APRILIA BIKERS HELLAS

Aprilia 650cc - 50cc Motorcycles => Pegaso 650 Cube and IE => Μήνυμα ξεκίνησε από: harlek στις Δεκέμβριος 28, 2005, 11:11:57 πμ

Τίτλος: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Δεκέμβριος 28, 2005, 11:11:57 πμ
Μήπως γνωρίζει κανείς ποιες ακριβώς πληροφορίες μπορεί να δώσει μέσω της φίσας του ο εγκέφαλος του Πήγασου; Μόνο αναφορές σφαλμάτων/βλαβών ή δίνει και τιμές άλλων παραμέτρων; Χρησιμοποιείται και για τη ρύθμιση του μίγματος; Η ρύθμιση αυτή γίνεται μέσω της βίδας πάνω στο κουτί του;
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: bill στις Δεκέμβριος 28, 2005, 06:05:18 μμ
μπορεις να δεις τις πληροφοριες που δινουν ολοι οι αισθητηρες να δεις το αβανς και τον χρονο ψεκασμου των μπεκ,βολτ μπαταριας,θερμοκρασια αερα κ κινητηρα,στροφες κινητηρα,θεση γκαζιου κτλ.

ρυθμιζεις και απο την φισα το μιγμα αλλα δεν "ακουνε" ολα αμεσως απο εκει γιατι θα ζητησει και ρυθμιση αλλων παραμετρων και ειναι μια διαδικασια λιγο πολυπλοκη και την χρειαζετε για να γινει επαναφορα των ρυθμισεων στα εργοστασιακα πρωτυπα και οχι για να ριξουμε απλα το μονοξειδιο
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Δεκέμβριος 28, 2005, 06:20:25 μμ
Παράθεση

bill wrote:

ρυθμιζεις και απο την φισα το μιγμα


Εννοείς βίδα; Αυτη τη μυστηριώδη τρύπα στο πλάι? Ή ρύθμιση του μίγματος ηλεκτρονικά, μέσω φίσας;
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: bill στις Δεκέμβριος 29, 2005, 09:05:30 πμ
γινοντε και τα δυο, ρυθμιζει το μιγμα και απο την πλαστικη βιδα με ισιο κατσαβιδι απο την μυστηριωδη τρυπα αλλα και απο την φισα με το axone.
απλα η ρυθμιση του ειναι πολυπλοκη και ας φενετε απλη
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Ιανουάριος 26, 2006, 12:57:32 πμ
Μιας και μιλάμε για εγκέφαλο και ρυθμίσεις, τι γίνεται όταν βγάλεις τη μπαταρία π.χ. για να τη φορτίσεις; Χάνονται οι ρυθμίσεις; Τις ξεχνάει;
Επίσης, απορία νούμερο δύο, ο "χάρτης" του εγκεφάλου είναι αναβαθμίσιμος; π.χ. σε μερικά αυτοκίνητα περνάς νέο firmware και διοθρώνονται διάφορα μικροπροβλήματα ή γίνονται κάποιες βελτιστοποιήσεις. Μπα, μάλλον χλωμό το βλέπω για το μικρό μυαλουδάκι του πηγασάκου, ε??  :-D
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Ιανουάριος 28, 2006, 04:04:35 μμ
Έλα κάποιος ειδικός, άντε να μας λύσει την απορία αν μπορεί!...
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιανουάριος 28, 2006, 06:53:26 μμ
Παράθεση

harlek wrote:
Μιας και μιλάμε για εγκέφαλο και ρυθμίσεις, τι γίνεται όταν βγάλεις τη μπαταρία π.χ. για να τη φορτίσεις; Χάνονται οι ρυθμίσεις; Τις ξεχνάει;:-D


Να σου απαντήσω στο πρώτο ερώτημα που ξέρω.
Όχι δεν χάνει τις ρυθμίσεις όταν βγάζεις την μπαταρία.
Όσες φορές το έχω κάνει δεν έχει συμβεί τίποτα.
Άλλωστε θα ήταν λίγο "γκάου" κάθε φορά που....τραβάς την πρίζα... να χάνεις τα πάντα και να θέλει μάστορα. :-D  :-D

Όλοι οι εγκέφαλοι όπου κι αν βρίσκονται (Αυτοκίνητα, μηχανές, κλπ) έχουν και δουλεύουν, με ολοκληρωμένα κυκλώματα (chips) που κρατάνε τις πληροφορίες και χωρίς ρεύμα απο κάποια πηγή.
Αυτό τον ρόλο κάποτε τον έπαιζαν οι πυκνωτές που συσσώρευαν ρεύμα και κρατούσαν σταθερό το ρεύμα στην συσκευή που τροφοδοτούσαν. Αν κατά λάθος και για άγνωστο λόγο ο πυκνωτής ξεφόρτιζε, τότε έχανες τα πάντα. Τώρα με τα "ολοκληρωμένα κυκλώματα" δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα, τουλάχιστο όταν η συσκευή είναι Ok!:io:
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Ιανουάριος 30, 2006, 11:22:19 πμ
Λογικό αυτό που λες φοτ. Από την άλλη, σε άλλες μηχανές (π.χ. στο BMW 650GS) η αποσύνδεση της μπαταρίας αποτελεί τρόπο να κάνεις reset στον εγκέφαλο και μάλιστα, μετά την επανασύνδεση, χρειάζεται κάποιος χρόνος μέχρι να "προσαρμοστεί" και πάλι στο εύρος των τιμών που δίνουν οι διάφοροι αισθητήρες. Επίσης, η μνήμη του συγκεκριμένου εγκεφάλου (που όμως δεν έχει καμία σχέση με του Πήγασου) είναι επανεγγράψιμη, οπότε μπορεί να αναβαθμιστεί με νέες εκδόσεις που διορθώνουν μικρολάθη.
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: bill στις Ιανουάριος 30, 2006, 01:22:24 μμ
οχι ειναι αδυνατο να χαθουν οι πληροφ. παιδια.ακομα και με ενα μικρο πυκνωτη ειναι αρκετο να κρατησει την μνημη ενεργη για πολλα χρονια, αλλα για να ειναι πιο σιγουρο ολα τα κυκλωματα που εχουν εστω και μια τυπικη μνημη διαθετουν δικη τους μπαταρια η οποια τους κρατα μακρια απο "αλτσχαιμερ" για παρα μα παρα πολυ καιρο.

εαν απορυθμιζοτανε με την παραμικρη απωλεια ρευματος θα ειχαμε και αλλα προβληματα...ας πουμε τα ιμομπιλαιζερ για παραδειγμα ,θα μπορουσες να τα παρακαμψεις για πλακα αποσυνδεοντας την μπαταρια...θα "ξεχνουσε " τον κωδικο του κλειδιου και θα εκανε φτερα το μηχανακι σε χρονο dt,

.φανταστειτε τα καναλια της τηλεορασης να τα συντονιζες καθε φορα που την ανοιγες μετα απο διακοπη ρευματος η το βγαλσιμο της πριζας.

ειναι επανεγραψιμο και το εγκεφαλακι του πηγασου απλα η sagem με την απριλια δεν το θεωρουν αναγκαιο καποιο προγραμματισμο μεχρι στιγμης μιας και αν το μηχανακι ειναι ρυθμισμενο σωστα και συντηρημενο σωστα δεν υπαρχει καποια δυσλειτουργεια.ισως εαν στο αμεσο μελλον χρειαστει αλλο προγραμμα για να περναει τις μελλοντικες προδιαγραφες και τα πιθανα κτεο μοτοσυκλετων τοτε δεν θα αργησουν να στειλουν αναβαθμιση να ειστε σιγουροι
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: στις Ιανουάριος 30, 2006, 03:50:54 μμ
Bill αφού όμως δεν ξερυθμίζεται ο εγκέφαλος σχεδόν ποτέ, ποιος ο λόγος να τον ρυθμίζουμε στο σέρβις???
(σωστή η ερώτηση ή πέταξα καμιά πράσινη?  :-D  :-D  :-D )
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Ιανουάριος 30, 2006, 09:52:22 μμ
Βρώμα που μαζεύεται με τον καιρό στο σώμα του ψεκασμού (σωματίδια που περνούν και το φίλτρο αέρα) μειώνουν ελαφρά την ροή του αέρα κι έτσι αυξάνεται η αναλογία καυσίμου στο μίγμα. Αυτήν τη μεταβολή δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί ο ψεκασμός, καθώς δεν υπάρχει αισθητήρας οξυγόνου ("λ") στην εξάτμιση. Με άλλα λόγια, ο ψεκασμός του Πήγασου δουλεύει "στα τυφλά", χωρίς να γνωρίζει τα αποτελέσματα των ενεργειών του. Η ρύθμιση μέσω αναλυτή καυσαερίων κάθε μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα χρειάζεται για να φέρει ο μηχανικός την αναλογία μίγματος στα ίσια της, αντισταθμίζοντας την ελαφρώς μειωμένη παροχή αέρα.

(Απόσπασμα από τη Βίβλο "Τα άπαντα του ψεκασμού" του Dr. Bill, 1η έκδοση, Ιανουάριος 2006).

ΥΓ: Καθηγητά, καλά τα είπα; Τι βαθμό παίρνω;
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: pantelis στις Ιανουάριος 30, 2006, 10:44:22 μμ
Παντως στο προσφατο σερβις των 12000 ενω επαναρυθμιστηκε ο ψεκασμος με αναλυτη και ΑΞΟΝ σωστα, η ΝΤΟΛΥ δεν λειτουργουσε καλα, κανοντας διακοπες (πολυ φτωχο μιγμα μαλλον) σε καθε κλεισιμο του γκαζιου. Το προβλημα αποδειχτηκε οτι ηταν ενα 'πανεμορφο' παχυ στρωμα μαυρου βελουδου πανω στις πεταλουδες, που οδηγουσε σε λαθος ρυθμισεις τον ψεκασμο. μετα τον καθαρισμο ολα δουλευουν ρολοι, αν και γενικα λιγο πιο φτωχα απο οτι θα ηθελα...
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: bill στις Ιανουάριος 30, 2006, 10:45:32 μμ
δεν παιζεσαι χαρη...

επαθα πλακα....

ξερεις μου αρεσει να εξηγω πραγματα (οταν γνωριζω βεβαια)
αλλα πολλες φορες σκεφτομαι οτι ο ακροατης θα λεει "τι λεει αυτος τωρα"

μπραβο σου μονο αυτο μπορω να πω

timplas οτι ακριβως ειπε ο χαρης...
καλυτερη εξηγηση τοσο περιληπτικη και ουσιωδη δεν γινοτανε
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: στις Ιανουάριος 31, 2006, 04:48:19 μμ
(Απόσπασμα από τη Βίβλο "Τα άπαντα του ψεκασμού" του Dr. Bill, 1η έκδοση, Ιανουάριος 2006).

ΥΓ: Καθηγητά, καλά τα είπα; Τι βαθμό παίρνω;

 :-D  :-D  :-D  Καλόοοο..

Η Βίβλος από ποιες εκδόσεις κυκλοφορεί? Ενδιαφέρομαι!
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιανουάριος 31, 2006, 10:16:30 μμ
Παράθεση

timplas wrote:
Η Βίβλος από ποιες εκδόσεις κυκλοφορεί? Ενδιαφέρομαι!


Πρέπει πρώτα να γίνεις "συνδρομητής" ...τέκνον μου!!
 :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Ιούνιος 18, 2006, 02:14:22 πμ
Έχει γραφτεί ότι αρκετοί Πήγασοι έχουν εκ γεννετής πρόβλημα στον εγκέφαλο, ο οποίος πρέπει να αλλαχθεί γιατί δεν "ακούει" ακριβώς στις ρυθμίσεις του μηχανικού. Το πρόβλημα φαίνεται σοβαρό κι απορώ πως δεν συζητήθηκε έντονα εδώ μέσα. Όσοι είναι εντός εγγύησης ακόμα, ίσως πρέπει να έχουν το νου τους.

Παρακαλούνται αυτοί που ήταν άτυχοι και πέσαν σε μονάδα με Ατλζχάιμερ να μας πουν δυο λόγια για τα συμπτώματα της βλάβης. Επίσης, για το χρόνο παράδοσης (έστω τον εκτιμώμενο) του ανταλλακτικού.

Η τιμή του απ' ό,τι θυμάμαι να είχα δει κάπου πλησιάζει τα 1000 ευρώ. (Τους αληταράδες! είμαι σίγουρος ότι το κόστος του είναι κάτω από το 1/10...)
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούνιος 19, 2006, 01:20:26 πμ
Παράθεση

harlek wrote:
Έχει γραφτεί ότι αρκετοί Πήγασοι έχουν εκ γεννετής πρόβλημα στον εγκέφαλο, ο οποίος πρέπει να αλλαχθεί γιατί δεν "ακούει" ακριβώς στις ρυθμίσεις του μηχανικού. Το πρόβλημα φαίνεται σοβαρό κι απορώ πως δεν συζητήθηκε έντονα εδώ μέσα. Όσοι είναι εντός εγγύησης ακόμα, ίσως πρέπει να έχουν το νου τους.

Να σου απαντήσω εγώ με την σειρά
Ναι είναι αλήθεια ότι έχουν ένα μικρό πρόβλημα αλλά έχει να κάνει ίσως με το "ISO" της κατασκευής τους.
Αυτό που "ΙΣΩΣ" πάθει είναι όπως λες ότι δεν "ακούει" τον μηχανικό στις ρυθμίσεις που του δίνει με τα όργανα.
Δεν συζητήθηκε έντονα εδώ μέσα διότι απ' όσο ξέρω ΜΟΝΟ 2 πήγασοι το έχουν πάθει κι ευτυχώς ήταν στην εγγύηση.
Ο ένας ήταν του "dibele" κι άλλος ΕΙΝΑΙ! ο δικός μου.

Παράθεση

harlek wrote:
Παρακαλούνται αυτοί που ήταν άτυχοι και πέσαν σε μονάδα με Ατλζχάιμερ να μας πουν δυο λόγια για τα συμπτώματα της βλάβης. Επίσης, για το χρόνο παράδοσης (έστω τον εκτιμώμενο) του ανταλλακτικού.

Σαν "άτυχος" λοιπόν να σου πω πως η "διάγνωση" έπεσε στην περίοδο που είχε διακοπή το on line σύστημα ανταλλακτικών με Ιταλία και μόλις προχθές μπήκε το νερό στ' αυλάκι.
Ο χρόνος παράδωσης είναι ο γνωστός 5-7 μέρες όπως έχουμε ξαναπεί σε άλλα ποστς.
Τα συμπτώματα είναι απλά και όχι τρομακτικά. Κατ' αρχήν χοντρικά, δεν ρυθμίζεται το μίγμα σε συνάρτηση με τα δεδομένα και τις ενδείξεις των οργάνων.
Πιο αναλυτικά, υπάρχει ένα ρυθμιστικό επάνω στον εγκέφαλο που μοιάζει με βίδα αλλά δεν είναι. Αυτό "μάλλον" είναι πηνίο και γυρνά δεξιά κι αριστερά (δεν βιδώνει-δεν ξεβιδώνει).
Όταν λοιπόν με το γύρισμα αυτού του πηνίου ο μηχανικόε δεν μπορεί με τίποτα να φέρει τις κατάλληλες τιμές σε σχεση πάντα με τα όργανα τότε λέμε......την γ@μ.....με

Παράθεση

harlek wrote:
Η τιμή του απ' ό,τι θυμάμαι να είχα δει κάπου πλησιάζει τα 1000 ευρώ. (Τους αληταράδες! είμαι σίγουρος ότι το κόστος του είναι κάτω από το 1/10...)

Η τιμή του είναι αν θυμάμαι καλά 1250-1350....κάπου εκεί και τότε λέμε πάλι....την γ@μ.....με
Εκτός βέβαια αν είμαστε (ευτυχώς) μέσα στην εγγύηση οπότε......

Ελπίζω να σε κάλυψα "μερικώς"!
Θα σε καλύψω "ολικώς" όταν έρθει το...."μυαλό" και γίνει η αντικατάσταση.
Προς το παρόν έχει ρυθμιστεί "χειροποίητα" με τηλεφωνικές οδηγίες του bill
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Ιούνιος 19, 2006, 02:10:31 πμ
Θέλεις να πεις ότι ο Μπιλ ηγωνίζετο με την κατσαβιδάρα του για να τον ρυθμίσει αλλά εις μάτην; Ξέρω ποια βίδα λες, αυτή με το σήμα του "volume"...
Απ' ό,τι κατάλαβα, λοιπόν, δεν κατάλαβες από τη συμπεριφορά του κινητήρα του Πήγασου ότι κάτι πάει στραβά, αλλά απ' το ότι ο Μπιλ δεν μπορούσε να σου ρυθμίσει το μονοξείδιο εκεί που ήθελε.

Ερωτήσεις: Πως στο ρύθμιζε τότε ο Μπολασίκης και πως στο ρύθμισε ο Μπιλ στο σέρβις των 12.000χλμ που μας είχες περιγράψει; Κι επίσης, τι είδους τηλεφωνική συμβουλή σου έδωσε, ώστε να βελτιώσεις την κατάσταση;

Α, παρεμπιπτόντως ευχαριστώ για την αναλυτική σου απάντηση.

 :io:
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιούνιος 19, 2006, 02:46:00 πμ
Παράθεση

harlek wrote:
Θέλεις να πεις ότι ο Μπιλ ηγωνίζετο με την κατσαβιδάρα του για να τον ρυθμίσει αλλά εις μάτην; Ξέρω ποια βίδα λες, αυτή με το σήμα του "volume"...
Απ' ό,τι κατάλαβα, λοιπόν, δεν κατάλαβες από τη συμπεριφορά του κινητήρα του Πήγασου ότι κάτι πάει στραβά, αλλά απ' το ότι ο Μπιλ δεν μπορούσε να σου ρυθμίσει το μονοξείδιο εκεί που ήθελε.

Ναι με την....κατσαβιδάρα του αλλά επιμενω ότι δεν έιναι βίδα.
Εγώ το μόνο που είχα καταλάβει έιναι ότι ήθελε ρύθμιση εξαιτίας του χαληλού ρελαντι, κι επιδή ακολούθησα τις συμβουλές του Βασίλη να μην πειράζω την ντίζα που ανεβάζει τις στροφές, πήγα για επίσημη ρύθμιση απο ειδικό. Εκεί λοιπόν διεγνώσθει το πρόβλημα!

Παράθεση

harlek wrote:
Ερωτήσεις: Πως στο ρύθμιζε τότε ο Μπολασίκης και πως στο ρύθμισε ο Μπιλ στο σέρβις των 12.000χλμ που μας είχες περιγράψει; Κι επίσης, τι είδους τηλεφωνική συμβουλή σου έδωσε, ώστε να βελτιώσεις την κατάσταση;

Δεν κατάλαβα την ερώτηση για τον Μπολασίκη αλλά δεν μπορώ να ξέρω ΠΩΣ δούλευαν εκεί μέσα διότι δεν έτυχε να βρεθώ την ώρα του σέρβις.
Η συμβουλή του Βασίλη είχε να κάνει με την "βίδα" όπως λες.
Δεξιά αυξάνει το μίγμα, αριστερά το μειώνει. Πάντα σταθερές και όχι διακεκομένες στροφές, ολόκληρες η μισές στροφές κι όχι λίγο λίγο. Επίσης ποτέ αφου αναψει το βεντιλατερ.
Αυτά! Ελπίζω να έγινα κατανοητός.

Παράθεση

harlek wrote:
Α, παρεμπιπτόντως ευχαριστώ για την αναλυτική σου απάντηση.
:io:

Παρακαλώ δεν κάνει τίποτα ;-)
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: dibele στις Ιούνιος 19, 2006, 12:29:16 μμ
Επειδη ο εγκεφαλος του πηγασου δεν εχει αισθητηρα λ,προφανως δεν αλαζει δεδομενα κατα την διαρκεια λειτουργιας του κινητηρα.Ισως,λεω ισως, εχει δυο χαρτες,εναν για την λειτουργια του κινητηρα στις χαμηλες θερμοκρασιες και εναν για πιο υψηλες και γυρω στην περιοχη που ξεκιναει το βεντιλατερ.Ο Βασιλης μπορει να μας τα πει πιο
καλα.Παντως σε κινητηρες αυτοκινητων πολλες φορες αστοχες εντολες του εγκεφαλου εχουν αιτια την κακη λειτουργια του αισθητηρα θερμοκρασιας του κινητηρα.Εγω παντως μετα την αλλαγη του εγκεφαλου δεν ειδα καμια φοβερη αλλαγη στηνσυνολικη συμπεριφορα του εγκεφαλου.Και επειδη ο δικος μου εγκεφαλος ουτε
εγγυηση εχει και ουτε αλλαζει εχω ψιλογραψει στα παλαιοτερα των υποδηματων μου την δυστροπη και ασταθη συμπεριφορα του εγκεφαλου του πηγασου.Αντε,γιατι και καρμπιρατερ υπαρχουν και μαστοροι υπαρχουν(Βασιλης).
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: NIK στις Ιούνιος 19, 2006, 02:53:11 μμ
Δεν μπορώ να καταλάβω κάτι...υποθέτω πως τις ρυθμίσεις ο εγκέφαλος τις κρατάει σε κάποια eeprom.Τι συμβαίνει στους προβληματικούς εγκέφαλους; Δεν προγραμματίζεται σωστά η eeprom;Από όσο ξέρω αποκλείεται να παθαίνει αυτόματα reset γιατί στους προβληματικούς εγκέφαλους χάνονται σταδιακά οι ρυθμίσεις ή τουλάχιστον αυτό φαίνεται. Bill τι λές;
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Ιούνιος 19, 2006, 05:01:10 μμ
Παράθεση

dibele wrote:
Εγω παντως μετα την αλλαγη του εγκεφαλου δεν ειδα καμια φοβερη αλλαγη...Και επειδη ο δικος μου εγκεφαλος ουτε
εγγυηση εχει και ουτε αλλαζει...


Τελικά δεν κατάλαβα: Αλλάζει ή δεν αλλάζει; Αν δεν αλλάζει, πώς δεν είδες καμιά αλλαγή μετά την...αλλαγή;

Προς Powerphot: Όντως η "βίδα" δεν είναι πραγματική βίδα. Ο bill μου είχε πει ότι από μέσα έχει έναν "οπτικό" μηχανισμό με ροδέλα που όταν περιστρέφεται διακόπτει κάποια δέσμη, όπως στα παλιά mouse. Πρόκειται για "αναλογικό" ρυθμιστικό που στην πραγματικότητα ρυθμίζει "κάτι" ψηφιακά.
Αυτό με τις αποφασιστικές και συνεχόμενες στροφές της βίδας ανά μισή ή μία στροφή δικαιολογεί και τη μανία με την οποία ο μπιλ κάρφωνε την κατσαβιδάρα του στον εγκέφαλο και τη γύριζε! Μου είχε κάνει εντύπωση και θυμάμαι ότι είχα σκεφτεί "μα πως το γυρνάει έτσι αυτός το κατσαβίδι λες και το χει άχτι!" Εγώ περίμενα να χρειάζονται μικρομετρικές κινήσεις κι αυτός γυρνούσε κι όπου βγει! (έτσι έδειχνε, δηλαδή!)

Προς Powerphot no2: Και με βάση ποιο κριτήριο γυρνάς μόνος σου τη βίδα, αφού δεν έχεις μετρητή καυσαερίων; Μέχρι να ανέβει το ρελαντί εκεί που θέλεις;
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: bill στις Ιούνιος 19, 2006, 09:08:05 μμ
να πω και εγω κατι

οι προβληματικοι εγκεφαλοι δεν εχουν κανενα συμπτωμα τραγικο.

απλα μετα απο τις απαραιτητες ενεργειες του service και ειναι ολα καθαρα κ ρυθμισμενα (μπεκ,εισαγωγη,βαλβιδες κτλ)
φτανει η στιγμη της ρυθμισης.

εκει βαζοντας τον καυσαναλυτη κ συνδεοντας το axone ρυθμιζουμε καποιες παραμετρους που χρειαζετε για να του δωσουμε την σωστη βαση για την τελικη ρυθμιση.
αυτες οι παραμετροι ειναι ελαχιστα διαφορετικες σε καθε μηχανακι.

μετα απο την ρυθμιση της τιμης του ρελαντι, της θεσης κ το σημειο εναρξης του γκαζιου, φτανει η ωρα να ρυθμισουμε καυσαερια απο την γνωστη βιδα

το μονοξειδιο πρεπει να ειναι με κινητηρα απο 82 εως 94 βαθμους C μεχρι 2%

σε εκεινο το σημειο της ρυθμισης πρεπει να εχουμε την δυνατοτητα
 μεχρι κ το σβησημο του κινητηρα απο φτωχο μιγμα η να το κανουμε πλουσιο εως και πανω απο 10% γυρνωντας αναλογα την βιδα

οι εγκεφαλοι που εχουν προβλημα δεν ακουνε σε αυτες τις εντολες τις βιδας κ δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα.

προσπαθουμε οσο μπορουμε να φερουμε το μιγμα μιας και μερικοι εγκεφαλοι εαν ειναι πχ το μονοξειδιο 5% ισως με αρκετο γυρισμα της βιδας να ριξει 1 με 1.5 % κατω αλλα ως εκει.
αλλοι δεν καταλαβαινουν τιποτα απο γυρισμα της βιδας.

ενας σωστος εγκεφαλος με μια στροφη της βιδας ριχνει 1% μονοξειδιο κατω.

αυτο δεν ξερουμε ακομα γιατι συμβαινει κ δεν συμβαινει σε ολους.

συνηθως με αυτα που βλεπω μεχρι τα 20.000 χιλιομετρα σε οσουν ειναι να βγει βγαινει.εαν το παρει χαμπαρι ο μηχανικος τοτε περναει εγγυηση χωρις δευτερη κουβεντα απ το εργοστασιο.

μπορει να ειναι καμια ψυχρη κολληση του επαγωγικου πηνιου της βιδας ρυθμισης

μπορει να ειναι σφαλμα της επρομ.
μπορει να ειναι χαμενο αρχειο της χαρτογραφησης

ισως εαν μας δινανε την δυνατοτητα να κανουμε reprograming οπως sta capo k mille να διορθονοτανε το προβλημα

την εχει την επιλογη το axone αλλα δεν εχω προσβαση.

ισως με το νεο update του axone που βγηκε προσφατα  να εχουν κ αυτην την λειτουργεια

εαν το  μηχανακι δουλευει αναγκαστικα με 3% μονοξειδιο λογω χαλασμενου εγκεφαλου τοτε με την χρηση σε 2000 χιλ. που αρχιζει κ μεταβαλετε το μιγμα απο επικαθησεις σε συστημα εισαγωγης ,φιλτρο αερα κ τα λοιπα θα παει σε 4% εκει γινετε οριακα πλουσιο για να κραταει σταθερο ρελαντι κ το χειροτερο εαν του δωσεις ρελαντι εσυ ,το διαβαζει σαν ανοιγμα γκαζιου κ οχι μεταβολη της θεσεως του κλειστου γκαζιου της πεταλουδας.ειναι πολυπλοκο αλλα ετσι ειναι.

σε νορμαλ εγκεφαλο θελει 4000 χιλιομετρα κ κατι (παντα αναλογως την χρηση) για να φτασει στο σημειο να χασει ρελαντι.εκει ομως με τις σωστες παραμετρους που εχουν δωθει στην ρυθμιση, γυριζουμε την βιδα του ρελαντι ελαχιστα κ ξαναεχουμε το ρελαντι ζωηρο κ το μονοξειδιο απο 4 θα πεσει στα 2,5 κ ισως πιο κατω.ειναι μια χαρα για να φτασει το μηχανακι να λειτουργει απροβληματιστα εως τα 6000 χιλιομετρα που θα γινει επαναρυθμιση με το axone.

αυτα .δεν ξερω εαν σας κατατοπισα..........
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: NIK στις Ιούνιος 19, 2006, 09:49:07 μμ
Κατατοπιστικότατος όπως πάντα Bill!
Αντε να δούμε τι λέει και το νέο firmware του Axone ! Από την μαμά-aprilia αν έχεις info για τι το νέο υποστηρίζει,μην μας ξεχάσεις  :(
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Ιούνιος 19, 2006, 10:42:19 μμ
Πάντως στο internet σε ένα σάιτ βελτιωτών (http://www.cannondaler.com/articles/opt/opt_qna01.php) λέει ότι ο MC500 της Sagem (που απ' ό,τι έχω καταλάβει είναι ο εγκέφαλος του πήγασου) δεν είναι "flashable", κοινώς δεν αναβαθμίζεται (το λέει μάλιστα σε αντιδιαστολή με τον πιο μοντέρνο MC1000, ο οποίος είναι αναβαθμίσιμος).
Μήπως γι' αυτό δεν ανοίγει την αντίστοιχη επιλογή του Axone....μια ιδέα λέω, δηλαδή, μπορεί να είναι και μπαρούφα...

 :ck#
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: dibele στις Ιούνιος 20, 2006, 10:05:32 πμ
Χωρις την βιδα ο Πηγασος θα ηταν ενα απλο μηχανακι,ενω τωρα μας εχει βαλει στο λουκι και ψαχνουμε.Παντως, απο οπου και να τον κοιταξω σε discovery δεν μου φερνει.Και απο οτι εχω καταλαβει,αν δεν πολυασχολεισαι μαζι του μια χαρα τα παει.
Βασιλη,ποτε θα του βαλουμε καρμπυρατερ;
Στην vespa που ειχα γυριζα την βιδα της βενζινης μεχρι το σημειο εκεινο, που o κινητηρας γυρναγε στο σβηνω δε σβηνω.Μετα ενα τσακ στην βιδα του ρελαντι και νατο το ταξιδακι στην Μανη.Ενω τωρα με τον Πηγασο που ειναι η Μανη οεο;
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: Γιάννης στις Ιούνιος 20, 2006, 12:32:15 μμ
Ρε παιδιά σε μένα ο μηχανικός μου είπε πως η βίδα αυτή είναι χαλασμένη και πως τις ρισθμύσεις μου τις κάνει μόνο με τον έγκεφαλο. Μήπως τελικά και στον εγκέφαλο έχει στρίψει καμιά βίδα!
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: NIK στις Ιούνιος 20, 2006, 12:36:58 μμ
Σήμερα έστειλα το εξής ξεχεστήριο email στην Μαμά-Απρίλια:

Dr Sir/Madam,
I purchased my Pegaso 650 i.e. mod 2003 three years ago in Rhodes Island/Greece. I have been  pleased with the overall performance of my motorbike except the fact that after about less than 2000 Km after each and every service my pegaso always seemed to have excessive fuel consumption as well as a gradually reduced efficiency unless I took it to service again.
Two years later I moved to Athens where I visited a lot of service points but without any improvement other than a strictly short period of good working order.  It came to my attention this year from a local authorized Aprilia service point that this was due to a defective cpu and I had to change it for a cost of about 1000+ Euros since I was not informed about the origin of the problem from the original distributor. The same problem has been addressed with other owners too but since their motorbikes have been within warranty the defective cpus are reported to have been replaced timely.
Regarding the response on such matters from other models of motorbikes/cars, there is always a withdraw policy for such events on an expanded basis.
I am very discomforted with the fact that this manufacturing erroneous behavior has not raised a note, yet from the Aprilia headquarters about substitution of all the defective parts. I will be glad to be informed from you about your policy on this matter and I expect that you will handle my query with the utmost care.

Θα σας στείλω την απάντηση μόλις την λάβω!
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: bill στις Ιούνιος 20, 2006, 05:27:41 μμ
χαρη ο sagem MC1000  ειναι του caponord οεο!!
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: Γιάννης στις Ιούνιος 20, 2006, 06:19:37 μμ
Προς πληροφόρηση σας η SAGEM βγάζει επίσης κινητά και.... UAVs και μάλιστα έχει ψωνίσει ο Ελληνικός Στρατός από εκεί. Μήπως να ρωτήσω μήπως έχουνε και κανένα εγκέφαλο πήγασου στα ανισταθμιστικά;
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: στις Ιούνιος 21, 2006, 12:28:35 πμ
Παράθεση

bill wrote:
να πω και εγω κατι

οι προβληματικοι εγκεφαλοι δεν εχουν κανενα συμπτωμα τραγικο.

απλα μετα απο τις απαραιτητες ενεργειες του service και ειναι ολα καθαρα κ ρυθμισμενα (μπεκ,εισαγωγη,βαλβιδες κτλ)
φτανει η στιγμη της ρυθμισης.

εκει βαζοντας τον καυσαναλυτη κ συνδεοντας το axone ρυθμιζουμε καποιες παραμετρους που χρειαζετε για να του δωσουμε την σωστη βαση για την τελικη ρυθμιση.
αυτες οι παραμετροι ειναι ελαχιστα διαφορετικες σε καθε μηχανακι.

μετα απο την ρυθμιση της τιμης του ρελαντι, της θεσης κ το σημειο εναρξης του γκαζιου, φτανει η ωρα να ρυθμισουμε καυσαερια απο την γνωστη βιδα

το μονοξειδιο πρεπει να ειναι με κινητηρα απο 82 εως 94 βαθμους C μεχρι 2%

σε εκεινο το σημειο της ρυθμισης πρεπει να εχουμε την δυνατοτητα
 μεχρι κ το σβησημο του κινητηρα απο φτωχο μιγμα η να το κανουμε πλουσιο εως και πανω απο 10% γυρνωντας αναλογα την βιδα

οι εγκεφαλοι που εχουν προβλημα δεν ακουνε σε αυτες τις εντολες τις βιδας κ δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα.

προσπαθουμε οσο μπορουμε να φερουμε το μιγμα μιας και μερικοι εγκεφαλοι εαν ειναι πχ το μονοξειδιο 5% ισως με αρκετο γυρισμα της βιδας να ριξει 1 με 1.5 % κατω αλλα ως εκει.
αλλοι δεν καταλαβαινουν τιποτα απο γυρισμα της βιδας.

ενας σωστος εγκεφαλος με μια στροφη της βιδας ριχνει 1% μονοξειδιο κατω.

αυτο δεν ξερουμε ακομα γιατι συμβαινει κ δεν συμβαινει σε ολους.

συνηθως με αυτα που βλεπω μεχρι τα 20.000 χιλιομετρα σε οσουν ειναι να βγει βγαινει.εαν το παρει χαμπαρι ο μηχανικος τοτε περναει εγγυηση χωρις δευτερη κουβεντα απ το εργοστασιο.

μπορει να ειναι καμια ψυχρη κολληση του επαγωγικου πηνιου της βιδας ρυθμισης

μπορει να ειναι σφαλμα της επρομ.
μπορει να ειναι χαμενο αρχειο της χαρτογραφησης

ισως εαν μας δινανε την δυνατοτητα να κανουμε reprograming οπως sta capo k mille να διορθονοτανε το προβλημα

την εχει την επιλογη το axone αλλα δεν εχω προσβαση.

ισως με το νεο update του axone που βγηκε προσφατα  να εχουν κ αυτην την λειτουργεια

εαν το  μηχανακι δουλευει αναγκαστικα με 3% μονοξειδιο λογω χαλασμενου εγκεφαλου τοτε με την χρηση σε 2000 χιλ. που αρχιζει κ μεταβαλετε το μιγμα απο επικαθησεις σε συστημα εισαγωγης ,φιλτρο αερα κ τα λοιπα θα παει σε 4% εκει γινετε οριακα πλουσιο για να κραταει σταθερο ρελαντι κ το χειροτερο εαν του δωσεις ρελαντι εσυ ,το διαβαζει σαν ανοιγμα γκαζιου κ οχι μεταβολη της θεσεως του κλειστου γκαζιου της πεταλουδας.ειναι πολυπλοκο αλλα ετσι ειναι.

σε νορμαλ εγκεφαλο θελει 4000 χιλιομετρα κ κατι (παντα αναλογως την χρηση) για να φτασει στο σημειο να χασει ρελαντι.εκει ομως με τις σωστες παραμετρους που εχουν δωθει στην ρυθμιση, γυριζουμε την βιδα του ρελαντι ελαχιστα κ ξαναεχουμε το ρελαντι ζωηρο κ το μονοξειδιο απο 4 θα πεσει στα 2,5 κ ισως πιο κατω.ειναι μια χαρα για να φτασει το μηχανακι να λειτουργει απροβληματιστα εως τα 6000 χιλιομετρα που θα γινει επαναρυθμιση με το axone.

αυτα .δεν ξερω εαν σας κατατοπισα..........


 :er:  :er:  :er:
Τίτλος: Re: Εγκέφαλος Pegaso i.e.
Αποστολή από: harlek στις Ιούλιος 04, 2006, 03:28:58 μμ
Στο ηλεκτρικό διάγραμμα του Πήγασου i.e. δείχνει ότι προαιρετικά (σε κάποια μοντέλα?) υπάρχει διακόπτης επιλογής οκτανίων βενζίνης. Υποθέτω αυτός αλλάζει το χρονισμό της ανάφλεξης, ώστε ο κινητήρας να αποδίδει καλύτερα εφόσον χρησιμοποιείται σούπερ αμόλυβδη που να μπορεί να σηκώσει πιο ζόρικο χρονισμό χωρίς να δημιουργείται προανάφλεξη.
Το διάγραμμα, μάλιστα, δείχνει ποιον ακροδέκτη της φίσας του εγκεφάλου γειώνει ο διακόπτης, ώστε να λειτουργήσει σε mode σούπερ αμόλυβδης. Θεωρητικά, λοιπόν, ο διακόπτης αυτός μπορεί να μπει κι εκ των υστέρων, με πατέντα.

Στους Πήγασους με μπυρατέρ, το ίδιο ρόλο έπαιζε νομίζω μια αντίσταση κοντά στην μπαταρία (άλλαζες αντίσταση, άλλαζε και το αβάνς και ίσως και το "μαζούτ" που έβγαινε από τις εξατμίσεις).

Υπάρχει κανείς που να έχει δει τέτοιο διακόπτη κοντά στον εγκέφαλο του Πηγασου; Μπιλ εσύ που έχεις δει τα πολλά? Έχεις δει τέτοιο πράμα ποτέ; :roll: