0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« - : Οκτώβριος 04, 2009, 03:12:38 μμ »
απο συνεντευξη στο περιοδικο power bikes του κυριου Πασχάλη Τσαλαμάγκα τεχνικου διευθυντή της ΤΕΟΜΟΤΟ.



P. B.:

"Για να κλείσουμε το θέμα των λαδιών εσείς τι προτείνετε: ορυκτό, ημισυνθετικό ή συνθετικό?"


Π. Τ.:

"Όλοι οι κατασκευαστές (τουλάχιστον οι 4 Ιάπωνες) δεν συνιστούν 100% συνθετικό λάδι. Ο λόγος είναι ότι οι νέοι κινητήρες έχουν πολύ μικρές ανοχές. Έχουν επιστρώσεις στους κυλίνδρους, οπότε ένα 100% συνθετικό έχει πάρα πολύ καλή λιπαντική ικανότητα, αφήνει ένα φιλμ λαδιού στον κύλινδρο, με αποτέλεσμα να δημιουργείτε μια γυαλάδα πάνω στην οποία γλιστρούν τα ελατήρια και να μην μπορούν να κάνουν σωστή στεγανοποίηση, επομένως δημιουργείται μεγαλύτερη κατανάλωση λαδιού. Έτσι απαγορεύονται τα 100% συνθετικά. Τοποθετούμε ορυκτά ή ημισυνθετικά. Η μοτοσικλέτα όταν έρχεται από το εργοστάσιο έχει ορυκτέλαιο μέσα που δεν πρέπει να αλλάξουμε στο στρώσιμο, πρέπει να μείνει για να κάνει τις φθορές που πρέπει ο κινητήρας, τα πατήματα που λέμε, για να στρωθεί σωστά ο κινητήρας. Πολύς κόσμος το πέταγε κατευθείαν για να βάλει συνθετικό λάδι. Στις 5000km έκαιγε λάδια, οπότε έπρεπε να βγουν οι κύλινδροι για να γυαλιστούν εκ νέου. Ένα δεύτερο πρόβλημα που δημιουργεί το 100% συνθετικό λάδι είναι στους συμπλέκτες. Στις μοτοσικλέτες με μεγάλη ισχύ, λόγω τις πολύ καλής λιπαντικής του ικανότητας προκαλεί πατινάρισμα πολύ ποιο γρήγορα. Με ημισυνθετικό και ορυκτέλαιο δεν έχουμε τέτοια προβλήματα. Το ορυκτέλαιο δεν έχει μεγάλο χρόνο ζωής: σπάνε πολύ γρήγορα, το κιβώτιο ταχυτήτων δεν λειτουργεί σωστά κόσμος διαμαρτύρεται, οπότε προτείνουμε ημισυνθετικό."



πηγη

http://www.kawasaki-bikers.gr/core/f...hp?f=34&t=1057
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 04, 2009, 03:24:26 μμ από Themis »


APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: περι λαδιων-επισιμη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #1 - : Οκτώβριος 04, 2009, 03:13:21 μμ »
H αποψη του ειναι ενδιαφερουσα....................καλα, για τα λαδια πρωτης τοποθετησης, ειναι γνωστο οτι σωστα τα λεει

Αυτο που με παραξενευει ειναι το γεγονος οτι μιλαει μονο για τους κυλινδρους....λες και η μηχανη μονο εκει πρεπει να λιπανθει.............

Αγνοωντας το γεγονος οτι πιο σημαντικο ειναι για μερικους το λαδι να φτανει και να μενει σε πολυ πιο πολυπλοκοτερα και ακρας σημασιας μερη-οπως ειναι ο στροφαλος

Επανερχομενος λοιπον στα λογια του για τους κυλινδρους, εγω θα ηθελα να δω μια δυναμομετρηση που να επιβεβαιωνει τα λεγομενα του........Δηλαδη μια δυναμομετρηση που το μοτερ να χανει αλογα εξαιτιας του 100% συνθετικου λαδιου........ειτε στον στροφαλο, ειτε στον συμπλεκτη
Γιατι, ναι μεν τα ελατηρια γλιστρανε πανω στο φιλμ, αλλα ταυτοχρονα το λαδι ενεργει και σαν "φραχτης" που αποτρεπει να χαθει η συμπιεση........
Στο μονο που συμφωνω 100%, ειναι στο γεγονος οτι το φουλ συνθετικο πινεται σαν την βενζινη ενα πραγμα-ΕΙΔΙΚΑ ΕΑΝ ΕΧΕΙΣ ΚΑΝΑ V2

Επισης, ειναι γνωστο οτι μερικα λαδια δεν δουλευουν με ολους τους συμπλεκτες.......ειτε ειναι συνθετικα ειτε ημισυνθετικα..................και αυτο εχει να κανει με τον συνδυασμο των προσθετων των λαδιων με το υλίκο τριβης των δισκων

Τα ξηροκαμπανα, ειναι η λυση, αλλα συχνα-πυκνα πρεπει να αλλαζεις μαζι με τους δισκους και το καλαθι που τους φερει...............προφανως, στους ιαπωνες αυτο ειναι εντελως απαγορευτικο για την ηθικη τους
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: περι λαδιων-επισιμη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #2 - : Οκτώβριος 04, 2009, 03:23:48 μμ »
εγώ θα ήθελα να ακούσω και μια τεκμηριωμένη άποψη στον αντίλογο, ότι δηλαδή τα full συνθετικά ειναι καλύτερα... :thnk: :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος nick2ono

  • *******
  • 1211
  • Φύλο: Άντρας
  • ειναι αρρωστια το μοτορι!!!
  • Αντιδράσεις: +4
Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #3 - : Οκτώβριος 04, 2009, 05:05:38 μμ »
δεν ξερω γ@μωτο... :dry: ολα αυτα κ γενικα οσα λεγοντα περι λαδιων με εχουν μπερδεψει :blus:

μηπως θα ηταν καλυτερο να βαζαμε αγνο παρθενο ελαιολαδο??? :P

SERRES CIRCUIT LOVER!!!
http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=6710.0

 επόμενο βήμα να πιάσω το joker...

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #4 - : Οκτώβριος 04, 2009, 05:27:54 μμ »
ειχα ριξει παλαιοτερα ενα ποστ σχετικά για να ακουστουν γνώμες για τα λάδια ξυδια, αλλά ως συνηθως ακοστηκαν απόψεις αλλά δυστυχως προφανώς χημικοί και γνώστες του αντικειμένου μπορουν να ξερουν ''καλά'' τα πράγματα...


Υ.Γ.
πάντως ας μην ειμαστε τραγικοί το μοτόρι παραμάσχαλα δεν το παίρνεις...
ή να το πω αλλιώς αν ειναι να το πάρεις ή θα εχεις βγει στη συνταξη ή θα το εχεις πουλήσει..

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #5 - : Οκτώβριος 04, 2009, 09:01:03 μμ »
ειχα ριξει παλαιοτερα ενα ποστ σχετικά για να ακουστουν γνώμες για τα λάδια ξυδια, αλλά ως συνηθως ακοστηκαν απόψεις αλλά δυστυχως προφανώς χημικοί και γνώστες του αντικειμένου μπορουν να ξερουν ''καλά'' τα πράγματα...


Υ.Γ.
πάντως ας μην ειμαστε τραγικοί το μοτόρι παραμάσχαλα δεν το παίρνεις...
ή να το πω αλλιώς αν ειναι να το πάρεις ή θα εχεις βγει στη συνταξη ή θα το εχεις πουλήσει..

Θεμη, να σου απαντησω με σιγουρια, οχι τι εχω ακουσει, αλλα τι μου εχουν πει καθηγητες στο ΤΕΙ που ημουν..............

Το καθε συνθετικο λαδι ειναι διαφορετικο απο τα υπολοιπα............Επισης, μπορει να μην ταιριαζει σε κινητηρες μοτοσυκλετων που φερουν το κιβωτιο ταχυτητων ενσωματομενο μεσα στο ιδιο καρτερ με τον στροφαλο κλπ κλπ. κατι εχει να κανει με ορισμενες ποιοτητες φιμπερενιων δισκων και "καταστροφη" του λαδιου απο τα γραναζια

Το βασικο πλεονεκτημα του φουλ συνθετικου λαδιου ειναι οτι εχει την ιδιοτητα να διατηρει καλυτερα τις ιδιοτητες του (δηλαδη την λιπανση) καθ'ολο το φασμα λειτουργιας του κινητηρα..............Με απλα λογια, απο το κρυο ξεκινημα μεχρι τις φουλ θερμοκρασιες, το λαδι συμπεριφερεται το ιδιο (περιπου) με φυσικη συνεπεια την μειωση των φθορων.........

Επισης ειναι πιο λεπτορευστο και δειχνει να εισχωρει ακομα και κρυο πιο ευικολα σε "στενα" μερη.............και φυσικα "πινεται" και πιο ευκολα

Τωρα, κατα ποσο επηρεαζουν τον κινητηρα ενος "νορμαλ" αναβατη.................π@π@ρι@................μου ειχαν πει, αμα τα βαλεις κατω, πιο πολλα θα εχεις χωσει στην διαφορα τιμης του απλου απο το φουλ, παρα απο την γρηγοροτερη φθορα που θα σου βγαλει...........

Σε αγωνιστικη, επαναλαμβανω ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ χρηση, σιγουρα τα συνθετικα βοηθουν..........αλλα μαλλον θα μιλουσε για αγωνες τυπου WSBK, AMA κλπ κλπ

Προσωπικη μου γνωμη ειναι, οτι με τα silkolene, το μηχανακι ακουγεται και αλλαζει ταχυτητες πολυ ωραια.............Δοκιμασα και τα ημισυνθετικα της silkolene, αλλα τελικα ειχε δικιο ο Ζαφειριου........
Τωρα, οποιος εχει την ορεξη, αλλαζει μαρκες συνεχως, και οποια του κατσει............παντως το μοτερ, να παθει κατι, δεν παθαινει..........ακομα και με λαδια αυτοκινητου  :P :P
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #6 - : Οκτώβριος 04, 2009, 09:39:33 μμ »
Κοσμα thanks for posting  :bye:

*

Tomahawk

Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #7 - : Οκτώβριος 04, 2009, 11:00:42 μμ »
πάντως ας μην ειμαστε τραγικοί το μοτόρι παραμάσχαλα δεν το παίρνεις...
ή να το πω αλλιώς αν ειναι να το πάρεις ή θα εχεις βγει στη συνταξη ή θα το εχεις πουλήσει..

Αν μπορείς εξήγησε λίγο τι εννοείς...

Κοσμά πιστεύω πως αν το μηχανάκι το έχεις μόνο για γρήγορες βόλτες και trackdays ίσως πρέπει να μπει full συνθετικό λόγω τριβών εφσόνο θα δουλεύει συνέχεια στο όριο.
Αν είναι 50-50 η χρήση, δηλαδή χαλαρές βόλτες αλλα και κυνηγητό πίστα/δρόμο ένα καλό
ημισυνθετικό είναι ότι πρέπει.

Υ.Γ Για τα Torco πάντως λένε τα καλύτερα λόγια!

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #8 - : Οκτώβριος 05, 2009, 12:25:07 πμ »
πάντως ας μην ειμαστε τραγικοί το μοτόρι παραμάσχαλα δεν το παίρνεις...
ή να το πω αλλιώς αν ειναι να το πάρεις ή θα εχεις βγει στη συνταξη ή θα το εχεις πουλήσει..

Αν μπορείς εξήγησε λίγο τι εννοείς...

Κοσμά πιστεύω πως αν το μηχανάκι το έχεις μόνο για γρήγορες βόλτες και trackdays ίσως πρέπει να μπει full συνθετικό λόγω τριβών εφσόνο θα δουλεύει συνέχεια στο όριο.
Αν είναι 50-50 η χρήση, δηλαδή χαλαρές βόλτες αλλα και κυνηγητό πίστα/δρόμο ένα καλό
ημισυνθετικό είναι ότι πρέπει.

Υ.Γ Για τα Torco πάντως λένε τα καλύτερα λόγια!
spam on
λεω οτι ειτε βαζεις απλό - ημι ή full σε μηχανές δρόμου και οχι αγωνιστικών και βάλε απαιτήσεων ο κινητήρας δε θα παθει κατι ωστε να σου βγάλει ζημιά...

ΕΑΝ παλι βαζεις μάπα μάρκα λάδι...(πέραν του τύπου) αυτό δε θα το καταλάβεις στα 1..2..3..χρόνια αλλά μετά απο πολλά περισσοτερα... το πιο σύνηθες στα επόμενα  χρόνια ειναι να το πουλήσεις και να περάσουν άλλα 5 χρόνια και πάλι αυτός που το εχει παρει δε θα δει αν υπάρχει καμμια αισθητή απώλεια...

φυσικά... αντί για χρόνια πρέπει να μιλάμε  για χιλιάδες κλμ.. γιατι ο αλλος μπορεί να το εχει και 5-10 χρόνια και να εχει κανει σύνολο 10,000 χλμ....

=  = = αρα ποτέ ενας απλός χρήστης δε θα βρει πρόβλημα στον κινητηρα από τον τυπο + ποιότητα λαδιου του προκατοχου του ή του ιδιου γιατι απλα ενας κινητηρας δε θα σου μεινει στα χερια στα 50,000 κλμ λόγω λαδιου όπως και να εχει...

Υ.Γ.
πρεπει να εισαι και πολύ κασμάς για να το καταφέρεις...

spam off

*

nikos force

Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #9 - : Οκτώβριος 05, 2009, 12:09:49 μμ »
πάντως ας μην ειμαστε τραγικοί το μοτόρι παραμάσχαλα δεν το παίρνεις...
ή να το πω αλλιώς αν ειναι να το πάρεις ή θα εχεις βγει στη συνταξη ή θα το εχεις πουλήσει..

.

Υ.Γ Για τα Torco πάντως λένε τα καλύτερα λόγια!


μαλλον μονο εγω λεω τα χειροτερα για τα τορκο ??? :thnk:

οτι σε οτι μηχανακι εχω βαλει τα φουλ συνθ  τα πινει σαν νερο ,λες και βαρεσε ελατηρια ... :thnk:

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #10 - : Οκτώβριος 05, 2009, 12:54:33 μμ »
μαλλον μονο εγω λεω τα χειροτερα για τα τορκο ??? :thnk:

οτι σε οτι μηχανακι εχω βαλει τα φουλ συνθ  τα πινει σαν νερο ,λες και βαρεσε ελατηρια ... :thnk:

Νικο, η αποψη μου ειναι η εξης: οταν τα εβγαλες, διαπιστωσες οτι ειχαν χασει τις αρχικες ιδιοτητες τους? Και κατα ποσο τις %?? Εδω κολλαει αυτο που ειπε ο Θεμης, οτι χρειαζεται ενας χημικος.......να μας πει τι συμβαινει οταν βγαζουμε τα λαδια..............
Το οτι ειναι λεπτορευστο, δεν μπορω να το συσχετισω οτι ειναι και για πεταμα................. :D :D :D
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #11 - : Οκτώβριος 05, 2009, 01:04:52 μμ »
Κοσμά πιστεύω πως αν το μηχανάκι το έχεις μόνο για γρήγορες βόλτες και trackdays ίσως πρέπει να μπει full συνθετικό λόγω τριβών εφσόνο θα δουλεύει συνέχεια στο όριο.
Αν είναι 50-50 η χρήση, δηλαδή χαλαρές βόλτες αλλα και κυνηγητό πίστα/δρόμο ένα καλό
ημισυνθετικό είναι ότι πρέπει.

Υ.Γ Για τα Torco πάντως λένε τα καλύτερα λόγια!


το ΙΣΩΣ που λες, τα λεει ολα...................δεν νομιζω οτι ειμαστε ικανοι να προκαλεσουμε μεγαλυτερη φθορα, τουλαχιστον με τις οδηγικες μας ικανοτητες που εχουμε μεχρι τωρα................Ασε που στα 5000χλμ αλλαζουμε λαδια, ετσι κι αλλιως, οποτε θεωρω πως δεν προλαβαινει το λαδι να χασει σημαντικο ποσοστο των ιδιοτητων του...........

