Καλο θα ηταν να μην πλεκουμε προσφορες interneτικών καταστηματων με μαγαζια τα οποια αν ω μη γενητω συμβει μια στραβη θα πας και θα του πεις ρε φιλαρα ο αεραγωγος ξεκολλησε, τι κανουμε? Εκει θα φανει αν πραγματικα αξιζε να δωσεις 30-50-150 ευρω παραπανω και επισης τοτε θα καταλαβει κανεις αν αξιζει το "ρισκο" του να αγοραζεις απο εξω.
Εγω αυτο που κανω για να στηριξω και τους ελληνες εμπορους ειναι οτι παω και τους λεω κοιτα να δεις βρηκα αυτο (οχι ebay) τοσο με τα μεταφορικα,τι μπορεις να μου κανεις? Συνηθως πληρωνω ενα 5-10% παραπανω απο οτι θα μου κοστιζε απο το ιντενετ και εχω την ιδια στιγμη το προιον στα χερια μου και το service του μαγαζιου ανα πασα στιγμη.
Σιγουρα σε καποια ειδη οι διαφορες ειναι τρελλες(ο εμπορος αισχροκερδει εις βαρος της νοημοσυνης μου)και δεν καθομαι να ασχοληθω καν και αγοραζω απευθειας απο ιντερνετ. 
Α κατι ακομα μην το ξεχασω,μην κακολογειτε αυτους που εμπορευονται επωνυμα προιοντα,πισω απο αυτους ειναι οι αντιπροσωποι 
Φίλε Πάνο συμφωνώ και εγώ σε μεγάλο βαθμό και θα σταθω λίγο στο τελευταίο που έχει να πει ίσως και τα περισσότερα
Σε μεγάλο βαθμό έτσι είναι ! πίσω από εμάς είναι οι αντιπρόσωποι ( αυτό όμως δεν μας απαλαση και εμάς από ευθύνες για την σημερνή κατάσταση < που επηρεάζει γενικότερα την οικονομία μας και την ανεργία > )
Αλλά ούτε και τον καταναλωτή που μας ζητά πολλές φορές προϊόντα που δεν είναι τόσο καλά η τόσο επώνυμα όσο αυτός πιστεύει !
Εμείς πάλι αναγκαζόμαστε χωρίς να σκοτιζόμαστε να τα πουλάμε με την δικαιολογία αφού αυτοί τα ζητούν εμάς τι μας νοιάζει
Ας τα εισπράξω εγώ τώρα και τι με νοιάζει η συνέχεια
Εδώ ανοίγω μεγάλη κουβέντα και δυστυχώς δεν έχω και το κουράγιο να την αναλύσω για αυτό θα ήθελα λίγο την προσοχή σας για να το κατανοήσουμε
Για ευνόητους λόγους δεν θα αναφερθώ σε ονόματα εταιρειών στα παραδείγματα μου
Πελάτης θέλω μια καλή και βολική κλειδαριά για την μηχανή μου
Ο καταστηματάρχης εδώ έχει δυο δρόμους η θα του πουλήσει μια κλειδαριά δίσκου και θα εξασφαλίσει μια σίγουρη και γρήγορη πώληση ( αφού αυτό θέλουν οι περισσότεροι ) η θα αφιερώνει πολύ χρόνο στην ενημέρωση του ο ίδιος στο ποιο αντικλεπτικό είναι καλλίτερο και να μεταπείσει τον πελάτη ότι αυτή που θέλει είναι λάθος ( δηλαδή αβέβαιο αποτέλεσμα και μεγάλο λειτουργικό κόστος του καταστήματος γενικά, που θα έχει επίπτωση την μεγάλη διαφορά τιμής από το ιντερνετ )
Και ένα δεύτερο παράδειγμα είναι αυτό που λέμε επώνυμο ( η αλλιώς αποδεχτό ) στην χώρα μας το μεγαλύτερο ποσοστό σε πωλήσεις ρούχων το έχουν δυο εταιρείες με σήμα τα δυο διαφορετικα ζωάκια
Το πρώτο ζωάκι στη Ελλάδα πωλείται αρκετά υψηλοτέρα σε τιμή από την υπόλοιπη Ευρώπη ,χωρίς να δίνει μεγάλο ποσοστό κέρδους στον έμπορα ( αλλά έχει εύκολη πώληση αφού είναι αποδεκτό από τον καταναλωτή , για αυτό φρόντισε με κάποιο κόστος ο επίσημος αντιπρόσωπος < για αυτό τον λογο θέλει να βγάζει και πολλά από την εταιρεία που διανέμει >)
Όμως η διαφορά τιμής του από την υπόλοιπη Ευρώπη έφερε βεβαιωμένα και πολλές παρεισαγωγές από ιδιώτες και εμπόρους
Με λίγα λόγια στην συγκεκριμένη εταιρεία έχει γίνει μπάχαλο η αγορά από διαφορετικές τιμές μέχρι μαϊμούδες )
Τώρα θα πάμε στο δεύτερο ζωάκι το οποίο για μένα δεν είναι τόσο επώνυμο όσο πιστεύει ο καταναλωτής ! πως έγινε αυτό ?
Με την βοήθεια πολλών, πρώτον από το ειδικό τύπο που εδώ και χρόνια δεν έχω δει φωτογραφίες από οδηγούς που φορούν ένα σχεδόν ίδιο όνομα στα MOTO GP , SBK κ.λ.π με μοναδική διαφορά την κατάληξη του ονόματος που καταλήγει με το γράμμα K και όχι G έτσι στον καταναλωτή φαίνεται γνωστό το όνομα αλλά δεν βλέπει και το άλλο στην αγορά η τον ειδικό τύπο για να …….
Ο δεύτερος λόγος που έγινε επώνυμη αυτή η εταιρεία είναι τα μεγάλα ποσοστά που δίνει ο διανομεας προς τους εμπόρους έτσι ο σκύλος είναι χορτάτος , δεν γαυγίζει …..αλλά και δεν σκέφτεται να αλλάξει σπίτι …..
Με λίγα λόγια η εταιρεία αυτή καταφέρνει να ανήκει στα πολύ επώνυμα ρούχα με την άγνοια του καταναλωτή και την σιωπή κάποιον που έχουν τους λόγους τους
Και πάμε στο τελευταίο το κομμάτι διαφήμισης και τα πιθανά παραμύθια που πολλές φορές πέφτει θύμα ο καταναλωτής
γνωστή εταιρεία λέει
Ο λόγος γίνεται για τον μεγαλύτερο κι ίσως σημαντικότερο κατασκευαστή χειροποίητων κρανών στον κόσμο που σαν σήμα έχουν το όνομα τους και ρωτούν
Αν το όνομα της οικογένειάς σου βρίσκεται σε ένα προϊόν, πόσο καλά θα το έφτιαχνες; Εμένα προσωπικά δεν μου λέει τίποτα αυτό Και άλλοι έχουν το όνομα τους πάνω στα προϊόντα τους αλλά πρωτα κοιτούν την κονόμα !
Κι εδώ μιλάμε για την ιαπωνική φιλοσοφία, το παραδοσιακό Zen κι όχι την ελληνική νοοτροπία: Οι εργαζόμενοι της εταιρείας κάθε πρωί εκτελούν ασκήσεις Thai Chi και προσεύχονται δυναμικά για να φτιάξουν αξιόπιστα τα προϊόντα της εταιρείας κατά τη διάρκεια της ημέρας! Αυτό εμένα με ενοχλεί ιδιαίτερα όταν μια εταιρεία προσπαθεί να εκμεταλλευτή τις αδυναμίες μας και αναφέρεται στην ελληνική προχειρότητα για να πουλήσει
Εδώ αναρωτιέμαι και άλλοι προσεύχονται…. αλλά δεν τους βοηθά η προσευχή επίσης αναρωτιέμαι
Αν εγώ δημοσίευα στην Ιαπωνία μια αναφορά με πήλινα, χειροποίητα, μοναδικά με ελληνική φιλοσοφία και όχι με την ιαπωνική προχειρότητα Και συνέχιζα με …..
Η οικογένεια αυτή πως θα με αντιμετώπιζε ?Τα κράνη της εταιρείας είναι 100% χειροποίητα και κάθε κράνος περνάει από έλεγχο ποιότητας τρεις φορές πριν καταλήξει στην κούτα του, σε σύγκριση με άλλες εταιρείες που ελέγχουν ένα στα δέκα ή ένα στα 100 κράνη. Κι αυτό είναι το σημείο υπεροχής της σε σύγκριση με οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή κρανών. Και άλλοι επώνυμη κατασκευαστές λένε τα ίδια ! εδώ γιατί να πιστέψουμε ότι είναι η μοναδική
Επιπλέον, είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει έξι διαφορετικά μεγέθη κελυφών, καθώς επίσης τρεις διαφορετικές σχεδιάσεις εσωτερικού απορροφητικού υλικού (για τα κρανία των Ασιατών, των Ευρωπαίων και των Αμερικανών).Εδώ έχω μια απορία τι εννοούν κρανία Αμερικανών τους Άγγλους , Ιταλούς , Μεξικάνους, Κινέζους ,Ρώσους , Αφρικανούς , σκανδιναβούς ? όλοι αυτοί στην Αμερική έχουν το ίδιο σχήμα κεφαλιού ? εκτός αν εννοούν τους ινδιάνους
Και για τα κρανία των ευρωπαίων τι εννοούν ? ότι εγώ έχω σχήμα κεφαλιού ίδιο με ένα Γερμανό, Ρώσο ,Τσεχο , Ολλανδό η Άγγλο ? Εν συντομία Σημαίνει χειροποίητη ιαπωνική ποιότητα.
που χρειάζονται 18 εργατοώρες εξειδικευμένου προσωπικού για την κατασκευή ενός κράνουςΕδώ είναι το μεγάλο ερώτημα για μένα
Από όσο γνωρίζω στην Ιαπωνία το κοστος ενός εξιδυκευμενου τεχνιτη είναι 4500 ευρώ τον μήνα
Αν διαιρέσουμε τον μισθό αυτόν 4500 ευρώ δια 25 ημερομίσθια = 180 ευρώ την ημέρα
Ο χρόνος που χρειάζεται να κατασκευαστεί ένα κράνος της εταιρίας είναι 18 ώρες όπως λένε
Δηλαδή 2.5 ημερομίσθια 2.5 χ 180 = 450 ευρώ
Αυτό το κόστος είναι τα ημερομίσθια ενός κράνους , μάλιστα χωρίς την ασφάλιση των υπαλλήλων , το κόστος των υλικών, τα Έξοδα έρευνας , το κόστος λειτουργίας του εργοστασίου , η απόσβεση των μηχανημάτων , τις φθορές ,το εμπορικό κέρδος κ.α πολλά
Η μέση τιμή ενός κράνους τους στην Ευρώπη είναι 400 ευρώ αν αφαιρεσουμε το φ.π.α =336 ευρώ
Αν αφαιρεσουμε και τα μεταφορικά & εκτελωνιστικά έξοδα γίνεται 280 ευρώ αν αφαιρεσουμε και το κέρδος
του έμπορα -80 ευρώ και το κέρδος του διανομεα άλλα -80 ευρώ έχουμε 280 -80-80= 120 ευρώ αν αφαιρεσουμε
και τα έξοδα διαφήμισης γίνεται 100 ευρώ
Τώρα πως καταφέρνει αυτό το εργοστάσιο να πουλά ένα κράνος 100ευρω και κάτω. Ενώ έχει κόστος μόνο σε ημερομίσθια 450 ευρώ ( σύμφωνα με τις 18 ώρες που λένε ) αυτό για μένα είναι ένα μεγάλο ερώτημα πως καταφέρνουν να φτιάξουν το καλλίτερο και ποιοτικό κράνος μέσα σε 18ωρες Που σίγουρα απαιτεί κορυφαίους τεχνίτες σε όλα τα τμήματα ……ενώ το κόστος σε ημερομίσθια είναι μεγαλύτερο από την τιμή που το πωλούν
Εύχομαι τα παραδείγματα να βοηθήσουν να καταλάβετε τι παίζεται στην αγορά και να βοηθήσετε να αλλάξει αυτή η κατάσταση προς το καλλίτερο
Όπως βλέπω εδώ και πολλά χρόνια να συμβαίνει σε πολλές χώρες της Ε.Ε