Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => SL1000 Falco => Μήνυμα ξεκίνησε από: stefanosbizas στις Οκτώβριος 23, 2021, 12:34:23 μμ
Η μπαταρια τα κακαρωσε δυστυχως... Το πηγα στον μαστορα, ο ανορθωτης δουλευει και φορτιζει κανονικα και μου προοτεινει να βαλω λιθιου.
Η εμπειρια μου με τις λιθιου απο ενα 848 που εχω ειναι οτι δυσκολευονται στα κρύα περισσοτερο απο τις gel, εχει καποιος αλλος την αντιθετη αποψη ?
Με συμβουλευετε να βρω και να βαλω μια gel με περισσοτερα αμπερ εκκινησης ή κατι αντιστοιχο σε λιθιου ? Σε καποιο thread ειχα διαβασει οτι οι λιθιου απαιτουν άλλη ταση φόρτισης απο τις gel και ειλικρινα δεν ξερω τι γινεται με το Falco σε αυτο το θέμα..?
αφου αγανακτισα στο θεμα της μπαταριας με το καπο,κ αφου με συμβουλεψαν κ τα παιδια εδω,
εβαλα μια skyrich με 300cca κ ησυχασα,ειναι λιθιου αυτη.Τωρα να σου πω,ακομα δεν κρυωσε ο καιρος εδω στην σαλονικη,αλλα 2-3 μερες
που ειχε 5-10 βαθμους μια χαρα παιρνει.Αν δυσκολευεται σε πιο χαμηλες θερμοκρασιες δεν ξερω ακομα,θα ενημερωσω.
παντως με το που πατας μιζα παιρνει για πλακα.
Ναι αυτη εχω βαλει κ γω στο 848 απλα αναρωτιεμαι αν αξιζει οντως τον κοπο γιατι η προηγουμενη skyrich μου κρατησε 4 χρονια (εχοντας την στον φορτιστη οταν καθοταν..)
Οι μπαταρίες λιθίου για να εκκινήσουν στο πολύ κρύο θέλουν "ζέσταμα". Αν δεν έχεις δλδ συντηρητή επάνω θα γυρίσει μια δυο φορές και μετά θα πάρει. Το γράφουν στις προϋποθέσεις. Βέβαια έχουν άλλα πλεονεκτήματα γι' αυτό και η υψηλή τιμή τους. Οι gel δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο, βέβαια είναι βαριές, όπως οι μαμά. Για να φορτίσεις λιθίου θέλει ειδικό φορτιστή με μεγαλύτερη τάση από την τάση φόρτισης μαμά ή gel. Εκτός και αν έχεις φορτιστή- συντηρητή που τις φορτίζει όλες.
Βάλε απλή φτηνή επώνυμη μπαταρία με περισσότερα αμπερ εκκίνησης και άλλαζε την κάθε 2-3 χρόνια. Πιο φτηνά θα σου βγει στην δεκαετία και θα έχεις πάντα καινούρια μπαταρία επάνω.
Η μπαταρια τα κακαρωσε δυστυχως... Το πηγα στον μαστορα, ο ανορθωτης δουλευει και φορτιζει κανονικα και μου προοτεινει να βαλω λιθιου.
Μήπως σου είπε τι τάση δίνει ο ανόρθωσης στην μπαταρία στο ρελαντί;
Οχι δεν μου πε.. Ειναι βασικο για να δουμε αν θα φορτιζει σωστα την λιθιου ετσι ? Ποια ειναι η ταση που πρεπει να δινει ο ανορθωτης για μπαταρια λιθιου ?
Επί της ευκαιρίας αναφέρω ότι φίλος με CBR100rr προηγούμενης γενιάς,έβαλε πριν λίγο καιρό Lithium μπαταρία και πρίν ένα μήνα πήρε τα πηνία στο χέρι.Δεν ξέρω αν είναι τυχαίο γεγονός ή αν υπήρξε καμιά ανάκληση για το μοντέλο,απλά μου έκανε εντύπωση.Και με προβληματίζει το γεγονός ότι ενώ για εξωτερικούς φορτιστές θέλουμε ειδικό για αυτές τις μπαταρίες,δεν κάνουμε κάτι για το σύστημα φόρτισης της μηχανής,το αφήνουμε ώς έχει.
Γιαυτό που αναφέρθηκε για την εκκίνηση στα κρύα,έχω διαβάσει ότι αρκεί για μερικά δευτερόλεπτα να την υποβάλεις σε φορτίο,όπως για παράδειγμα να αφήσεις τα φώτα ανοιχτά χωρις να βάλεις μπροστά και αυτό θα την φέρει γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Ο ίδιος δεν έχω εμπειρία με αυτές,απλά αναφέρω ότι είδα και άκουσα.
Και με προβληματίζει το γεγονός ότι ενώ για εξωτερικούς φορτιστές θέλουμε ειδικό για αυτές τις μπαταρίες,δεν κάνουμε κάτι για το σύστημα φόρτισης της μηχανής,το αφήνουμε ώς έχει.
Στα Καλάβρυτα, σε σχετική συζήτηση μπαταριών, έθεσα ακριβώς τον ιδιο προβληματισμό. Μιλάμε για το πως θα συντηρήσουμε τις λιθίου στον φορτιστή τον χειμώνα, για 2-3 φορτίσεις, ενώ όλη την υπόλοιπη χρονιά τις φορτίζει το σύστημα της μοτοσυκλέτας που είναι φτιαγμένο για κανονικές μπαταρίες.
Αν κάποιος έχει βαθιές γνώσεις ηλεκτρολογίας, ας ενημερώσει τι παίζει.
Βαθιές γνώσεις δεν έχω. Ίδια εμπειρία όμως έχω από το capo που δε φημίζεται για το σύστημα φόρτισης του.
Οι παρεμβάσεις που εχω κάνει πρίν καν βάλω μπαταρία λιθίου ήταν η αλλαγή ανορθωτή με μοσφετ από κάποιο παλαιότερο μοντέλο cbr. Είναι ο shindengen fh012 αν θυμάμαι καλά. Επίσης εχω τραβήξει απευθείας καλώδια από τον ανορθωτή στη μπαταρία για καλύτερη φόρτιση με αντίστοιχη παρεμβολή ασφάλειας.
Εχω καταργήσει τις καφέ φίσες του ανορθωτή και των πηνίων και εχω δρομολογήσει τα καλώδια από τα πηνία στον ανορθωτή από διαδρομή που δεν είναι τόσο κοντά στις θερμοκρασίες του μοτέρ.
Το καλοκαίρι του 2015 αγόρασα από Ιταλία μια μπαταρία λιθίου Magneti Marelli την οποία φοράω ακόμα σήμερα στη μηχανή.
Αισίως 6+ έτη! Η μπαταρια δεν εχει συντηρηθεί ποτέ σε φορτιστή πέραν του κυκλώματος της μηχανής.
Να μην ξεχάσω να αναφέρω ότι εχω διακόπτη στα φώτα και είναι κλειστά κατά την εκκίνηση αλλά και σε κυκλοφορία δεν τα εχω μόνιμα αναμενα οπότε σίγουρα αυτό βοηθάει το σύστημα φόρτισης.
Στις αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες όντως ενα μικρό ζόρι το καταλαβαίνεις πλέον. Το ίδιο ισχύει γενικά και σε άλλες εφαρμογές...Για παράδειγμα το καταδυτικό μου ρολόι σε βάθη κάτω των 15 μέτρων όπου λόγω θερμοκλινούς αλλάζει η θερμοκρασία νερού μου, βγάζει μόνιμα ένδειξη χαμηλής μπαταρίας, το χειμώνα, ενώ μόλις πάω σπίτι και η θερμοκρασία επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα η ένδειξη εξαφανίζεται.
Βαθιές γνώσεις δεν έχω. Ίδια εμπειρία όμως έχω από το capo που δε φημίζεται για το σύστημα φόρτισης του.
Οι παρεμβάσεις που εχω κάνει πρίν καν βάλω μπαταρία λιθίου ήταν η αλλαγή ανορθωτή με μοσφετ από κάποιο παλαιότερο μοντέλο cbr. Είναι ο shindengen fh012 αν θυμάμαι καλά. Επίσης εχω τραβήξει απευθείας καλώδια από τον ανορθωτή στη μπαταρία για καλύτερη φόρτιση με αντίστοιχη παρεμβολή ασφάλειας.
Εχω καταργήσει τις καφέ φίσες του ανορθωτή και των πηνίων και εχω δρομολογήσει τα καλώδια από τα πηνία στον ανορθωτή από διαδρομή που δεν είναι τόσο κοντά στις θερμοκρασίες του μοτέρ.
Το καλοκαίρι του 2015 αγόρασα από Ιταλία μια μπαταρία λιθίου Magneti Marelli την οποία φοράω ακόμα σήμερα στη μηχανή.
Αισίως 6+ έτη! Η μπαταρια δεν εχει συντηρηθεί ποτέ σε φορτιστή πέραν του κυκλώματος της μηχανής.
Να μην ξεχάσω να αναφέρω ότι εχω διακόπτη στα φώτα και είναι κλειστά κατά την εκκίνηση αλλά και σε κυκλοφορία δεν τα εχω μόνιμα αναμενα οπότε σίγουρα αυτό βοηθάει το σύστημα φόρτισης.
Στις αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες όντως ενα μικρό ζόρι το καταλαβαίνεις πλέον. Το ίδιο ισχύει γενικά και σε άλλες εφαρμογές...Για παράδειγμα το καταδυτικό μου ρολόι σε βάθη κάτω των 15 μέτρων όπου λόγω θερμοκλινούς αλλάζει η θερμοκρασία νερού μου, βγάζει μόνιμα ένδειξη χαμηλής μπαταρίας, το χειμώνα, ενώ μόλις πάω σπίτι και η θερμοκρασία επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα η ένδειξη εξαφανίζεται.
Αυτά από τη δική μου εμπειρία.
Το ερώτημα είναι κυρίως για ποιον λόγο να θέλει δικό της φορτιστή η μπαταρία λιθίου (σε περίπτωση που χρειαστεί φόρτιση)
Αν όντως το συστημα μοτοσυκλέτας την φορτίζει κανονικά, γιατί να μην την φορτίζει κανονικά και ένας απλός φορτιστής; Γιατί να θέλει φορτιστή ειδικά για μπαταρίες λιθίου, όταν το σύστημα των μοτό δεν είναι φτιαγμένο να φορτίζει μπαταρίες λιθίου, αλλά όπως γράφεις κι εσύ, το κάνει σωστά για 6+ χρόνια; :thnk:
Βαθιές γνώσεις δεν έχω. Ίδια εμπειρία όμως έχω από το capo που δε φημίζεται για το σύστημα φόρτισης του.
Οι παρεμβάσεις που εχω κάνει πρίν καν βάλω μπαταρία λιθίου ήταν η αλλαγή ανορθωτή με μοσφετ από κάποιο παλαιότερο μοντέλο cbr. Είναι ο shindengen fh012 αν θυμάμαι καλά. Επίσης εχω τραβήξει απευθείας καλώδια από τον ανορθωτή στη μπαταρία για καλύτερη φόρτιση με αντίστοιχη παρεμβολή ασφάλειας.
Εχω καταργήσει τις καφέ φίσες του ανορθωτή και των πηνίων και εχω δρομολογήσει τα καλώδια από τα πηνία στον ανορθωτή από διαδρομή που δεν είναι τόσο κοντά στις θερμοκρασίες του μοτέρ.
Το καλοκαίρι του 2015 αγόρασα από Ιταλία μια μπαταρία λιθίου Magneti Marelli την οποία φοράω ακόμα σήμερα στη μηχανή.
Αισίως 6+ έτη! Η μπαταρια δεν εχει συντηρηθεί ποτέ σε φορτιστή πέραν του κυκλώματος της μηχανής.
Να μην ξεχάσω να αναφέρω ότι εχω διακόπτη στα φώτα και είναι κλειστά κατά την εκκίνηση αλλά και σε κυκλοφορία δεν τα εχω μόνιμα αναμενα οπότε σίγουρα αυτό βοηθάει το σύστημα φόρτισης.
Στις αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες όντως ενα μικρό ζόρι το καταλαβαίνεις πλέον. Το ίδιο ισχύει γενικά και σε άλλες εφαρμογές...Για παράδειγμα το καταδυτικό μου ρολόι σε βάθη κάτω των 15 μέτρων όπου λόγω θερμοκλινούς αλλάζει η θερμοκρασία νερού μου, βγάζει μόνιμα ένδειξη χαμηλής μπαταρίας, το χειμώνα, ενώ μόλις πάω σπίτι και η θερμοκρασία επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα η ένδειξη εξαφανίζεται.
Αυτά από τη δική μου εμπειρία.
Το ερώτημα είναι κυρίως για ποιον λόγο να θέλει δικό της φορτιστή η μπαταρία λιθίου (σε περίπτωση που χρειαστεί φόρτιση)
Αν όντως το συστημα μοτοσυκλέτας την φορτίζει κανονικά, γιατί να μην την φορτίζει κανονικά και ένας απλός φορτιστής; Γιατί να θέλει φορτιστή ειδικά για μπαταρίες λιθίου, όταν το σύστημα των μοτό δεν είναι φτιαγμένο να φορτίζει μπαταρίες λιθίου, αλλά όπως γράφεις κι εσύ, το κάνει σωστά για 6+ χρόνια; :thnk: