APRILIA BIKERS HELLAS

Scooters Aprilia, Vespa, Piaggio και λοιπά => Aprilia & Piaggio 50cc - 150cc - 350cc => Μήνυμα ξεκίνησε από: THOMAS CHRISTOU στις Δεκέμβριος 27, 2005, 07:43:58 μμ

Τίτλος: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: THOMAS CHRISTOU στις Δεκέμβριος 27, 2005, 07:43:58 μμ
Μήπως πρέπει να βάλω καμιά σόμπα στο γκαράζ ; Δεύτερη φορά σε 20 μέρες το ATLANTIC μου καίει το μπουζί από το κρύο.Τη προηγούμενη φορά έμεινα στο δρόμο.Αυτή τη φορά πήγα απλά να το βάλω λίγο να δουλέψει μέσα στο γκαράζ και μου έμεινε ... στο χέρι.Τόσο εύκολα καίγονται τα ευλογημένα ; Υπάρχει κανένα κόπλο να κάνω "προθέρμανση" ???
 :-(  :-(  :-(
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: bill στις Δεκέμβριος 27, 2005, 09:07:35 μμ
ποιο atlantic  εχεις και ποσα χιλιομετρα εχει?
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: THOMAS CHRISTOU στις Δεκέμβριος 27, 2005, 09:21:46 μμ
Έχω το 125 και έχει 500 χιλιόμετρα.Τον Ιούνιο το αγόρασα και έχει κάψει 3 μπουζί.Ένα τη τρίτη μέρα μόλις το πήρα και δύο τώρα μέσα στο Δεκέμβριο.
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: bill στις Δεκέμβριος 28, 2005, 08:58:10 πμ
τι μπουζι του βαζεις?
το πιθανοτερο ειναι ρυθμιση καρπυρατερ που γινετε αναγκαστικα στα 1000 χλμ αλλα εαν εχεις τοσο εντονα προβληματα ρυθμισε το τωρα.

λογικα θα βαζεις CR8EB αλλα το Β δεν το βρησκεις ευκολα
τι θερμοκρασια εχει εκει?
δοκιμασε ενα ποιο  θερμο μπουζι εαν δεν βελτιωθει με την ρυθμιση.βαλ'του CR7E.
to B ειναι το βιδωτο καπακι στο σημειο που κουμπωνει η μπουζοπιπα το CR7E  δεν εχει οποτε του βαζεις εσυ.
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: THOMAS CHRISTOU στις Δεκέμβριος 28, 2005, 10:33:35 πμ
Κατ'αρχήν ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σου bill.
Το μπουζί είναι το CR9E.Η θερμοκρασία που είχε την τελευταία φορά που κάηκε πρέπει να ήταν περίπου +4 βαθμοί.Τι ακριβώς ρύθμιση γίνεται στο καρμπυρατέρ ;Τι να ζητήσω από τον μάστορα;Βλέπεις εδώ στην Έδεσσα δεν υπάρχει εξουσιοδοτημένο συνεργείο.Μόνο 3-4 αυτοδίδακτοι μάστορες.
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: bill στις Δεκέμβριος 28, 2005, 05:54:11 μμ
το βιβλιο του μου δινει CR8EB το CR9E ειναι αρκετα ψυχρο.βαλε CR7E και πες του μηχανικου σου να ανοιξει την βιδα του αερα του καρπυρατερ 1.5 στροφη ακομα απο εκει που ειναι τωρα εαν δεν το χει πειραξει κανενας.
ειναι φτωχο απ το εργοστασιο για να περνει εγκριση καυσαεριων.

εαν δεν εχει καποιο προβλημα η βενζινη σου,πραγμα οχι αδυνατο στην ελλαδα που ζουμε,τοτε μετα απο αυτα δεν θα εχεις προβλημα
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: THOMAS CHRISTOU στις Δεκέμβριος 28, 2005, 05:59:02 μμ
O.K. Θα το κάνω.
Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια. :lol:  :lol:  :lol:
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: bill στις Δεκέμβριος 28, 2005, 06:07:21 μμ
τιποτα φιλε μου.να σαι καλα!!!
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: THOMAS CHRISTOU στις Δεκέμβριος 29, 2005, 02:14:33 μμ
Ολόκληρη Έδεσσα και δε βρήκα τέτοιο μπουζί.Το παρήγγειλα όμως.Μόλις έχω νέα θα ενημερώσω.
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: bill στις Δεκέμβριος 29, 2005, 09:17:32 μμ
οκ.
αν αργουνε πολυ πες μου να σου το στειλω πορτα πορτα
δεν εχω προβλημα
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: Νικος στις Δεκέμβριος 30, 2005, 04:54:13 μμ
hi και χρονια πολλα.καιρο εχω να μπω να σασ δω.
οσον αφορα τα μπουζι που λετε οτι καιγονται.ΟΝΤΟΣ ΒΡΑΧΥΚΥΚΛΩΝΟΥΝ.αλλα μονο τα NGK αν το προσεξατε!!!!ΜΗΠΩΣ ΒΓΗΚΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΚΑΡΤΗ ΠΑΡΤΙΔΑ.Η ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ FULL ΗΜΙΤΑΣΙΟΝ ΟΠΟΣ ΠΑΛΙΑ ΠΟΥ ΦΕΡΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΡΚΙΑ.ΑΝ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΤΑ ΜΠΟΥΖΙ ΤΑ NGK ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ Η ΛΑΜΨΗ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΕΙΡΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΣΙΜΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΠΟΣ ΠΑΛΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΡΥΣΑΦΙ ΚΑΙ Η ΡΟΔΕΛΑ ΣΤΕΓΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΦΤΙΑΓΜΕΝΕΙ.ΕΓΩ ΓΙΑ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΒΑΖΩ DENSO.ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΑ PROB
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: bill στις Δεκέμβριος 30, 2005, 05:53:36 μμ
εχει δικιο ο νικος για τα ngk αλλα μονο για το ιμιτασιον.οντως αν πεσεις σε μπουζι που δεν ειναι japan φτιαγμενο,η ζωη του ειναι πολυ μικρη άλλα στην περιπτωση του thomass κατι δεν παει καλα γιατι του βραχυκυκλωσε και το γνησιο
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: Θοδωρής Τ. στις Δεκέμβριος 30, 2005, 07:58:49 μμ
DENSO OEO!!!!!
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: THOMAS CHRISTOU στις Δεκέμβριος 30, 2005, 09:27:51 μμ
Υπάρχει κανένας κατάλογος με τις αντιστοιχίες στα μπουζί ?
Πάντως επειδή στη περιοχή δε βρήκα αυτό που μου συστησε ο Bill και η αντιπροσωπεία της NGK είναι κλειστή λόγω εορτών , πήγα σήμερα και πήρα ένα NGK CR 6 ....(ΚΆΤΙ ΨΙΛΑ). Ο άνθρωπος μου είπε ότι αυτό το μπουζί είναι μόνο για τον χειμώνα και πρέπει να το αλλάξω περίπου τον Μάϊο.Το πέρασα στη μηχανή και φαίνεται να δουλεύει καλά.Δε πρόλαβα όμως να ρυθμίσω την βίδα στο καρμπυρατέρ.Αυτό θα γίνει μάλλον από Δευτέρα.Θέλω σχόλιο από τον bill.... :io:  :io:  :io:
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: bill στις Δεκέμβριος 31, 2005, 08:15:36 πμ
υπαρχει καταλογος με τις αντιστοιχιες που δινει η καθε μαρκα του μπουζι,οι ποιο γνωστες στα μηχανακια ειναι NGK, DENSO ΚΑΙ CHAMPION.
Το CR6..κατι ψιλα που λες (να τα προσεχεις αυτα τα ψιλα που λες γιατι ειναι σημαντικα) που το βρηκες?
ειναι πολυ δυσκολο να το βρεις αυτο το μπουζι γιατι το φορουν σπανια μηχανακια και φοβαμαι οτι μαλλον ειναι τιποτα ιμιτασιον.
το 6αρι για το μηχανακι σου ειναι υπερβολη.
προβλημα δεν εχει (για την ωρα)με το 6αρι απλα μην το κρατησεις πολυ καιρο,αν περιμενουμε τον μαιο χαθηκαμε,ακομα και τωρα αν δουλεψει ο κινητηρας παρατεταμενα σε υψηλες στροφες και με νορμαλ βενζινη θα χτυπησει "πυρακια" πιστευω μιας και η σχεση συμπιεσης του ειναι κατι λιγοτερο απο 11 προς 1.

για να τα πω πιο λιανα ο αριθμος στα μπουζι ειναι ο βαθμος αποβολης της θερμοκρασιας το 9αρι αποβαλει την θερμοκρασια πιο γρηγορα απ οτι το 6αρι,γιαυτο και το 9αρι βαφτιζετε πιο ψυχρο και το 6αρι πιο θερμο.

ενας κινητηρας στις 10,000 στροφες θα κανει 5,000 αναφλεξεις το λεπτο. οι θερμοκρασιες που παιρνει το μπουζι ειναι τρελες (στην περιπτωση μας το μπουζι μας νοιαζει τωρα)εαν το μπουζι θερμανθει περισοτερο απο οσο πρεπει η βενζινη θα αναφλεγετε (προαναφλεξη) πριν απο τον χρονο (αβανς) που οριζει ο εγκεφαλος με τον σπινθηρα,με αποτελεσμα να εχουμε κρουστικη λειτουργια (πυρακια) που μπορει εαν δουλευει αρκετη ωρα να λιωσει το ηλεκτροδιο του μπουζι εως και το πιστονι.μεγαλο ρολο παιζει και η βενζινη (οκτανια) αλλα αυτο ειναι αλλο κοματι

το 6αρι μπουζι θα ερθει πιο γρηγορα σε θερμοκρασια λειτουργιας(σε σχεση με το 9αρι) και δεν θα επηρεαστει απο την ψυχρη εκκινηση οπου το μιγμα, λογω χαμηλης θερμοκρασιας του κινητηρα,θα μπαινει στο χωρο καυσης σε υγρη μορφη (σε αυτο φταιει και το τσοκ που το κανει πιο πλουσιο) και οχι εξαερωμενη (σε μορφη νεφους) οπως χρειαζετε
αυτες οι μικρες σταγονες βενζινης ειναι ικανες να "λουσουν" το ηλεκτροδιο του μπουζι και να εχουμε το βραχυκυκλωμα του ενω στο θερμο μπουζι που η θερμοκρασια του ειναι πολυ πιο πανω απο την εξωτερικη η βενζινη δεν καθεται πανω του.
πριν βραχυκυκλωσει το μπουζι ο κινητηρας θα κανει μια-δυο αναφλεξεις,στο θερμο μπουζι ειναι αρκετο για να ζεσταθει οσο πρεπει  ενω στο ψυχρο οτι παρει θα το αποβαλει.
η εξωτερικη θερμοκρασια παιζει ρολο γιατι μεγαλωνει η αποσταση και ο χρονος που χρειαζετε για να φτασει σε θερμοκρασια λειτουργιας (το μπουζι πρωτα και μετα ο κινητηρας) πχ απο τους 4βαθμους στους 30.οποιο μπουζι  φτασει πρωτο νικησε την μαχη με την βενζινη.
ο κινητηρας ομως οταν παρει μπροστα ,οι 5000 αναφλεξεις θα ειναι οι ιδιες οποτε το μπουζι δεν θα πρεπει να αποκλινει πολυ απο τα στανταρ του κατασκευαστη γιαυτο ενα νουμερο συνηθως ειναι αρκετο,εαν ομως χρειαζετε πιο κατω ακομα τοτε ανεβαζουμε οκτανια για να ειμαστε καλυμενοι.

το καρμπυρατερ που σου ειπα χρειαζετε ρυθμιση για να γινει σωστη η ποσοτητα βενζινης αερα και να εχει λιγο καλυτερη καυση κατα την εκκινηση μιας και οταν ειναι κρυος ο κινητηρας το μιγμα κυριως το κανονιζει το τσοκ.
η ρυθμιση χρειαζετε και για το σβησιμο του κινητηρα (στην περιπτωση του βραχυκυκλωματος του μπουζι)
για να φτασει ο κινητηρας απο το ρελαντι 1300στροφες στο 0,απο την στιγμη που θα κλεισουμε το διακοπτη θα παρει αλλες πχ.20 στροφες περιπου,δηλαδη 10 αναροφησεις μιγματος.ο διακοπτης κλεινει το ρευμα(σπινθηρα) αλλα το μιγμα μενει ακαυστο(οχι και οι 10αναρωφ. οι τελευταιες μονο,μιας και οσες ειναι οι εισαγωγες θα ειναι και οι εξαγωγες εκτος απο τις τελευταιες που δεν ξερουμε που θα σταματησει)
και εδω ισχυει οτι ειπαμε για τα μπουζι πιο πανω αλλα μονο εαν ο κινητηρας δεν εχει ζεσταθει (κυλινδρος κεφαλη)
πχ εαν βαλουμε μπροστα και μετα απο λιγο το σβησουμε για να μιλησουμε πχ στο κινητο,οταν παμε να το ξαναβαλουμε μετα απο λιγο, ο εμπλουτισμος του τσοκ (στην περιπτωση των σκουτερ ειναι ηλεκτρικο-θερμικο) σε συνδιασμο με την εγκλωβισμενη βελνζινη (οχι παντα εγκλωβισμενη αναλογως σε τι χρονο θα σταματησει ο κινητηρας στο σβησιμο) παει το χασαμε το μπουζι .εκει χρειαζετε το θερμο μπουζι.

ελπιζω το σχολιο μου να σε κατατοπισε φιλε thomass και οποιον αλλο αναγνωστη

ΥΓ.τα ιμιτασιον μπουζι συνηθως δεν ειναι αυτα που λεει ο κωδικος του αλλα εχουν και χαλια υλικα πχ ηλεκτροδιο,πορσελανη και γενικως καλη κατασκευη

χρονια πολλα καλη χρονια και υγεια
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: Φοίβος στις Δεκέμβριος 31, 2005, 09:34:42 πμ
Ουφ ζαλίστηκα
Πάντως φίλε bill ήσουν πολύ κατατοπιστικός
 :brv:
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: THOMAS CHRISTOU στις Δεκέμβριος 31, 2005, 03:04:16 μμ
Καλά έχω μείνει άφωνος... :brv:  :brv:  :brv:

Ο τύπος του μπουζί τελικά είναι CPR6EA-9
Η αλήθεια είναι πάντως ότι εχτές μόλις πέρασα το μπουζί και έβαλα μπροστα τον κινητήρα παρατήρησα τα εξής :
1.Ο κινητήρας πήρε πολύ πιο εύκολα μπροστά.
2.Το ρελαντί του δούλευε σε περισσότερες στροφές για αρκετή ώρα και μετά "χαμήλωσε" , ενώ μέχρι τώρα έπρεπε να το μαρσάρω για να μη σβήσει.
3.Μπορεί και να είναι η ιδέα μου αλλά άλλαξε λίγο ο θόρυβος του κινητήρα.
Να σημειώσω ότι εχτές δεν μετακίνησα το μηχανάκι.Απλά το άφησα στο γκαράζ να δουλεύει για 'κανα δεκάλεπτο και το έσβησα.Σήμερα το περπάτηα λίγο (σπίτι - μαγαζί) και είναι Ο.Κ.
Τη ρύθμιση στο καρμπυρατέρ... του χρόνου.
Εύχομαι ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στον bill που γιορτάζει αύριο.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !!!
:io:  :io:  :io:
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: THOMAS CHRISTOU στις Ιανουάριος 07, 2006, 02:05:46 μμ
Απλά το ξαναβγάζω στην επιφάνεια να δει ο Βασίλης το μπουζί που έβαλα και να μου πει τη γνώμη του.
Βασίλη Χρόνια Πολλά και για τη γιορτή σου  :io:  :io:  :io:
Δες λίγο το προηγούμενο post.
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: bill στις Ιανουάριος 11, 2006, 08:59:33 πμ
λοιπον το οτι πηρε ευκολα μπροστα και κραταει στροφες ειναι δειγμα οτι το αυτοματο τσοκ δουλευει.

το CPR6EA-9 ειναι

το C ειναι ο τυπος του σπειρωματος καθως και το κλειδι που χρειαζετε για να τοποθετηθει το μπουζι.

το Ρ ειναι προεξεχων μονωτηρας (η πορσελανη που καλυπτει το κεντρικο ηλεκτροδιο)

το R οτι εχει αντισταση

το 6 ειναι ο βαθμος αποβολης θερμοτητας

το Ε ειναι το μηκος του σπειρωματος που βιδωνει το μπουζι

το Α οτι ειναι ειδικη κατασκευη (για καποια μοντελα)

και το 9 ειναι το διακενο της ακιδας του ηλεκτροδιου.

το 6 ειναι πολυ ψυχρο για το μηχανακι σου θωμα.τα επιπλεον χαρακτηριστικα που εχει το μπουζι που εβαλες σε σχεση με αυτο που δινει ο κατασκευαστης ειναι περιτα.θα σου συμβουλευα το CR7E.

ΥΓ. το διακενο 0,9 χιλιοστα που εχει το μπουζι που εβαλες ειναι πολυ.0,6 με 0,7 χιλιοστα λεει ο κατασκευαστης.
τοποθετησε ενα φιλλερ με  διακενο και κλειστο οσο χρειαζετε μεχρι να βαλεις αλλο μπουζι,θα κανει ακομη πιο ευκολη την εκκινηση αλλα και πιο στρωτη λειτουργεια.
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: THOMAS CHRISTOU στις Ιανουάριος 11, 2006, 10:07:03 πμ
O.Κ. Βασίλη.Ευχαριστώ πολύ.Μόλις έρθει το 7άρι μπουζί θα το αλλάξω για να είμαστε σίγουροι.
Κάτι άλλο : Πόσο εύκολο είναι να κάνω μόνος μου τη ρύθμιση του αέρα στο καρμπυρατέρ ; Ξεχωρίζει εύκολα αυτή η βίδα ή θα κάνω καμιά χαζομάρα ;
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: bill στις Ιανουάριος 11, 2006, 12:36:42 μμ
θα προσπαθησω να βγαλω μια φωτο και να την ανεβασω για να το δεις.ευκολο ειναι απλα ειναι σε περιεργο σημειο
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: THOMAS CHRISTOU στις Ιανουάριος 11, 2006, 01:11:49 μμ
Δε πιστεύω να θέλει και το δικό μου να βγάλω κανένα ρεζερβουάρ  όπως στον πήγασο ; :-?  :-?  :-?  :-?
Τίτλος: Re: ΚΑΜΕΝΑ ΜΠΟΥΖΙ
Αποστολή από: bill στις Ιανουάριος 11, 2006, 03:56:51 μμ
oxi oxi απο την αριστερη μερια το κανουμε αναμεσα απ τα πλαστικα