0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος jojo72

  • *****
  • 453
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Caponord ETV1000
  • Αντιδράσεις: +331
Το έχω ανεβάσει και σε άλλο forum αλλά το βάζω και εδώ για όσους δεν είναι μέλη σε άλλα fora για να προβληματιστούμε.



Τον τελευταίο καιρό, δίμηνο περίπου, διαβάζω όλο και πιο συχνά για τροχαία δυστυχήματα, και όχι απλά ατυχήματα, ανά την Ελλάδα στα οποία εμπλέκονται μοτοσυκλετιστές και στα οποία αρκετές φορές δεν είναι απαραίτητο να έχουν εμπλακεί άλλα οχήματα. Είναι ανησυχητικός ο αυξητικός ρυθμός, ειδικά όταν φαίνεται ότι ο μέσος όρος ηλικίας των εμπλεκομένων είναι αρκετά πάνω από αυτή του "πιτσιρικά γκαζιάρη"..
Τι μας συμβαίνει; Έχουμε χάσει εντελώς το μέτρο; Είναι η ταχύτητα ο μόνος τρόπος να ξεπεράσουμε τα όποια προβλήματά μας - οικονομικά, επαγγελματικά, προσωπικά - ή τα προβλήματα είναι τελικά τόσο σοβαρά που μας αποσπούν την προσοχή; Ή σε τελική ανάλυση είμαστε απλά τόσο απρόσεχτοι και κακοί οδηγοί, με αντίστοιχα κακή οδηγική παιδεία, ώστε να σηκώσουμε τα χέρια ψηλά, να πούμε "αυτοί είμαστε" και να δεχτούμε το αποτέλεσμα;

Μήπως θα έπρεπε όλοι ανεξαιρέτως να περνάμε από αυτές τι σχολές (riding schools) - εγώ δεν έχω περάσει αλλά, και ντρέπομαι που το λέω, δεν μου είχε δημιουργηθεί μέχρι τώρα η επιθυμία να συμμετάσχω σε κάποια - ώστε να βελτιώσουμε τις ικανότητές μας και να φύγουμε από τη νοοτροπία του "φοράω σαγιονάρα με χιλιάρα", "σούζα το παπί", "τρέχω σαν να μην υπάρχει αύριο" κλπ αλλά και να αντιληφθούμε τι ακριβώς σημαίνει το να οδηγούμε ένα μηχάνημα με Χ ιπποδύναμη, εκτεθειμένοι στις οδηγικές, κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες;

Μήπως πρέπει όλοι να κάτσουμε να σκεφθούμε τι και πως πρέπει να κυκλοφορούμε, με σεβασμό στη ζωή μας και τη ζωή του συνανθρώπου μας και να καταλάβουμε ότι η ζωή και η μοτοσυκλέτα σου δίνει χαρές απλόχερα αλλά και πολύ εύκολα και ξαφνικά στις στερεί;

Τροφή για σκέψη που λένε και οι Άγγλοι...



*

Αποσυνδεδεμένος stelios

  • *****
  • 598
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Tuono 660 Factory '24
  • Αντιδράσεις: +279
Απ: Αύξηση τροχαίων που εμπλέκονται μοτοσυκλέτες
« Απάντηση #1 - : Ιούλιος 08, 2025, 10:53:13 πμ »
τόσα χρόνια στέλνουν διπλώματα στο σπίτι με την κατάλληλη αμοιβή.
και όσοι το παίρνουν με την "αξία" τους κάνουν το ελάχιστο δυνατό που λέει ο νόμος,δηλαδή κάποια θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα γιατί πολύ απλά το κράτος δεν είδε ποτέ την σωστή εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών,ως πυλώνα της ασφάλειας στους δρόμους.
και με την πάροδο των ετών,των μούφα διπλωμάτων,της Ελληνικής νοοτροπίας του "ξέρεις ποιος είμαι γω?" του "ωχαδερφέ" και του "σε μένα θα τύχει?",σπείραμε ανέμους και θερίζουμε θύελλες.
βασικά πιστεύω ότι και λίγα ατυχήματα έχουμε για το χάλι που μας διακατέχει!
δυστυχώς μεν,αλήθεια δε.  :cry:

*

Αποσυνδεδεμένος john_kerasi

  • ********
  • 971
  • Αντιδράσεις: +2041
Απ: Αύξηση τροχαίων που εμπλέκονται μοτοσυκλέτες
« Απάντηση #2 - : Ιούλιος 09, 2025, 12:47:32 μμ »
Δεν πιστεύω πως τα περισσότερα τροχαία μοτοσυκλετων προκαλούνται από αναβάτες που οδηγούν χωρίς αύριο και που τρέχουν υπερβολικά. Προκαλούνται από αναβάτες που τη δύσκολη στιγμή πανικοβάλλονται και ως εκ τούτου κάνουν όλους τους λάθος χειρισμούς. Ή μπορεί να μην πανικοβάλλονται αλλά να μην γνωρίζουν βασικές γνώσεις για το πώς οδηγούμε μια μοτο. Που κοιτάμε, πότε, πώς δίνουμε κλίση στη μοτο, ποιες γραμμές πρέπει να ακολουθούμε στις στροφές, πώς πατάμε τα φρένα κτλ. για να οδηγούμε με ασφάλεια; Ο ρυθμός, εξαιρώντας τις τραγικές υπερβολές, λίγο έχει να κάνει με την επικυνδηνοτητα.

Προσωπικά αφού έχω κάνει αυτόν τον χρόνο 2 riding school, πιστεύω πως ΝΑΙ θα έπρεπε όλοι να κάνουμε τα σχολεία, και μάλιστα αν έχουμε τη δυνατότητα στα κάνουμε 2 και 3 φορές. Όσο πιο νωρίς τόσο πιο καλά. Και βέβαια ποτέ δεν είναι αργά. Και μέχρι τότε να παρακολουθούμε βίντεο από εκπαιδευτές που λένε πέντε δέκα βασικά πράγματα.
Στα σχολεία αυτά θα μάθουμε σωστά και μεθοδικά τον τρόπο που οδηγηται με ασφάλεια μια μοτοσυκλέτα. Πράγματα που αλλιώς δε θα τα μάθεις ποτέ ή θα τα ξέρεις λάθος και τη στιγμή τη δύσκολη η γνώση αυτή είναι που θα κάνει τη διαφορά και θα καθορίσει το τελικό αποτέλεσμα.

Προσωπικά μετά και το lvl2 εγώ έχω αποφασίσει ότι θα παρακολουθώ οπωσδήποτε ένα σχολείο το χρόνο.

*

Αποσυνδεδεμένος 17inchwheeler

  • *****
  • 706
  • la prima maniera mille erre
  • Μοντέλο μηχανής: RSV MILLE R '02 & '03
  • Αντιδράσεις: +290
Απ: Αύξηση τροχαίων που εμπλέκονται μοτοσυκλέτες
« Απάντηση #3 - : Ιούλιος 11, 2025, 10:33:33 μμ »
αφηρημαδα,ηλιθιοτητα και ανικανοτητα ειναι η αιτια
στατιστικα εχουν αυξηθει τα οχηματα,εχουν αυξηθει και οι κινδυνοι
δυστυχως οσο η τεχνολογια γινεται "εξυπνη",η χρηστες γινονται βαθυτερα ηλιθιοι
(<<< King ....of.... spam >>>)

*

Αποσυνδεδεμένος ΙΑΚΩΒΟΣ ΦΑΝΤΙΔΗΣ

  • *****
  • 292
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +686
Απ: Αύξηση τροχαίων που εμπλέκονται μοτοσυκλέτες
« Απάντηση #4 - : Ιούλιος 12, 2025, 09:18:38 πμ »
Τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν τοποθετηθεί στις μοτοσυκλέτες μετά από μεγάλη έρευνα για την ασφάλεια του αναβάτη. Μαζί με τα ειδικά σχολεία όπως τo Riding school ή παλιότερα το California μπορούν να μεταμόρφωσαν την νοοτροπία του αναβάτη.

Η μοτοσυκλέτα είναι ένα όμορφο αλλά ιδιαίτερα όχημα. Χρειάζεται ταπεινοφροσύνη για να μάθεις  τον χειρισμό της. Θα συμφωνήσω σπολυτα ότι οι σχολές συμβάλουν στο μέγιστο βαθμό στην σωστή συμπεριφορά του αναβάτη με αυτό το όμορφο και ιδιαίτερο όχημα.

Παρακάτω παραθέτω μια μικρή ιστορία.

Προσωπικά έχω τελειώσει και τα 4 Riding. Μαζί με τη σύζυγο προσπαθούμε να γράφουμε κάποιες ώρες κάθε χρόνο στη σχολή επαναφεροντας στη μνήμη βασικά σημεία από τα μαθήματα.

Αυτό που μας πέρασε από τη σχολή είναι ότι φοράμε όλο τον προστατευτικο εξοπλισμό πάντα.
Ακολουθούμε τις οδηγίες της σχολής.
Σεβόμαστε τον KOK.
Δεν ρισκάρουμε.
Δεν κάνουμε επίδειξη ικανοτήτων.
Πάμε με τον δικό μας ρυθμό ακόμη και σε ασφαλές περιβάλλον. (Πίστα).

Από την παρέα μας ένας φίλος πήρε ένα GS 800 για να μας ακολουθεί στα ταξίδια. Μολονότι έλεγε ότι ήξερε να οδηγεί η αλήθεια ήταν διαφορετική. Σε ορεινές διαδρομές βλέπαμε ότι σε πολλές στροφές έβγαινε όχι μόνο εκτός ρεύματος αλλά και εκτός δρόμο.

Σκέφτηκακαμε να τον προτείνουμε τα μαθήματα στο Riding School. Του φάνηκαν ακριβά. Έτσι του κάναμε δώρο 2 ώρες prive μαθήματα αντί να του πάρουμε δώρο για την μηχανή που πήρε.

Στα μαθήματα έκανε υποδείξεις στο δάσκαλο ο οποίο έφτασε σε σημείο να τον ρωτήσει αν ήθελε να αλλάξουν ρόλους.

Το αποτέλεσμα ένα χρόνο μετά την ξεροκεφαλια...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 12, 2025, 11:01:31 πμ από ΙΑΚΩΒΟΣ ΦΑΝΤΙΔΗΣ »

*

Αποσυνδεδεμένος ΙΑΚΩΒΟΣ ΦΑΝΤΙΔΗΣ

  • *****
  • 292
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +686
Απ: Αύξηση τροχαίων που εμπλέκονται μοτοσυκλέτες
« Απάντηση #5 - : Ιούλιος 12, 2025, 10:57:28 πμ »
Ευτυχώς το αντίθετο ρεύμα χωριζοταν με πυκνες δάφνες . Αν περνούσε από την απέναντι μεριά δεν ξέρουμε αν ζούσε σήμερα.

Από προστασία μόνο κράνος λόγο καλοκαιριού. Δυστυχώς έχω γνωστό μου ακρωτηριασμενο γιατί
από πτώση με παπάκι έμεινε αρκετή ώρα με εκτεθειμένες πληγές στην άσφαλτο με αποτέλεσμα εκτεταμένη μόλυνση.

Χρειάστηκε 2 φορές οι γιατροί να κόψουν το πόδι. Όλα αυτά στην ωραία ηληκία των 18.

Το συμπέρασμα όσο περισσότερα ηλεκτρονικά βοήθηματα ασφαλείας σε συνδυασμό με καλή εκπαίδευση και ταπεινοφροσύνη για να οκολουθεις οδηγίες.


*

Αποσυνδεδεμένος Cris

  • *****
  • 691
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord 1000, Tuono 1000
  • Αντιδράσεις: +1541
Απ: Αύξηση τροχαίων που εμπλέκονται μοτοσυκλέτες
« Απάντηση #6 - : Ιούλιος 14, 2025, 11:37:22 πμ »
Όπως είπες παραπάνω, έτσι και εγώ συμφωνώ με όλους, αλλά αυτά που γράφεις
έρχονται σε πλήρη ταύτιση με αυτά που γράφει ο 17inchweeler δυστυχώς (για αυτούς προφανώς)
Περαστικά στον φίλο σου!
 

*

Αποσυνδεδεμένος ifylios72

  • *******
  • 1422
  • Φύλο: Άντρας
  • Η Τουόνο ή επι τάς
  • Μοντέλο μηχανής: CLIPUONO 1300
  • Αντιδράσεις: +137
Απ: Αύξηση τροχαίων που εμπλέκονται μοτοσυκλέτες
« Απάντηση #7 - : Ιούλιος 26, 2025, 07:15:13 μμ »
Σίγουρα τα (riding schools) είναι απαραίτητα και δυστυχώς το καταλαβαίνουν μόνο όσοι τα έχουν ολοκληρώσει. Πολλά από αυτά που μαθαίνεις εκεί σώζουν ζωές και έχουμε οι περισσότεροι από εμάς εδώ στο φόρουμ ζωντανά παραδείγματα που το αποδεικνύουν. Δυστυχώς όμως η επιβίωση δεν εξαρτάται σε ικανοπιητικό ποσοστό από την προσωπική καλλιέργεια και οδηγικές ικανότητες του κάθε αναβάτη στην Ελληνική τυχαρπακτη πραγματικότητα.

Ένα χαρακτηριστικό που σίγουρα μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα μοτοσυκλετιστών και κανένας δεν το αναφέρει και ούτε κάν το εντοπίζει ακόμη και οι ειδήμονες που βγαίνουν στην τηλεόραση σαν ....... εμπειρογνώμονες, είναι η χρήση των φλάς. Αυτή η έλλειψη της εκδήλωσης της πρόθεσης είναι στατιστικά αλλά και ουσιαστικά πολύ σημαντική σε μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων εκτός βέβαια από το οτι δείχνει την κλασσική Ελληνική έλλειψη σεβασμού προς τους άλλους οδηγούς.

Αν επιβαλλόταν η χρήση των φλάς και για τουλάχιστον λίγα δευτερόλεπτα πριν την αλλαγή λωρίδας ή προσπέραση, με ποινή σε αντίθετη περίπτωση (ποινή όχι πρόστιμο) θα είχαν αποφευχθεί τα πιο επικίνδυνα ατυχήματα όπως συμβαίνει σε προηγημένες χώρες (εκτός του ότι θα το δίδασκαν ίσως και στις σχολές οδηγών).

Οδηγάω πολύ συχνά σε παραλιακή και περισσότερο Βουλιαγμένης και αυτά που βλέπω από οδηγούς Playstation να αλλάζουν λωρίδες όποτε θέλουν και μετά ξανά πίσω για να βρεθούν ένα αυτοκίνητο πιο μπροστά στην κίνηση είναι μια οριζόντια γκιλοτίνα. Αν χρησιμοποιούσαν φλάς σίγουρα οι μοτοσυκλετιστές μπορούν σχεδόν πάντα να αποφύγουν το ατύχημα.

Το άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι οτι αυτοί που κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς δεν θα πληρώσουν ποτέ και δεν θα λάβουν ποτέ πρόστιμο γιατί όλα παγώνουν μόλις (αν) τους σταματήσουν. Αυτή η ατιμωρησία διδάσκει και άλλους νέους οδηγούς με έλλειψη προσωπικότητας.

Συμπέρασμα: προσοχή και εγρήγορση για να επιβιώσουμε μέχρι να καταφέρουμε να ξεπλυθούμε από τον ωχαδελφισμό και μάθουμε να υπολογίζουμε τους συνανθρώπους μας με περισσότερο σεβασμό.   
Τουόνο και ξερό ψωμί ....

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης