Τον τελευταίο καιρό πέφτω καθημερινά σε άρθρα σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Είτε πρόκειται για την διακοπή πώλησης κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2030 είτε για καινούριες τεχνολογίες μπαταριών για αυξημένη αυτονομία ή δυνατούς κινητήρες για εξωπραγματικές επιδόσεις. Απο κοντά και ανακοινώσεις για όλο και περισσότερα σημεία φόρτισης.
Και ρωτάω κυρίως όσους έχουν ασχοληθεί με το θέμα και το έχουν ψάξει. Αξίζει; Είμαστε τόσο κοντά πλέον σε μια ολική λύση ηλεκτροκίνησης; Σε μια δεκαετία είναι η χώρα έτοιμη να έχει μονο ηλεκτρικά οχήματα να πωλούνται ως καινούρια; Και αυτά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης; Θα απαξιωθούν; Θα πληρώνουμε βενζίνη 3+ ευρώ το λίτρο; Θα πληρώνουμε εξωφρενικούς δασμούς και τέλη;
Τι γνωρίζετε για όλα αυτά που φημολογούνται; Και κυρίως όσοι έχετε ηλεκτρικό όχημα, απο σκουτερ, ως μοτοσυκλέτα έως αυτοκίνητο. Μπορούν να ανταπεξέλθουν στην καθημερινή και εκδρομική χρήση ή θα ψάχνουμε συνέχεια για φορτιστές;
λοιπον θεωρω οτι το καυσιμο θα μεινει ψηλα για λογους να παμε στα ηλεκτρικα.. αυτο στην καθημερινοτητα θα ειναι πολυ κοστοβορο,ενω στη βολτα του μηνα δεν θα μας νοιαζει.Αρα οτι κυκλοφοραει καθημερινα παει για ηλεκτρικο.αυτο σε μεγαλη πολη θα ειναι ζητουμενο τωρα εμας στα <χωρια> κλαιν μαιν αλλα το σαββατο εχουμε και λεμε....
τεστ ραιντ το μοντελο της νταιτονα 1100ε καινουριο,εξω επιδοτηση και εξω αποσυρση του πενηνταριου μου νταιτονα παπι του 2006 μου βγαινει ενα 500αρικο... αυτονομια 60 χλμ... επειδη κυκλοφοραω ποδηλατο και ποδια και μονο τους ζεστους μηνες χρησιμοποιω το μικρο,ελαχιστα τον χειμωνα...δεν βρισκω το λογο να μην παω σε τετοιο...το παπι θελει ενα ταληρο το τριημερο πχ τουτο θα θελει ενα ταληρο φορτιση σε κοστος συνολικα το μηνα :D ειναι η εκδοση που παει 45 χλμ και βγαζει πινακιδα πενηνταριου..αυτα που πανε 25 χλμ δεν βγαζουν... επισης απ οτι εχω δει βγαινουν και πιο δυνατα... εδω το μοντελο.. https://daytona-electric.gr/model/elektra-50/
λοιπον θεωρω οτι το καυσιμο θα μεινει ψηλα για λογους να παμε στα ηλεκτρικα.. αυτο στην καθημερινοτητα θα ειναι πολυ κοστοβορο,ενω στη βολτα του μηνα δεν θα μας νοιαζει.Αρα οτι κυκλοφοραει καθημερινα παει για ηλεκτρικο.αυτο σε μεγαλη πολη θα ειναι ζητουμενο τωρα εμας στα <χωρια> κλαιν μαιν αλλα το σαββατο εχουμε και λεμε....
τεστ ραιντ το μοντελο της νταιτονα 1100ε καινουριο,εξω επιδοτηση και εξω αποσυρση του πενηνταριου μου νταιτονα παπι του 2006 μου βγαινει ενα 500αρικο... αυτονομια 60 χλμ... επειδη κυκλοφοραω ποδηλατο και ποδια και μονο τους ζεστους μηνες χρησιμοποιω το μικρο,ελαχιστα τον χειμωνα...δεν βρισκω το λογο να μην παω σε τετοιο...το παπι θελει ενα ταληρο το τριημερο πχ τουτο θα θελει ενα ταληρο φορτιση σε κοστος συνολικα το μηνα :D ειναι η εκδοση που παει 45 χλμ και βγαζει πινακιδα πενηνταριου..αυτα που πανε 25 χλμ δεν βγαζουν... επισης απ οτι εχω δει βγαινουν και πιο δυνατα... εδω το μοντελο.. https://daytona-electric.gr/model/elektra-50/
Χαλάρα θα αγόραζα ηλεκτρικό σκούτερ για εντος πόλης. Αλλά εκει έχουμε άμεση πηγή ενέργειας καθημερινά. Το φορτίζεις βράδυ και αν είσαι επαρχία, τα 60χλμ που δίνουν αυτονομία τα κάνεις σε 3 μέρες.
Το θέμα όμως είναι πως απο το 2030 αν θέλουμε πχ να αγοράσουμε καινούριο αυτοκίνητο θα πρέπει να πάμε σε ηλεκτρικό αναγκαστικά. Θα μπορεί να βγάλει ταξίδι οικογενειακό με όρια αυτοκινητοδρόμου; ΠΧ να πάει με 130χλμ/ώρα για 250 χλμ απόσταση; Ή κάθε 100χλμ θα θέλει φόρτιση; Ή θα πρέπει να πηγαίνουμε με 80 για να βγάλει την απόσταση χωρίς φόρτιση;
λοιπον θεωρω οτι το καυσιμο θα μεινει ψηλα για λογους να παμε στα ηλεκτρικα.. αυτο στην καθημερινοτητα θα ειναι πολυ κοστοβορο,ενω στη βολτα του μηνα δεν θα μας νοιαζει.Αρα οτι κυκλοφοραει καθημερινα παει για ηλεκτρικο.αυτο σε μεγαλη πολη θα ειναι ζητουμενο τωρα εμας στα <χωρια> κλαιν μαιν αλλα το σαββατο εχουμε και λεμε....
τεστ ραιντ το μοντελο της νταιτονα 1100ε καινουριο,εξω επιδοτηση και εξω αποσυρση του πενηνταριου μου νταιτονα παπι του 2006 μου βγαινει ενα 500αρικο... αυτονομια 60 χλμ... επειδη κυκλοφοραω ποδηλατο και ποδια και μονο τους ζεστους μηνες χρησιμοποιω το μικρο,ελαχιστα τον χειμωνα...δεν βρισκω το λογο να μην παω σε τετοιο...το παπι θελει ενα ταληρο το τριημερο πχ τουτο θα θελει ενα ταληρο φορτιση σε κοστος συνολικα το μηνα :D ειναι η εκδοση που παει 45 χλμ και βγαζει πινακιδα πενηνταριου..αυτα που πανε 25 χλμ δεν βγαζουν... επισης απ οτι εχω δει βγαινουν και πιο δυνατα... εδω το μοντελο.. https://daytona-electric.gr/model/elektra-50/
Χαλάρα θα αγόραζα ηλεκτρικό σκούτερ για εντος πόλης. Αλλά εκει έχουμε άμεση πηγή ενέργειας καθημερινά. Το φορτίζεις βράδυ και αν είσαι επαρχία, τα 60χλμ που δίνουν αυτονομία τα κάνεις σε 3 μέρες.
Το θέμα όμως είναι πως απο το 2030 αν θέλουμε πχ να αγοράσουμε καινούριο αυτοκίνητο θα πρέπει να πάμε σε ηλεκτρικό αναγκαστικά. Θα μπορεί να βγάλει ταξίδι οικογενειακό με όρια αυτοκινητοδρόμου; ΠΧ να πάει με 130χλμ/ώρα για 250 χλμ απόσταση; Ή κάθε 100χλμ θα θέλει φόρτιση; Ή θα πρέπει να πηγαίνουμε με 80 για να βγάλει την απόσταση χωρίς φόρτιση;
ειναι κατι που με προβληματιζει και μενα να σου πω,βεβαια ειναι σχετικα μακρυα το 2030 και σιγουρα μεχρι τοτε οι αυτονομιες θα εχουν παρει την ανηφορα
Αυτά τα αυτοκίνητα πάντως που λέει το άρθρο πως κάνουν 300 χλμ με μια φόρτιση, έχουν θεωρητικά την δυνατότητα να κάνουν κάποιο ταξίδι. Δεδομένου πως θα υπάρξουν και σημεία με ταχυφορτιστές σε αρκετά σημεία του οδικού δικτύου.
Ένα άλλο θέμα είναι βέβαια και με τι ταχύτητα δίνουν αυτά τα 300 χλμ αυτονομίας.
Πάντως αν σήμερα λένε 300 χλμ αυτονομίας, σε 10 χρόνια θα είναι στα 400-500 χλμ Αν πέσουν και οι τιμές αγοράς σε χαμηλά επίπεδα, γιατί όχι.
Διαβάζοντας όμως το άρθρο είδα και κάτι άλλο. Πως δεν μπορούν να φορτιστούν όλα απο οικιακό ρεύμα, αλλά απαιτούν διαφορετικές μονάδες φόρτισης. Αυτό είναι πρόβλημα.
Τα σκούτερ με κύκλο φόρτισης 500 φορτισματα ,μας βγάζουν μια τετραετία..εξαετία με ρυθμούς δικούς μου
Βαλε κάθε φόρτιση 1-1,5 ευρώ βαριά, βάλε πως δεν έχει τέλη και άλλα έξοδα (όπως λάδια, φιλτρα, μπουζί κλπ). Νομίζω πως για εντός πόλης και μικρές καθημερινές αποστάσεις (λιγότερο απο 10-20 χλμ/ημερα) ένα ηλεκτρικό σκούτερ είναι legit λύση
Χρησιμοποιεί κανείς εδώ ηλεκτρικό σκουτερ να μας πει αν έχει υπολογίσει τα κόστη;
Τα σκούτερ με κύκλο φόρτισης 500 φορτισματα ,μας βγάζουν μια τετραετία..εξαετία με ρυθμούς δικούς μου
Βαλε κάθε φόρτιση 1-1,5 ευρώ βαριά, βάλε πως δεν έχει τέλη και άλλα έξοδα (όπως λάδια, φιλτρα, μπουζί κλπ). Νομίζω πως για εντός πόλης και μικρές καθημερινές αποστάσεις (λιγότερο απο 10-20 χλμ/ημερα) ένα ηλεκτρικό σκούτερ είναι legit λύση
Χρησιμοποιεί κανείς εδώ ηλεκτρικό σκουτερ να μας πει αν έχει υπολογίσει τα κόστη;
Σιγά μην καιει ένα ευρώ.. λιγότερο.. 6 φορτίσεις το μήνα περίπου Μαξ..ένα τάλιρο στοιχίζει..μια χαρα
Εν το μεταξύ άλλο ένα πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης , πέραν της ενέργειας που δεν φτανει απλά ( με τα σημερινά δεδομένα ) είναι το τι θα κάνουν τις μπαταρίες όταν θα είναι άχρηστες ?
Ικανούς τους έχω να τις πετάνε στη σελήνη σύντομα .
Εν το μεταξύ άλλο ένα πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης , πέραν της ενέργειας που δεν φτανει απλά ( με τα σημερινά δεδομένα ) είναι το τι θα κάνουν τις μπαταρίες όταν θα είναι άχρηστες ?
Ικανούς τους έχω να τις πετάνε στη σελήνη σύντομα .
Μα είναι δεδομένο πως τώρα που ξεκίνησαν ιδιωτικές εταιρίες να κάνουν πτήσεις στην σελήνη, θα την κάνουν χωματερή
Τίτλος: Απ: Ηλεκτροκίνηση. Αξίζει;
Αποστολή από: bill στις Νοέμβριος 16, 2021, 09:24:06 μμ
Tesla, μονοδρομος στην αυτονομια... Αλλα πολλα τα λεφτα Άρη
Έχω απορία τι θα γίνει και με τα υβριδικά που μόλις τώρα βρίσκονται σε επίπεδο αρκετά καλό για να τα αγοράσει κάποιος μέσος χρήστης. Honda και Toyota ειδικά έχουν ρίξει πολύ χρήμα και R&D στην υβριδική τεχνολογία.
Απο το 2030 δηλαδή πάει και αυτή η τεχνολογία; :thnk:
Εγω παλι πιστευω οτι η ηλεκτροκινηση ειναι μια μεγαλη φουσκα και κοροιδια παραλληλα. Οκ στην τσεπη του καταναλωτη συμφερει σαν καταναλωση "καυσιμων", αλλα πρασινη ενεργεια δεν υπαρχει, οι μπαταριες ειναι πολυ ρυπογονες στην κατασκευη τους, μετα το τελος της ζωης τους επισης, η ενεργεια αν ειχαμε ολοι ηλεκτρικα δεν φτανει...Ισως στο μελλον να αλλαξουν τα πραγματα και να ειναι οντως πρασινη και συμφερουσα παραλληλα, ισως και οχι και να στραφουμε σε αλλα καυσιμα οπως ειπωθηκε παραπανω... Επισης με τα υβριδικα ολα καλα κ ωραια, οταν ομως φτασουν τα 10 χρονια που θελουν αλλαγη οι μπαταριες το κοστος ειναι τεραστιο, πραγματικα σε στελνει αδιαβαστο... Δεν ξερω, δεν εχω ψαχτει ιδιαιτερα, αλλα προς το παρον δεν τα συμπαθω Και με νευριαζει ολο αυτο το ψεμα περι οικολογικης συνειδησης και πρασινης ενεργειας που πανε να μας πλασαρουν ρυπογονα μεσα ως οικολογικα
Εγω παλι πιστευω οτι η ηλεκτροκινηση ειναι μια μεγαλη φουσκα και κοροιδια παραλληλα. Οκ στην τσεπη του καταναλωτη συμφερει σαν καταναλωση "καυσιμων", αλλα πρασινη ενεργεια δεν υπαρχει, οι μπαταριες ειναι πολυ ρυπογονες στην κατασκευη τους, μετα το τελος της ζωης τους επισης, η ενεργεια αν ειχαμε ολοι ηλεκτρικα δεν φτανει...Ισως στο μελλον να αλλαξουν τα πραγματα και να ειναι οντως πρασινη και συμφερουσα παραλληλα, ισως και οχι και να στραφουμε σε αλλα καυσιμα οπως ειπωθηκε παραπανω... Επισης με τα υβριδικα ολα καλα κ ωραια, οταν ομως φτασουν τα 10 χρονια που θελουν αλλαγη οι μπαταριες το κοστος ειναι τεραστιο, πραγματικα σε στελνει αδιαβαστο... Δεν ξερω, δεν εχω ψαχτει ιδιαιτερα, αλλα προς το παρον δεν τα συμπαθω Και με νευριαζει ολο αυτο το ψεμα περι οικολογικης συνειδησης και πρασινης ενεργειας που πανε να μας πλασαρουν ρυπογονα μεσα ως οικολογικα
τεχνικα γιωργο αν κρατησουν τα καυσιμα ψηλα,σε σπρωχνουν αναγκαστικα
Δεν διαφωνω Μανωλη καθολου, το ιδιο πιστευω κι εγω, απλα μου την σπαει η νοοτροπια που στο "πλασαρουν" με μουφα πλεονεκτηματα. Οπως πριν λιγα χρονια που μας εσπρωχναν στα πετρελαια, ξαφνικα τα πετρελαια εγιναν πιο οικολογικα απο τις βενζινες, δεν σου ελεγαν ομως για κοστη χρησης με φιλτρα κτλ και οτι σε λιγο τα πετρελαια θα εμπαιναν σε μαυρη λιστα παλι
Τίτλος: Απ: Ηλεκτροκίνηση. Αξίζει;
Αποστολή από: P for pegaso στις Νοέμβριος 17, 2021, 03:53:48 μμ
Πέρα από όλα όσα αναφέρθηκαν, το πρόβλημα είναι κυρίως πρακτικό. Άντε και αγόρασα ηλεκτροκίνητο. Πού θα το φορτίζω αν π.χ μένω στο Παγκράτι? Και πες ότι θέλω να πάω ταξίδι στο Γιάννενα. Η αυτονομία δε φτάνει για ζήτω και θα πρέπει να ψάξεις βρεις στα μέσα της διαδρομής πού θα το φορτίσεις και πόσο θα πρέπει να περιμένεις.
Έχει πολυυυύ δρόμο ακόμα μέχρι να γίνει ρεαλιστική επιλογή. Μέχρι τότε βέβαια ίσως βγει κάτι άλλο, πιο συμφέρον. Προς το παρόν, βενζινούλα αμόλυβδη και όλα καλά...
Πέρα από όλα όσα αναφέρθηκαν, το πρόβλημα είναι κυρίως πρακτικό. Άντε και αγόρασα ηλεκτροκίνητο. Πού θα το φορτίζω αν π.χ μένω στο Παγκράτι? Και πες ότι θέλω να πάω ταξίδι στο Γιάννενα. Η αυτονομία δε φτάνει για ζήτω και θα πρέπει να ψάξεις βρεις στα μέσα της διαδρομής πού θα το φορτίσεις και πόσο θα πρέπει να περιμένεις.
Έχει πολυυυύ δρόμο ακόμα μέχρι να γίνει ρεαλιστική επιλογή. Μέχρι τότε βέβαια ίσως βγει κάτι άλλο, πιο συμφέρον. Προς το παρόν, βενζινούλα αμόλυβδη και όλα καλά...
Συμφωνω, αλλά θα σου πω τι ακριβώς φοβάμαι. Πως θα έρθει το 2030, θα σταματήσουν να πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σαν καινούρια, αλλά θα πάρει πάνω η τιμή της βενζίνης σε τέτοιο βαθμό και με τόσους "πράσινους" φόρους και θα αυξηθούν τα τέλη σε βενζινοκίνητα οχήματα, που θα μας αναγκάσουν να αγοράσουμε ηλεκτροκίνητα, κι ας πρόκειται για μεταβατικό στάδιο.
Τίτλος: Απ: Ηλεκτροκίνηση. Αξίζει;
Αποστολή από: P for pegaso στις Νοέμβριος 17, 2021, 04:07:19 μμ
Πιστεύω ότι θέλει πολύ περισσότερο από 8 χρόνια για γίνει αυτό. Όσο υπάρχει πετρέλαιο, αυτο θα έχει τον πρώτο λόγο. Κι από ό,τι λένε οι εκτιμήσεις υπάρχει επάρκεια για 120 χρόνια ακόμα minimum.
Πιστεύω ότι θέλει πολύ περισσότερο από 8 χρόνια για γίνει αυτό. Όσο υπάρχει πετρέλαιο, αυτο θα έχει τον πρώτο λόγο. Κι από ό,τι λένε οι εκτιμήσεις υπάρχει επάρκεια για 120 χρόνια ακόμα minimum.
Πιστεύω πως παραπάνω πρόκειται για πολιτικό θέμα, παρά για ζήτημα αποθεμάτων. Και στην Πτολεμαΐδα ακόμη έχει λιγνίτη για δεκάδες χρόνια, αλλά τον ονόμασαν "χρυσή εφεδρεία" και έκλεισαν τα εργοστάσια. Αν επιμείνουν πως το 2030 τελειώνουμε στην Ελλάδα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (τουλάχιστον όπως τους γνωρίζουμε), τότε δεν έχουν σημασία τα αποθέματα.
Με την Βενζίνη Ε10 θα αρχίσουμε να πετάμε ότι φοράει καρμπυρατέρ και ίσως και ότι είναι ψεκαστό πρίν το 2011.Και θα ακολουθήσει και μεγαλύτερο Ε,μέχρι και το Ε85 στα επόμενα χρόνια. :ohmy:
Με την Βενζίνη Ε10 θα αρχίσουμε να πετάμε ότι φοράει καρμπυρατέρ και ίσως και ότι είναι ψεκαστό πρίν το 2011.Και θα ακολουθήσει και μεγαλύτερο Ε,μέχρι και το Ε85 στα επόμενα χρόνια. :ohmy:
Το Capo έχει πλαστικό ντεπόζιτο. Η βενζίνη με 10% αιθανόλη είναι No-no :pray:
Και του Pegaso πλαστικό Acerbis είναι. :(
Όταν έψαχνα για πρώτης γενιάς multistrada είδα τι πάθαιναν οι φίλοι Αμερικάνοι με τις βενζίνες τους, που έχουν αιθανόλη, στα πλαστικά ντεπόζιτα. Μιλάμε για τρελό warping. Σε φάση να μην ταιριάζουν οι βίδες στις τρύπες. :s1ap
Αν μας φέρουν βενζίνη με αιθανόλη και συνεχίσω να θέλω να οδηγώ συμβατικό μηχανάκι, με κινητήρα εσωτερικής καύσης και όχι ηλεκτρικό, μάλλον θα κάνω αλλαγή σε κάποιο με σιδερένιο ντεπόζιτο.
Γιατί συγνώμη τα αυτοκίνητα από το 2010 και μετά τι τεποζιτα έχουν?
τσιγγινα?
Προφανώς κάτι άλλο έπαιξε με τι ducati .
Όσο παρακολούθησα το θέμα τους, σαν κύριο φταίχτη έβγαζαν τον τύπο της βενζίνης με αιθανόλη. Απο την άλλη, πλαστικό με πλαστικό έχει διαφορά. Μπορεί άλλα πλαστικά ντεπόζιτα να μην έχουν κανένα θέμα. Παίζουν πολλά ρόλο, αλλά για μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα με πλαστικά ντεπόζιτα που κατασκευάστηκαν σε εποχή που η βενζίνη δεν είχε αιθανόλη, δεν πήραν αυτόν τον παράγοντα υπόψιν κατα την κατασκευή. Υποθέτω πως στα πιο σύγχρονα, το έλαβαν υπόψιν και κατασκευάζουν απο πλαστικό ανθεκτικό στην διάβρωση απο αιθανόλη.
Εγώ πάντως από το 2015 θυμάμαι στην Ευρώπη τα βενζινάδικα να γράφουν κάτι Ε5 , Ε10 , Ε 3000 :tez: αλλά ποτέ δεν κατάλαβα τι ήταν αυτό και πάντα ότι να ταν βάζαμε χωρίς κανένα πρόβλημα στο capo ( όσο αφορά τη βενζίνη δλδ εεεε )
Πέρα από όλα όσα αναφέρθηκαν, το πρόβλημα είναι κυρίως πρακτικό. Άντε και αγόρασα ηλεκτροκίνητο. Πού θα το φορτίζω αν π.χ μένω στο Παγκράτι? Και πες ότι θέλω να πάω ταξίδι στο Γιάννενα. Η αυτονομία δε φτάνει για ζήτω και θα πρέπει να ψάξεις βρεις στα μέσα της διαδρομής πού θα το φορτίσεις και πόσο θα πρέπει να περιμένεις.
Έχει πολυυυύ δρόμο ακόμα μέχρι να γίνει ρεαλιστική επιλογή. Μέχρι τότε βέβαια ίσως βγει κάτι άλλο, πιο συμφέρον. Προς το παρόν, βενζινούλα αμόλυβδη και όλα καλά...
Κινητήρας εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκίνηση, τα δύο άκρα, βρήκα την εξέλιξη στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ένα ωραίο άρθρο, https://www.autoblog.gr/2022/01/31/astron-aerospace-omega-1/
Τίτλος: Απ: Ηλεκτροκίνηση. Αξίζει;
Αποστολή από: Giovanni στις Φεβρουάριος 02, 2022, 08:29:57 μμ
Στα πρόσφατα χιόνια με αποκλεισμό στην Αττική οδό, αν είχε αποκλειστεί κάνα τέσλα νομίζω θα ήταν σε χειρότερο άγχος από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Καλή η ηλεκτροκίνηση αλλά δεν είναι ακόμα ώριμες οι συνθήκες και ικανοποιητική η αυτονομία. Ποδήλατο που έχω πάντως είναι μια χαρά, με αυτονομία ικανοποιητική και αξία ανεκτίμητη στις ανηφόρες. Το κόστος αγοράς όντως υψηλό.