Φυσικα, επαναλαμβανω, αυτο ειναι μια εικασια, μιας και δεν γνωριζουμε απο χημικης πλευρας τις ιδιοτητες του λαδιου............Μακαρι να βρικαμε εναν χημικο και να μας ανελυε 2 ιδιας μαρκας λαδια, το ενα συνθετικο το  αλλο ημι-συνθετικο
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

nikos force

Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #12 - : Οκτώβριος 05, 2009, 01:59:34 μμ »


Νικο, η αποψη μου ειναι η εξης: οταν τα εβγαλες, διαπιστωσες οτι ειχαν χασει τις αρχικες ιδιοτητες τους? Και κατα ποσο τις %?? Εδω κολλαει αυτο που ειπε ο Θεμης, οτι χρειαζεται ενας χημικος.......να μας πει τι συμβαινει οταν βγαζουμε τα λαδια..............
Το οτι ειναι λεπτορευστο, δεν μπορω να το συσχετισω οτι ειναι και για πεταμα................. :D :D :D


τοποθετωντας το ετσι , εχεις δικιο ...

η δικια μου πλευρα ειναι οτι σε 3 μονοκυλινδρα στα οποα αλλαζω λαδια καθε 3 ντεποζιτα , με μια απωλεια καθε φορα της ταξεως των 20-30ml με τα τορκο στα 3 ντεποζιτα ειχα μια απωλεια 100-150ml ...


ισως ειναι μια πτυχη ασχετη με τις λιπαντικες ιδιοτητες , απλα δεν με αρεσε ...
 
...



οσο για τον χημικο που αναφερεις , δεν θα επρεπε να εξετασουμε τα λαδια και απο ακριβως τις ιδιες συνθηκες καταπονησης ? το κομματακι δυσκολο δλδ ?




παντως συμφωνω οτι ολα τα λαδια σχεδον ειναι το ιδιο καλα , περαν μιας διαφορας που αισθανομαστε στο κιβωτιο ... εννοειτε οτι δεν μπορω να το τεκμηριωσω

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: περι λαδιων-επίσημη αποψη TEOMOTO
« Απάντηση #13 - : Οκτώβριος 05, 2009, 02:07:27 μμ »


Νικο, η αποψη μου ειναι η εξης: οταν τα εβγαλες, διαπιστωσες οτι ειχαν χασει τις αρχικες ιδιοτητες τους? Και κατα ποσο τις %?? Εδω κολλαει αυτο που ειπε ο Θεμης, οτι χρειαζεται ενας χημικος.......να μας πει τι συμβαινει οταν βγαζουμε τα λαδια..............
Το οτι ειναι λεπτορευστο, δεν μπορω να το συσχετισω οτι ειναι και για πεταμα................. :D :D :D


τοποθετωντας το ετσι , εχεις δικιο ...

η δικια μου πλευρα ειναι οτι σε 3 μονοκυλινδρα στα οποα αλλαζω λαδια καθε 3 ντεποζιτα , με μια απωλεια καθε φορα της ταξεως των 20-30ml με τα τορκο στα 3 ντεποζιτα ειχα μια απωλεια 100-150ml ...


ισως ειναι μια πτυχη ασχετη με τις λιπαντικες ιδιοτητες , απλα δεν με αρεσε ...
 
...



οσο για τον χημικο που αναφερεις , δεν θα επρεπε να εξετασουμε τα λαδια και απο ακριβως τις ιδιες συνθηκες καταπονησης ? το κομματακι δυσκολο δλδ ?




παντως συμφωνω οτι ολα τα λαδια σχεδον ειναι το ιδιο καλα , περαν μιας διαφορας που αισθανομαστε στο κιβωτιο ... εννοειτε οτι δεν μπορω να το τεκμηριωσω

Νικο...ναι..''υποτίθεται'' θα πρέπει να μιλήσουμε για ιδιες συνθηκες μετρησης κτλ για να βγάλουμε τα υποτιθέμενα συμπεράσματα..εννοείται..

πάντως να πω και ενα τελευταίο...
''και ποιος μας λεει οτι το να τσιμπαει λίγο λάδι όπως σε ολα τα v2 με full συνθετικό ειναι ΄΄κακό''..???

..και για να το πω πιο απλά το capo με full synthetic αν το πιέσεις και λίγο το πίνει το λαδάκι του... αυτό συνεπάγεται οτι ειναι μάπα το λάδι ή οτι κανουμε κακό στον κινητήρα..??

Υ.Γ.
με silkolene full synthetic ναι...εχει αλλο περπατημα..ειμαι ευχαριστημενος και δεν το αλλάζω... :bye: :bye:

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης