APRILIA BIKERS HELLAS
Η aprilia εμείς και οι μηχανές μας => Γενικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: silvestercat στις Φεβρουάριος 15, 2008, 09:35:09 πμ
-
Μπορεί κανείς μέχρι τώρα να μην υπήρξε ειλικρινής μαζί σας. Εμείς έχουμε την υποχρέωση να προειδοποιήσουμε τους νέους μοτοσικλετιστές ότι μέσα στον πρώτο χρόνο οι πιθανότητες ατυχήματος είναι κατά πολύ αυξημένες απ’ ότι αργότερα.
Οι λόγοι είναι καθαρά η έλλειψη εμπειρίας, όχι τόσο της οδήγησης της μηχανής αλλά περισσότερο των κινδύνων που ένας μοτοσικλετιστής αντιμετωπίζει καθημερινά στους δρόμους. Αν σας πούμε ότι για να οδηγείς μοτοσικλέτα με ασφάλεια ενώ ταυτόχρονα να καταφέρνεις να είσαι χαλαρός και άνετος πάνω σε αυτή χρειάζεται να είσαι «υπεράνθρωπος», εσείς θα γελάσετε.
Τα πράγματα όμως είναι έτσι ακριβώς. Πρέπει να έχεις «την δύναμη μέσα σου» όπως λένε και οι φανατικοί του Star Wars. Πρέπει να μπορείς να αντιληφθείς μία επικίνδυνη κατάσταση μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου από η γέννησή της και το σημαντικότερο να μπορείς να προβλέψεις πότε μία κατάσταση μπορεί να μετατραπεί από ασφαλής σε επικίνδυνη.
Αυτή την εγκεφαλική διαδικασία δεν μπορούμε να σας την μεταφέρουμε από τις σελίδες του CounterSteer και ο μόνος τρόπος να την αποκτήσετε είναι μετά από πολλές ώρες οδήγησης πάνω στους δύο τροχούς και αντιμετωπίζοντας κινδύνους. Σιγά σιγά αποκτάτε εμπειρίες, πολύτιμες μπειρίες που κάποια στιγμή θα σας σώσουν την ζωή. Η εμπειρία είναι το Α και το Ω στην οδήγηση μιας μοτοσικλέτας. Π.χ. ένας νέος μοτοσικλετιστής μπορεί πολύ εύκολα να τρομάξει και να πέσει αν ανοίξει κατά λάθος παραπάνω το γκάζι απ’ ότι χρειάζεται και αν αρχίζει να γλιστράει ο πίσω τροχός. Ένας έμπειρος οδηγός όχι μόνο δεν θα τρομάξει αλλά πολλές φορές το επιδιώκει (αφήνοντας στην άσφαλτο καμιά 30αριά ευρώ αξία ελαστικού). Ο άπειρος οδηγός σε μία ακόμα πιο πολύπλοκη κατάσταση δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί επιτυχώς και θα πέσει από την μοτοσικλέτα του ενώ ένας έμπειρος μπορεί πολύ πιο εύκολα να αποφύγει ένα ατύχημα που για πολλούς αμύητους μπορεί να φαίνεται απίστευτο.
Για κάποιον που οδηγεί χρόνια μοτοσικλέτα, αυτά που γράφουμε σε αυτές τις γραμμές φαίνονται πολύ γνώριμα. Όλοι οι μοτοσικλετιστές έχουν βρεθεί αντιμέτωποι σε επικίνδυνες καταστάσεις. Υπερήλικοι οδηγοί με σχεδόν παντελή έλλειψη όρασης, «γρήγοροι κούριαλοι» σε αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που τρέχουν με 100+ σε κατοικημένες περιοχές, φορτηγά σε άθλια κατάσταση με φορτίο το οποίο πέφτει από την καρότσα (μπάζα, κούτες, κτλ)… Όλα αυτά είναι ελάχιστα μόνο παραδείγματα.
Ένας οδηγός αυτοκινήτου ανησυχεί για πολύ λιγότερους κινδύνους απ’ ότι ένας οδηγός μοτοσικλέτας. Ο πρώτος και κύριος λόγος είναι ότι ο μοτοσικλετιστής είναι εκτεθειμένος απ’ όλες τις πλευρές του οχήματος του. Μπροστά, πίσω, αριστερά και δεξιά ενώ ο οδηγός αυτοκινήτου ουσιαστικά κινδυνεύει από μπροστά και τα πλάγια ενώ από πίσω πολύ λιγότερο. Στο παρακάτω διάγραμμα φαίνεται ξεκάθαρα το κατά πόσο πιο προσεκτικός πρέπει να είναι ένας μοτοσικλετιστής και σε ποια σημεία πρέπει να επικεντρώνεται η προσοχή του.
Εάν θέλουμε να φτάσουμε όμως σε κάποια συμπεράσματα και πολύ περιληπτικά να αναφέρουμε τα κυριότερα σημεία στα οποία πρέπει να δίνει προσοχή ένας μοτοσικλετιστής στους δημόσιους δρόμους, αυτά είναι τα εξής:
* Ποτέ μην οδηγείτε στο κέντρο του δρόμου (ή να φρενάρετε εκεί). Σε εκείνο το σημείο συσσωρεύονται οι περισσότερες ποσότητες λαδιών από τα τετράτροχα οχήματα.
* Μην οδηγείτε (αποφεύγετε) να πατάτε και να φρενάρετε πάνω στις γραμμές του δρόμου. Είναι το πιο ολισθηρό υλικό που θα συναντήσετε στους ελληνικούς δρόμους!
* Φροντίστε να προειδοποιείτε τους οδηγούς που βρίσκονται από πίσω σας ότι πρόκειται να φρενάρετε χρησιμοποιώντας από πριν το φρένο και «τσιμπώντας» τα φρένα ελαφριά πριν τα «δαγκώσετε» με δύναμη. Η μοτοσικλέτα σταματά πολύ (μα πολύ) πιο γρήγορα απ’ ότι ένα αυτοκίνητο. Προειδοποιώντας έτσι τον πίσω οδηγό σιγουρεύετε ότι δεν θα σας καβαλικέψει επειδή μιλούσε στο κινητό ή έτρωγε το σουβλάκι του και δεν πρόσεχε εσάς και τον κίνδυνο που καραδοκούσε!
* Πάντα έχετε αναμμένα τα φώτα σας (ακόμα και την ημέρα).
* Τοποθετηθείτε σε τέτοια θέση έτσι ώστε ο προπορευόμενος οδηγός να μπορεί να σας δει. Δεν θα πρέπει να σας ανησυχεί το γεγονός ότι ίσως τον ενοχλείτε ή τον τυφλώνετε από τα φώτα σας. Έτσι κι αλλιώς δεν θα βρίσκεστε πολύ από πίσω του.
* Αποφεύγετε (όπως ο διάολος το λιβάνι) να βρίσκεστε περικυκλωμένος από άλλα οχήματα στις εθνικές οδούς. Όπου μπορείτε να προσπεράσετε το προπορευόμενο όχημα με ασφάλεια κάντε το. Οι πιθανότητες εμπλοκής σε ένα ατύχημα είναι πολύ περισσότερες όταν βρίσκεστε κοντά σε άλλα οχήματα.
* Προσέχετε που πηγαίνετε και όχι που δεν θέλετε να πάτε. Πού και που κοιτάτε τον δρόμο μπροστά σας και όχι μακριά και «σκανάρετε» για επικίνδυνα σημεία όπως λακκούβες, πέτρες, χαρτόκουτες κτλ. Αν συναντήσετε κάποιο εμπόδιο μην τρομάξετε και διατηρήστε την ψυχραιμία σας. Αποφύγετε την οπτική επαφή μαζί του και κοιτάξτε εκεί που θέλετε να φτάσετε. Η μηχανή πηγαίνει πάντα εκεί που κοιτάμε!
* Πριν τις στροφές φροντίστε να φρενάρετε σωστά και προοδευτικά και ανοίγετε το γκάζι στην έξοδο των στροφών. Επίσης, είναι καλύτερα να παίρνετε ανοικτές γραμμές απ’ ότι κλειστές, μιας και αποκτάτε καλύτερη οπτική επαφή με την έξοδο της στροφής. Αυτό βέβαια δεν είναι απόλυτο, μιας και σε ορισμένες στροφές όπου η προοδευτικότητα των μοιρών τους είναι απότομη ίσως είναι αναγκαίο να προβείτε σε αλλαγή κατεύθυνσης από ανοικτή σε κλειστή γραμμή πορείας.
* Έχετε πάντα (μα πάντα) την μοτοσικλέτα σας σε άριστη κατάσταση. Σωστά φρένα, αναρτήσεις, τιμόνι, ελαστικά, κινητήρα. Τα πάντα. Η μοτοσικλέτα σας πρέπει να βρίσκεται ΠΑΝΤΑ σε άριστη κατάσταση και καθαρή. Εάν δεν βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, να αποφεύγετε τις μεγάλες (και γρήγορες) διαδρομές. Το κυριότερο σημείο της μοτοσικλέτας που δεν πρέπει να αμελείτε όμως ποτέ είναι τα φρένα και τα ελαστικά!
* Προσέχετε περισσότερο τις μέρες με έντονο άνεμο και ιδιαίτερα σε σημεία όπως γέφυρες, υψώματα, έξοδο από κλειστά σημεία και στροφές με θέα την θάλασσα (ξέρω τι λέω, πιστέψτε με).
* Πιστέψτε ότι η μηχανή σας δεν θα πέσει από μόνη της αλλά από λάθους χειρισμούς δικούς σας και ΜΟΝΟ. Ακόμα και σε μία κατάσταση επικίνδυνη πρέπει να στηριχτείτε στους δικούς σας χειρισμούς και όχι στους χειρισμούς των άλλων.
* Μην εμπιστεύεστε κανέναν στο δρόμο. Ούτε καν τον φίλο σας που βγήκατε μαζί για μία βόλτα με τις μηχανές σας. Πολύ περισσότερο δε τον φίλο του φίλου σας που γνωρίσατε σήμερα το πρωί και που θέλει να αποδείξει ότι είναι ο πιο γρήγορος οδηγός και από τους τρεις σας. Δίνετε πάντα χώρο στον άλλον και μην προσπαθείτε να αποδείξετε ποτέ ότι είστε καλός οδηγός. Ο καλός οδηγός επιστρέφει στο σπίτι του μετά από κάθε βόλτα. Ο απερίσκεπτος ξέρει μόνο να ανοίγει το γκάζι. Σκεφτείτε το λίγο. Δεν είναι και τόσο δύσκολο να ανοίξεις το γκάζι. Μία ντίζα είναι απλά. Το δύσκολο είναι να ξέρεις πότε θα το κλείσεις και πώς θα φρενάρεις.
* Μάθετε την μοτοσικλέτα σας. Καβαλήστε την μοτοσικλέτα σας και πηγαίνετε σε κάποιον ανοικτό χώρο με καθόλου κίνηση και χωρίς κόσμο. Εκεί προσπαθήσετε να μάθετε τα φρένα της μοτοσικλέτας σας, την συμπεριφορά της σε ακραία φρεναρίσματα. Μετρήστε τις αποστάσεις που χρειάζονται για να φρενάρετε με ασφάλεια από διάφορες ταχύτητες, μελετήστε την συμπεριφορά της στα απότομα ανοίγματα του γκαζιού υπό κλίση.
* Μάθετε να χρησιμοποιείτε σωστά το δεξί γκριπ. Πρέπει να αναπτύξετε ακρίβεια χειρούργου στις κινήσεις του δεξιού καρπού σας. Φροντίστε να μάθετε να φρενάρετε με ασφάλεια και μην φοβάστε να χρησιμοποιείτε το μπροστά φρένο. Μάθετε να φρενάρετε με το μπροστά φρένο και με τα δύο. Ποτέ μόνο με το πίσω.
Όλα τα παραπάνω είναι απλώς κατευθυντήριες γραμμές και η λίστα θα μπορούσε να συνεχίζει για αμέτρητες σελίδες ακόμα. Τα μυστικά της οδήγησης μοτοσικλέτας είναι άπειρα και γι’ αυτό η οδήγηση μιας μοτοσικλέτας συναρπάζει τόσο κόσμο.
Στην πραγματικότητα ένας μοτοσικλετιστής αντιμετωπίζει επικίνδυνες καταστάσεις συνεχώς. Αυτό το γεγονός όμως δεν πρέπει να τρομάζει τους νέους μοτοσικλετιστές και τους γονείς τους, μιας και τους βεβαιώνουμε ότι εάν πραγματικά τους αρέσει ο κόσμος των δύο τροχών, πολύ σύντομα θα αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια για να αποφεύγουν κάθε είδους κίνδυνο.
Οι δύο τροχοί μετατρέπουν τον οδηγό σε «υπέρ-οδηγό» προμηθεύοντάς του εφόδια για την επιβίωση του στην ζούγκλα του σύγχρονου τρόπου ζωής.
Άρθρο του Νίκου Αγγελάκη
-
+1000 Ευγε Κωνσταντίνε !!!!!
-
μπράβο ωραίο άρθρο με σωστές επισημάνσεις!
:kalo: :kalo: :bye:
-
Πολύ καλό! :kalo:
Έγινε sticky και μεταφέρθηκε εκεί που ταιριάζει.
-
οντως πολυ καλο!! :kalo: :kalo:
-
Οντως πολυ χρήσιμο για νέους και ισως οχι μόνο αναβάτες. Μπράβο για την πρωτοβουλία!!
-
Πολυ καλο!!! :kalo: :kalo:
-
:brv: :brv: :brv: :brv: :brv:
πολυ καλο :kalo: :kalo:
-
Πολύ καλό! :kalo:
Έγινε sticky και μεταφέρθηκε εκεί που ταιριάζει.
:bye: :bye: :bye: ωραιος ο Νικ... ;)
-
:brv: :a011 :kalo:
-
Οντως πολυ καλο!!!!!!! :brv:
Το προωθησα ηδη στα φιλαρακια μου. :ohyes:
-
πολύ καλό το άρθρο.....πιστεύω ότι είναι εργαλείο στα χέρια νέου αναβάτη.....αλλά και μη....γιατί η εμπηρεία είναι μια μεγάλη λέξη....κανέις δεν έχεις φτάσει στο απόλυτο....όσο μεγαλώνουμε τόσο μαθαίνουμε.... :)
-
Πολύ καλό ,αλλά κακά τα ψέμματα:Αν δε πάθεις δε θα μάθεις δυστυχώς :(
-
Πολύ καλό ,αλλά κακά τα ψέμματα:Αν δε πάθεις δε θα μάθεις δυστυχώς :(
το θεμα δεν ειναι να παθεις για να μαθεις αλλα να εχεις ανθρωπους (βλεπε silvestercat) να σου μεταδωσουν εμπειρια και γνωσεις που καποτε μπορει να σου σωσουν την ζωη...........!!!!!!!!
-
Αν περίμενα να φτάσω στα 30 και να μάθω από ένα κείμενο ζήτω που καήκαμε.Τέτοια κείμενα είναι αξιοσέβαστες και φιλότιμες προσπάθειες αυτών που τα προσυπογράφουν, αλλά είναι καθαρά φιλολογικού και φιλοσοφικού χαρακτήρα.Όλοι γνωρίζουμε ότι ουδέν κρυπτόν υπό του ήλιου.Η αλήθεια καλώς ή κακώς φαίνεται στο δρόμο.Κανείς νέος στον κόσμο των δύο τροχών δεν πρόκειται να σωθεί απομνημονεύοντας ακόμα και το κείμενο και ειδικά αν είναι νέος και στα χρόνια.Δυστυχώς ,ή μάλλον ευτυχώς μόνον ο πειραματισμός και οι ίδιες εμπειρίες σε κάνουν καλύτερο με ότι κι αν ασχοληθείς στην ζωή.Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σκοτωθείς ή να μείνεις ανάπηρος για να μάθεις,όπως και να χει όμως όλοι μας παίζουμε με τη ζωή και το θάνατο εκεί έξω τρέχοντας ,πλαγιάζοντας κλπ.κλπ.Όσοι καταφέραμε να φτάσουμε στα όρια τις μηχανές μας και τους εαυτούς μας και να την βγάλουμε καθαρή ξέρουμε πολύ καλά τι εννοώ μ αυτά.Μια καλή ματιά βέβαια στο κείμενο δεν βλάπτει αλλά .....αν δε πάθεις δε θα μάθεις.
-
Πολύ καλό ,αλλά κακά τα ψέμματα:Αν δε πάθεις δε θα μάθεις δυστυχώς :(
Ευτυχώς δεν είναι έτσι.
Οι σοφοί διδάσκονται από τη πείρα των άλλων :kalo:
Γαλλική παροιμία ;)
Και αν μάθεις από τους άλλους ίσως μη χρειασθεί να πάθεις για να μάθεις.....
Στα 40 και ακόμα μαθαίνουμε.....
-
Πολύ καλό ,αλλά κακά τα ψέμματα:Αν δε πάθεις δε θα μάθεις δυστυχώς :(
Ευτυχώς δεν είναι έτσι.
Οι σοφοί διδάσκονται από τη πείρα των άλλων :kalo:
Γαλλική παροιμία ;)
Και αν μάθεις από τους άλλους ίσως μη χρειασθεί να πάθεις για να μάθεις.....
Στα 40 και ακόμα μαθαίνουμε.....
.....+1... Ειναι σαν να λεμε οτι για μαθεις οτι τα ναρκωτικα σκοτωνουν, πρεπει πρωτα να παρεις??? :thnk: Ε! οχι βεβαια... το κρανος και ο εξοπλισμος σωζουν ζωες, δεν ειναι αναγκη να τρακαρουμε ολοι για νατο μαθουμε!!! Αν εχουμε το παραπανω αρθρο μες στο μυαλο μας και το μυαλο μας μεσα σ'ενα κρανος, θα ειμαστε πιο ασφαλεις!!! :bye:
-
Αν περίμενα να φτάσω στα 30 και να μάθω από ένα κείμενο ζήτω που καήκαμε.Τέτοια κείμενα είναι αξιοσέβαστες και φιλότιμες προσπάθειες αυτών που τα προσυπογράφουν, αλλά είναι καθαρά φιλολογικού και φιλοσοφικού χαρακτήρα.Όλοι γνωρίζουμε ότι ουδέν κρυπτόν υπό του ήλιου.Η αλήθεια καλώς ή κακώς φαίνεται στο δρόμο.Κανείς νέος στον κόσμο των δύο τροχών δεν πρόκειται να σωθεί απομνημονεύοντας ακόμα και το κείμενο και ειδικά αν είναι νέος και στα χρόνια.Δυστυχώς ,ή μάλλον ευτυχώς μόνον ο πειραματισμός και οι ίδιες εμπειρίες σε κάνουν καλύτερο με ότι κι αν ασχοληθείς στην ζωή.Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σκοτωθείς ή να μείνεις ανάπηρος για να μάθεις,όπως και να χει όμως όλοι μας παίζουμε με τη ζωή και το θάνατο εκεί έξω τρέχοντας ,πλαγιάζοντας κλπ.κλπ.Όσοι καταφέραμε να φτάσουμε στα όρια τις μηχανές μας και τους εαυτούς μας και να την βγάλουμε καθαρή ξέρουμε πολύ καλά τι εννοώ μ αυτά.Μια καλή ματιά βέβαια στο κείμενο δεν βλάπτει αλλά .....αν δε πάθεις δε θα μάθεις.
Δε νομίζω ότι το κείμενο λεει......."απομνημονεύστε το και θα γλυτώσετε απο τα παντα".
Λέει πολύ καθαρά, τι τον περιμένει κάποιον που ξεκινα τώρα.
Αν το διαβασει καποιος που ανέβηκε "χτες" σε δυο ρόδες, πιο χοντρες απο ρόδες ποδηλατου, θα καταλάβει τι τον περιμένει, και τουλάχιστον, αν εχει και ....ζωηρή φαντασία, ίσως γλυτώσει καμια φορά απο κάτι.
Θα έλεγα ότι το κείμενο κατα 90% λεει τα πράγματα όπως είναι.
-
Προσθέτω ότι ΌΛΟΙ οι μοτοσυκλετιστές (στριτάδες, εντουράδες, σκουτεράδας κτλ. κτλ.), είναι καλό να παρακολουθήσουν κάποιο 'σχολείο' ασφαλούς οδήγησης. Μιλάω για τα 0-300, τα CSS και όλα τα σχολεία αυτού του τύπου.
Τα σχολεία αυτά, έχουν να μας προσφέρουν καλύτερη γνώση σχετικά με την οδήγηση του αγαπημένου μας μέσου! ;)
Μπρος! Όλοι στα θρανία!!! :D
-
+ 999999999999 :kalo: :kalo:
-
Σωστός ο κουμπάρος
-
μπραβο κουμπαρακι!!
πολυ ωραιο κειμενο!!
:kalo: :kalo:
-
ειμαι παρα πολυ χαρουμενος που σε εχω θειο.πολυ καλο το θεμα.
-
Προσθέτω ότι ΌΛΟΙ οι μοτοσυκλετιστές (στριτάδες, εντουράδες, σκουτεράδας κτλ. κτλ.), είναι καλό να παρακολουθήσουν κάποιο 'σχολείο' ασφαλούς οδήγησης. Μιλάω για τα 0-300, τα CSS και όλα τα σχολεία αυτού του τύπου.
Τα σχολεία αυτά, έχουν να μας προσφέρουν καλύτερη γνώση σχετικά με την οδήγηση του αγαπημένου μας μέσου! ;)
Μπρος! Όλοι στα θρανία!!! :D
+1000 :kalo:
Καλά που έχουμε κοντά τις Σέρρες....Ξεκινάω αποταμίευση..... :bye:
-
Σωστός φίλε!!!!!!!!!
-
πολυ καλο μπραβο :kalo:
-
εξαίσιο αρθρο