0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Carduelis

921 τροχαία..
« - : Φεβρουάριος 22, 2010, 12:44:54 πμ »
Δυστυχώς για τους μοτοσυκλετιστές είναι πολύ λίγες οι επιστημονικές μελέτες που τους αφορούν. Μετά την κλασσική αμερικάνικη μελέτη του H.H.Hurt το 1981 που στην κυριολεξία άνοιξε τα μάτια των υπευθύνων και καθιέρωσε την υποχρεωτική χρήση του κράνους σε οδηγό και συνεπιβάτη, λίγες μελέτες ξανάγιναν σε τέτοια κλίμακα.
Στην Αμερική υπάρχει ο κρατικός οργανισμός National Highway and Transportation Administration's (NHTSA) που κάθε χρόνο συγκεντρώνει το σύνολο των τροχαίων ατυχημάτων του οδικού δικτύου της χώρας και τα επεξεργάζεται επιστημονικά ώστε να βγούν και καποια χρήσιμα συμπεράσματα. Σε κάποιες άλλες χώρες όλα τα τροχαία αποδίδονται με ήσυχη συνείδηση από τους αναλυτές των δελτίων ειδήσεων στούς γνωστούς φταίχτες, την «υπερβολική ταχύτητα» και το «ολισθηρό οδόστρωμα».
Επειδή όμως στην Αμερική επικρατούν άλλοι νόμοι (πχ μόνο σε 27 πολιτείες το κράνος είναι υποχρεωτικό !!), διαφορετικής ποιότητας οδικό δίκτυο και διαφορετικού τύπου μοτοσυκλέτες, υπήρχε πάντα η αμφιβολία αν για τον Ευρωπαίο αναβάτη ισχύουν τα ίδια.
Η πρώτη μεγάλης έκτασης και εις βάθος ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων έγινε σχετικά πρόσφατα στην Ευρώπη με τη μελέτη MAIDS (Motorcycle accident in-depth study). Αναλύθηκαν 921 τροχαία μοτοσυκλετών που έγιναν το 1999 και το 2000 σε 5 ευρωπαικές χώρες (Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία) με επιτόπιο έλεγχο του χώρου, της μοτο, των άλλων εμπλεκομένων οχημάτων, συνεντεύξεις μαρτύρων και ακόμα και έλεγχο του ιατρικού φακέλλου των τραυματιών. Χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαική ένωση κατασκευαστών μοτοσυκλετών και από την ΕΟΚ (εταιρείες και πολιτικοί καμμιά φορά συνεργάζονται και για το καλό μας!)
Ta κύρια λοιπόν ευρήματα της μελέτης (και τα πρακτικά συμπεράσματα για τον μέσο αναβάτη) ήταν:

- Στο 90% των ατυχημάτων (όπως και στη μελέτη Hurt) η σύγκρουση αφορούσε το μπροστινό μέρος της μοτό. Κακώς ανησυχούν οι αναβάτες μπας και τους έρθει από πίσω. Ο κίνδυνος είναι πάντα μπροστά μας..
- Οι αναβάτες δίχως άδεια οδήγησης είναι πιθανότερο να εμπλακούν σε ατύχημα. Ακόμα μια υπενθύμιση στο να μην δανείζετε τη μοτο σε φίλους που δεν έχουν άδεια οδήγησης και δίπλωμα.
- Παρότι οι αναβάτες με αυξημένα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα ήταν λιγότεροι σε σύγκριση με άλλες μελέτες (5%), ήταν σαφώς πιθανότερο να εμπλακούν σε ατύχημα. Αλκοόλ και οδήγηση είναι ασύμβατα..
 - Δεν υπήρχε κάποιος τύπος μοτο (εντούρο, superbike, κλπ) που να έχει συχνότερα ατυχήματα σε σύγκριση με άλλους αν και παρατηρήθηκε μεγαλύτερη παρουσία τροποποιημένων street μοτοσυκλετών. Όλες οι μοτο στο ίδιο «καζάνι» βράζουνε..
- Οι αναβάτες 41-55 ετών που δείχνουν οι αμερικανικές μελέτες οτι έχουν συχνότερα ατυχήματα (πιθανά γιατί στην Αμερική αυξάνονται οι μεγαλύτερης ηλικίας αναβάτες), στην μελέτη αυτή έχασαν τα πρωτεία από τους αναβάτες 18-25 ετών. Ο νέος είναι ωραίος κι ο παλιός αλλιώς... αλλά μακρυά από τροχαίο και οι δυό!



*

Carduelis

Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #1 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 12:52:00 πμ »
- Ο ανθρώπινος παράγοντας έχει τη μερίδα του λέοντος στο τροχαίο.Στο 50% ο οδηγός του άλλου οχήματος έφερε την πρωταρχική ευθύνη αλλά και σε ένα 37% ο αναβάτης της μοτο.
Συμπέρασμα: 50% +37% =87% αναβάτης χαμένος..
- Στο 70% των τροχαίων που συμμετείχε κι άλλο όχημα η πρωταρχική αιτία ήταν οτι ο οδηγός του άλλου οχήματος δεν αντιλήφθηκε τη μοτο. Αντίθετα σε πολύ μικρό ποσοστό ή αιτία ήταν οτι ο οδηγός της μοτο δεν αντιλήφθηκε το άλλο όχημα. (Σημαντικό οτι όταν ο οδηγός του άλλου οχήματος είχε και άδεια οδήγησης μοτο σπάνια να μην αντιληφθεί τη μοτο).
Άρα τη μοτο δεν την βλέπουν εύκολα.. σημαντικό να γινόμαστε ευδιάκριτοι - αντιληπτοί!
- Η παραβίαση του stop ή του φωτεινού σηματοδότη στο ατύχημα έγινε από το 8% των αναβατών μοτο και το 18% των οδηγών του άλλου οχήματος.
Η παραβίαση επομένως stop και φωτεινού σηματοδότη κατά 8% + 18% = 26% οδήγησε σε τόπους χλοερούς..
- Αντίθετα με τη λαική παράδοση κάποιων χωρών που θέλει στα τροχαία να φταίει πάντα η υπερβολική ταχύτητα, εδώ ανακάλυψαν οτι σε πολύ λίγες περιπτώσεις έφταιγε η υπερβολική ταχύτητα. Αντίθετα σε ένα 18% ο σημαντικός παράγοντας ήταν η διαφοροποίηση προς τα πάνω ή προς τα κάτω σε σχέση με την ταχύτητα των άλλων οχημάτων.
Άρα ακολουθούμε τη ροή των άλλων οχημάτων..
- Στο 13% των ατυχημάτων ο αναβάτης είχε διαλέξει κακή ή λάθος τακτική αποφυγής του τροχαίου. Στο 33% ο οδηγός του άλλου οχήματος δεν είδε τη μοτο επειδή παρεμβάλλονταν άλλα οχήματα.
Φροντίζουμε να είμαστε στη σωστή λουρίδα κάθε φορά, να μας βλέπουν και να έχουμε ταχύτητα ανάλογη με τη δική μας ορατότητα και τις συνθήκες του δρόμου.
- Μόνο στο 7,5% αιτία του ατυχήματος ήταν οι καιρικές συνθήκες. Στην Ελλάδα ούτε 20 μέρες το χρόνο δε βρέχει..
- Η κατάσταση του οδοστρώματος συμμετείχε στο ατύχημα στο 3,6% και η βλάβη της μοτο <1% και ήταν κυρίως βλάβη ελαστικών.
Ακόμα και το 1% να γλυτώσει κανείς αξίζει ο συχνός έλεγχος ελαστικών-πίεσης.
- Οι αναβάτες συγκρούονταν είτε με το οδόστρωμα είτε με άλλο όχημα. Στο 60% ο «συνεταίρος» ήταν κάποιο επιβατικό αυτοκίνητο. Οι «προστατευτικές μπάρες» στα πλάγια των δρόμων ήταν υπεύθυνες για σοβαρούς τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη και τα πόδια του αναβάτη.
Δυστυχώς στο 40% δεν μας φταίει άλλο όχημα, αλλά η κακή δική μας εκτίμηση.. μακριά από τις μπάρες!
- Στο 70% των ατυχημάτων η ταχύτητα σύγκρουσης ήταν κάτω από 50 χιλ/ώρα.
Κράνος παντού και πάντα! Τουλάχιστον το κεφάλι με τέτοιες ταχύτητες συνήθως προστατεύεται ικανοποιητικά..
- Το κράνος που φορούσε το 90% των αναβατών προστάτεψε αποτελεσματικά από κρανιοεγκεφαλική κάκωση. (Αντίθετα στις Αμερικανικές μελέτες είναι πολύ μικρότερο το ποσοστό μια και θεωρούν ακόμα το κράνος.. απειλή της προσωπικής τους ελευθερίας!). Σημαντικό ωστόσο ότι στο 9% το κράνος βγήκε στο ατύχημα είτε γιατί δεν ήταν δεμένο, είτε γιατί ήταν μεγάλο!
Κράνος σωστό παντού και πάντα! ..και δεμένο..!
- Το 56% των τραυμάτων αφορούσαν χέρια και πόδια και συνήθως δεν ήταν σοβαρά. Ο σωστός ρουχισμός και οι μπότες προσφέρουν μεγάλη προστασία, αν και όχι απόλυτη.
Καλύτερα να τα φας σε εξοπλισμό τα λεφτά, παρά σε γιατρούς..
Νότης

Πηγές
1. MAIDS Motorcycle Accident Study: Lessons From 921 Crashes - Surviving the Streets - Motorcycle Cruiser
2. MAIDS - Motorcycle Accident in Depth Study - Motorcycle Safety Information and Resources

*

LEFTIS V650

Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #2 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 02:28:32 πμ »
Πολύ καλό !!!  :kalo:

Πρέπει να τα διαβάζουμε συχνά να τα ξαναθυμόμαστε γιατί τα ξεχνάμε.

*

ΒΑΣΙΛΗΣ

Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #3 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 07:48:59 πμ »
Μπραβο Carbuelis,  σημαντικο ποστ   :kalo: :kalo:     υπενθημισης και ενημερωσης  :ohyes:

*

Αποσυνδεδεμένος iznogood

  • *****
  • 264
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #4 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 08:55:14 πμ »
...ωραιο ποστ αν και η στατιστικη ειναι και μαγειρικη, προκυπτει απο προσεκτικο διαβασμα οπως της προτασης απο κατω...:
Παράθεση
(Αντίθετα στις Αμερικανικές μελέτες είναι πολύ μικρότερο το ποσοστό μια και θεωρούν ακόμα το κράνος.. απειλή της προσωπικής τους ελευθερίας!).
chalife ala place du chalif.
www.carbon-aramid.com
"Στον πατέρα μου οφείλω το ζην, στον δάσκαλό μου το ευ ζην"
Member of "ΚΑΓΚΟΥΡΟΓΑΜΟΣΑΥΡΟΣ" official club

*

glayxs

Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #5 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 09:50:50 πμ »
Αυτα θα μας φανε.... οι δημοκρατικες ελευθεριες που καταπιεζονται.....---> ανεγκεφαλοι

*

kompimen

Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #6 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 05:30:02 μμ »
είναι άλλο πράγμα η επιβολή χρήσης του κράνους και άλλο η ενημέρωση και τα οικονομικά κίνητρα για να το χρησιμοποιούν όλοι.   

Εγώ λοιπόν ο "ανεγκέφαλος" φοράω κράνος και στην τουαλέτα που λέει ο λόγος αλλά αισθάνομαι πολύ μ...κας που μου επιβάλεται να το φοράω και πρέπει να πληρώσω 300-400€ για ένα καλό κράνος από τα οποία τα μισά πάνε στο κράτος.

Αυτή η υποκριτική ευαισθησία να με προστατέψει από τις αυτοκαταστοφικές μου τάσεις μόνο και μόνο για να μου τα "αρπάζει" με εξοργίζει αλλά τι μπορώ να κάνω???  Στην δικτακτορία που ζούμε δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά γιατί ο ίδιος ο νομοθέτης είναι ο πρώτος "διαπλεκόμενος" . Εγώ λοιπόν τους πολεμάω με τη φωνή μου και αυτοί με νόμους που χωρίς την συγκατάθεσή μου πρέπει να υπακούω από τη γέννηση εώς το θάνατό μου. 

Φυσικά και είναι καταστρατήγηση της προσωπικής ελευθερίας η επιβολή του κράνους , φυσικά και πρέπει να το φοράμε πάντα και παντού. Και όχι μόνο το κράνος αλλά και όσον το δυνατό πιο πλήρη εξοπλισμό. :bye: 

*

Carduelis

Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #7 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 06:22:37 μμ »
Η προσωπική μου γνώμη είναι οτι το κράνος σώζει ζωές. Αυτό έχει αποδειχθεί πλέον με κάθε τρόπο.
Οπως και οτι το οποιοδήποτε "κράτος" θα προσπαθήσει να βγάλει κέρδος από αυτό που είναι απαραίτητο για μας. Αυτό με ενοχλεί αλλά.. το καταπίνω.
Αυτό που δεν καταπίνεται με τίποτα είναι η αδιαφορία για τις ζωές των αναβατών!
Γιατί να πρέπει να ρωτάω σε φόρα, μαγαζιά, φιλους και γνωστούς για τα περί κράνους, όταν το ρημάδι το κράτος θα έπρεπε να το έχει αναλάβει! Μαζί με κάθε μοτο που πουλιέται ή βγάζει νούμερα από το υπουργείο ας έδιναν ένα φυλλάδιο με πληροφορίες για τα κράνη! (ποιό είναι το σωστό κράνος, ποιές προδιαγραφές να πληρεί, πως το δοκιμάζουμε, γιατί πρέπει να το φοράμε κλπ. ) ή αν πρόκειται για την πρώτη άδεια οδήγησης δικύκλου να την παραλαμβάνεις αφού εμφανίσεις πχ το κράνος σου ή απόδειξη αγοράς του και να σου επιδοτούν και ένα μέρος της τιμής του. Τόσο δύσκολο είναι ρε γαμώτο? πρέπει να επιτρέπουμε σε νέα παιδιά να περάσουν από τη δαμόκλειο σπάθη της εμπειρίας ενός τροχαιου για να συνειδητοποιήσουν επώδυνα πόσο απαραίτητο είναι ένα σωστό κράνος??? και σε μια χώρα όπου η μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι εκτός από χόμπυ ή απόλαυση και λύση στο ρημάδι το κυκλοφοριακό!
Δείτε στο site του Αγγλικού Υπουργείου Συγκοινωνιών πχ http://www.dft.gov.uk/ εκατοντάδες!! νηματα για τους μοτοσυκλετιστές και ειδικό site, μια και μιλάμε για κράνη, http://sharp.direct.gov.uk/ όπου βρίσκεις τις δοκιμές και τα τεστ όλων των επίσημα εγκεκριμένων κρανών με τις αντίστοιχες βαθμολογίες και ακόμα.. συγκριτικό των τιμών!! Από περιέργεια δείτε το αντίστοιχο site του Ελληνικού Υπουργείου Μεταφορών  http://www.yme.gr/ με τι θέματα ασχολείται σήμερα για να μελαγχολήσετε!!! και βέβαια ούτε αράδα για "μηχανάκια"!

*

ΒΑΣΙΛΗΣ

Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #8 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 07:05:54 μμ »
Φιλε Carduelis οπως καισυ ξερεις ο μοτοσυκλετισμος στην Ελλαδα αντιμετωπιζεται απο τους "πολιτικους αρχοντες"(και οχι μονο)σαν μια καταρα που προσπαθουν να διωξουν απο πανω τους,σαν μια αρρωστια που δεν θελει κανενας να αγγιξει.Υπαρχει πληρης αδιαφορια,ασχετοσυνη σε βαθμο εγκληματικο.Στους ολυμπιακους του 2004 ηταν ολοι ειδημονες και μπροσταρηδες και τα δις ευρο ξοδευονταν αλογιστα (χρηματα τα οποια θα πληρωνουμε για μια ζωη χωρις να μας ρωτησει κανεις).Και ρωτω, τοσα κτιρια των ολυμπιακων αγωνων "κυριοι ειδημονες" που ειναι ρημαγμενα και παρατημενα γιατι δεν τα χρησιμοποιειτε σαν παρκα σχολικης οδηγικης αγωγης για πιτσιρικαδες, με show και events ωστε να τους μπει στο μυαλο η οδηγικη παιδεια; καποιες μικρες οργανωμενες πιστες που με την βοηθεια μοτοσυκλετιστικων λεσχων (και οχι μονο)θα μαθαιναν σε μικρους και μεγαλους την αναγκαιοτητα του κρανους της ζωνης ασφαλειας και και και....    Τοσοι νεκροι απο τροχαια καθε μερα γιατι δεν σας συγκινουν; γιατι δεν κανετε κατι;και γιατι κανατε τοοοοσα πολλα για το 2004;Την απαντηση την ξερουμε βεβαια και ειναι το ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ, μονο αυτο τους συγκινει  :( :( :( :(

*

Αποσυνδεδεμένος dionisis V2

  • *****
  • 262
  • Φύλο: Άντρας
  • Aprilia made in Italy
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #9 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 08:15:51 μμ »
απο το παππου μου ακουγα να λεει για το κρατος οτι φταιει για ολα μεχρι και σημερα,και ειμαι σιγουρος οτι και τα παιδια μου το ιδιο θα λενε μια και ζουμε σε αυτη τη χωρα.ομως οταν δεν αλλαζουν καποια πραγματα μετα απο τοσα χρονια η αλλαζουν με μεγαλη καθυστερηση κανεις εσυ αυτο που θα κανουν αυτοι μετα απο 100 χρονια.ολοι ξερουμε οτι η ζωνη ασφαλειας σωζει ζωες και εφαρμοστηκε στα αυτικινητα την δεκαετεια του 70 αν δεν κανω λαθως.στα μοτο δεν ξερουν οτι το κρανος σωζει ζωες;γιατι δεν το δινουν μαζι με το μοτο oπως το αυτοκινητο με την ζωνη ασφαλειας;αντε ρε να παν να γ......ν και αυτοι και η επομενη.εμεις φωναζουμε για την ζωη μας και αυτοι για εισπρακτικα μετρα.βρεεε ουουστ. :bye: :bye:
Aprilia Shiver

*

Αποσυνδεδεμένος Krysta

  • *****
  • 302
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Μοντέλο μηχανής: Sfv4, tuono factory 660
  • Αντιδράσεις: +66
Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #10 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 09:14:19 μμ »
καλό  :kalo:
 :bye:


...... και ........για όποιον έχει διαθεση να διαβάσει στα αγγλικά αντιστοιχη έρευνα μεταξύ των χωρών της Ε.Ε απο το σάιτ της Ευρωπαικής Ένωσης
http://ec.europa.eu/transport/care/studies/doc/asteryx/cs6_report.pdf

και επίσης κάποια στοιχεία πάλι απο το σάιτ της Ε.Ε για τους κανονισμούς που προκύπτουν απο τα ευρήματα των ερευνών (ευρωπαικο πρόγραμμα δράσης)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52006DC0074:EL:NOT

life begins at the end of your comfort zone

*

Carduelis

Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #11 - : Φεβρουάριος 22, 2010, 10:26:53 μμ »
Αυτό είναι ένα μικρό απόσπασμα από την πρώτη μελέτη που παρέπεμψε η Krysta και που νομίζω τα λέει όλα για την οδηγική μας παιδεία: "Greece, for example, has a mean fraction of injured motorcyclists that is two times higher
than second-ranked Portugal. In comparison to the majority of European states (all
members except Portugal), the ratio is around 4:1."

Επιτρέψτε μου όμως να διαφωνήσω σε ένα πράγμα: αφήνουμε οι ίδιοι σαν πολίτες, καταναλωτές, μοτοσυκλετιστές, κλπ περιθώριο στους διάφορους να μας θεωρούν μάζα, αλήτες, "μηχανόβιους" κλπ.
Ας ενημερωθούμε, πρώτα απ' όλα για μας πάνω στα θέματα ασφάλειας και τα δικαιώματά μας ή τις υποχρεώσεις μας και μετά ας απαιτήσουμε από τους από πάνω να κάνουνε αυτά που τους πληρώνουμε και τους εκλέγουμε. .

*

ΒΑΣΙΛΗΣ

Απ: 921 τροχαία..
« Απάντηση #12 - : Φεβρουάριος 23, 2010, 12:03:36 πμ »
Από περιέργεια δείτε το αντίστοιχο site του Ελληνικού Υπουργείου Μεταφορών  http://www.yme.gr/ με τι θέματα ασχολείται σήμερα για να μελαγχολήσετε!!! και βέβαια ούτε αράδα για "μηχανάκια"!

[/quote]

Οπως εγραψες κιεσυ το υπουργειο δεν αναφερεται καθολου στις μοτοσυκλετες,μας εχει χεσ.....ς  :(  συμφωνω βεβαια οτι δεν πρεπει να μεινουμε εκει και πιστευω οτι οπως η τοπικη μας λεσχη ΜΟΛΠ (μοτοσυκλετιστες Λουτρακιου-Περαχωρας)ετσι και καποιες αλλες κανουν προσπαθειες για να περασει μια σωστη νοοτροπια οχι μονο για το κρανος αλλα και για την γενικη συμπεριφορα κυριως των μικρων μοτοσυκλετιστων που δινουν "τροφη" για ασχημα σχολια και την κακη εικονα που εχει δημιουργηθει για τους μοτοσυκλετιστες.Δεν ευθυνονται ομως μονο αυτοι,αλλωτε εχουμε περασει κιεμεις απο την ηλικια τους.Στη λεσχη μας (αν και νεοσυστατη)οπως ειπα στο προηγουμενο ποστ εχουμε κανει διαφορα events με επαθλα κρανη,μπουφαν κ.λπ. επισης καποιες επιδειξεις ως αγωνιζωμενοι καθως και αγωνες (scrable,Attika enduro).Exουμε ιδιοκτητη πιστα μοτοκρος στην Περαχωρα και οι μικροι μηχανοβιοι που μαζευονται καθε κυριακη ειναι ενα καλο βημα. Αυτα ομως σε τοπικο επιπεδο και με δικη μας οικονομικη επιβαρυνση  :bye: :bye:
Υ.Γ. στις 7/3/10 εχουμε τον πρωτο αγωνα Attika enduro cup για το 2010 που θα γινει στην Περαχωρα Λουτρακιου  :kalo:

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης