0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Yotis

Μια πολύ σημαντική βλάβη που αντιμετωπίζουμε όλοι οι ιδιοκτήτες του Pegaso είναι αυτή που αφορά τον κεντρικό διακόπτη της μηχανής.

Το πρόβλημα με τον διακόπτη είναι ότι ,όντως κατασκευασμένος από κακής ποιότητας πλαστικό και φέροντας ψιλά καλωδιακια (0,75 mm διατομής), μόλις το ρεύμα που περνάει από μέσα του ξεπεράσει τα 12-13 A αρχίζει και ζεσταίνεται. Εάν λοιπόν υποθέσουμε ότι έχουμε αναμμένη τη μεγάλη σκάλα των φώτων, βγάλουμε φλας και πατήσουμε φρένο για να στρίψουμε (οπότε ανάβουν και τα στοπ) το ρεύμα που περνάει από τον διακόπτη ξεπερνά τα 18-19 Α. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα σιγά-σιγά με το καιρό να λιώσει όλο το κολάι που κρατάει τα καλωδιακια στη θέση τους ή ακόμα και την ίδια την μόνωση των καλωδίων με αποτέλεσμα την ξαφνική διακοπή, χωρίς καμία προειδοποίηση, όλης της τροφοδοσίας της μηχανής με ρεύμα…

Η μαμά Aprilia δυστυχώς ουδέποτε έκανε call-back για να λυθεί μια για πάντα το πρόβλημα, παρόλο που είναι αυτονόητο ότι μπορεί μια τέτοια βλάβη να απειλήσει ακόμα και τη ζωή του αναβάτη της μηχανής. Μεγαλύτερα ερωτήματα δημιουργούνται αν σκεφτούμε ότι όσο κι αν ψάξαμε για λύση σε ιστοσελίδες της Γερμανίας πχ δεν βρήκαμε καμία αναφορά για παρόμοιο πρόβλημα…

Προσωπικά έχω τη συγκεκριμένη μηχανή 4 χρόνια τώρα και έχω αλλάξει τον κεντρικό διακόπτη 3 φορές. Όσο ήταν μέσα στην εγγύηση όλα καλά, μετά το πέρας της διετίας όμως… Έπρεπε λοιπόν να βρεθεί μια λύση και αυτή την έδωσε ο αδερφός μου με την ιδιότητα του ηλεκτρολόγου αυτοκινήτων, και την εφευρετικότητα του Έλληνα στις πατέντες…

Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα ρελε, το οποίο να είναι ικανό να αντέξει όλο το ρεύμα της μηχανής, τον κεντρικό διακόπτη θα τον φορτίσουμε μόνο με μερικά mA ίσα-ίσα για να δίνουμε από εκεί την εντολή για να οπλίζει το ρελε… Απλό? Πολύ Απλό γιατί δεν το έχουν κάνει αυτοί οι ΚΥΡΙΟΙ πριν από εμάς???

Με την ευγενική χορηγία του Γιώργου σε εργαλεία και παρέα βάλαμε μπροστά την επιχείρηση …ως αντάλλαγμα ξέρετε τι ζήτησε φαντάζομαι…αν πετύχει να φτιάξω και το δικό του…


Επιχειρώντας

Αρχικά θα πρέπει να λύσουμε και να κατεβάσουμε το μούτρο της μηχανής (αφαιρούμε τελείως και τη ζελατίνα και αποσυνδέστε τα φλασάκια) και το πλαστικό που καλύπτει τα όργανα.

Αφού έχουμε πρόσβαση τώρα στη κατάληξη της πλεξούδας αποσυνδέουμε και αφαιρούμε την φίσα του διακόπτη έτσι ώστε  να μείνουν τα δύο καλωδϊάκια, που έρχονται από την πλεξούδα στον διακόπτη, και τα άλλα τέσσερα του διακόπτη, στον αέρα. Θα προεκτείνουμε τα δύο της πλεξούδας κατά 20 cm με  2Χ1,5 mm καλώδιο χρησιμοποιώντας κολλητήρι για καλύτερη επαφή και θερμοσυστελόμενο για να το στεγανοποιήσουμε πλήρως.


Από τα καλώδια του διακόπτη χρειαζόμαστε το πράσινο και το πορτοκαλί, τα απογυμνώνουμε και παίρνουμε το ένα (όποιο νάνε, δεν έχει σημασία) και το τοποθετούμε με το θετικό (κόκκινο) καλώδιο που έρχεται από την πλεξούδα στον ίδιο ακροδέκτη. Τοποθετούμε ΑΠΟ ΕΝΑ ακόμα ακροδέκτη στα καλώδια του διακόπτη και της πλεξούδας που είναι στον αέρα.


 Βάζουμε ακροδέκτες στο καλωδϊάκι της γείωσης (20 cm 0.75 Φ), από τη μια μεριά ο θετικός και από την άλλη ο κρίκος.

Είμαστε έτοιμοι να συνδέσουμε…Ένα τυπικό σχέδιο ρελέ είναι το παρακάτω, αριστερά το ορθογώνιο με τη διαγώνιο στη μέση είναι το πηνίο, δεξιά φαίνεται ο διακόπτης σε κατάσταση ηρεμίας, οι αριθμοί που βλέπετε αντιστοιχούν στα ποδαράκια του ρελέ. Όποιο ρελέ on-off που να κόβει δυο καλώδια αγοράσετε θα έχει το ίδιο σχέδιο. Κάντε λοιπόν την αντιστοιχία από το ένα σχέδιο στο άλλο και θα βρείτε πως πρέπει να συνδέσετε στο ρελέ σας.

Στο 86 Βάζουμε την γείωση
Στο 85 Βάζουμε αυτό που έρχεται από τον διακόπτη
Στο 30 Βάζουμε τα δυο που ενώσαμε (ένα του διακόπτη και ένα της πλεξούδας)
Στο 87 Βάζουμε το πορτοκαλί που έρχεται από την πλεξούδα….


Και Είμαστε έτοιμοι…

Αν εχουμε ανοιξει τον δακοπτη καλο ειναι να τον καθαρισουμε με WD40 ή καποιο contact-cleaner...

Στεγανοποιούμε με σιλικόνη το ρελέ για να Είμαστε σίγουροι ότι δεν θα μπει υγρασία…

Ιδανική θέση για να βιδώσουμε το ρελέ είναι στη βίδα στο κάτω μέρος όπισθεν του ταχύμετρου, όπως φαίνεται καις τη φωτογραφία. Ιδανική θέση για την γείωση είναι η βίδα που κρατάει το μούτρο ακριβώς δίπλα από εκεί που βάλαμε το ρελέ, επίσης φαίνεται στη φωτογραφία… Μαζεύουμε τα καλωδϊάκια για να μην είναι χύμα και τα δένουμε με ντάιρ-απ. Προσέξτε την πλεξούδα του διακόπτη να μην ενοχλείται από την κίνηση του τιμονιού…    Όλα κομπλέ…βιδώνουμε τα πάντα στην θέση τους και ξανατσεκαρουμε την κίνηση του τιμονιού…


Υλικά για την συνταγή :

•   1 ρελε 30 Α με κατάσταση on-off
•   20 cm καλώδιο 0,75
•   20 cm καλώδιο  2Χ1,5
•   4 θηλυκούς ακροδέκτες που να ταιριάζουν με αυτούς του ρελε
•   1 ακροδέκτη για γείωση
•   Θερμοσυστελομενα μακαρονάκια και μονωτική ταινία
•   Σιλικόνη στεγανοποίησης
•   Πένσες, Άλεν κτλ
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 18, 2010, 06:23:07 μμ από powerphot »



*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #1 - : Απρίλιος 26, 2007, 09:18:59 μμ »
Γιώτη να κάνουμε κάτι για τις φωτό?
Δε φαίνονται.
Η ανέβασε τες στο site, η εδώ http://xs.to/ και με codes θα τις δούμε.
Με το putfile δε βλέπω φως :srry:

*

Yotis

Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #2 - : Απρίλιος 26, 2007, 09:23:17 μμ »
Αμεσω...αμεσως... :srry:

*

GFiotakis

Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #3 - : Απρίλιος 26, 2007, 09:47:12 μμ »
Αυριο Παρασκευη εχουμε τον Δευτερο Πηγασο τον δικο μου να φτιαξουμε την ιδια πατεντα..... :kalo:
και με αναλογο φωτορεπορταζ  :D :kalo:

*

timplas

Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #4 - : Απρίλιος 27, 2007, 04:09:20 μμ »
...ωραίο άρθρο. Μπράβο! :kalo:

*

NTONTOS

Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #5 - : Απρίλιος 27, 2007, 05:47:08 μμ »
Ακριβως την ιδια δουλεια εκανα στον δικο μου Πηγασο γιατι εχω αλλαξει περι τους 2 διακοπτες.
Το ρελε μπηκε πριν απο κανα τριμηνο. Μεχρι στιγμης δεν εχω κανενα προβλημα.


*

GFiotakis

Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #6 - : Απρίλιος 28, 2007, 12:24:49 πμ »
Σημερα εκανα και εγω την κατασκευη - πατεντα με το ρελε ωστε να μην με βρει κανα κακο με το διακοπτη... :kalo: :kalo: :kalo:
...και βεβαια σημερα το καναμε και ποιο γρηγορα και ποιο καλα...
.ας ειναι καλα ο Γιωτης που εφαγε την ωρα του μαζι μου .. :ohyes:
......ααα....αλαξαμε και λαμπες στο φως και την μια φισα της λαμπας που ειχε μισολιωσει .....
ολα καλα ..... :kalo:

Οποιος χρειαστει βοηθεια με την πατεντα του ρελε εδω ειμαστε και ο Γιωτης και εγω να βοηθησουμε... :)



*

Αποσυνδεδεμένος Nikos S

  • ***
  • 84
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +1
Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #7 - : Μάιος 06, 2007, 12:52:37 πμ »
Την Δευτέρα 30/04 ήμουν στα Δικαστήρια. τελειώνοντας απο εκεί λέω να φύγω για τις υπόλοιπες δουλειές. βάζω μπροστα, πάω να στρίψω, σβύνει. 2-3 προσπάθειες μετά, κατάλαβα. 38 μέρες με Πήγασο, είναι αρκετές για να ξεκολλήσει το καλώδιο του διακόπτη.  :psdof:
Αφού είδα την άκρη του καλωδίου, και  τα τηλέφωνα που είχα δεν απαντούσαν λόγω ημέρας, αποφασίζω να κόψω και το άλλο καλώδιο για αν κινηθώ. :thnk:
Πάω Σύνταγμα, πάω Καλλιθέα με το σύστημα "στρίβω 2 καλώδια". :P
Πρέπει να πάω και για δουλειά....
Δίπλα είναι ένα συνεργείο, που ξέρω ότι φτιάχνει Ευρωπαικά...
Φρενάρω,  :( και πέφτω επί τόπου!
Μάλλον τα νεύρα μου ήταν χάλια.
Τέλος πάντων, αφού ο γέρος δεν πήγε απο πέσιμο, συμφώνησα να μου κολλήσει το διακόπτη.
Έγινε με 30 ευρά.
Έλα όμως που τα είχα πάρει πιά με τη μαλακία!. να μένεις έτσι χύμα απο μια βλακώδη απόφαση κάποιων γελοίων.
Την άλλη μέρα Πρωτομαγιά,εγώ κούρα να περάσει το σωματικό, αλλά κυρίως το ψυχολογικό σόκ.
 :psdof:
Τι θά γίνει, έτσι θα πηγαίνουμε τις βόλτες μας; με ηλεκτρολόγο αγκαζέ;  :srry:
Τσεκάρω στό site τι έχουν κάνει τα παιδιά, τυπώνω και ένα φυλλάδιο και αφού είμαι λίγο σκράπας (αλλάζω λάμπα στο σπίτι πάντως) αποφασίζω να πάω σε ηλεκτρολόγο με τα σκονάκια υπό μάλλης.
Τον Γενάρη ο Πολύχρονος στη Νέα Ιωνία μου είχε φτιάξει την γεννήτρια στο Morini που οδηγούσα, λέω εκεί θα πάω.  :thnk:
Παρασκευή πρωί, ξεκινάμε. Λύνω ότι βλέπω να έχει βίδες στο φαίρινγκ, του λέω τι θέλω και σε 2 ωρίτσες είμαι κομπλέ με +40 ευρώ.
Το ερώτημα είναι, τελείωσα με το πρόβλημα, θα μού βγάλει άλλο καλικατζαράκι στα ηλεκτρικά του; :tez:
Ευχαριστώ τους φίλους για υην υπομονή τους
Νίκος
Πλακωτό - Πόρτες - Φεύγα !

*

Αποσυνδεδεμένος christosms

  • *****
  • 249
  • Φύλο: Άντρας
  • ...όλα είναι ερήμην!
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #8 - : Μάιος 11, 2007, 03:42:26 μμ »
Μόλις αγόρασα τα υλικά της συνταγής του Γίωτη (κόστος 5 €, μαζι με το rele). Το Σαββατοκύριακο θα επιχείρισω την τοποθέτηση και θα σας πω το αποτέλεσμα...
BMW rules...:fies:

*

Yotis

Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #9 - : Μάιος 12, 2007, 10:06:12 πμ »
 :kalo:

Δεν βλεπω σιλικονη για στεγανοποιηση του ρελε στην φωτο...


