Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => ETV1000 CapoNord , RST1000 Futura => Μήνυμα ξεκίνησε από: faraway στις Σεπτέμβριος 03, 2015, 02:03:12 μμ
Τίτλος: Κομπλέρ Μίζας caponord ?? κ οδηγός αντικατάστασής του
Αποστολή από: faraway στις Σεπτέμβριος 03, 2015, 02:03:12 μμ
Πρέπει να έχω το πιο ρημάδι caponord στο πλανήτη . Δεν προλαβαίνω λέμε να επισκευάζω ... έχω την αίσθηση ότι και το μηχανάκι πιο πολύ απολαμβάνει να είναι λυμένο κομμάτια στο γκαράζ παρά να βολτάρει :P
Τελευταίο επεισόδιο στο σήριαλ , το κομπλέρ μίζας .
Πάω στο Κτεο να το περάσω το πρωί . Παίρνει μπροστά με τη μία άψογα και χωρίς δισταγμούς . Φτάνω Κτεο σβήνω , και περιμένω . Έρχεται ο τύπος να το πάρει και το μηχανάκι δεν παίρνει μπροστά παρά ακούγεται η μίζα να γυρνάει στον άερα , έτσι ξαφνικά :(
Τι το σπρώξαμε , τι το βάλαμε σε αυτό το βαρέλι που δοκιμάζουν τα φρένα ... δεν ήθελε με τίποτα να πάρει ... ( είναι γνωστό βέβαια ότι δεν παίρνει σπρωχτώ εύκολα λόγο συμπίεσης ) .
Ο ήχος που ακούγεται μόλις πατάς τη μίζα είναι ο παρακάτω :
Τι λέτε ?? Κομπλέρ δεν είναι ? Παίζει να είναι κάτι άλλο ? Καλά ρε πστ μου χαλάνε τα κομπλέρ στα capo ? ημαρτον :pray: :D
Ειναι δυσκολο να τα λυσεις? Γιατι ειδα που εγραψες οτι δεν προλαβαινεις για την χωματαδα.
Μακάρι να είναι η μίζα ... αλλά δεν θα είμαι τόσο τυχερός .
Τι να προλάβω ρε φίλε ? Φαντάσου το έχω παρατήσει στο σπίτι της πεθεράς δεν το έχω πάει σπίτι ακόμα γιατί δεν έχωάτομο να με βοηθήσει να το ανεβάσω στο τρέηλερ ... :pray:
Σταματα ρε την γκρινια. Πιασε εναν περαστικο κ πες του να σε βοηθησει. Αλλιως βαλε την γρια. Θα με θυμηθεις ;)
7,9,10 αλλαζεις, αναλογα την ζημια ομως. Μπορει να θελει μονο το 9. Εξολκεα βολαν εχεις, ανταλλακτικα επισης. Πανω απο 2 ωριτσες δεν θελει, με φραπε παντα.
Θέλει και εξωλκέα εεε ?? Τον ήπια μετά , δεν έχω . χαχαχαχα
Τη γριά και το γέρο δεν μπορώ ρε φίλε , τους έριξα κάτι γαμοκάντηλα πρόσφατα ( έτσι για το καλό ) και τώρα δεν γουστάρω να ρίξω τα μούτρα μου για βοήθεια ... αλλά δεν έχω και κανέναν άλλο ρε πστ μου .... τίποτα , σου λέω ζω ένα δράμα !! :hha%
μια πατουσιά δρόμος είναι για τον θείο Ναυτίλο, χτυπας τηλέφωνο του λές τι μεζεδάκια θα του ετοιμάσεις και σε κάνα 2 μέρες έρχεται να σε βοηθήσει να το βάλεις στο τρέιλερ! λέω 1-2 μέρες γιατί σιγά μην χάσει την ευκαιρία μέχρι άρτα θα πάει απο τον πιο δύσκολο, επαρχιακό στριφτερό δρόμο! :tez:
Πως κλειδώνω το βολάν για να μην γυρνάει όσο βιδώνω / ξεβιδώνω ? :thnk:
Άκυρο το βρήκα , κλειδώνω tdc με τη βίδα στο στρόφαλο και λύνω το παξιμάδι . Μετά ζεσταίνω το βολάν με αεροπίστολο , και βάζω τη βίδα που έδειξε ο Κοσμάς , για να βγει το βολάν .
Αν το γραφει το μανιουαλ, τοτε δες τι λεει και για το πως να βγαλεις το βολαν. Λογικα η κολλα σπειρωματων με την φωτια θα "σπασει" οποτε ισως βγει ευκολα η βιδα, αρα δεν ασκειται τεραστια δυναμη. Αλλιως φορτωσε το και τραβα σε εναν λαστιχα να στο βγαλει με το αεροκλειδο.
Πολύ δύσκολο να βρεθεί τέτοια βίδα στην επαρχία , αν και το περίμενα .
Η λύση ( αν θα αντέξει και δεν σπάσει ) , με ένα κόστος προς στιγμήν 15 € ( 5 € το μπουζόνι και 10 € ήθελε ο μηχανουργός για τη κόληση ) είναι η παρακάτω .
Mπουζόνι Μ22 Χ 1,5 , από mercedes φορτηγό το οποίο όμως δεν έχει εξάγωνο από πάνω οπότε αγοράστηκε και ένα παξιμάδι για να κολληθεί από πάνω και να μπορέσουμε να βιδώσουμε .
Δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα , είμαι στη διαδικασία πειραματισμών στο παλιό μοτέρ για να βγάλω το βολάν ( μαζί με το κομπλέρ ) ολόκληρο και να το κουμπώσω επίσης ολόκληρο στο raid . Θα δοκιμαστεί και αν αντέξει και δεν ξεκολλήσει το παξιμάδι θα σας ενημερώσω :D
Στα τις διαδικασίας όπως το ξεκίνησα δειλά δειλά στο παλιό μοτέρ :
- Μοτερ στο tdc - κλείδωμα στροφάλου ( σωστά ) με τη βίδα από τη δεξιά μεριά του μοτέρ * - βγάλσιμο το καπάκι αριστερά ( 12 βιδάκια μικρά το κρατάνε ) - λύσιμο της αλενόβιδας του βολάν **
* βάζουμε tdc περνάμε τη βίδα , κάποια στιγμή σταματάει να βιδώνει . Δοκιμάζουμε δειλά να δούμε αν γυρνάει ο στρόφαλος . Αν γυρνάει έχουμε χάσει το tdc , βγάζουμε τη βίδα και επαναλαμβάνουμε από την αρχή . Αν δεν γυρνάει ο στρόφαλος , τον παίζουμε λίγο με τη καστάνια δεξιά αριστερά , και τότε θα κεντράρει καλύτερα και η βίδα που κλειδώνει το στρόφαλο θα πάρει άλλες δύο βόλτες με 13αρι κλειδάκι . Όταν γίνουν όλα αυτά , τότε είστε έτοιμοι να πάτε παρακάτω ... μιας και η βίδα που κλειδώνει το στρόφαλο είναι αυτή που δέχεται όλα τα ζόρια , οπότε πρέπει να μπει 100% σωστά παρέχοντας την maximum δύναμη ακινητοποιήσης του στροφάλου . ;)
** Η αλενόβιδα θέλει δύναμη να βγει . Καλό είναι να έχετε μια μακριά καστάνια ή ένα δυναμόκλειδο μακρύ για να μην βασανιστείτε . Βιδώνεται με 127 nm δύναμης όταν ο πίσω τροχός του capo είναι στα 90nm , + το loctite που έχει θέλει αρκετή δύναμη αλλά στο τέλος κάνει το κρακ και βγαίνει . Πιθανόν αν την ζέσταινα , για να σπάσει το loctite να έβγαινε ευκολότερα , αυτό σκοπέυω να κάνω στο μοτέρ του raid . ;)
Αυτά προς στιγμήν , τώρα κόλλησα γιατί δεν έχω καρυδάκι για το παξιμάδι που έφτιαξα :pray: οπότε από Δευτέρα η συνέχεια και βλέπουμε . Φεταααααααα .... :h22:
Πιθανόν αν την ζέσταινα , για να σπάσει το loctite να έβγαινε ευκολότερα , αυτό σκοπέυω να κάνω στο μοτέρ του raid . ;)
Επιβεβαιώνω τα λεγόμενα μου , ξεφυλλίζοντας το engine manual αναφέρει συγκεκριμένα , ότι και αυτήν τη βίδα πριν τη βγάλουμε ζεσταίνουμε το βολάν . :ohyes:
Και για να καταλαβαινόμαστε καλύτερα , ότα λέμε ζεσσταίνουμε εννούμε ότι πρέπει να πιάσει θερμοκρασία άνω των 300 βαθμών μιας και η loctite 648 που χρησιμοποιείται εκεί έχει εύρος λειτουργίας μέχρι τους 175 βαθμούς και όριο σπασίματος της συνοχής της ( λιώνει δλδ ) στους 300 βαθμούς .
Υπόψιν ότι στο δέσιμο θα χρειαστείτε αυτήν τη loctite 2 -3 σταγονίτσες η οποία έχει χαρακτηριστικό χρώμα πράσινο και είναι πανάκριβη , 25-30 € :cry:
Ιδού η βίδα που κρατάει το βολάν πάνω στο στρόφαλο . :D
To αυτοσχέδιο εργαλέιο από το μπουζόνι που έφτιαξα έκανε μια χαρά τη δουλειά του , και το βολάν αφού ζεστάθηκε με θερμοπίστολο για 6-7 λεπτά ( 5-10 λέει το manual ) βγήκε πανεύκολα χωρίς ιδιαίτερο ζόρι ή δύναμη . :D
Είναι όμως σημαντικό να ζεσταθεί , αλλιώς δεν βγαίνει εύκολα ή και καθόλου . ;)
Έβγαλα το βολάν από το παλιό μοτέρ , έβγαλα και το γρανάζι από πίσω .
Πως τα βλέπετε ?? Το γρανάζι είναι οκ ? Το κομπλέρ ?
Πείτε καμιά γνώμη γιατί έτσι όπως είναι , θα τα κάνω τράμπα στο raid , οπότε αφού θα ανοίξω που θα ανοίξω αν κάτι κρίνετε ότι πρέπει να αλλαχθεί ας αλλαχθεί να ξεμπερδεύουμε μια και καλή :D
Παλευα ολη μερα σημερα να λυσω το raid . Εν τελη τα καταφερα και επι τη ευκαιρια ρυθμισα και μια βαλβιδα πισω που ξεφυγε .
Το προβλημα ομως ειναι οτι αυτα που εβγαλα δειχνουν σε πολυ καλυτερη κατασταση απο αυτα που εχω απο το παλιο και δεν ειδα ουτε ιχνος ζημιας . :thnk:
Επισης γυρνωντας το στροφαλο για να τον βαλω στο tdc ακουγοταν και ενας ηχος σαν να τριβετε μεταλο που δεν μου αρεσε καθολου ... τι στο διαολο , να μην ειναι το κομπλερ και να ειναι τιποτα αλλο ?
όταν έβγαλα το βολάν , βγήκε μαζί και το πίσω γρανάζι που είχε κολήσει μέσα στη φωλιά οτυ κομπλέρ , και για να το βγάλω χρειάστηκε να κάμω μοχλό με κατσαβίδι .
Στο βολάν του παλιού μοτέρ , δεν έγινε αυτό αλλά πρώτα βγήκε το βολάν μόνο του και έπειτα το γρανάζι από πίσω .
Το γρανάζι αφού το ξεσφήνωσα , μετά που το έβαλα κινούταν κανονικά μέσα στο κομπλέρ . Να ήταν εκεί το πρόβλημα , και από τι δημιουργήθηκε ? :thnk:
Πάντως σαν εικόνα όπως σας είπα εξωτερικά , φαίνονται πολύ καλύτερα ...
Αμα επαιζε αυτο το σεναριο μα τη παναγια θα το εβαζα φωτια μα το εκαιγα . Δεν χαλανε ετσι οι μηχανες , και σιγουρα αντεχουν πολυ μεγαλυτερη καταπονηση απο τι μπορουμε να τους πρικαλεσουμε . :ohyes:
Διαβαζωνταε στο νετ βλεπω οτι αυτο που αναφερω με.το κολημενο γραναζι στο κομπλερ ειναι ενδειξη βλαβης του κομπλερ .
Το προβλημα μου μαλλον ειναι οτι παρολλο που εχω λυσει 2 σε 2 μερες και τα εχω στα χερια δεν μπορω να καταλαβω πως λειτουργει αυτη η βλακεια , και το κοιταω σαν χανος . :D
Αν δεν παιξει καμια αλλη πληροφορια απο εδω η απο το af1 που το ανεβασα θα βαλω παλιο βολαν θα κουμπωσω και ελπιζω να παιξει . :P
Προς.στιγμην αναμονη για να ερθει φλαντζα καινουργια και loctite
Γιωργο λογικα εχει σπασει το ελατηριο που κρατάει τις μπιλιες στο Νο 9 Αν προσεξεις αυτες οι μπιλιες απο εκει που εχουν την σχισμη για το ελατηριο κανουν ενα δοντακι απο την μια μεριά. Οταν πατας μιζα την αυτες κομπλαρουν πανω στο καρε του Νο 7 και γυρνάει το μοτερ. Οταν αφησεις την μιζα το ελατηριακι σπρωχνει τις μπιλιες στην θεση τους. Αν κοπει η χαλαρώσει αυτο το ελατηριακι κανει αυτο που σου κανει. Συνήθως αυτη ειναι η βλαβη και με ενα ελατηριακι καθαριζεις αν και δεν ειναι ευκολο να το βρεις. Ψαξε απο ελατηρια απο τσιμουχες στις μπουκαλες. Αν θυμαμε καλα αυτα που φοράει ο πηγασος στις μπουκαλες κανουν. Τωρα γιατι χαλαει? Στον πηγασο επειδη ειναι συνηθος αρρύθμιστοι και δυσκολευονται να παρουν μπροστα με αποτελεσμα να ζεσταίνεται το ελατηριακι. Στο καπο δεν χαλαει ευκολα γιατι παιρνει πιο ευκολα μπροστα λογο οτι ειναι δικιλινδρο. Εσενα αν θυμαμαι καλα στο μεγαλο ταξιδι που εκανεις ειχες θεμα με τον αισθητηρα και δεν επαιρνε μπροστα ευκολα. Αρα να γιατι την πατησες!!! Δεν φταιει το καπο που χαλαει!!!! ΕΣΥ ΦΤΑΙΣ :P
Για να δεις αν δουλευει καλα πριν το βαλει πανω θα συναμολογισεις το 8,9,10,και 11 και θα κουμπωσεις το 7 στο κομπλερ Με το χερι πρεπει να γυρναει το 7 προς μια κατευθυνση και οχι προς την αλλη. Επισεις πολυ σημαντικο οτα ντα βαλεις πανω ακομα και αν βαλεις loctite θα σφίξεις την αλενοβιδα με αεροκλειδο (ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ Η ΔΥΝΑΜΟΚΛΕΙΔΟ) μεχρι εκει που νομιζεις οτι θα σπασει. Οσο μπορεις ποιο πολυ. Διαφορετικα θα κλαις το μοτερ σε λιγο καιρο :(
χαίρομαι που επιβεβαιώνεις το κομπλέρ . :D Και γω προσανατολιζόμουν ότι θα φταίει κάτι παραμέσα που δεν το βλέπω . Θα το λύσω από βδομάδα να το δω και οπτικά . ;)
Θα κάνω τράμπα σε πρώτη φάση τα βολάν για να τελειώνω , και κατόπιν θα επισκευάσω το χαλασμένο κομπλέρ για να το έχω στο μέλλον . :ohyes:
Η εξήγηση που δίνεις είναι πειστικότατη :ohyes: Όχι απλά το ξεκώλιασα στις Αλπεις σε παρατεταμένα μιζαρίσματα , αλλά βάλε και ένα κόλλημα του ρελέ που γύρναγε η μίζα κανά 2λεπτο μέχρι να το ξεκολήσω :(
αν και δεν μπορώ να συνεισφέρω κάπως τεχνικά θέλω να πώ όμως ότι πολύ σας χαίρομαι που πιάνουν τα χέρια σας και κάνετε πράγματα μόνοι σας. πεγασάκος + bros και όλα τα παιδιά. Γιώργο με το καλό να το δέσεις και να είναι όλα οκ!
Η ζημιά έχει κλειδώσει στο κομπλέρ , μετά και από την επιβεβαίωση του δόκτορα :D
Η συνέχεια έχει ως εξής :
- τοποθέτηση παλιού βολάν + κομπλέρ - τοποθέτηση γραναζιού από το raid που είναι σε καλύτερη κατάσταση
Προς στιγμήν όμως είμαι σε αναμονή για να έρθει :
- loctite 648 - φλάντζα καπακίου
Επί τη ευκαιρία , μιας και αύριο θα παραγγείλω τη φλάντζα ( που την έκοψα ο μλκς ) + κάτι φιλτράκια να δούμε και τι σημαίνει στη πράξη ότι έκλεισε η αποθήκη της aprilia στην Ελλάδα !! ;) :ohyes:
Για να στο εκανε μια φορα, θα στο ξανακανει οποτε καλως προχωρας στην αντικατασταση του. Το θεμα ειναι περισσοτερο προς την λυση αναγκης (ειτε χρονικη, ειτε τοπου, ειτε χρηματικη). Θα ειχε ενδιαφερον να το ειχες κανει.
Για να βγάλουμε το βολάν , εννοείτε πρώτα βγάζουμε λάδια από το μοτέρ , βγάζουμε ποδιά , βγάζουμε δοχείο λαδιού , φύσσα αισθητήρα στροφάλου , και καλώδια πηνίων .
Κατόπιν λύνουμε τις 12 βίδες που έχει περιμετρικά το καπάκι του βολάν , και το τραβάμε να βγει έξω . Μόλις βγει το καπάκι από τη πίσω του μεριά , βλέπουμε τα πηνία μας . :D
Ενώ μέσα στο μοτέρ διακρίνουμε το βολάν , και αριστερά του 2 από τα 3 γρανάζια που εκκινούν το κινητήρα . Αφού κλειδώσουμε το στρόφαλο στο tdc , με τη βίδα που μπαίνει από την απέναντι πλευρά .
Υπάρχουν λύσεις Ανέστη , και aftermarket βρίσκω στα 10 € .
Θα βάλω την ίδια , δεν νομίζω να έχει διαρροή εκεί ψηλά που είναι το κόψιμο , αλλά και να έχει θα τη κλείσω με καμιά φλαντόκολλα αφού πίεση δεν έχει εκεί το λάδι . :tez:
Αλλά 29 € μια φλάντζα ? Έλεος δλδ ... και 28 € φίλτρο βενζίνης ?
Ρε άντε γεια που λέει και ο Τάκης , άντε γεια aprilia hellas !! Ούτε 1 € και να τη πάτε την αποθήκη στη Ζιμπάμπουε για πιο φθηνά εργατικά :hha%
Υπάρχουν λύσεις Ανέστη , και aftermarket βρίσκω στα 10 € .
Θα βάλω την ίδια , δεν νομίζω να έχει διαρροή εκεί ψηλά που είναι το κόψιμο , αλλά και να έχει θα τη κλείσω με καμιά φλαντόκολλα αφού πίεση δεν έχει εκεί το λάδι . :tez:
Στη χειρότερη βρίσκεις μια περιστροφική ηλεκτροκοληση και με ένα ηλεκτρόδιο αλουμίνιου του πατάς και ένα γαζί και το αποτελειώνεις μια και έξω. :cry: :cry:
Τίτλος: Απ: Κομπλέρ Μίζας caponord ?? κ οδηγός αντικατάστασής του
Αποστολή από: faraway στις Σεπτέμβριος 08, 2015, 07:18:16 μμ
Άμα σου πω και από που ήταν τελικά η διαρροή που έψαχνα τότε , θα πάθεις εγκεφαλικό ... :hha%
Τίτλος: Απ: Κομπλέρ Μίζας caponord ?? κ οδηγός αντικατάστασής του
Αποστολή από: faraway στις Σεπτέμβριος 08, 2015, 09:08:22 μμ
Τίτλος: Απ: Κομπλέρ Μίζας caponord ?? κ οδηγός αντικατάστασής του
Αποστολή από: bros400pgm στις Σεπτέμβριος 09, 2015, 09:08:56 πμ
Είπα να μην σε στεναχωρησω αλλά η βίδα που εψαχνες είναι κοινη σε μαγαζια στην Πάτρα κ όπως καταλαβαίνεις κ στο εξωτερικο Είχα αγοράσει για το RSV
Τίτλος: Απ: Κομπλέρ Μίζας caponord ?? κ οδηγός αντικατάστασής του
Αποστολή από: faraway στις Σεπτέμβριος 09, 2015, 09:25:59 πμ
Ναι ρε στη Πάτρα ... έλα δω να τους πεις Μ22 Χ1,5 να σε κοιτάνε σαν εξωγήινο :h22:
Τίτλος: Απ: Κομπλέρ Μίζας caponord ?? κ οδηγός αντικατάστασής του
Αποστολή από: faraway στις Σεπτέμβριος 12, 2015, 11:13:30 πμ
Το έκλεισα με φλαντόκολλα το καπάκι , αλλά κάτι δεν μου αρέσει ... :thnk:
θα το ξανανοίξω αύριο θα το καθαρίσω και θα το κλείσω ξανά χρησιμοποιώντας τη 2η φλάντζα που έχω ( κομμένη και αυτή σε ένα σημέιο ) ενώνοντας την με λίγο φλαντόκολλα στο σημείο μέχρι να πατήσει το καπάκι και να σφίξει .
Τώρα άμα αυτό το μοτέρ , το βάλω μπροστά και δεν κάνει μπουμ θα είναι για βραβείο :h22: :h22:
Τίτλος: Απ: Κομπλέρ Μίζας caponord ?? κ οδηγός αντικατάστασής του
Αποστολή από: bros400pgm στις Σεπτέμβριος 12, 2015, 11:23:15 πμ
Για πες. Τι δεν σου αρεσε? Τι στραβο-εβαλες παλι?
Τίτλος: Απ: Κομπλέρ Μίζας caponord ?? κ οδηγός αντικατάστασής του
Αποστολή από: faraway στις Σεπτέμβριος 12, 2015, 11:30:36 πμ
ΜΟυ δίνει την αίσθηση ότι θα χάσει λάδι εν καιρό αν όχι άμεσα . Ειδικά χαμηλά που το λάδι λιμνάζει .
Οπότε προτίμησα να βασανιστώ άλλη μία μέρα άυριο και να βάλω τη μαμά φλάντζα ( έστω και τραυματισμένη ) παρά να το αφήσω έτσι να το δέσω και σε 5 μέρες να πρέπει να το λύσω όλο εξ αρχής για να το βάλω σωστή φλάντζα . :D
Τίτλος: Απ: Κομπλέρ Μίζας caponord ?? κ οδηγός αντικατάστασής του
Αποστολή από: bros400pgm στις Σεπτέμβριος 12, 2015, 11:33:30 πμ
Εαν εβαζες κολλα μονο στο σκισιμο (και απο τις 2 μεριες ομως) δεν θα εχανε ποτε ρε. Κριμα να παιδευεσε.
Αλλωστε, ετσι κι αλλιως σε λιγο καιρο θα μαρκαρει μονο του την περιοχη του με λαδι :tez: :tez: :tez:
Τίτλος: Απ: Κομπλέρ Μίζας caponord ?? κ οδηγός αντικατάστασής του
Αποστολή από: faraway στις Σεπτέμβριος 12, 2015, 11:36:39 πμ