APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => ETV1000 CapoNord , RST1000 Futura => Μήνυμα ξεκίνησε από: unocapo στις Οκτώβριος 07, 2020, 11:25:53 πμ
-
Γενικά δεν με προβληματίζει σε μεγάλο βαθμό ο συμπλέκτης του Caponord, αλλά επειδή προχτές έκανα μια απαιτητική σφιχτή εκδρομή και δούλεψε υπερωρίες το αριστερό χέρι στον συμπλέκτη, δεν είμαστε να πάθουμε και τίποτα τενοντίτιδες γέροι άνθρωποι! :unsure:
Οπότε λέω να τσεκάρω τι λύσεις υπάρχουν στην αγορά, για να τον "ελαφρύνουμε".
Κάποτε έβαζαν slave clutch απο MPL ή Oberon. Συνεχίζουμε να προτιμάμε αυτές τις λύσεις;
Άκουσα και για αλλαγή με αυτόν του Τουόνο ή του Dorso. Δουλεύει καλύτερα; Από ποιες χρονιές;
Ποια θεωρείται η καλύτερη λύση ανεξαρτήτως χρημάτων και ποια η value for money λυση;
Τι άλλες αλλαγές μπορεί να χρειαστούν;
Ευχαριστώ προκαταβολικά για τις απαντήσεις σύντροχοι! :bonjour:
-
Έχω καί έγω στό νού μου νά κάνω αυτή τήν αναβάθμιση. Προσανατολίζομαι σέ ακτινική αντλία, υπάρχουν αρκετές λύσεις άλλες ακριβότερες από τίς άλλες καί αλλαγή Slave Cylinder μέ μεγαλύτερο. Από ότο είδα στό σίτε τής oberon πολλά 1000 φοράνε τήν ίδια , http://www.oberon-performance.co.uk/acatalog/Aprilia_Clutch_Slave_Cylinders_ACSC.html , έχουν καί τήν "πλάκα" προσαρμογής σέ ίδιο ή διαφορετικό χρώμα γιά όποιον θέλει χρωματικές "περιπέτειες".
Δέν τά παρήγγειλα ακόμη γιατί είναι θέμα πού θά συζητήσω καί θά συμβουλευτώ τόν "γιατρό" πρίν ξεκινήσουμε τήν αναβάθμιση !!
-
Συνέχεια περί αντλιών : BRAKING ή όποιος "αντέχει" BREMBO RCS CORSA CORTA !! :kalo:
Σέ συνδυασμό μέ φρένου γιά αναβάθμιση μπροστινού καί ομοιομορφία :D !!
-
Braking έχω και τις δυο τρόμπες και ο συμπλέκτης μαλάκωσε πολύ ιδικά όταν έβαλα και δίσκους συμπλέκτη Adige.
-
Με λίγο ψάξιμο σε αυτά της Braking είδα πως δίνει διαμέτρους 16, 17, και 19 για caponord. Το ίδιο και στα Brembo.
Τι διαφορές θα δω με την κάθε διάμετρο;
Ποια είναι η καλύτερη;
-
Με λίγο ψάξιμο σε αυτά της Braking είδα πως δίνει διαμέτρους 16, 17, και 19 για caponord. Το ίδιο και στα Brembo.
Τι διαφορές θα δω με την κάθε διάμετρο;
Ποια είναι η καλύτερη;
Στου φρενου πήρα 19 και σε συνδυασμό με ακτινικά φρένα έχει πολύ δύναμη
-
Με λίγο ψάξιμο σε αυτά της Braking είδα πως δίνει διαμέτρους 16, 17, και 19 για caponord. Το ίδιο και στα Brembo.
Τι διαφορές θα δω με την κάθε διάμετρο;
Ποια είναι η καλύτερη;
Στου φρενου πήρα 19 και σε συνδυασμό με ακτινικά φρένα έχει πολύ δύναμη
Για φρένα δεν με ενδιαφέρει σε αυτή την φάση. Εχω πάνω δίσκους braking με μαμα δαγκάνες και είμαι ευχαριστημένος.
Ρωτάω για την διαφορά που έχει η διάμετρος 16 με την διάμετρο 19 πχ. Τι να προτιμήσω για μαλακότερο συμπλέκτη σε περίπτωση που πάρω όλο το κιτ;
Επίσης μόνο με αλλαγή σε clutch slave cylinder, χωρίς το υπόλοιπο κιτ με μανέτες, δοχεία κλπ, θα δω αλλαγή προς το μαλακότερο;
-
Με λίγο ψάξιμο σε αυτά της Braking είδα πως δίνει διαμέτρους 16, 17, και 19 για caponord. Το ίδιο και στα Brembo.
Τι διαφορές θα δω με την κάθε διάμετρο;
Ποια είναι η καλύτερη;
Στου φρενου πήρα 19 και σε συνδυασμό με ακτινικά φρένα έχει πολύ δύναμη
Για φρένα δεν με ενδιαφέρει σε αυτή την φάση. Εχω πάνω δίσκους braking με μαμα δαγκάνες και είμαι ευχαριστημένος.
Ρωτάω για την διαφορά που έχει η διάμετρος 16 με την διάμετρο 19 πχ. Τι να προτιμήσω για μαλακότερο συμπλέκτη σε περίπτωση που πάρω όλο το κιτ;
Επίσης μόνο με αλλαγή σε clutch slave cylinder, χωρίς το υπόλοιπο κιτ με μανέτες, δοχεία κλπ, θα δω αλλαγή προς το μαλακότερο;
16 ή 19 είναι για το φρένο
Για τον συμπλέκτη είναι 13 ή 16
Εγω στον συμπλέκτη έχω 13 τρόμπα και μαμά slave
-
Αυτή που δίνω είναι 16αρα, η billet της brembo.
Μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι όταν άλλαξα στο Tuono το σετάπ 16αρα ακτινική τρόμπα+factory δευτερεύον έμβολο και πήγα σε μαμά, η διαφορά ήταν μεγάλη. Πολύ πιο μαλακός συμπλέκτης πρίν!
Δεν ξέρω όμως αν μόνο με την ακτινική τρόμπα θα δεις την διαφορά ή με τον συνδιασμό τους.
-
παιζουν ρολο αρκετα στοιχεια, αλλα επειδή αναφερθηκαν παραπανω οι 19αρες, οι 16αρες και οι 13αρες τρομπες, χονδρικα από 19 σε 16 εχεις 30% μειωση δυναμης και από 19 σε 13 εχεις 54%.
δεν νομιζω παντως ότι είναι τοσο μεγαλη η τρομπα του συμπλεκτη.
αν θελεις ακριβη υπολογισμο, και για τα μεγεθη που υπαρχουν, θελουμε περισοτερα στοιχεια
-
παιζουν ρολο αρκετα στοιχεια, αλλα επειδή αναφερθηκαν παραπανω οι 19αρες, οι 16αρες και οι 13αρες τρομπες, χονδρικα από 19 σε 16 εχεις 30% μειωση δυναμης και από 19 σε 13 εχεις 54%.
δεν νομιζω παντως ότι είναι τοσο μεγαλη η τρομπα του συμπλεκτη.
αν θελεις ακριβη υπολογισμο, και για τα μεγεθη που υπαρχουν, θελουμε περισοτερα στοιχεια
Η μαμά τρόμπα του συμπλέκτη είναι 14mm . Η τρόμπα του συμπλέκτη έχει δυο νούμερα διάμετρο και διαδρομή δηλαδή πόσα lm υγρού σπρώχνει. Από αυτά τα νούμερα μόνο την διαδρομή ξέρουμε τα άλλα δεν είναι γραμμένα πουθενά. και κινδυνεύεις ή να πετάς της ταχύτητες καρφωτές ή να σπρωχνεις τόσο πολύ υγρό που να σκάσεις το slave.
Η braking είναι οριακή είναι 13mm και χρησιμοποιώ όλη την διαδρομή. ένα εύκολο τεστ είναι να βάλεις μπροστά την μηχανή με ταχύτητα πατώντας συμπλέκτη κανονικά δεν τα πρέπει η μίζα να σπρώχνει την μηχανή.
-
Έχω δοκιμάσει διάφορα setup αυτά τα χρόνια που έχω το capo στην κατοχή μου.
Ξεκινώντας από όταν το αγόρασα από τον Αργύρη, όπου και είχε εντελώς μαμά setup.
Σε ταξίδια δεν είχα θέμα. Στην πόλη όμως που το κυκλοφορούσα μετά από λιγη ώρα χρήσης το αριστερό χέρι την άκουγε.
Μετά από κάποιους μήνες βρήκα μεταχειρισμένο ενα slave της Oberon και η κατάσταση βελτιώθηκε αρκετά.
Ύστερα από 2 χρονια περίπου και ακούγοντας σχετικά με τις τρόμπες από dorso εγκατέστησα την αντίστοιχη τρόμπα αλλά αντί να μαλακώσει κι άλλο ο συμπλέκτης απέκτησε ξανά πιο σκληρή αίσθηση.
Κάποια στιγμή προσθεσα και σωληνάκι υψηλής το οποίο δεν άλλαξε την αίσθηση αλλά εξάλειψε το μπαλονάρισμα που μπορεί να έκανε το oem απλό σωληνάκι στην εκτεταμένη χρήση και μετά από τοσα χρόνια.
Πρόσφατα έβαλα ακτινική τρόμπα από rsv 2ης γενιάς. Ο συμπλέκτης πλέον ειναι πολύ μαλακός και με αρκετά πιο ξεκούραστη αίσθηση.
-
Έχω δοκιμάσει διάφορα setup αυτά τα χρόνια που έχω το capo στην κατοχή μου.
Ξεκινώντας από όταν το αγόρασα από τον Αργύρη, όπου και είχε εντελώς μαμά setup.
Σε ταξίδια δεν είχα θέμα. Στην πόλη όμως που το κυκλοφορούσα μετά από λιγη ώρα χρήσης το αριστερό χέρι την άκουγε.
Μετά από κάποιους μήνες βρήκα μεταχειρισμένο ενα slave της Oberon και η κατάσταση βελτιώθηκε αρκετά.
Ύστερα από 2 χρονια περίπου και ακούγοντας σχετικά με τις τρόμπες από dorso εγκατέστησα την αντίστοιχη τρόμπα αλλά αντί να μαλακώσει κι άλλο ο συμπλέκτης απέκτησε ξανά πιο σκληρή αίσθηση.
Κάποια στιγμή προσθεσα και σωληνάκι υψηλής το οποίο δεν άλλαξε την αίσθηση αλλά εξάλειψε το μπαλονάρισμα που μπορεί να έκανε το oem απλό σωληνάκι στην εκτεταμένη χρήση και μετά από τοσα χρόνια.
Πρόσφατα έβαλα ακτινική τρόμπα από rsv 2ης γενιάς. Ο συμπλέκτης πλέον ειναι πολύ μαλακός και με αρκετά πιο ξεκούραστη αίσθηση.
Ωραίος! Μου άρεσε που έγραψες βήμα βημα τις αλλαγές και τι είδες στην κάθε μια. Θα αποφύγω περιττά πειράματα έτσι! :kalo:
Αρα σε πρώτη φάση θα ξεκινήσω κι εγώ με έναν slave της Oberon η της MPL και στην πορεία αν δεν μείνω ευχαριστημένος θα δω και για τρόμπα. :ohyes:
Μανέτα απο ότι βλέπω δεν γράφεις να άλλαξες.
-
Έχεις δίκιο, παρέλειψα να γράψω ότι στη μαμά τρόμπα άλλαξα μανέτα με μια κινεζική όπως είχαμε κάνει αρκετοί εδώ μέσα. Σετάκι με την αντίστοιχη του φρένου.
Φτηνές λύσεις μη φανταστείς τπτ ιδιαίτερα ποιοτικό. Value for money θα το έλεγα.
Η μόνη βελτίωση θα έλεγα ηταν στο πλήθος των θέσεων ρύθμισης που έχουν και ήταν κι ελφρώς πιο μακριές.
Προσωπικά δεν είδα καμιά αισθητή μελτίωση σε κάτι. Ισα ισα θέλει προσοχή γιατι η κινέζικη μανέτα φρένου ειχε παρατηρηθεί σε κάποιους να μην κάνει πλήρη επαναφορά και να ασκεί μια ελαφρά πίεση στα φρένα εν κινήσει.
Δε θα το συνιστούσα ως προσπάθεια βελτίωσης του συμπλέκτη. Μόνο ως αισθητικό μπλιμπλίκι...
-
εγω ακομη προσπαθω να βγάλω άκρη τι ακτινικές τρόμπες φοράει επάνω. Του φρένου πάντως ειναι 18αρα. Το SC ειναι απο tuono gen 2 και ναι εχω μαλακό συμπλέκτη
-
Έχεις δίκιο, παρέλειψα να γράψω ότι στη μαμά τρόμπα άλλαξα μανέτα με μια κινεζική όπως είχαμε κάνει αρκετοί εδώ μέσα. Σετάκι με την αντίστοιχη του φρένου.
Φτηνές λύσεις μη φανταστείς τπτ ιδιαίτερα ποιοτικό. Value for money θα το έλεγα.
Η μόνη βελτίωση θα έλεγα ηταν στο πλήθος των θέσεων ρύθμισης που έχουν και ήταν κι ελφρώς πιο μακριές.
Προσωπικά δεν είδα καμιά αισθητή μελτίωση σε κάτι. Ισα ισα θέλει προσοχή γιατι η κινέζικη μανέτα φρένου ειχε παρατηρηθεί σε κάποιους να μην κάνει πλήρη επαναφορά και να ασκεί μια ελαφρά πίεση στα φρένα εν κινήσει.
Δε θα το συνιστούσα ως προσπάθεια βελτίωσης του συμπλέκτη. Μόνο ως αισθητικό μπλιμπλίκι...
Δεν με απασχολεί το αισθητικό κομμάτι, μόνο το λειτουργικό.
Αν δουλεύει σωστά η μαμα μανέτα δεν έχω λόγο να την αλλάξω.
Θα προχωρήσω μονο σε αλλαγή slave cylinder και θα δω τι άλλο, αργότερα.
εγω ακομη προσπαθω να βγάλω άκρη τι ακτινικές τρόμπες φοράει επάνω. Του φρένου πάντως ειναι 18αρα. Το SC ειναι απο tuono gen 2 και ναι εχω μαλακό συμπλέκτη
Νικόλα, επειδή έχω δοκιμάσει αρκετά Capo, ο συμπλέκτης σου ναι μεν ελαφρυτερος απο τον μαμά, αλλά ελάχιστα (σε σχέση με άλλα).
Αν είσαι ευχαριστημένος οκ, αλλά αν δεν είσαι μπορείς να το ψάξεις περισσότερο.