Αν και το σημειο που βαλαμε το ρελεδακι ειναι προστατευμενο απο το να πεσουν απευθειας νερα πανω του, ειναι πιθανο οταν πλενουμε την μηχανη ή απο τα σταγονιδια που σηκωνει ο μπροστινος τροχος οταν παταει σε νερα, να φτασει η υγρασια μεχρι εκει.


Για να εχεις το κεφαλι σου ησυχο Χρηστο παρε κι ενα σωληναριο σηλικονης στεγανοποιησης (σαν αυτη που χρησημοποιουν οι υδραυλικοι)


Αν χρειαστεις οτιδηποτε σου στελνω το κιν με πμ...μην διστασεις να με παρεις  :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος christosms

  • *****
  • 249
  • Φύλο: Άντρας
  • ...όλα είναι ερήμην!
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #10 - : Μάιος 15, 2007, 10:27:51 πμ »
Με επιτυχία εχτές και χαρη στις οδηγίες του Γιώτη με την βοήθεια του ενός φίλου ηλεκτρονίκου, πραγματοποιήθηκε η τοποθέτηση του rele και φυσικα θέλω να πιστεύεω οτι το προβλημα του διακόπτη λύθηκε οριστικά.....,
ένα ευχαριστώ στο Γιώτη και βέβαια στα παιδία που με μεράκι δημιουργήσαν και συντηρουν αύτο το site, γιάτι ετσί πολυ απο τους χρήστες του forum βρήκαν αρκετες λύσεις στα προβληματα (δυστήχως) των μοτοσυκλετών τους, κατί που έπρεπε να είχε κάνει η "μαμά" APRILIA με και έμεις απλά μονο να συζητάμε για εκδρομές.
BMW rules...:fies:

*

Woland

Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #11 - : Ιούνιος 20, 2007, 01:35:38 μμ »
 Γεια χαρά και συγχαρητήρια για το πολύ κατατοπιστικό post. Έχω και εγώ το ίδιο πρόβλημα εδώ και δύο μήνες και λόγω χρόνου δεν έχω προλάβει να αφήσω το μηχανάκι στο Bill ( ο οποίος πολύ σωστά διέγνωσε τη  βλάβη τηλεφωνικώς αλλά εγώ το γείωσα μέχρι που έμεινα εν κινήσει στην Κλεισθένους - ευτυχώς χωρίς πτώση αυτή τη φορά ). Από τότε κυκλοφορώ με διακόπτη ...πορτατίφ, οποίος δουλεύει μια χαρά. Προφανώς δεν μπορεί να μείνει το μηχανάκι έτσι. Βλέποντας το post αποφάσισα να το φτιάξω μόνος μου το ερχόμενο ΣΚ. Έχω όμως δύο ερωτήματα: Το πρώτο αφορά το  που θα βρω τα υλικά, σε τι είδους κατάστημα δηλαδή. Μπορεί κανείς να μου συστήσει ένα συγκεκριμένο (μένω Βόρεια) ; Το δεύτερο με απασχολεί περισσότερο: όταν πήγα να βάλω το διακόπτη  πορτατίφ (αστείο ακούγεται ...) έκοψα το ένα ποδαράκι του κεντρικού διακόπτη που είχε μείνει κολλημένο στην άκρη του πράσινου καλωδίου και το πέταξα. Μπορεί ο παλιός διακόπτης να επιδιορθωθεί χωρίς το ποδαράκι ή θα πρέπει να αγοράσω καινούριο για να χρησιμοποιήσω μόνο το κάτω μέρος του ( για να μην έχω δύο κλειδιά ) ;

*

Yotis

Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #12 - : Ιούνιος 20, 2007, 06:26:56 μμ »
Προφανώς δεν μπορεί να μείνει το μηχανάκι έτσι. Βλέποντας το post αποφάσισα να το φτιάξω μόνος μου το ερχόμενο ΣΚ.


Αν εχεις καποια εμπειρια σε τετοια θεματα δεν θα αντιμετωπισεις κανενα προβλημα...αν οχι ζητα βοηθεια απο καποιον...ειναι πολυ ευκολη η τοποθετηση αλλα πρεπει να εισαι σιγουρος οτι μπορεις να το κανεις για να μην δημιουργησεις μεγαλυτερα προβληματα...


Παράθεση
Έχω όμως δύο ερωτήματα: Το πρώτο αφορά το  που θα βρω τα υλικά, σε τι είδους κατάστημα δηλαδή. Μπορεί κανείς να μου συστήσει ένα συγκεκριμένο (μένω Βόρεια) ;

Τα υλικα θα τα βρεις ευκολα σε μαγαζια με ηλεκτρονικα εξαρτηματα....εγω συγκεκριμενα τα πηρα απο τονν Βενιερη στο περιστερι...



Παράθεση
Το δεύτερο με απασχολεί περισσότερο: όταν πήγα να βάλω το διακόπτη  πορτατίφ (αστείο ακούγεται ...) έκοψα το ένα ποδαράκι του κεντρικού διακόπτη που είχε μείνει κολλημένο στην άκρη του πράσινου καλωδίου και το πέταξα. Μπορεί ο παλιός διακόπτης να επιδιορθωθεί χωρίς το ποδαράκι ή θα πρέπει να αγοράσω καινούριο για να χρησιμοποιήσω μόνο το κάτω μέρος του ( για να μην έχω δύο κλειδιά ) ;



Τι ενοεις ποδαρακι? βαλε καμια φωτο να δουμε... ;)

*

Woland

Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #13 - : Ιούνιος 20, 2007, 09:06:41 μμ »
 Λοιπόν , όταν έμεινα από διακόπτη ανακάλυψα ότι το πράσινο καλώδιο έβγαινε τελείως από την βάση του διακόπτη ενώ το πορτοκαλί ήταν στη θέση του. Στην άκρη του πράσινου καλωδίου είχε ένα κομμάτι κόλληση σαν σύρμα πάχους 2 χιλ και μήκους πέντε χιλ. Αναγκαστικά, αυτή τη μεταλλική άκρη του πράσινου καλωδίου την έκοψα με ένα μαχαίρι που είχα πρόχειρο, καθώς και το πορτοκαλί καλώδιο που ήταν στη θέση του, ώστε να μπορέσω να τα στρίψω μεταξύ τους και να βάλω μπροστά. Μετά σκέφτηκα ότι αυτό το μεταλλικό άκρο θα ήταν το ποδαράκι (ακροδέκτης ) του κεντρικού διακόπτη πάνω στον οποίο είχε κολληθεί αρχικά το πράσινο καλώδιο. Δεν μπορώ να το φωτογραφήσω γιατί το πέταξα , αλλά νομίζω ότι το περιγράφω καλά.
 Μόλις βρω χρόνο να το σκαλίσω υπόσχομαι να βάλω φωτό του διακόπτη με το πρόβλημα.
 Σε ευχαριστώ Yotis
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 20, 2007, 09:09:12 μμ από Woland »

*

Yotis

Απ: Οριστική λύση για τον κεντρικό διακόπτη του Pegaso
« Απάντηση #14 - : Ιούνιος 20, 2007, 09:38:03 μμ »
Λοιπόν , όταν έμεινα από διακόπτη ανακάλυψα ότι το πράσινο καλώδιο έβγαινε τελείως από την βάση του διακόπτη ενώ το πορτοκαλί ήταν στη θέση του. Στην άκρη του πράσινου καλωδίου είχε ένα κομμάτι κόλληση σαν σύρμα πάχους 2 χιλ και μήκους πέντε χιλ. Αναγκαστικά, αυτή τη μεταλλική άκρη του πράσινου καλωδίου την έκοψα με ένα μαχαίρι που είχα πρόχειρο, καθώς και το πορτοκαλί καλώδιο που ήταν στη θέση του, ώστε να μπορέσω να τα στρίψω μεταξύ τους και να βάλω μπροστά. Μετά σκέφτηκα ότι αυτό το μεταλλικό άκρο θα ήταν το ποδαράκι (ακροδέκτης ) του κεντρικού διακόπτη πάνω στον οποίο είχε κολληθεί αρχικά το πράσινο καλώδιο. Δεν μπορώ να το φωτογραφήσω γιατί το πέταξα , αλλά νομίζω ότι το περιγράφω καλά.
 Μόλις βρω χρόνο να το σκαλίσω υπόσχομαι να βάλω φωτό του διακόπτη με το πρόβλημα.
 Σε ευχαριστώ Yotis



Δεν θα εχεις προβλημα...με προσοχη βαλε πρωτα καλάι στο χαλκο του καλωδιαου ωστε να φτιαξεις ενα δικο σου "ποδαρακι" και μετα κολησε το πανω στο διακοπτη...μην ζεστανεις πολυ το πλαστικο γιατι λοιωνει και φευγει το σημειο επαφης απο τη θεση του...

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης