απο πολυκαιρισμενα παραφλου γιατι η φλαντζα σκουριαζει κ ψωριαζει σιγα σιγα.
Μια καλη βελτιωση σ αυτο το θεμα ειναι η custom φλαντζα με λιγοτερο παχος. Φτιαχνουμε σε φλαντζά, με παχος 1.3 με 1.4mm για να γινει με σφιξιμο 1.1 - 1.2 . Αντχει περισσότερο στα χρονια λόγο λιγοτερου υλικου αλλα περνει κ μια σπιρταδα ο κινητηρας απο την αυξημενη συμπιεαη
Ευχαριστούμε πάρα πολύ Βασίλη.Είσαι αρχηγός :kalo:.
Με λίγα λόγια θα πάθω και εγώ φλάντζα μιας και έκατσε η μηχανή 5 χρόνια με το ίδιο αντιψυκτικό :srry:.
Έτσι εξηγείται η τραγική εικόνα που έβλεπα σε φωτογραφίες από ανοιγμένες κεφαλές.Ολοσκούριαστες οι φλάντζες.Δεν περίμενα να είναι περμανίτης το υλικό.
Τα μπουλόνια μας Βασίλη παίρνουν αλλεπάλληλα σφιξίματα;
Επίσης τι γνώμη έχεις για την φλάντζα της Athina;Υπάρχει άραγε μανήσια στο εμπόριο πλέον;
Το Strada-Minarelli έχει και αυτό περμανίτη;
-
Μπράβο στον Bill ! :kalo:
Τελικά ισχύει ότι δεν υπάρχουν ''κακές'' μοτοσυκλέτες αλλά
κακοί μηχανικοί. :psdof:
-
Η φλαντζα ειναι περμανιτης οποτε συμπιεζεται με το σφιξιμο.Η γνησια φλαντα ειναι 1.6mm κγινεται 1.4mm με το σφιξιμο. Τα κιλα σφιξιματος ειναι 5.5 . Ξανασφιγγουμε τις κεφαλες με περμανιτοφλατζα γιατι το τελειωτικο παχος της φλαντζας θα γινει μετα απο αρκετες συστολες-διαστολες. Κανονικα επρεπε να γινοτανε στο 1ο σερβις αλλα κανεις δεν τον κανε. Το φλαντζαριαμα σε αυτα τα μηχανακια οσο κι αν φαίνεται περιεργο το παθαινουν απο την ακινησια κ απο πολυκαιρισμενα παραφλου γιατι η φλαντζα σκουριαζει κ ψωριαζει σιγα σιγα.
Μια καλη βελτιωση σ αυτο το θεμα ειναι η custom φλαντζα με λιγοτερο παχος. Φτιαχνουμε σε φλαντζά, με παχος 1.3 με 1.4mm για να γινει με σφιξιμο 1.1 - 1.2 . Αντχει περισσότερο στα χρονια λόγο λιγοτερου υλικου αλλα περνει κ μια σπιρταδα ο κινητηρας απο την αυξημενη συμπιεαη
Ευχαριστούμε πάρα πολύ Βασίλη.Είσαι αρχηγός :kalo:.
Με λίγα λόγια θα πάθω και εγώ φλάντζα μιας και έκατσε η μηχανή 5 χρόνια με το ίδιο αντιψυκτικό :srry:.
Έτσι εξηγείται η τραγική εικόνα που έβλεπα σε φωτογραφίες από ανοιγμένες κεφαλές.Ολοσκούριαστες οι φλάντζες.Δεν περίμενα να είναι περμανίτης το υλικό.
Τα μπουλόνια μας Βασίλη παίρνουν αλλεπάλληλα σφιξίματα;
Επίσης τι γνώμη έχεις για την φλάντζα της Athina;Υπάρχει άραγε μανήσια στο εμπόριο πλέον;
Το Strada-Minarelli έχει και αυτό περμανίτη;
Τα minarelli των xt strada εχουν φύλλο μεταλλικο. Τα μπουλονια αντεχουν, πιο ευκολα θα κοπει το σπειρωμα απ το παξιμαδι ή απο τον κυλινδρο παρα να κοπει το μπουλονι απ τον εφελκυσμό.
Το κιτακι της αθένα ειναι αξιολογο.
-
Η φλαντζα ειναι περμανιτης οποτε συμπιεζεται με το σφιξιμο.Η γνησια φλαντα ειναι 1.6mm κγινεται 1.4mm με το σφιξιμο. Τα κιλα σφιξιματος ειναι 5.5 . Ξανασφιγγουμε τις κεφαλες με περμανιτοφλατζα γιατι το τελειωτικο παχος της φλαντζας θα γινει μετα απο αρκετες συστολες-διαστολες. Κανονικα επρεπε να γινοτανε στο 1ο σερβις αλλα κανεις δεν τον κανε. Το φλαντζαριαμα σε αυτα τα μηχανακια οσο κι αν φαίνεται περιεργο το παθαινουν απο την ακινησια κ απο πολυκαιρισμενα παραφλου γιατι η φλαντζα σκουριαζει κ ψωριαζει σιγα σιγα.
Μια καλη βελτιωση σ αυτο το θεμα ειναι η custom φλαντζα με λιγοτερο παχος. Φτιαχνουμε σε φλαντζά, με παχος 1.3 με 1.4mm για να γινει με σφιξιμο 1.1 - 1.2 . Αντχει περισσότερο στα χρονια λόγο λιγοτερου υλικου αλλα περνει κ μια σπιρταδα ο κινητηρας απο την αυξημενη συμπιεαη
Ευχαριστούμε πάρα πολύ Βασίλη.Είσαι αρχηγός :kalo:.
Με λίγα λόγια θα πάθω και εγώ φλάντζα μιας και έκατσε η μηχανή 5 χρόνια με το ίδιο αντιψυκτικό :srry:.
Έτσι εξηγείται η τραγική εικόνα που έβλεπα σε φωτογραφίες από ανοιγμένες κεφαλές.Ολοσκούριαστες οι φλάντζες.Δεν περίμενα να είναι περμανίτης το υλικό.
Τα μπουλόνια μας Βασίλη παίρνουν αλλεπάλληλα σφιξίματα;
Επίσης τι γνώμη έχεις για την φλάντζα της Athina;Υπάρχει άραγε μανήσια στο εμπόριο πλέον;
Το Strada-Minarelli έχει και αυτό περμανίτη;
Τα minarelli των xt strada εχουν φύλλο μεταλλικο. Τα μπουλονια αντεχουν, πιο ευκολα θα κοπει το σπειρωμα απ το παξιμαδι ή απο τον κυλινδρο παρα να κοπει το μπουλονι απ τον εφελκυσμό.
Το κιτακι της αθένα ειναι αξιολογο.
Ευχαριστώ πάρα πολύ Βασίλη :kalo:
-
Forum επιστρέφω μετά απο ένα ΠΟΛΥ γεμάτο ΣΚ με τον Πηγασάρα.
Παρασκευή βράδυ λοιπόν φέρνω απο την αποθήκη στο γκαράζ τον σκελετό για να ξεκινήσω να του βάζω το μοτεράκι του.
-
Με το γρυλάκι μου λοιπόν σηκώνω όμορφα και ωραία το μοτεράκι και προσεκτικά το στερεώνω πάνω στο σασί.
-
Ξεκινησα να βάζω όλα τα περιφερειακά. Σωλήνες/σωληνάκια, βίδες κλπ
-
Σειρά τώρα έχουν τα ηλεκτρολογικά.
-
Κλείνω λοιπον Παρασκευή βράδυ (γύρω στις 04:30 τα ξημερώματα) με αυτήν την εικόνα.
Ηλεκτρολογικά, σωλήνες κλπ όλα στην θέση τους. Μένουν για Σάββατο εξατμισεις, σωλήνες εξατμισης, ψυγείο, ενα τελευταιο τσεκ και υγρα.
-
Σαββατο πρωι λοιπόν τα τοποθετώ κι αυτά, ρίχνω υγρά, αλλάζω φίλτρο λαδιού και μιζάρω.
-
BONUS εικονα
Πατάω πρώτη μιζιά Σάββατο πρωί και έχει έρθει ενας φίλος για παρέα. Στην πρώτη μιζιά λοιπόν μου λέει περίμενε. Να το τραβήξουμε σε βίντεο.
Χαρούμενος εγώ, παταωω..... ΤΖΙΦΟΣ
Δευτερη μιζιά σκάει λίγο, αλλα πάλι τζίφος.
Συμπληρώνω κ άλλη βενζίνη (γιατι έβαλα λίγη) και ξανα!!
Τρίτη φορά τζίφος.
Το αφήνω λίγο. Ξανα πατάω μίζα και παίρνει. :kalo:
Ακούγεται πολύ όμορφα, απο τις εξατμίσεις καταλαβαίνω οτι έχουμε αυξήσει λίγο συμπίεση. Στο τράβηγμα του γκαζιού ανταποκρίνεται απόλυτα.
Έτσι λοιπόν κλείνει το κεφάλαιο Φλάντζα κεφαλής και επισκευή της.
Στην εικόνα βλέπουμε την μάπα μου πρίν πατήσω πρώτη μίζα, και την μάπα μου αφού πατήσω :zl%
-
Πριν περάσω στο κόστος, θα παραθέσω τις παρατηρήσεις μου.
Η φλάντζα κεφαλής σε μένα, προήρθε (κατα την αποψή μου) απο το ψυγείο που έχανε παραφλού. Αλλα είχα μια υποψία και για το βεντιλατέρ. Ετυχε δυο φορες η μηχανη να πιάσει 90 βαθμους και να μην εχει αναψει. Δοκίμασα λοιπόν πάλι τωρα, μετα την επισκευή και πάλι δεν άναβε. Το βεντιλατέρ δεν έχει πρόβλημα, το τέσταρα ενώνοντας τα δυο καλώδια που πάνε στον αισθητήρ ακαι δουλεύει. Αρα μάλλον θέλει αισθητηρα. Εγω θα του βάλω και ένα διακοπτάκι στο τιμόνι, να το αναβω κι εγω σε περίπτωση έκτατης ανάγκης
Ο ψυγειάς, μηχανόβιος χρόνια, με προέτρεψε να ξηλώσω και τον θερμοστάτη. Αυτον που γυρίζει τα νερα οχι τον αισθητήρα του βεντιλατέρ. Έχω αρχίσει να ψήνομαι, γιατι αν αστοχήσει θα έχουμε πάλι τα ίδια. Η ομάδα τι λέει γι αυτό;
Σε 1000-1500 χλμ, θα αλλάξω λαδάκια και θα κάνω ενα σφίξιμο πάλι της κεφαλής, καθώς και ρέγουλα βαλβίδων.
Πάμε τώρα στο κόστος.
Σετ φλάντζες Athena : 63euro + 5 μεταφορικα
Πλάνισμα κεφαλής + λυσε δέσε με νέα τσιμουχάκια 30euro
Έλεγχος και κόλλημα ψυγείου 20 euro
Συνολικό κόστος 118euro για αλλαγή φλάντζας κεφαλής.
Και εδώ θέλω να πώ κάτι. Η εργασία έγινε απο μένα όχι τόσο για να γλιτώσω τα εργατικά όσο γιατι μου αρέσει να μαστορεύω και να ασχολούμαι με τα οχήματα μου. Το κόστος αυτό που ανέφερα παραπάνω, αντιστοιχεί σε λειτουργικά κόστη. Ένα συνεργείο που θα αναλάβει την εργασία θεωρώ απολύτως λογικό να ζητήσει ακομα και 200 εργατικά, καθώς σε αυτα είναι οι εργατοώρες (οι οποίες σε μένα τον άσχετο ήταν αρκετές),ο εξοπλισμός του συνεργείου (τον οποίο τυχαίνει να έχω γιατι όπως σας είπα ασχολούμαι) τις γνώσεις των μηχανικών καθώς και την ευθύνη της ανακατασκευής που φέρει μετα την απομάκρυνση απο το συνεργείο.
Βλέποντας τα 120 σχεδον ευρώ μην πάει κανείς σε συνεργείο και περιμένει τέτοια τιμή. Θα είναι τρελό.
και 200 και 250 ευρω έξτρα θεωρώ πως είναι λογικό να ζητήσουν σε συνεργείο.
Σας ευχαριστώ πολύ για την όποια βοήθεια, όλους αλλα κυρίως τον Ζήση και τον Bill, που μιλήσαμε και επι προσωπικού σε μνματα!
τα λέμε στα Καλάβρυτα :kalo: :kalo:
-
Ωραίος! Απροβλημάτιστο και καλοτάξιδο από εδώ και πέρα! :bye:
-
Αντε με το καλό να το χαρείς.Αλλο κακό να μην σε βρεί!!!!
Για τον έλενχο του θερμοστάτη σου είχα γράψει εδώ και πολύ καιρό.Σου έχω παραθέσει και σε φωτό την διαδικασία.Εννοείτε οτι πρέπει να τον ελέγξεις.Οταν ήταν το μοτέρ κάτω η διαδικασία ήτανε πανεύκολη.